OMEGA 3

omega 3Omega 3 sunt acizi grasi esentiali pentru sanatatea umana. Omega 3 nu pot fi fabricati de către organismul nostru. Din acest motiv, acizii graşi Omega 3 trebuie să fie obţinuti din alimentatie sau suplimente alimentare. Acizii graşi Omega 3 pot fi gasiti preponderent in peste (cum ar fi somon, ton sau halibut), in anumite alge, in semintele de chia și de in, in soia şi in nuci. Acizii Omega 3 mai sunt cunoscuti si cu denumirea de acizi graşi polinesaturati (PUFA). Acestia joacă un rol crucial pentru creier, precum şi pentru creşterea şi dezvoltarea normală a intregului organism.

American Heart Association recomandă sa mancam peşte (în special de peşte gras, cum ar fi macroul, păstrăv de lac, hering, sardine, ton alb şi somon) de cel puţin 2 ori pe saptamana. Exceptie fac femeile gravide sau care doresc sa ramana gravide, cele care alapteaza sau copiii de varsta mica. Acestora nu li se recomanda consumul de peste gras. La sfatul medicului, gravidele si copiii mici pot lua Omega 3 din suplimentele alimentare care sunt certificate in mod special ca fiind fara mercur. Cercetarile indică faptul că, pentru cei care nu mănâncă peşte suficient si doresc să ia suplimente de ulei de peşte, uleiul de seminte de in reprezinta o alternativă bună.

salata

Exista trei mari tipuri de acizi graşi omega 3, care sunt ingerate din alimentatie şi utilizate de către organism: acid alpha-linolenic (ALA), acidul eicosapentaenoic (EPA) şi acid docosahexaenoic (DHA). După ce mancam, organismul transformă ALA in EPA şi DHA, cele două tipuri de omega-3 acizi graşi mai uşor de utilizat de către corpul nostru. Cercetarile in domeniu indică faptul că, acizii graşi Omega 3 reduc inflamatiile şi ajuta la prevenirea unor factori de risc asociati cu boli cronice cum ar fi bolile cardiace, cancerul şi de artrita. Acesti acizi graşi esenţiali sunt foarte concentrati în creier şi par a fi deosebit de importanti pentru functia cognitiva (partea de memorie şi de performanţă intelectuala) şi funcţia de comportament. Copiii care nu primesc suficient Omega-3 de la mamele lor în timpul sarcinii sunt expusi riscului de a dezvolta probleme ale sistemului nervos si probleme de vedere. Simptomele deficitului de acizi graşi Omega3 sunt: oboseală extremă, memorie proastă, piele uscată, probleme cardiace, circulatie proasta, stare de spirit rea sau depresie.

Echilibrul intre Omega 3 si Omega 6

Este important sa menţinem un echilibru adecvat intre Omega 3 si Omega 6 (un alt acid gras esenţial) în alimentaţie, deoarece aceste două substanţe lucreaza împreună pentru a ne mentine sănătatea. Acizii Omega 3 ajuta la reducerea inflamaţiei şi de cele mai multe acizii Omega 6 au tendinţa de a promova inflamaţia! Un dezechilibru al acestor acizi graşi contribuie la dezvoltarea unor boli în timp ce un echilibru corect ajută la menţinerea şi chiar îmbunătăţirea sănătăţii.

Un regim alimentar echilibrat ar trebui să fie includa aproximativ de 2 – 4 ori mai mult acizi graşi Omega 6 decât acizi graşi omega 3. Dieta americana tinde să conţină in medie de 14 – 25 de ori mai mult Omega 6 decât acizii graşi Omega 3 şi mulţi cercetători cred că acest dezechilibru este un factor important în creşterea ratei de tulburări inflamatorii în Statele Unite. Pentru Romania nu avem date statistice in aceste sens.

omega 3 si dieta mediteraneanaÎn schimb dieta mediteraneana implica un echilibru sănătos între acizii graşi Omega 3 si Omega 6 şi mai multe studii au arătat că persoanele care au urmat aceasta dieta sunt mai puţin susceptibile de a dezvolta boli cardiace. Aceasta conţine, de asemenea si alti acizi graşi Omega 9 care ajuta la scaderea riscului de cancer si boli cardiace. Despre dieta mediteraneana puteti citi si pe site-ul nostru >> Dieta mediteraneana nu include atat de multa carne (care are un continut ridicat de acizi graşi Omega 6) şi pune accentul pe alimente bogate in Omega3, inclusiv cereale integrale, fructe şi legume proaspete, peşte, ulei de masline, usturoi, precum şi consumul moderat de vin.

Precautii privind suplimentele de Omega 3

Datorită potenţialului de reacţii adverse şi de interacţiune cu diverse medicamente, suplimentele alimentare ar trebui să fie luate numai la recomandarea unui medic.

suplimente omega 3Acizii graşi Omega 3 ar trebui să fie utilizati cu prudenţă de către persoanele care au usoare vanatai, tulburări de sângerare, cele care iau medicamente pentru subtierea sangelui (inclusiv warfarin (Coumadin) sau clopidogrel (Plavix), deoarece cantitatile excesive de omega 3 poate conduce catre sângerare. De fapt, persoanele care mananca mai mult de trei grame de acizi graşi omega-3 pe zi (echivalentul a 3 porţii de peşte pe zi) pot favea un risc crescut de accident vascular cerebral hemoragic, o afecţiune cu potenţial fatal în care o arteră în creier se rupe. Aici se aplica vorba ca nici chiar ce-i bun nu trebuie mancat in exces. 3-5 portii de peste pe saptamana sunt suficiente… Dacă aveţi diabet zaharat de tip 2 nu luati decat suplimentele de ulei de peşte recomandate de medic! Persoanele cu diabet zaharat au o capacitate scazuta de a converti acidul alpha-linolenic (ALA) la acid eicosapentaenoic (EPA) şi acidul docosahexaenoic (DHA) în forme mai uşor de folosit în organism.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

6 Raspunsuri la discutia despre “OMEGA 3”

  1. 6
    elena9 spune:

    Buna ziua. Cititi si articolul https://prodieta.ro/?p=82

  2. 5
    arbureanu grigore spune:

    buna ziua as vrea sa stiu va rog frumos. acum patru ani am facut o operatie de pancreatita.de atunci am ramas cu o problema la colesterol si trigliceride acum trei saptamini am facut niste analize si mia gasit colesterol 295 si trigliceride 656 ,va rog cu respect sa imi spuneti,ce tratament sa iau sa revin la normal.va multumesc anticipat.

  3. 4
    laura spune:

    De curand mama a suferit un AVC ischemic,colesterolul si trigliceridele sunt mari;ce-mi recomandati sa consume

  4. 3
    lomota sanda spune:

    SOTUL MEU ARE COLESTEROL SI TRIGLIGERIDELE MARITE CE ARE VOIE SA MANACE?lactate are voie?

  5. 2
    Valeriu Luncan spune:

    Va rog sa-mi permiteti sa formulez o intrebare!: acum 2 ani in Decembrie am avut un infarct si mai traiesc (pentru ca va scriu),de atunci iau diverse medicamente printre care si PL**IX; cu colesterolul stau bine (si cel mare, si cel mic) dar la Trigliceride depasesc maximul cu vreo 10%. Pot (pentru scaderea acestora) sa consum pastile de Omega3? Daca da in ce cantitati zilnice Va multumesc mult pentru atentie
    ing Luncan V.

  6. 1
    irina spune:

    as vrea sa stiu de ce la copii este contra indicat pestele ce contine omega 3. am un baietel de 2.7 ani si aproape de jumatate de an ii dau de 2 ori pe saptamina somon.as vrea sa stiu daca procedez corect.

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Prin continuarea navigării pe site confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform EU Cookie LAW. info

1. Ce date colectam. Numele si adresa de email pentru formularul de comentarii (numele poate fi si pseudonim). Nu trimitem nici un fel de promotionale pe adresa de email si nici nu transmitem aceasta adresa catre terte parti. Istoricul de navigare, cum ai interactionat cu website-ul, adresa IP, ce tip de browser folosesti, cat a durat vizita, istoricul de cautare, numarul de pagini vizitate, date legate de traffic. Nu trimitem newslettere si nu primim plati online, deci nu colectam date de card bancar.
2. Cum sunt colectate datele. Colectam in mod indirect date prin intermediul cookie si scripturi de monitorizare. Datele colectate in scop de masurare a audientei si care in principiu sunt cele de istoric de navigare sunt pastrate timp de 50 de luni. Aceste date sunt anonimizate si folosite in scopuri statistice fara a se putea identifica persoana reala.
3. De ce colectam datele. Din motive de securitate pe website si trasabilitate.
4. Cine proceseaza datele. Google Analytics, Adwords si Google Search Console pentru servicii de analiza a traficului. Datele tale personale pot fi trimise catre forurile guvernamentale sau instantele judecatoresti in cazul in care exista un temei legal pentru aceasta.
5. Link-uri catre alte website-uri. Este posibil ca in paginile magazinului nostru online sa existe link-uri catre diferite alte site-uri sau retele sociale asupra carora compania nostra nu are niciun control sau influenta.
6. Cum sunt protejate datele mele. Datele tale sunt tinute pe servere securizate, protejate cu ajutorul softurilor antivirus si firewall. Am implementat atat din puct de vedere tehnic cat si la nivel organizational solutii si proceduri pentru ca datele tale sa fie pastrate in siguranta si sa ramana confidentiale.
7. Care sunt drepturile tale. Chiar daca initial ti-ai dat acordul pentru prelucrarea datelor tale, acest acord poate fi retras in orice moment pentru anumite date sau pentru toate (cu respectarea legii si a timpului de stocare). Pentru datele pentru care nu exista obiectiuni in a fi procesate ele se considera de drept procesabile.
8. Transferul datelor in afara UE. Datele colectate de magazinul online sunt gazduite pe servere aflate la Hetzner (https://www.hetzner.de/) si sunt localizate in Frankfurt Germania. In calitate de prestator de servicii european, Hetzner este supus si el normelor GDPR. Terții (Google, Facebook si altii care opereaza in UE) sunt obligați prin contract pentru a proteja și menține confidențialitatea datelor tale și să le utilizeze exclusiv pentru scopurile pentru care le oferim.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.