Oua de prepelita

Oua de prepelita beneficiiDespre oua de prepelita stim ca aduc numai beneficii organismului. Ouale de gaina sunt blamate de multe ori dar pe nedrept caci si ele sunt bogate in proprietati nutritive. Oul in general este un superaliment (desi controversat datorita continutului de colesterol) iar in oua de prepelita in special gasim foarte multe proprietati nutritive. Nu trebuie sa ne ingrijoram prea tare legat de colesterol caci acesta este unul bun pentru organism.

Daca sunteti preocupati de un trai sanatos atunci trebuie sa aveti in casa si oua de prepelita. Atentie insa la faptul ca bogatia in nutrienti a oualor de prepelita ca si cea a oualor de gaina depind in foarte mare masura de alimentatia pasarilor. Avem tendinta sa punem pe un piedestal foarte inalt ouale de prepelita, laptele de capra sau somonul dar uitam sa analizam verigile din lantul trofic caci pasarile si animalele ori pestele de crescatorie nu ofera produse cu aceleasi proprietati nutritive ca si cele crescute in gospodarii traditionale sau in salbaticie. Prin urmare, ouale de gaina sau de prepelita crescute in mod traditional au mult mai multe proprietati nutritive decat cele crescute in ferme cu alimentatie procesata si spatiu minim. Cautati surse eco.

Trebuie sa stim ca in general in oua de prepelita gasim multe vitamine, saruri minerale, lipide de calitate, lecitina, aminoacizi esentiali si factori antialergici. Valoarea lor nutritiva este de mai mare decat cea a oualor de gaina, dar valorile vehiculate de multe ori pe Internet pot fi exagerate. Departamentul de Agricultura SUA ofera informatii nutritionale despre ouale de prepelita: in medie 14 calorii per ou (9 calorii din lipide si 5 din proteine); 76 mg colesterol per ou (25% din totalul de colesterol recomandat in alimentatia zilnica); 1.17 grame proteine, 0.04 grame carbohidrati (insignifiant) si 1 gr grasime; vitamina B12 (5.8% DZR – Doza Zilnica Recomandata), 5.5% DZR riboflavina si 5.3% DZR seleniu. Ouale de prepelita ofera de asemenea 3.2% DZR acid pantothenic, 2.9% DZR fosfor, 1.6% DZR Vitamina A si 1.5% DZR acid folic.

Oul de prepelita este considerat dietetic, cu rol de refacere dar prodieta.ro va recomanda sa il includeti intr-o dieta echilibrata coroborata cu ativitate fizica moderata. Nu inseamna ca daca mancam oua de prepelita nu mai conteaza restul alimentatiei… Liniile directoare ale unui trai sanatos raman aceleasi: activitate fizica zilnica si alimentatie fara prajeli, fara fainoase si zaharuri, fara alimente procesate din comert, dar cu multe legume, lactate slabe, oleaginoase, peste si cereale integrale!

Nu ar trebui sa privim ouale de prepelita ca tratament in sine al problemelor de sanatate ci mai degraba o completare a unei alimentatii sanatoase, un supliment benefic. Trebuie sa avem grija la modul de preparare a oualor de prepelita si a tuturor alimentelor in general asa incat sa pastram cat mai multe dintre proprietatile lor nutritive. Ouale fierte sunt recomandate pentru mic dejun sau pentru aperitive.

Beneficii aduse de ouale de prepelita: Ouale de prepelita ajuta in caz de hipercolesterolemie datorita continutului intr-o substanta care curata vasele de sange de depuneri. Ajuta la refacerea celulelor organismului prin continutul de aminoacizi esentiali si la reglarea hormonala si metabolica a organismului. Oul revitalizeaza intregul organism, regleaza aparatul circulator, (tensiunea), digestia, respiratia si functia reproductiva, creierul, sistemul limfatic si cel imunologic.

De la ce varsta putem da oua de prepelita copiilor mici? Informari oficiale speciale privind ouale de prepelita nu au fost formulate dar in pricipiu putem da copiilor oua de prepelita in acelasi mod in care le dam si oua de gaina. In general copiilor mici li se da treptat galbenus de ou dupa ce se incepe diversificarea alimentatiei iar oul intreg numai dupa varsta un an.

Rezultatele cercetarilor despre ouale de prepelita pun accentul pe efectul antialergic. In 1971 Dr. Liu a descoperit ca albusul oualor de prepelita contine enzime inhibatoare altele decat ovomucoidele: ovoinhibatori, glicoproteine care sunt inhibatori naturali de serinproteaze si au un efect puternic asupra tripsinei. Un alt studiu efectuat in Canada in 1990 arata ca ovomucidul din oul de prepelita creaza o activitate intensa asupra elastazei care actioneaza intr-un numar mare de patologii umane, in special emfizem pulmonar si psoriazis.

Moduri de preparare pentru ouale de prepelita

Aperitive oua de prepelitaAperitive pe scurt cu oua de prepelita: 1. Oua de prepelita pe pat de paine prajita: Oua de prepelita ochiuri pe care le plasam peste o felie de rosie si peste o felioara de paine prajita unsa cu unt. 2. Pe pat de castravete si cascaval. Peste o feliuta de castravete asezati o feliuta de cascaval, apoi oul de prepelita fiert taiat pe jumatate cu baza in jos. Faceti o mica gaura in varful albusului in care puneti un varf de lingurita de icre (rosii, portocalii, negre). Aperitivul are culoare si complexitate a gustului. 3. Tartine cu somon si oua de prepelita: ungeti felia de paine prajita cu unt, puneti o feliuta de somon si o jumatate de ou fiert de prepelita. O frunzulita de patrunjel si un mic triunghi din felie de lamaie vor da culoare si gust.

Reteta pate cu carne si oua de prepelita:

Aceasta reteta rafinata este ideala si pentru copii si usor de facut. Poate fi un aperitiv elegant la o masa festiva sau pur si simplu parte a unui mic dejun sanatos in familie.

Ingrediente: 1 castronel ficat de pasare (curcan sau prepelita daca gasiti), 1 castronel organe pasare (inimi si pipote), 4 galbenusuri de oua de prepelita fierte, cateva felii de bacon pentru un plus de gust, carne de prepelita taiata felii, 1 cana supa de pasare, 1 ceapa mare, jumatate de telina, un sfert de ardei gras, 2 catei de usturoi, o lingurita de cimbru, o jumatate de lingurita de salvie, frunze de dafin, piper, sare dupa gust, o cana de vin alb sec, 1 lingurita de piper boabe, o jumatate de pachet de unt, putin ulei de masline sau canola.

Mod de preparare pate de prepelita: Puneti intr-o tigaie de ceramica adanca un sfert din pachetul de unt, baconul, carnea de prepelita, organele, ficatul, condimentele, usturoiul, telina maruntita, ceapa taiata marunt, ardeiul. Dupa aproximativ 8 minute luam ficateii, adaugam vinul si supa de pasare si lasam sa fiarba circa o ora. Dupa ce luam de pe foc inlaturam foile de dafin, boabele de mustar si eventualele oscioare de la carnea de prepelita. Strecuram lichidul si punem in robotul de bucatarie ingredientele la care mai adaugam restul de unt, galbenusurile de oua de prepelita, uleiul de masline sau de canola, mustarul boabe. Amestecam cu robotul pana cand obtinem o pasta fina, respectiv deliciosul pate de prepelita. Daca vi se pare ca are o textura prea solida adaugati din lichidul strecurat pana cand sunteti multumiti de consistenta. Oricum, odata ce ati pus pate-ul la frigider, acesta se mai intareste datorita untului din compozitie.

Sanatate va dorim!

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.