Operatia de genunchi. Tratament.

Ca orice intervenție chirurgicală, operația de înlocuire a articulației genunchiului, sau artroplastia totală de genunchi (ATG), prezintă riscuri. De asemenea, aceasta implică un proces lung de recuperare și reabilitare. Mulți pacienți amână operația de genunchi până ce durerea și problemele de mobilitate devin insuportabile.

Operatia la genunchi. Stadii osteoartrita, tratament.

Operația la genunchi. Stadii osteoartrită, tratament.

De obicei, trece mult timp până se ajunge la concluzia că este necesară înlocuirea articulației genunchiului. Operația este, până la urmă, ceva important. La început, există speranța unor opțiuni de tratament mai puțin invaziv care să contribuie la îmbunătățirea stării genunchiului astfel încât operația să nu mai fie necesară.

Și, desigur, este înțelept să încercați toate metodele de tratament și terapie înainte de a recurge la ATG. În primul rând ar trebui să luați în considerare schimbarea stilului de viață, utilizarea medicamentelor și injecțiilor, realizarea exercițiilor de întărire a musculaturii, metode de tratament alternativ, cum ar fi acupunctura, și alte proceduri chirurgicale, inclusiv artroscopia. Totuși, chiar dacă ați încercat toate aceste opțiuni, este posibil ca medicul tot să vă recomande operația la genunchi.

Înainte de a recomanda operația la genunchi, chirurgul ortoped va demara o examinare completă a genunchiului utilizând razele X și probabil un RMN pentru a observa interiorul articulației. De asemenea, va parcurge istoricul medical recent pentru a determina dacă operația de genunchi este sau nu necesară.
Amânarea sau refuzul operației de genunchi, după ce chirurgul a recomandat procedura, poate avea repercusiuni grave. De exemplu, se poate ajunge la:
• Diformități în afara articulației genunchiului;
• Slăbiciuni sau funcționare defectuoasă a musculaturii și ligamentelor;
• O dificultate mai mare sau o incapacitate de a întreprinde activitățile zilnice, inclusiv mers, condus și făcut baie, din cauza durerii cronice și a pierderii funcționalității. Rezultatul ar putea fi reducerea calității vieții și impactul negativ asupra stării emoționale.
• Complicații aferente, care pot necesita în final intervenția chirurgicală. Utilizarea continuă a articulației deteriorate va duce, cel mai probabil, la o degradare mai mare, ceea ce face ca procedura chirurgicală să fie mai complexă. În plus, operațiile mai lungi necesită mai mult timp în care pacientul se află sub anestezie, fapt ce creează un risc crescut. De fapt, operațiile realizate mai devreme au o rată de succes mai mare, iar funcționalitatea articulației este mai bună de-a lungul lunilor și anilor ce vor urma.

Nu există o metodă exactă de determinare a situației în care ar trebui efectuată ATG, operația la genunchi. Este important de înțeles că acest lucru se întâmplă din cauza vârstei, greutății, problemelor medicale sau a altor factori, iar unele persoane pur și simplu nu pot suporta operația. Însă, dacă vă situați într-o categorie care permite realizarea operației la genunchi, discutați mai întâi cu medicul chirurg, iar dacă este necesar, consultați și o a doua opinie. Sănătatea și stilul de viață din viitor depind de această alegere.

Opțiuni de tratament pentru amânarea operației la genunchi

Chiar dacă nu există vindecare pentru osteoartrită (OA), există câteva opțiuni de tratament și schimbări ale stilului de viață care vor ameliora simptomele. În majoritatea cazurilor, o combinație dintre aceste tratamente și schimbări ale stilului de viață poate ajuta la atenuarea simptomelor, îmbunătățirea calității vieții și la încetinirea progresiei bolii.

Pierderea în greutate

Obținerea unei greutăți corporale sănătoase constituie o parte importantă a controlului osteoartritei. Kilogramele în plus cauzează o tensiune inutilă în zona picioarelor, genunchilor și șoldurilor. Pierderea în greutate poate avea un impact major asupra daunelor existente în articulații: o jumătate de kilogram în minus poate lua presiunea de 1,5-3 kilograme de pe genunchi.
Cum să slăbiți atunci când aveți genunchii accidentați.
Consumați fasole, legume, carne slabă, cereale integrale și pește. Ajustați alegerile alimentare actuale înlocuind alimentele bogate în grăsimi și calorii goale cu unele pline de nutrienți. Eliminați din dietă burgerii, carnea prăjită, cârnații, sandvișurile tip fast-food și gogoșile umplute cu cremă. Nu mai consumați alcool. Renunțați la toate formele de băuturi calorice pe care le consumați pentru a evita caloriile. În locul lor alegeți apa deoarece nu numai că nu conține calorii, ci ajută și la hidratarea organismului. Beți un pahar de apă la fiecare masă pentru a vă umple stomacul. Consumați gustări sănătoase de-a lungul zilei pentru a menține metabolismul ridicat și pentru a potoli foamea. Purtați la voi fructe proaspete și uscate pentru o gustare rapidă, sau un baton de granola bogat în fibre în poșetă sau servietă.

Exercițiile fizice

Deși asocierea exercițiilor fizice cu osteoartrita pare o idee proastă, tipul potrivit de exerciții poate fi de ajutor. Mișcarea poate ameliora durerea și rigiditatea și chiar preveni o mai mare deteriorare a articulațiilor. Cu cât sunt mai puternici mușchii din jurul genunchiului, cu atât aceștia pot absorbi mai bine șocul resimțit de genunchi atunci când ne mișcăm. De asemenea, exercițile fizice pot contribui la pierderea în greutate, pot elibera de stres genunchii și ameliora durerea. Medicul sau fizioterapeutul poate recomanda exerciții specifice bazate pe necesitățile pacientului. Acestea pot include exerciții de întărire a musculaturii, de stretching și exerciții cu o gamă largă de mișcare pentru flexibilitate. Activitatea aerobică este recomandată pentru persoanele care au nevoie să slăbească.
Faceți mișcare folosind bicicleta eliptică pentru a arde grăsimi și pentru a crește deficitul caloric. Potrivit MayoClinic.com, față de mișcarea realizată pe banda de alergat, exercițiile pe bicicleta eliptică sunt mai puțin solicitante pentru genunchi, șolduri și spate. Pășiți pe pedale, prindeți mâinile de brațele bicicletei și mișcați mâinile și picioarele înainte-înapoi într-un ritm de alunecare. Când începeți pentru prima oară, antrenamentul trebuie să dureze 30 de minute, iar apoi îl puteți extinde treptat la 60 de minute, atunci când capacitatea de a face exerciții aerobice se îmbunătățește. Faceți astfel mișcare patru sau cinci zile pe săptămână. Efectuați antrenamente cu aparate de fitness cu greutăți care să vă lucreze pieptul, umerii, spatele, bicepsul și tricepsul pentru a crește masa musculară fără a stresa genunchii.

Comprese calde și reci

S-a demonstrat că utilizarea compreselor calde și reci pentru osteoartrita de la nivelul genunchiului oferă o ameliorare a simptomelor. Căldura, fie sub forma unei comprese calde, fie sub forma unui duș cald, poate ajuta la reducerea durerii și rigidității, în timp ce aplicarea unei comprese reci sau a gheții poate să scadă inflamația și durerea.

Alimentația sănătoasă și suplimentele alimentare

Pe lângă obținerea unei greutăți optime, urmarea unei diete sănătoase vă va ajuta să vă îmbunătățiți starea de sănătate a articulațiilor și reduce inflamația din corp. Studiile arată că vitamina D poate preveni deteriorarea cartilajelor. Vitamina D se găsește în pești precum codul, sardinele și somonul sălbatic. Aceștia conțin și acizi grași omega-3 care scad inflamația și opresc degradarea cartilajelor. De asemenea, vitamina C, beta-carotenul și bioflavonele au fost corelate cu o mai bună sănătate a articulațiilor.

Suplimente

Sulfatul de glucozamină (GLS) și sulfatul de condroitină (CS) sunt suplimente eliberate fără prescripție medicală cunoscute pentru ameliorarea simptomelor de osteoartrita. Studiile au descoperit că pacienții cu o formă ușoară până la moderată de osteoartrită la nivelul genunchiului au înregistrat o reducere cu 20-25 la sută a durerii atunci când au luat GLS și CS.

Adăugați în meniul zilnic glucozamină și condroitină, două suplimente alimentare ce și-au demonstrat eficiența în reducerea durerilor și rigidității în cazul celor ce suferă de artrită în zona genunchilor. Aceste două suplimente sunt adesea comercializate împreună și, de cele mai multe ori, sursa lor o reprezintă crustaceele. Dacă sunt prezente în organism, atât glucozamina, cât și condroitina ajută la reconstrucția cartilajelor din jurul articulațiilor.

Glucozamina Condroitina MSM si Extract de MACESE (60 cmpr / 1 pe zi). Vezi preț, mod de livrare rapidă și mai multe detalii în site www.proDietaPlant.ro

Glucozamina Condroitina MSM si Extract de MACESE (60 cmpr / 1 pe zi). Vezi preț, mod de livrare rapidă și mai multe detalii în site www.proDietaPlant.ro

Puteti posta comentarii mai jos .


Apartament de vacanta pe litoral de vanzare



Cum slabim simplu cu bautura Slim D cu portocale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2015. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.