Osteoporoza: alimente, vitamine recomandate

Osteoporoza este o boală osoasă iar denumirea sa provine din expresia latină „oase poroase”. Interiorul osului sănătos are spații mici, ca un fagure. Osteoporoza crește dimensiunea acestor spații, astfel încât osul își pierde tăria și densitatea. În același timp, exteriorul osului se dezvoltă mai slab și mai subțire.

Osteoporoza: modul în care este afectat osul.

Osteoporoza: modul în care este afectat osul.

Persoanele cu osteoporoză au un risc mai mare de fracturi în timpul activităților zilnice simple, precum statul în picioare sau mersul. Cele mai afectate oase sunt articulațiile mâinilor, șoldurile, coloana vertebrală și coastele.

Care sunt simptomele de osteoporoză?

Nu există simptome sau semne alarmante în primele stadii de osteoporoză. În majoritatea cazurilor, persoanele cu osteoporoză nu știu că au această boală până nu se confruntă cu o fractură. Unele fracturi la coloana vertebrală pot avea loc fără o durere inițială. În aceste cazuri, simptomele principale ale fracturii ar putea fi scăderea în înălțime sau o coloană vertebrală îndoită.

Ce cauzează osteoporoza?

Cel mai mare factor de risc pentru osteoporoză este vârsta. Odată cu înaintarea în vârstă, organismul trece prin procesul de descompunere a osului vechi și creștere a osului nou în locul său. În jurul vârstei de 30 de ani, totuși, corpul începe să piardă masă osoasă mai repede decât ar înlocui-o.
Menopauza poate determina ca organismul femeilor să piardă și mai repede masă osoasă. Bărbații continuă să piardă masă osoasă în acest timp, dar mai încet. De obicei, între 65 și 70 de ani, femeile și bărbații pierd deopotrivă masă osoasă în același ritm.
Alți factori de risc includ:
• faptul de a fi femeie;
• faptul de a fi mai în vârstă;
• faptul de a fi caucazian sau asiatic;
• istoricul familial/genetica;
• alimentația defectuoasă;
• inactivitatea fizică;
• fumatul;
• administrarea anumitor medicamente;
• greutate corporală mică;
• oase mici.

Cum se diagnostichează osteoporoza?

Osteoporoza se diagnostichează cu o scanare numită dual energie raze X absorbțiometrie (DEXA). Aceasta este utilizată pentru măsurarea densității încheieturii mâinii, șoldurilor și coloanei vertebrale. Acestea sunt cele trei zone cu cea mai mare probabilitate de a dezvolta osteoporoză.
Un medic ar putea alege să efectueze DEXA pacienților cu un risc ridicat de a face osteoporoză. De asemenea, acesta poate prescrie DEXA pentru a vedea dacă o fractură este cauzată de osteoporoză.

Cum se tratează osteoporoza?

Cele mai utilizate medicamente utilizate în tratarea osteoporozei poartă numele de bisfosfonați. Ei includ alendronatul (Fosamax), ibandronatul (Boniva) și acidul zoledronic (Reclast). Bisfosfonații sunt folosiți pentru a preveni pierderea masei osoase. Aceștia pot fi administrați oral sau prin injecții.

Terapia hormonală

Femeile aflate la postmenopauză sunt expuse unui risc mare de osteoporoză. Estrogenul ajută la protejarea oaselor, iar producția de estrogen scade în timpul menopauzei. Pentru femeile aflate la menopauză, terapia cu hormoni, sau terapia de substituție hormonală, este o opțiune de tratament. De obicei, medicii nu o folosesc ca primă linie de apărare deoarece aceasta crește riscul de:
• accident vascular cerebral;
• infarct miocardic;
• cancer mamar;
• cheaguri de sânge

Schimbări ale stilului de viață

Activitate fizică. Exercițiile contribuie la întărirea oaselor. Orice formă de activitate fizică ajută la încetinirea procesului de pierdere a masei osoase odată cu vârsta și poate îmbunătăți ușor densitatea osoasă în unele cazuri. De asemenea, exercițiile fizice contribuie la îmbunătățirea posturii și echilibrului, reducând riscul căderilor. Mai puține căderi pot însemna mai puține fracturi.
Antrenamentul de forță aduce beneficii oaselor de la nivelul brațelor și părții superioare a coloanei vertebrale. Astfel, sunt încurajate ridicările de greutăți, lucrul la aparatele cu greutăți sau cu benzile de rezistență. Exercițiile ce presupun purtarea de greutăți, cum ar fi mersul sau alergatul, precum și exercițiile aerobice cu impact redus, ca antrenamentul pe bicicleta eliptică sau pe bicicleta medicinală, pot fi și ele benefice. Ambele tipuri de exerciții pot contribui la întărirea oaselor picioarelor, șoldurilor și părții inferioare a coloanei vertebrale.

Calciu și vitamina D

Aportul suficient de calciu și vitamina D în dietă poate ajuta la încetinirea procesului de pierdere a masei osoase. Alimentele bogate în calciu includ:
• produsele lactate;
• legumele cu frunze de culoare verde închis;
• cerealele și pâinea cu făină integrală îmbogățite cu semințe;
•  semințele de chia, de in, de susan, quinoa și fasolea sunt deosebit de bogate în calciu;
•  calciu ușor asimilabil este recomandat a fi preluat și din sardine;
• produsele din soia.

Osteoporoza: alimente recomandate.

Osteoporoza: alimente recomandate.

Multe produse alimentare sunt acum disponibile și în varianta cu calciu adăugat (cereale, sucuri). Vitamina D ajută organismul să absoarbă calciul de care are nevoie.
National Institute of Arthritis and Musculoskeletal and Skin Diseases USA (NIAMS) recomandă ca femeile cu vârsta cuprinsă între 19 și 50 de ani și bărbații cu vârsta între 19 și 70 de ani să consume 1.000 miligrame (mg) de calciu pe zi. De asemenea, recomandă ca femeile cu vârsta între 51 și 70 de ani și orice persoană, indiferent de sex, care a trecut de 70 de ani să ia 1.200 mg de calciu pe zi.
NIAMS recomandă adulților sub 70 de ani să ia 600 unități internaționale (UI) de vitamina D pe zi, iar adulții trecuți de 70 de ani ar trebui să ia 800 UI de vitamina D pe zi.

Calciu, Magneziu si Zinc pentru Oase Sanatoase!

Calciu, Magneziu si Zinc pentru Oase Sanatoase! Vezi pret, detalii, mod de livrare rapida.

Observații. Osteoporoza afectează mulți oameni din toată lumea și, deși până în prezent nu s-a descoperit remediul, tratamentele cu medicamente, terapia hormonală și exercițiile fizice pot întări oasele și încetini procesul de pierdere a masei osoase. Discutați în detaliu cu medicul dumneavoastră fiecare tratament și schimbare de stil de viață posibilă. Împreună veți compara riscurile și beneficiile tratamentelor.

Interesant de citit! 6 Mituri despre osteoporoză!

    1. Osteoporoza este o parte naturală a procesului de îmbătrânire. / Deși osteoporoza și fracturile ce rezultă din pricina ei apar cu precădere pe măsură ce înaintăm în vârstă, acestea nu sunt inevitabile. „Există o mulțime de lucruri pe care le puteți face pentru a preveni fracturile”, declară Sellmeyer, membru al conducerii Johns Hopkins Metabolic Bone Center din Baltimore, Maryland.
    2. Numai femeile pot face osteoporoză. / Da și nu. Deși este cu siguranță adevărat că mai multe femei decât bărbați fac osteoporoză, bărbații încă pot fi afectați. De fapt, 20 la sută dintre bărbații albi, trecuți de 50 de ani, suferă de-a lungul vieții de fracturi corelate cu osteoporoza. În același timp, bărbații și femeile de rasă afro-americană au un risc mai scăzut de osteoporoză, iar cei care au osteoporoză au o rată similară de fracturi. Și, potrivit lui Sellmeyer, bărbații mai tineri sunt mai predispuși fracturilor decât femeile.
    3. Nu sunt motive de îngrijorare decât la bătrânețe. / Aproximativ 90 la sută din masa osoasă se dobândește până la 18 ani la fete și până la 20, la băieți, conform NIH Osteoporosis and Related Bone Diseases National Resource Center  USA. „La această vârstă nu se gândește nimeni la riscul de fracturi din postmenopauză”, precizează Sellmeyer. „Însă nu este niciodată prea devreme pentru a începe construcția densității osoase pentru restul vieții.” Faptul că vă gândiți la sănătatea oaselor atunci când sunteți tineri poate preveni problemele mai târziu în viață.
    4. Oasele nu se fracturează doar în timpul căderilor. / Majoritatea persoanelor își fracturează oasele în timpul unei căderi, dar uneori, oasele slăbite se fracturează pur și simplu. „Există persoane care au fracturi spontane”, spune Sellmeyer. „Cineva doar s-a aplecat peste platforma unui camion, iar presiunea a fost suficientă cât să-i cauzeze o fractură.” Dacă aveți osteoporoză, puteți suferi o fractură de stres la picior doar de la mers. „Chiar și în cazul fracturilor de șold”, spune Sellmeyer, „unele persoane vor zice: «Am auzit-o și am simțit-o, dar nu am căzut.»”
    5. Putem simți că oasele sunt slăbite. / Din păcate, nu puteți vedea sau simți osteoporoza. S-ar putea să nu știți că suferiți de această afecțiune până când apare o fractură. Nu veți simți că oasele devin mai slăbite pe măsură ce pierdeți densitate osoasă și nici nu veți suferi anumite consecințe în stilul de viață. „Este o boală tăcută”, declară Sellmeyer. „Nu există nicio cale de a o depista în afara testului de densitate osoasă.”
    6. Oasele poroase nu pot deveni mai puternice. Osteoporoza nu se tratează. / Potrivit lui Sellmeyer, o persoană cu osteoporoză nu va reveni niciodată „la normal” în ceea ce privește densitatea osoasă. De fapt, diagnosticul osteoporozei poate însemna că v-ați confruntat cu o densitate osoasă redusă de-a lungul întregii vieți. În acest caz, spune Sellmeyer, „încercarea de a atinge o densitate osoasă mai mare decât a fost toată viața este imposibilă.” Totuși, este posibilă reconstrucția osului. Tratamentele pentru osteoporoză pot crește densitatea osoasă cu câteva procente pe an, de-a lungul a trei-patru ani.
Magneziu + Vitaminele K2 si D - combinatie special conceputa pentru intarirea oaselor.

Magneziu + Vitaminele K2 și D – combinație special concepută pentru întărirea oaselor. >> Vezi pret, mod de livrare rapida si beneficii suplimentare <<

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.