Nuci

Nuci Omega 3Nucile au calorii multe, dar acestea provin din grasimi sanatoase Omega 3 si de aceea putem spune ca nucile consumate moderat nu ingrasa. Nucile sunt bogate in polifenoli iar nutritionistii ne recomanda gustari pe baza de nuci de 4 ori pe saptamana, inclusiv in dieta de slabire.

Multi dintre noi consumam nuci doar in prajituri sau diverse forme de alimente gatite dar arareori ne gandim ca acestea pot constitui singure o gustare sanatoasa intre mese sau pot completa un mic dejun care sa ne tina de foame ore bune.

Prin coacere sau prajire nucile isi pot pierde o serie de nutrienti si de aceea este preferabil sa mancam nuci natur, nepreparate termic.

Un studiu derulat de cercetatorii de la Harvard School of Public Health arata ca printr-o dieta bazata pe nuci, fructe, iaurt natur si cereale integrale neglazurate putem slabi consistent. Studiul s-a derulat cu 120.000 de subiecti iar rezultatele au fost publicate in New England Journal of Medicine citat de bbc.co.uk. Chipsurile sunt cele care ingrasa cel mai tare, alaturi de bauturi carbogazoase si mancarea fast-food, dar acest rezultat nu surprinde pe nimeni. Cei care introduc in dieta zilnica iaurt, nuci, legume, verdeturi, fructe si cereale integrale vor putea slabi sanatos caci nu vor mai consuma alte alimente de proasta calitate si bogate in asa numitele “calorii goale”, fara nutrienti. Fiind bogate in fibre, nucile si cerealele integrale se digera mai incet, ne ofera senzatia de satietate, de stomac plin pentru mai mult timp si de aceea probabilitatea de a consuma alimente procesate industrial este mai mica.

Cercetatorii spun ca beneficiile nutritionale ale nucilor sunt mai mari atunci cand acestea sunt consumate in forma intreaga, fara coaja lemnoasa dar cu pielita lor maronie. Aproximativ 90% din fenoli se casesc in foita subtire si maronie a nucilor care va poate parea amaruie dar care este foarte bogata in proprietati nutritive, fenoli, taninuri, flavonoide. Forma de vitamina E gasita in nuci este oarecum neobisnuita, mai rar gasita in alimente dar extrem de benefica.

Nivelul mare de vitamina E in forma de gamma-tocoferol ofera o protectie semnificativa fata de problemele cardiace.

Proprietati nutritive ale nucilor

Nucile fac parte dintr-o mare familie a oleaginoaselor alaturi de nuci caju, nuci de Brazilia, nuci de Macadamia, alune caju, alune de padure, nuci pecan, muguri de pin si fistic.

Nucile au un gust grozav si au multe proprietati nutritive caci sunt o sursa bogata de grasimi mononesaturate benefice pentru inima si o sursa excelenta de acizi grasi Omega 3. Adaugati nuci in salatele dvs, in iaurtul de la micul dejun, luati-le intr-o punguta in geanta pentru a le consuma sub forma de gustare cand sunteti la serviciu sau pe drum.

Un sfert de cana de nuci (25 grame) ne ofera 95% din necesarul zilnic de grasimi sanatoase Omega 3, 42,5% din Doza Zilnica Recomandata de mangan, 20% DZR cupru. Mai exact, 25 grame de nuci au 164 calorii, 2.27g grasimi Omega 3, 0,85mg mangan si 0,40mg cupru.

Mai multe studii au analizat impactul favorabil al nucilor asupra “reactivitatii vasculare” mai precis capacitatea vaselor noastre de sange de a raspunde la diversi stimuli intr-un mod sanatos. Pentru ca sistemul nostru cardiovascular sa functioneze optim avem nevoie de substante nutritive, deci de hrana sanatoasa. Este necesara o flexibilitate a peretilor vaselor de sange, un echilibru corect al moleculelor ce regleaza inflamatiile, o compozitie corecta a sangelui. Cercetatorii au determinat capacitatea nucilor de a avea un impact favorabil asupra tuturor aceste aspecte.

Beneficii aduse sanatatii

Beneficiile aduse de nuci certificate de studii si cercetari sunt: scaderea colesterolului “rau” LDL, acizi grasi Omega 3 intr-o masura mai mare in celulele rosii (acid alfa-linoleic benefic), imbunatatirea functiei celulelor endoteliale, scaderea ratei maxime de agregare plachetara, proteina C reactiva scazuta.

Mancand nuci slabim si suntem mai destepti!

Desi sunt bogate caloric, nucile ne ajuta sa slabim. Studii recente arata ca includerea nucilor in dieta zilnica ne ajuta sa reducem adipozitatea abdominala, termenul tehnic pentru grasimea de pe burtica. O serie de studii arata ca nucile aduc beneficii si sanatatii creierului si functiei cognitive.

Asadar, vom fi mai destepti daca mancam nuci! Proprietatile antioxidante ale nucilor ajuta la scaderea riscului de stres oxidativ cronic iar proprietatile anti-inflamatorii ajuta la scaderea riscului de inflamatie cronica. Nutrientii anti-inflamatorii din nuci au un rol deosebit si pentru sanatatea oaselor.

China este in prezent cel mai mare producator comercial de nuci din lume cu aproximativ 360.000 de tone metrice pe an. SUA sunt pe locul al doilea cu aproximativ 294.000 tone metrice de productie. In SUA, aproximativ 90% din nuci sunt cultivate in California (acolo unde productia de migdale este si ea foarte mare). Urmeaza Iran, Turcia, Ucraina si Romania, urmatoarele tari in linie in ceea ce priveste productia totala de nuci.

Datorita continutului ridicat de grasimi polinesaturate, nucile sunt extrem de perisabile. Va recomandam sa achizitionati nuci de calitate pe care le puteti pastra intr-un recipient etans in frigider timp de 6 luni sau la congelator un an intreg. Nu mancati nuci la care se poate observa mucegai sau la care simtiti un gust si un miros ranced.

>> Va recomandam sa cumparati nuci proaspete, de cea mai buna calitate >> vezi magazin online prodietabio.ro <<

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.