Omega 3 din peste sau krill?

Omega 3 este un acid gras esențial de care organismul are nevoie, însă nu-l poate produce. Omega 3 joacă un rol vital în funcționarea creierului, ține sub control formarea cheagurilor de sânge și ajută la reducerea inflamației. În ultimii 10 ani, multe persoane au început să ia suplimente capsule care conțin omega 3, acestea având beneficii atât pentru cei sănătoși, cât și pentru cei care suferă de boli de inimă.

Omega 3: surse alimentare ori capsule din ulei de pește sau krill.

Omega 3: surse alimentare ori capsule din ulei de pește sau krill.

Uleiul de pește sau de krill cu Omega 3 conține acid docosahexaenoic (ADH) și acid eicosapentaenoic (AEP). Acizii grași omega 3 sunt nutrienți esențiali care sunt importanți în prevenirea și ținerea sub control a afecțiunilor cardiace. Uleiul de krill nu are mirosul specific de pește și este mai eficient, dar și la un preț mai mare.

Descoperirile arată că acizii grași Omega 3 pot ajuta la:

  • Scăderea tensiunii arteriale;
  • Reducerea trigliceridelor;
  • Încetinirea procesului de dezvoltare a plăcii de aterom;
  • Reducerea șanselor de aritmie cardiacă;
  • Reducerea probabilității de infarct și de accident vascular cerebral;
  • Diminuarea șanselor de deces subit din cauze cardiace la persoanele cu boli de inimă.

American Heart Association (AHA) recomandă tuturor persoanelor să consume pește (în special pește gras, de apă rece) de cel puțin două ori pe săptămână. În special somonul, macroul, heringul, sardinele, păstrăvul de lac și tonul conțin acizi grași omega 3. Deși alimentele sunt cea mai sigură cale de a include omega 3 în dietă, pentru persoanele cărora nu le place peștele sunt disponibile și suplimente cu ulei de pește sau de krill.

Simptomele care indică un deficit de omega 3

Acizii grași omega 3 sunt componente esențiale în membranele celulare ale tuturor celulelor din organism, însă chiar și așa, corpul nu poate sintetiza omega 3. Este nevoie să includeți constant acizi grași omega 3 în dietă pentru a evita un deficit. Produsele marine, în special peștii grași precum somonul, sardinele și tonul, sunt cele mai bune surse alimentare de acizi grași omega 3, deși unele semințe și nuci, cum ar fi semințele de in, nucile și boabele de soia, conțin și ele niveluri semnificative. Deficitul de acizi grași omega 3 poate cauza câteva simptome.
Efecte asupra sănătății mintale. Multe dovezi experimentale indică faptul că acizii grași omega 3 au efecte semnificative asupra sănătății mintale. Depresia, anxietatea, depresia post partum, schizofrenia și tulburarea bipolară au fost toate corelate cu nivelurile scăzute de acizi grași omega 3, explică un articol din „American Journal of Psychiatry”. Sunt necesare cercetări adiționale pentru a confirma și clarifica relația dintre tulburările psihiatrice și deficitul de acizi grași omega 3. De asemenea, a fost făcută o legătură între problemele de memorie și deficitul de omega 3.
Schimbări de aspect. Nivelurile scăzute de acizi grași omega 3 pot cauza câteva efecte superficiale asupra organismului, precum pielea uscată, cu mâncărimi, apariția cojilor pe suprafața acesteia sau prezența unor pete depigmentate sau a unei eczeme. De asemenea, pielea poate deveni grasă în unele porțiuni și poate totodată căpăta un aspect aspru, gloduros. În unele cazuri, vârfurile degetelor se pot crăpa și coji. Unele persoane cu deficit de omega 3 au declarat că se confruntă cu păr uscat, întărit și încurcat, mătreață și căderea părului. Unghiile pot fi și ele afectate, fie printr-o creștere foarte lentă, fie devenind foarte fragile, rupându-se și deteriorându-se frecvent.
Simptome adiționale. În urma deficitului de acizi grași omega 3, pot apărea câteva simptome adiționale, cum ar fi oboseala și circulația slabă a sângelui. De asemenea, au fost raportate și crampe menstruale intense și dureri premenstruale ale sânilor. Unele persoane pot prezenta sete excesivă și urinare frecventă. Totodată, pot apărea ochii uscați și acumularea de cerumen în exces.

Cum ajută Omega 3 sănătatea?

Grăsimea din sânge (trigliceridele). Suplimentele cu ulei de pește pot diminua nivelurile mărite de trigliceride. Prezența în sânge a unor valori ridicate ale acestei grăsimi crește riscul de boli de inimă.
Artrita reumatoidă. Suplimentele cu ulei de pește (AEP+ADH) pot ameliora rigiditatea și durerea articulațiilor. De asemenea, suplimentele cu omega-3 par să crească eficiența medicamentelor antiinflamatorii.
Depresia. Unii cercetători au descoperit că populațiile a căror cultură încurajează consumul de alimente cu un nivel ridicat de omega-3 au un nivel mai scăzut de depresie. Totodată, uleiul de pește pare să intensifice efectele antidepresivelor și pot ajuta în ameliorarea simptomelor tulburării bipolare.

Astmul. O dietă bogată în Omega 3 scade inflamația, componenta cheie în astm. Însă sunt necesare mai multe studii pentru a demonstra dacă suplimentele cu ulei de pește îmbunătățesc funcționarea plămânilor sau scad numărul de medicamente necesar unei persoane pentru a ține sub control această boală.
Dezvoltarea bebelușului. Omega 3 poate ajuta nu numai mămica dar și bebelușul să nu dezvolte anumite afecțiuni. ADH pare să joace un rol important în dezvoltarea vizuală și neurologică la copiii mici. ADHD. Unele studii arată că uleiul de pește poate reduce simptomele de ADHD la anumiți copii și le poate îmbunătăți aptitudinile mintale, precum gândirea, memoria și învățarea. Însă este necesară mai multă cercetare în acest domeniu, iar suplimentele cu omega-3 nu ar trebui utilizate ca tratament primar.

Boala Alzheimer și demența. Unele cercetări sugerează că omega 3 poate contribui la protejarea împotriva bolii Alzheimer și demenței, având un rol pozitiv și asupra pierderii treptate a memoriei asociate cu vârsta. Însă nimic nu este încă cert.

De unde luăm Omega 3. Suplimente capsule din ulei de pește sau de krill.

Doi dintre cei mai importanți acizi grași omega 3, acidul eicosapentaenoic, prescurtat AEP, și acidul docosahexaenoic, prescurtat ADH, se găsesc din plin doar în produsele marine. Un alt tip de acid gras omega 3, acidul alfa-linolenic, prescurtat AAL, se găsește în anumite surse vegetale, precum semințele de in, nucile, boabele de soia și alte oleaginoase. Organismul poate transforma o cantitate mică de AAL în AEP și ADH, deși rata de conversie pare să fie foarte scăzută. Majoritatea dietelor occidentale includ cantități mari de uleiuri vegetale, care conțin niveluri ridicate de acizi grași omega-6. Această rație ridicată de acizi grași omega-6 și omega-3 poate contribui la apariția inflamației și bolilor de inimă, explică Linus Pauling Institute.
Semințele de in reprezintă una dintre cele mai bune surse de omega 3 pentru vegetarieni. Presărați semințe de in sparte sau sub formă de pudră în cereale sau în salată pentru a crește aportul de acizi grași esențiali. Semințele chia și de cânepă sunt alte surse benefice de omega 3. De asemena, nucile sunt o sursă de omega 3 și le puteți consuma ca pe o gustare sănătoasă. Acizii grași omega 3 se găsesc în uleiuri, precum uleiul de soia, de in, canola sau de măsline. Pentru a avea o cantitate mai mare de omega 3 în dietă, adăugați o linguriță de ulei de in în salate. Folosiți la gătit ulei de măsline sau canola. Dr. Frank Sacks de la Harvard School of Public Health declară că atâta timp cât uleiul de măsline sau de canola (rapiță) este proaspăt, căldura mare nu va distruge acizii grași omega 3. Consumați o varietate de alte alimente care conțin omega 3 pentru a crea calea către un stil de viață sănătos. Tofu este o sursă versatilă de proteine vegetale care conține și omega 3. Poate fi adăugat în salate sau utilizat pe post de garnitură sau fel principal. Fasolea, mai ales fasolea mung, kidney și pinto, reprezintă o sursă vegetală de omega 3. Pe lângă sursele alimentare, vegetarienii dispun și de suplimente vegetale cu omega 3 pe care le pot include în dietă.

Ar trebui să luăm suplimente? Dacă nu consumăm în fiecare săptămână trei porții de pește precum sardine, ton sau somon, semințe de in, tofu, fasole, ulei de măsline, atunci suplimentele capsule de Omega 3 din pește sau krill pot fi avute în vedere căci sunt 100% naturale și foarte ușor de administrat.

Mai multe informații despre Omega 3 și sursele acestuia, preț capsule din ulei de pește sau de krill puteți afla în >> site-ul proDietaPlant.ro <<

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Prin continuarea navigării pe site confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform EU Cookie LAW. info

1. Ce date colectam. Numele si adresa de email pentru formularul de comentarii (numele poate fi si pseudonim). Nu trimitem nici un fel de promotionale pe adresa de email si nici nu transmitem aceasta adresa catre terte parti. Istoricul de navigare, cum ai interactionat cu website-ul, adresa IP, ce tip de browser folosesti, cat a durat vizita, istoricul de cautare, numarul de pagini vizitate, date legate de traffic. Nu trimitem newslettere si nu primim plati online, deci nu colectam date de card bancar.
2. Cum sunt colectate datele. Colectam in mod indirect date prin intermediul cookie si scripturi de monitorizare. Datele colectate in scop de masurare a audientei si care in principiu sunt cele de istoric de navigare sunt pastrate timp de 50 de luni. Aceste date sunt anonimizate si folosite in scopuri statistice fara a se putea identifica persoana reala.
3. De ce colectam datele. Din motive de securitate pe website si trasabilitate.
4. Cine proceseaza datele. Google Analytics, Adwords si Google Search Console pentru servicii de analiza a traficului. Datele tale personale pot fi trimise catre forurile guvernamentale sau instantele judecatoresti in cazul in care exista un temei legal pentru aceasta.
5. Link-uri catre alte website-uri. Este posibil ca in paginile magazinului nostru online sa existe link-uri catre diferite alte site-uri sau retele sociale asupra carora compania nostra nu are niciun control sau influenta.
6. Cum sunt protejate datele mele. Datele tale sunt tinute pe servere securizate, protejate cu ajutorul softurilor antivirus si firewall. Am implementat atat din puct de vedere tehnic cat si la nivel organizational solutii si proceduri pentru ca datele tale sa fie pastrate in siguranta si sa ramana confidentiale.
7. Care sunt drepturile tale. Chiar daca initial ti-ai dat acordul pentru prelucrarea datelor tale, acest acord poate fi retras in orice moment pentru anumite date sau pentru toate (cu respectarea legii si a timpului de stocare). Pentru datele pentru care nu exista obiectiuni in a fi procesate ele se considera de drept procesabile.
8. Transferul datelor in afara UE. Datele colectate de magazinul online sunt gazduite pe servere aflate la Hetzner (https://www.hetzner.de/) si sunt localizate in Frankfurt Germania. In calitate de prestator de servicii european, Hetzner este supus si el normelor GDPR. Terții (Google, Facebook si altii care opereaza in UE) sunt obligați prin contract pentru a proteja și menține confidențialitatea datelor tale și să le utilizeze exclusiv pentru scopurile pentru care le oferim.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.