Năut proprietăți, beneficii pentru sănătate, rețete de humus

Năutul, cunoscut și sub numele de boabe garbanzo, este un aliment vegetal aproape perfect. Năutul are numeroase proprietăți nutritive și aduce beneficii pentru sănătate. Bogăția uimitoare de proteine, fibre dietetice, vitamine și minerale fac ca năutul să fie unul dintre cele mai lăudate alimente de către nutriționiști.

Năut: proprietăți nutritive valoroase, idei de rețete de humus și salate, beneficii pentru sănătate.

Năut: proprietăți nutritive valoroase, idei de rețete de humus și salate, beneficii pentru sănătate.

Năutul are un gust neutru asemănător cu cel de nucă și este foarte versatil, putând fi încorporat în numeroase rețete.

Năutul era cultivat inițial în zona Mării Mediteraneene și în Orientul Mijlociu. Ulterior, diverse soiuri de năut, cunoscute și sub numele de fasole garbanzo, și-au răspândit influența culinară în întreaga lume. Este unul dintre alimentele consumate din cele mai vechi timpuri, respectiv de mai mult de 7500 ani.
Cel mai comun tip de năut este cel rotund și bej, dar există și alte soiuri de năut cu boabe negre, verzi și roșii. Năutul este bogat în fibre și proteine și conține multe vitamine și minerale cheie.

Proprietăți nutritive năut

Năutul conține vitamina K, folat, fosfor, zinc, cupru, mangan, colină, seleniu. Pe lângă faptul că este o excelentă sursă de proteine și fibre fără gluten, năutul conține, de asemenea, fier, vitamina B-6 și magneziu. Aminoacizii sunt blocurile de proteine și sunt extrem de importanți pentru a asigura buna funcționare a organismului. Organismul poate produce o parte, cunoscuți sub numele de aminoacizi neesențiali, atunci când sunt necesari. Aminoacizii esențiali, totuși, nu pot fi făcuți în organism și, prin urmare, trebuie consumați în dietă.
Majoritatea surselor de proteine care nu sunt animale, inclusiv legumele ca năutul, nu au metionina esențială a aminoacizilor, în timp ce boabele integrale nu au lizină. Combinația de leguminoase cu cereale integrale, cum ar fi orezul brun, pâinea integrală de grâu sau pastele făinoase, produce o proteină completă care conține toți aminoacizii esențiali. Cercetările au arătat că nu este nevoie să combinați proteine incomplete la o singură masă. Organismul poate combina proteinele de la mese pe parcursul zilei pentru a obține proteine complete pe măsură ce le consumați.

Multe persoane sunt interesate să consume năut pentru că informațiile furnizate de cercetători arată că acest aliment ajută la scăderea colesterolului, la scăderea inflamațiilor, controlul glicemiei și prevenirea multor boli cronice.

Beneficii pentru sănătate. Cum includem năutul în tratamentul natural al mai multor afecțiuni.

  • Diabetul zaharat

Persoanele care suferă de diabet zaharat știu foarte bine că glicemia poate fi ținută sub control mai bine atunci când alimentația are la bază produse bogate în fibre dietetice. Năutul, în mod special, este deosebit de bogat în fibre. Studiile au arătat că persoanele cu diabet zaharat de tip 1 care consumă alimente bogate în fibre au niveluri scăzute ale glicemiei. În plus, pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2, consumul ridicat de fibre poate determina o îmbunătățire a nivelului de zahăr din sânge, lipide și nivelul de insulină.
Liniile directoare dietetice pentru populație sunt în general de minim de 21-25 grame de fibre pe zi pentru femei si 30-38 de grame pe zi pentru bărbați.
Năutul de calitate premium BIO, provenit din agricultura ecologică comercializat de proDietaNaturala.ro are următoarele valori nutriționale medii pentru 100 g: Energie: 1403kJ/ 336kcal. Grăsimi:5,9 g (din care acizi grași saturați: 0,6 g), Carbohidrați 44,3 g (din care zaharuri 3,1 g), Fibre 15,5 g, Proteine: 18,6 g, Sare 0,06 g.
Un conținut de proteine 18,6% dublat de 15,5% fibre reprezinta valori nutriționale deosebit de benefice sănătății. Cu numai 150 gr de năut zilnic puteți lua necesarul de fibre al unei zile (pentru femei) și 200 gr în cazul bărbaților. Conținutul mare de proteine vegetale de cea mai bună calitate face ca năutul să fie preferat de persoanele care țin post, de sportivi și de vegani. Deși conținutul de proteine este comparabil cu cel din carne, să nu uităm un aspect important: spre deosebire de carne, năutul are zero colesterol!


  • Sănătatea osoasă prin echilibrul mineralelor

Fierul, fosfatul, calciul, magneziul, manganul, zincul și vitamina K din năut contribuie la construirea și menținerea structurii și rezistenței oaselor.
Fosfatul și calciul sunt ambele importante în structura osoasă, dar echilibrul celor două minerale este absolut necesar pentru o mineralizare adecvată a osului. Consumul prea mult de fosfor cu prea puțină absorbție de calciu poate duce la pierderea osoasă. Formarea matricilor osoase necesită manganul mineral, iar fierul și zincul joacă roluri esențiale în producerea și maturarea colagenului.
Consumul adecvat de vitamina K este important pentru o sănătate bună a oaselor deoarece îmbunătățește absorbția calciului și poate reduce excreția urinară a calciului, asigurându-se că există suficient calciu pentru construirea și repararea osului. Consumul redus de vitamina K este asociat cu un risc mai mare pentru fractura osoasă.

  • Tensiunea arterială

Menținerea unui aport scăzut de sodiu (de sare) este esențială pentru menținerea unei tensiuni arteriale scăzute. Totuși creșterea aportului de potasiu poate fi la fel de importantă datorită efectelor sale de vasodilatare. Năutul este un aliment recomandat persoanelor care doresc să țină sub control tensiunea arterială.

  • Sănătatea inimii

Conținutul ridicat de fibre, potasiu, vitamina C și vitamina B-6 susțin sănătatea inimii. Năutul conține cantități semnificative de fibre, care ajută la scăderea cantității totale de colesterol din sânge, reducând astfel riscul bolilor de inimă. Într-un studiu de nutriție, cei care au consumat 4.069 de miligrame de potasiu pe zi au avut un risc de 49% mai mic de deces din cauza bolii cardiace ischemice comparativ cu cei care au consumat mai puțin potasiu (aproximativ 1000 mg pe zi).

  • Cancer

Deși mineralul seleniu nu este prezent în majoritatea fructelor și legumelor, el poate fi totuși găsit în năut. Ajută la funcționarea corectă a enzimelor hepatice și la detoxifierea anumitor compuși care cauzează cancer în organism. În plus, seleniul previne inflamația și scade ratele de creștere a tumorii.
Năutul conține, de asemenea, acid folic, vitamină care joacă un rol în sinteza și repararea ADN și astfel ajută la prevenirea apariției cancerului de la mutații în ADN-ul celulelor. Saponinele, produsele fitochimice prezente în năut, împiedică înmulțirea și răspândirea celulelor canceroase în organism. În general, consumul de alimente bogate în fibre precum năutul și alte leguminoase, cereale integrale, fructe și legume implică un risc redus de a dezvolta cancer colorectal. Vitamina C se află și în năut și funcționează ca un antioxidant puternic și ajută la protejarea celulelor împotriva daunelor provocate de radicalii liberi.

Nautul este considerat un aliment perfect. Combinați năutul cu alte legume bogate în vitamine și minerale.

Năutul este considerat un aliment perfect. Combinați năutul cu cereale integrale, verdețuri, avocado și cu alte legume bogate în vitamine și minerale.

  • Colesterolul

Cercetările arată că includerea năutului în dietă scade cantitatea de colesterol lipoproteic de joasă densitate (proastă) din sânge.

  • Inflamația

Vitamina B7 (colina) mai este numită și vitamina memoriei. Colina ajută de asemenea la menținerea structurii membranelor celulare, la transmiterea impulsurilor nervoase și reduce inflamația cronică.

  • Digestia și prevenirea constipației

Datorită conținutului ridicat de fibre, năutul ajuta la prevenirea constipației și promovează tranzitul intestinal normal pentru un tract digestiv sănătos.

  • Dieta, Gestionarea greutății și sațietatea

Năutul este prietenul sportivilor și al persoanelor care țin dietă. Conținutul de proteine dublat de fibrele vegetale fac ca năutul să fie un aliment de bază în diete, chiar și în cele de slăbire, nu numai de întreținere. Fibrele dietetice din năut funcționează ca “agenți de umplutură” în sistemul digestiv. Acești compuși măresc sentimentul de sațietate (senzația de plin în stomac) și reduc pofta de mâncare. Prin faptul că ne simțim mai plini pentru mult timp se reduce și aportul total de calorii.
Consumul de fructe și legume a fost mult timp asociat cu un risc redus de a dezvolta boli și probleme de sănătate legate de stilul de viață. Multe studii au demonstrat că, prin creșterea consumului de alimente vegetale precum năutul, scade riscul de obezitate, mortalitate generală, diabet, boli de inimă. Mai mult, consumul de alimente vegetale promovează un ten sănătos, un păr sănătos, o energie crescută și o greutate mai mică.
Studii recente în domeniul nutriției arată o relație pozitivă între boabele garbanzo numite și năut și gestionarea greutății. Cel mai bun studiu unic referitor la năut este cel care a măsurat saturația alimentară. “Satisfacția alimentară” este termenul științific utilizat pentru a descrie satisfacția noastră privind alimentele, respectiv cât de plini ne simțim după ce consumăm o cantitate relativ mică și cât de eficiente sunt în eliminarea simțului nostru de foame și apetit. Participanții la un studiu recent au descoperit că consumă mai puține gustări și mai puține calorii pe parcursul unei zile atunci când își completează regimul alimentar obișnuit cu boabe de năut. S-au constatat, de asemenea, că au raportat o mai mare saturație alimentară, cu apetit redus. În plus față de combinația lor neobișnuită de proteine și fibre și de capacitatea mare de a stabiliza digestia, boabele de năut se remarcă, de asemenea, ca un aliment moderat în ceea ce privește caloriile.

Nautul este usor digerabil si de aceea este recomandat si in mancarurile pe care le gatiti pentru copii! Năut boabe uscate sau deja prefierte, făină de năut sau falafel din năut cu condimente în magazinul online proDietaNaturala.ro

Năutul este ușor digerabil și de aceea este recomandat și în mâncărurile pe care le gătiți pentru copii! Năut boabe uscate sau deja prefierte, făină de năut sau falafel din năut cu condimente în magazinul online proDietaNaturala.ro

  • Sindromul intestinului iritabil

Deși consumul de năut nu ușurează simptomele sindromului intestinului iritabil, acest aliment poate fi totuși util persoanelor afectate de această afecțiune.

  • Anemia

Năutul este o sursă vegetariană de fier. Copiii, adolescenții și femeile, precum și vegetarienii, pot avea dificultăți în a obține suficient fier alimentar. Fierul ajută la producerea globulelor roșii și a anumitor hormoni și este important pentru funcția celulară și creșterea normală. O ceașcă de năut poate furniza peste 25% din necesarul zilnic de fier al unei femei și mai mult de 50% din nevoile unui bărbat. Cu toate acestea, fierul din năut este fierul non-hem, care nu este absorbit la fel de ușor ca fierul de hem – tipul de fier găsit în carne. Dar puteți îmbunătăți cantitatea de fier pe care corpul o absoarbe din năut dacă îl combinați cu un aliment bogat în vitamina C. De exemplu, adăugați năut la supa de roșii sau folosiți ardei roșu pentru a vă mânca humusul.

  • Aportul de zinc

Năutul este bogat în zinc, un mineral puternic care ajută la mai mult de o sută de reacții enzimatice vitale în corpul nostru. Zincul ajută și la accelerarea vindecării rănilor, la regenerarea ADN-ului și la crearea hemoglobinei în sânge. Deficitul de zinc poate duce la numeroase probleme de sănătate, cum ar fi răcelile, sănătatea slabă a ochilor, infertilitatea și subțierea părului.

Cum să includem năutul în alimentația noastră zilnică:

Năutul este disponibil pe tot parcursul anului, fie uscat fie gata fiert și ambalat. Ce gust au boabele de năut? Acestea au o aromă de nuci și o textură densă care le permite să fie ușor încorporate în orice masă. La prepararea năutului uscat este bine să știm că înmuierea cu circa 8 ore înainte va face ca fierberea să dureze mai puțin. Dacă nu aveți timp să fierbeți năutul puteți cumpăra borcane de năut gata fiert.

Idei de rețete cu năut ușor de pregătit

Orice rețetă de salată poate fi pregătită și cu năut în sensul că puteți presăra câteva boabe gata fierte peste legumele dvs preferate. Salatele cu quinoa, castraveți, năut, roșii tocate mărunt și avocado sunt ideale în orice zi de dietă!
– Cea mai cunoscută și apreciată rețetă cu năut este cea de humus. Cea mai bună rețetă ușor de preparat este cea cu boabe de năut gata fierte și cu tahini din susan sau pastă de susan. Totul se pune în blender la viteză mare. Există și rețete de humus fără tahini însă cea recomandată de noi este delicioasă, fără colesterol și bogată în proteine, fibre și Omega 3. Alte ingrediente pentru humus pot fi adăugate în funcție de gustul dvs: usturoi, zeamă de lămâie, ulei de măsline. Desigur că este loc și de improvizație. Un avocado spre exemplu, va da o textură mai untoasă humusului nostru și va îmbogăți rețeta din punct de vedere nutrițional. Gustați tot timpul humusul în timpul pregătirii rețetei și mai adăugați ceea ce simțiți că lipsește. Serviți humusul cu lipie integrală, cu crackersi sau chiar și cu legume precum ardeiul gras sau castravete. Există acum în magazine naturiste precum proDietaNaturala.ro chipsuri din legume (din sfeclă roșie, țelină, ardei, ceapă, etc) ce pot fi combinate minunat cu humus.

Chips-uri din legume, coapte nu prajite. Mai multe variante si detalii în site proDietaNaturala.ro

Chips-uri din legume, coapte nu prajite. Mai multe variante si detalii în site proDietaNaturala.ro

– Iubitorii de brânză feta o pot amesteca cu năut prefiert și pasat și cu oregano pentru a crea o cremă delicioasă și nutritivă.
– Adăugați făină de năut în toate rețetele dvs cu făină: în aluatul de pizza, în blatul de tort, în foile de lasagna de casă, în aluatul de biscuiți. Făina de năut nu este altceva decât năut măcinat foarte fin. Prin urmare beneficiați de toate proprietățile lui nutritive încorporându-l în orice rețete.
– Adăugați boabe de năut în tocănițe sau la supa de legume pentru un aport suplimentar de proteine vegetale, fibre, vitamine și minerale.
Falafel reinterpretat. Toată lumea iubește burgerii! Dar ce ziceți de burgeri vegetali? Există în magazinele naturiste un amestec deja preparat cu ingrediente bio precum năut măcinat 93%, sare de mare, făină de ceapă, pătrunjel, coriandru, chimen, piper, praf de usturoi. Amestecați conținutul ambalajului cu 300 ml apă fierbinte și lăsați să se odihnească 30 minute. Încingeți tigaia grill cu sau fără ulei. Din aluatul de falafel formați chifteluțe/burgeri și prăjiți pe toate părțile până devin aurii sau grill. Puteți combina burgerii din năut cu sos de iaurt, vinete coapte sau roșii tocate mărunt cu extra usturoi.

>> Năut boabe uscate, năut prefiert la borcan, chips-uri de legume,  tahini din susan pentru rețeta de humus, ulei de avocado, făină de năut și Falafel din ingrediente BIO putem regăsi în magazinul naturist cu peste 1000 alimente integral naturale www.proDietaNaturala.ro <<

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.