Nevoia de ceva dulce imi saboteaza dieta!

“Simt nevoia de ceva dulce zilnic. Nu mă pot abține de la dulciuri și atunci ce dietă să mai țin?

Pofta de dulce. Dieta fara zahar.

Pofta de dulce. Putem să ne abținem de la dulciuri cu zahăr?

Am o pofta continuă de dulciuri. Nu e zi în care să nu mănânc ceva dulce.”, iată numai câteva dintre problemele cu care se confruntă persoanele care nu reușesc să slăbească și pe care le amintesc Tehnician Nutriționistei Elena Roșu. Iar acel “ceva dulce” este de obicei ceva cu zahăr, făină albă, grăsimi saturate. Dacă pofta de dulce ar fi stăvilită cu fructe, batoane energizante naturale, shake-uri proteice îndulcite tot cu fructe, atunci organismul nostru s-ar echilibra mai bine datorită faptului că cele amintite conțin carbohidrați complecși și fibre care stabilizează glicemia.

Nevoia de ceva dulce apare în momentul în care se instalează hipoglicemia, mai exact când scade glucoza din sânge (glicemia). Sportivii, spre exemplu, știu să își dozeze efortul și să consume energizante după un antrenament intens. Ei acordă foarte mare importanță și aportului de proteine pe parcursul unei zile ca și hidratării, iar dacă transpiră foarte mult, consumă băuturi speciale bogate în minerale și săruri rehidratante. Dar și oamenii simpli au momente intense în activitatea lor zilnică. Dacă plecăm de acasă spre serviciu fără să luăm micul dejun, străbatem traficul epuizant, la serviciu rezolvăm multe probleme, atunci ora prânzului ne poate prinde la fel de epuizați precum sunt sportivii la sfârșitul unui meci sau antrenament intens. Multe persoane care vin la cabinetul nutriționistului povestesc faptul că mănâncă mult la prânz și că, oricât ar mânca, parcă tot nu se satură iar restul zilei îi “urmărește” pofta de dulce. Soluția este să nu ajungem la acele momente de epuizare sau de cădere a glicemiei. Să mâncăm echilibrat la mesele principale și gustări slab calorice între mese dacă simțim nevoia de dulce.

Este dovedit: Zahărul nu ne face bine! Auzim la știri, citim în cărți best-seller și vedem în documentare cât de rău este.

Organismul nu are nevoie de zahăr! Doar creierul îl valorizează atât de mult și pentru că, într-adevăr este o plăcere să consumăm zahăr, trebuie numai să îl limităm. După cum spune dna Doctor Nutriționist Mihaela Bilic, zahărul trebuie să fie consumat ca un condiment, adică puțin, doar pentru plăcerea gustului.

Dar ce ne facem cu faptul că industria alimentară ne întinde capcane iar zahărul se poate ascunde acolo unde nici nu bănuim?

Chiar dacă eliminăm dulciurile din alimentație, omniprezența zahărului adăugat în produsele procesate, de la pâine până la conserve de pește, murături, ketchup sau dressing-ul pentru salată, face ca tot procesul renunțării să fie greu fără a purta o luptă. Și toată zaharoza, fructoza și glucoza care se adaugă în alimentație dau dependență. „Cercetările arată că zahărul dă mai multă dependență decât cocaina”, declară Jenny Schatzle, antrenor al celebrităților și personalităților din sport precum Kathy Ireland și jucătorul NBA Dwight Howard. „Crește nivelul insulinei astfel încât să doriți mai mult. Fizic, doriți mai mult.”

Vă sperie gândul de a renunța brusc la orice fel de dulciuri care conțin zahăr? Sună hilar, dar este doar dependența din voi care prinde glas. De fapt, poftele de zahăr provin dintr-o varietate de semnale pe care organismul le transmite creierului, iar creierul le interpretează ca pe o invitație la un festin dulce. De exemplu, pofta de ceva dulce poate însemna că sunteți obosiți, deshidratați sau că aveți nevoie de un nutrient precum cromul, fosforul sau sulful.

Alimente naturale care ne pot ajuta să scăpăm de pofta de dulce (zahăr)

IAURT SIMPLU, NATUR

Prăjiturile arată minunat, însă corpul probabil cere de fapt alți nutrienți, ca fosforul. Prezent în lactate precum iaurtul, fosforul (alături de calciu) ajută la construirea oaselor puternice. Deși nu doriți un exces de fosfor în organism, mai ales dacă vă confruntați cu o boală renală, alegerea iaurtului simplu în locul prăjiturilor, de exemplu, vă oferă ca beneficiu și probioticele, care ajută la menținerea sănătății digestive. De fapt, dezechilibrul florei intestinale și înmulțirea excesivă a ciupercii candida au fost corelate cu creșterea poftei de dulce, iar probioticele pot ajuta la refacerea echilibrului bacteriilor intestinale. Bucurați-vă de iaurt alături de câteva fructe de pădure proaspete și granola cu un conținut redus de zahăr pentru o gustare bogată în fibre și proteine care va preveni fluctuațiile bruște ale glicemiei.

FULGI SAU TĂRÂȚE DE OVĂZ

Pofta de dulce poate fi adesea și un semn că nivelul glicemiei e în dezechilibru și de aceea este important să consumați alimente cu un indice glicemic (IG) scăzut care să prevină scăderea bruscă a glicemiei și apariția poftelor de zahăr. Majoritatea cerealelor pentru micul dejun conțin carbohidrați simpli, care se descompun în zahăr odată ajunși în organism și determină creșterea rapidă a nivelului glicemiei. Spre deosebire de brioșe, cereale dulci sau fursecuri, OVĂZUL SUB FORMĂ DE FULGI SAU TĂRÂȚE va menține nivelul glicemiei mai stabil. Presărați niște scorțișoară și nucșoară sau puneți puțină miere în bolul cu ovăz și adăugați o porție de nuci pentru mai multe proteine. Vezi aici de unde putem >> cumpăra tărâțe, fulgi și paste din ovăz bio <<

SCORȚIȘOARĂ

Aromată și parfumată, scorțișoara are o vârstă cel puțin la fel de înaintată ca însăși istoria scrisă. Egiptenii din antichitate o foloseau pentru îmbălsămare, iar până în perioada Imperiului Roman, era de 15 ori mai scumpă decât argintul. Cercetările arată că are efecte antimicrobiene, precum și antiparazitare. Totodată, aceasta conține antioxidanți, poate ajuta în vindecarea rănilor și poate chiar să scadă tensiunea arterială și colesterolul. Scorțișoara diminuează creșterile bruște ale insulinei după masă, prevenind astfel pofta de mai mult zahăr.

MERE

Acea veche zicală cu „un măr pe zi” nu este doar vorbărie. Un alt posibil motiv pentru care ne este poftă de dulciuri este deficitul de crom, un metal considerat „oligoelement esențial” în organism. Cromul este cunoscut pentru importanța sa în metabolismul carbohidraților, grăsimilor și proteinelor, iar consumul unei cantități suficiente de crom poate îmbunătăți modul în care corpul reglează zahărul și colesterolul. Merele sunt o importantă sursă de crom, dar sunt și alte fructe, precum bananele și portocalele, care pot furniza organismului acest mineral. Vă stă gândul la plăcinta cu mere? Încercați mai degrabă acest desert: Feliați un măr și presărați deasupra scorțișoară, apoi coaceți totul la microunde pentru 30-45 secunde.

UNT DE ALUNE

Consumul de proteine reprezintă o cale excelentă de a reduce pofta de dulce deoarece stabilizează nivelul glicemiei. Nucile și untul de alune (sau de semințe de floarea soarelui dacă sunteți alergici la alune) furnizează proteine alături de grăsimi sănătoase, însp dacă încercați să slăbiți, nu consumați mai mult de două linguri pe zi. Și asigurați-vă că alegeți variantele fără zahăr adăugat! Unturile de alune furnizează sulf, al treilea cel mai abundent mineral din corp și prezent în mușchi, piele și oase. Pe măsură ce înaintăm în vârstă, lipsa de sulf poate duce la lăsarea și ridarea pielii sau la rigidizarea musculaturii și articulațiilor. Pentru gustări ce combină proteinele și fibrele, încercați o felie de pâine prăjită cu unt de migdale și cu fructe de pădure deasupra sau mâncați o lingură de unt de arahide cu câteva batonașe de țelină.

CURMALE

Având textura și gustul similare cu cele ale caramelului, mulți gurmanzi vă vor spune despre curmale că sunt cele mai bune după caramel, mai ales pentru că pot fi o variantă mai sănătoasă pentru zahăr în unele rețete de desert. Cu mai puține calorii decât zahărul și cu un indice glicemic mai scăzut, cele mai populare tipuri de curmale sunt Deglet noor, Medjool și Khala. Șase curmale de dimensiune medie, fără sâmburi, oferă o bună parte din necesarul zilnic de potasiu, care poate preveni osteoporoza, accidentul vascular cerebral, calculii renali și hipertensiunea arterială. Cu un conținut ridicat de fibre solubile, acestea ajută la combaterea poftei de dulce și stimulează dezvoltarea bacteriilor bune în intestin. Însă, la 23 de calorii per curmală, aveți grijă să le mâncați în cantități mici. Pentru o gustare delicioasă și ușoară, umpleți câteva curmale cu cremă de brânză, brânză de capră sau chiar cu unt de alune.

SFECLĂ ROȘIE

Dacă nu ați fost niciodată un fan al sfeclei, acum este timpul de a deveni unul. Fiind o legumă dulce, poate ajuta la combaterea poftei de zahăr. Cunoscută pentru eliminarea inflamației, o cauză ce stă la baza multor boli, de la artrită și boli de inimă, la migrene, probleme dentare și cancer, sfecla este și o sursă bogată în vitamine și minerale, inclusiv vitamina B și fier. Ajută în purificarea sângelui și curățarea ficatului, dar, cel mai important pentru pofte, aceasta este o sursă bună de glutamină, ideală pentru mai multă energie pe care o simțiți doar atunci când consumați zahăr. Pentru o gustare rapidă și sănătoasă, încercați feliuțe de sfeclă la grătar cu brânză de capră și nuci proaspete pe frunze de salată verde sau chips-uri din sfeclă roșie coaptă.

SMOOTHIE-URI PREPARATE ÎN CASĂ CU IAURT, LAPTE ȘI/SAU PUDRĂ PROTEICĂ

Jenny Schatzle spune ca acestea sunt metodele ei preferate de a renunța la zahăr deoarece, cu o combinație potrivită de fructe și legume, vor avea un gust ideal de desert. De obicei, un smoothie include și cojile fructelor, astfel că oferă mai multe vitamine, minerale și fitonutrienți. Dacă smoothie-ul conține iaurt sau lapte, beneficiați și de calciu, iar fructele furnizează fibre care ajută la încetinirea digestiei, diminuarea colesterolului și controlul glicemiei. La micul dejun, un smoothie cu pudră proteică, quinoa, grăsimi sănătoase și fructe cu un indice glicemic scăzut poate ține la distanță orice gustare nesănătoasă în timpul dimineții (cum ar fi produsele de patiserie) și să vă țină de foame până la prânz. Sunt persoane care nu tolerează combinația de lapte de origine naturală cu fructe, iar în acest caz este recomandat laptele vegetal, de migdale, susan, alune de pădure, ovăz, orez, soia, caju, quinoa. În magazinele naturiste regăsim foarte multe sortimente iar multe dintre ele sunt foarte bogate în calciu și minerale valoroase.

Uneori consumul câtorva bomboane în timpul unei zile sau dorința de a încheia o masă cu un desert reprezintă de fapt nevoia de a ne simți relaxați și calmi înainte de culcare, un sentiment pe care triptofanul ni-l poate oferi. În loc să mâncați dulciuri cu zahăr, alegeți alimente naturale precum cele menționate în acest articol.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.