Nuci Braziliene, proprietati si beneficii

Nucile braziliene sunt apreciate din ce în ce mai mult datorită conținutului de seleniu și grăsimi sănătoase în privința cărora studiile atestă numeroase beneficii pentru sănătate.

Nuci braziliene, proprietăți nutritive și beneficii pentru sănătate.

Nuci braziliene, proprietăți nutritive și beneficii pentru sănătate.

Este recomandat să consumăm nuci braziliene crude (doar câteva bucăți) de 2-3 ori pe săptămână pentru a ajuta sănătatea inimii, pentru a susține buna funcționare a sistemului imunitar și pentru a preveni boli grave. Nucile numite de Brazilia sunt foarte hrănitoare și dau repede senzația de sațietate. 

Introducând nucile de Brazilia în alimentaţia curentă, nu mai este necesar să apelăm la suplimente de seleniu. Europenii au un nivel scăzut de seleniu în sânge. Astfel, în timp ce recomandările specialiştilor sunt de aproximativ 65 de micrograme de seleniu zilnic, în multe ţări europene, chiar dintre cele mai dezvoltate, aportul este mult mai mic. Persoanele stresate, cei cu un sistem imunitar slab ori bolnavii cronic au nevoie de un aport constant de seleniu. Seleniul este un oligoelement pe care organismul nu are capacitatea de a-l sintetiza. Tocmai de aceea este necesar să asigurăm necesarul de seleniu din alimentaţie.

Nucile braziliene provin dintr-un arbore care crește de-a lungul Amazonului, nu doar în Brazilia. Acestea sunt mari, în comparație cu alte nuci, și sunt adesea incluse în mixurile de nuci. Doar șase nuci reprezintă o porție de aproape 30 de grame. Nucile braziliene oferă mulți nutrienți și grăsimi considerate sănătoase atunci când sunt consumate cu moderație. Potrivit Mayo Clinic, l-arginina, grăsimile omega-3, sterolii vegetali, grăsimile nesaturate, vitamina E și fibrele ce se găsesc în aceste nuci contribuie împreună la beneficiile pentru sănătatea inimii. De asemenea, nucile braziliene vă pot întări sistemul imunitar și pot contribui la prevenirea cancerului și bolilor cardiovasculare.

Scăderea colesterolului

Colesterolul mare poate duce la boli de inimă, iar urmarea unei diete sănătoase poate diminua riscul de a avea un colesterol peste limitele normale. În vreme ce alimentele bogate în grăsimi saturate pot crește colesterolul, acelea care conțin multe grăsimi nesaturate, precum nucile braziliene, pot contribui la scăderea colesterolului. Totuși, trebuie luate alte lucruri în considerare atunci când luați decizia de a include nucile braziliene în alimentație. Deoarece nucile braziliene sunt alimente de origine vegetală, ele nu conțin colesterol. Acestea pot avea 20 grame de grăsime și 4 grame de grăsime saturată. Grăsimea saturată poate crește colesterolul, însă grăsimea nesaturată are un efect de diminuare a colesterolului și, în nucile braziliene, există mai multe grăsimi nesaturate decât saturate. O porție de 30 de grame de nuci braziliene conține 190 calorii, 4 grame de proteine și 2 grame de fibre. De asemenea, această porție oferă 20 la sută din necesarul zilnic de tiamină, 15 la sută din doza zilnică recomandată de magneziu și fosfor, 10 la sută din necesarul zilnic de zinc, 6 procente din necesarul zilnic de fier și calciu, 4 la sută din doza zilnică recomandată de vitamina B6 și 2 procente din necesarul zilnic de niacină.

Seleniul și sănătatea

Nucile braziliene sunt recunoscute pretutindeni datorită conținutului ridicat de seleniu. Seleniul este considerat a fi parte a grupului de compuși care întrețin sănătatea inimii, numiți antioxidanți. Lucrează cu proteinele din organism pentru a produce enzimele antioxidante. Antioxidanții sunt cunoscuți pentru abilitatea lor de a preveni deteriorarea celulelor. Acești compuși folositori pot reduce riscul bolilor cardiovasculare și de anumite tipuri de cancer.

Un beneficiul major al consumului de nuci braziliene este și acela că stimulează creșterea părului, datorită conținutului de seleniu. Deși seleniul este considerat a fi o urmă de mineral, deficitul de seleniu este asociat cu probleme creșterii părului. Aceasta pentru că seleniul ajută organismul să proceseze proteinele responsabile pentru creșterea părului. Chiar dacă aveți destule proteine în alimentație, un deficit de seleniu poate împiedica părul să aibă cea mai bună rată de creștere. Rețineți că acest lucru nu înseamnă că nucile braziliene pot inversa procesul de cădere severă a părului, precum alopecia sau căderea părului la bărbați. Oricum, ele pot ameliora probleme de creștere a părului cauzate de o nutriție defectuoasă.
O porție de 30 de grame de nuci braziliene furnizează 774 % din necesarul zilnic de seleniu. Seleniul este o urmă de mineral esențial pentru funcția imunitară și pentru funcția glandei tiroide, explică CIDPUSA Foundation, o organizație dedicată ajutorării persoanelor care suferă de boli autoimune.

Potasiu pentru sănătate

Fiecare organ, țesut și celulă din organism se bazează pe buna funcționare a potasiului. Potasiul ajută la păstrarea sănătății prin menținerea circulației constante a impulsurilor nervoase prin inimă, clădind mușchi, susținând dezvoltarea normală a organismului, contribuind la restabilirea echilibrului acido-bazic din organism, ajutând la sinteza proteinelor din aminoacizi și asistând la metabolismul carbohidraților. Dacă nu consumați cantități adecvate de potasiu, puteți suferi de aritmie cardiacă, întinderi musculare, oboseală, constipație, slăbiciune musculară, crampe musculare sau paralizie. Nucile braziliene (o porție de 30 gr) vă oferă 187 mg de potasiu, echivalentul a 4 la sută din cele 4.700 mg de potasiu necesare zilnic pentru a menține sănătatea organismului.

Beneficii nutriționale

O porție de 30 de grame de nuci braziliene conțin 27 la sută din doza zilnică (DZR) recomandată de magneziu, care contribuie la buna funcționare a mușchilor, la producerea de proteine și la absorbția de energie din alimente. De asemenea, ele oferă 25 la sută din DZR de cupru, care poate ajuta organismul să folosească fierul, menține sănătatea țesuturilor osos și conjunctiv, susține funcționarea glandei tiroide, ajută la producția melaninei și la protejarea și repararea țesuturilor. Cu 20 la sută din DZR de fosfor, nucile braziliene sprijină sănătatea dinților și oaselor. Nucile braziliene mai furnizează mangan, zinc, vitamina E, potasiu și riboflavină.

Puteti posta comentarii mai jos .


Apartament de vacanta pe litoral de vanzare

Cum slabim simplu cu bautura Slim D cu portocale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.