5 mituri din nutritie

  1. Mit: Zaharul brun este mai bun decat cel alb
    Fetele isi aleg cu grija zaharul brun la cafenea si il adauga unei cafele delicioase sau unui capuccino cu multa spuma. Sunt convinse ca fac un lucru foarte bun pentru sanatatea lor. Dar zahărul brun vândut la magazinele alimentare este de fapt de zahăr alb granulat cu adaos de melasă. Intr-adevar, zahărul brun conţine in plus cantităţi mici de minerale. Zahar brun la cafeaTrebuie insa sa mâncaţi o cantitate uriaşă de zahăr brun în fiecare zi pentru ca altfel, diferenţa dintre conţinutul de minerale din zahărul brun şi zahărul alb este absolut nesemnificativa. Ideea că intre zaharul brun si cel alb este o mare diferenta este de fapt un alt mit comun legat de nutriţie. Zahărul brun are o valoare calorica uşor mai scăzuta decât zahărul alb datorită prezenţei apei. O suta de grame de zahăr brun contin 373 calorii, spre deosebire de 396 de calorii continute în zahărul alb. Cu toate acestea, zaharul brun este mai dens in pachetele decât zahărul alb datorită dimensiunii mai mici a cristalelor si ca atare poate avea mai multe calorii atunci când este măsurat în volum.

    In plus, stiati ca… zaharul brut contine si particule de pamant si alte elemente care il fac practic necomestibil? Zaharul brut comercializat este tot zahar rafinat. Despre zahar puteti citi mai multe articole pe https://prodieta.ro

  2. Mit: Sa mancam numai alimente fara grasimi!
    Daca nu sunteti bine informati s-ar putea sa credeti ca pentru a fi supli si sanatosi nu trebuie sa va atingeti de grasimi in dieta zilnica. Trebuie sa stim insa ca avem nevoie de grasimi daca stim sa le alegem pe cele sanatoase. De altfel, grasimile sanatoase din alimentatia zilnica ard grasimile nedorite din organism! Mancati peste gras (somon, somn, hering, macrou), ulei de masline, avocado, nuci, seminte crude de in, susan, dovleac sau floarea-soarelui. Acestea contin grasimi sanatoase. Eliminati produsele de patiserie, biscuitii, prajiturile cu crema, chips-urile, cartofii prajiti, fast-food-ul, margarina si uitati ca exista prajeli!

    Nu toate grasimile lucreaza la fel in organism. Unele grasimi pot ajuta de fapt sanatatea organismului în timp ce altele cresc colesterolul si riscul bolilor de inima. Secretul este de a înlocui grăsimile rele (grăsimi saturate şi grăsimi trans) cu grasimi bune (grasimi mononesaturate si grasimi polinesaturate). Citi mai multe pe https://prodieta.ro/

  3. Mit: Lamaile sunt cele mai bogate in vitamina C
    BroccoliCand suntem raciti punem lamaie in ceai si bem suc de portocale in speranta ca vitamina C ne va salva rapid de disconfortul asociat cu gripa sau raceala. Cu greu veti convinge pe cineva sa manance o salata cu ardei gras rosu si mult patrunjel. Oare cati dintre noi stim ca ardeiul gras rosu, patrunjelul si papaia sunt de fapt cele mai bogate alimente in vitamina C? Cititi articolul despre Vitamina C si urmariti tabelul din partea de jos a articolului.
  4. Mit: Ouale cu coaja bruna sunt mai hranitoare decat ouale albe
    Contrar acestui mit, culoarea pe care o are coaja de ou nu are nimic de-a face cu calitatea, aroma, valoarea nutritivă sau caracteristicile la gătit ale oului. Culoarea cojii oului depinde numai de rasa de găină.
    Potrivit unui Consiliu de Nutritie din America, “ouale cu coaja alba sunt produse de găinile cu pene albe si lobul urechii alb şi ouăle cu coaja maro sunt produse de găinile cu pene rosii si lobul urechilor rosu. Nu există nici o diferenţă în conţinut, gust sau valoare nutritionala între ouale de culoare alb sau maro”.
  5. Mit: Tineti o dieta fara carbohidrati pentru a slabi
    Cele mai multe diete fara carbohidrati promoveaza ideea ca de fapt carbohidratii cresc productia de insulina care, la rândul său, are ca rezultat creşterea în greutate. Prin urmare, prin reducerea consumului de carbohidraţi, veti slabi rapid. Din pacate acest mit nutritional nu are valabilitate pe termen lung.
    Privat de carbohidrati corpul va arde glicogen. Atunci cand arde glicogen este eliberata si apa. Multe diete fara carbohidrati sau "low-carb" au de fapt ca rezultat eliminarea apei din organism interpretata de obicei ca slabire. Iar slabirea implica si pierderea din masa musculara ceea ce este nociv pe termen lung. Multe dintre dietele asa numite "No carbs" sunt totodata diete cu calorii reduse. Cei mai multi oameni mananca zilnic alimente cu o valoare calorica de 1800-2000 iar atunci cand tin dieta mananca numai 1000 sau 1200 calorii. Organismul are nevoie si de carbohidrati asa ca daca doriti sa slabiti mancati echilibrat, fara prajeli si in portii mici. Cititi mai multe pe https://prodieta.ro/
Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

4 Raspunsuri la discutia despre “5 mituri din nutritie”

  1. 4
    Zahăr brun vs. alb - Testat in Romania spune:

    […] alimentare este de fapt zahăr alb granulat cu adaos de melasă” după cum am găsit aici. În principiu, vă sugerez să încercați să înlocuiți zahărul cu miere, acolo unde se […]

  2. 3
    elena spune:

    Perfect adevarat Radule!Si eu am tinut Atkins si aratam perfect

  3. 2
    Mira spune:

    Radu,
    Eu am testat Atkins, care e the mother of low carb diets si nu am pierdut deloc masa musculara. Am facut intr-adevar Pillates pe toata duarata dietei si pot spune cu mana pe inima ca aratam excelent. Tonifiata, fara celulita si cu musculatura bine mersi intacta 🙂

  4. 1
    Radu spune:

    Este prima data cand aud ca o dieta low-carb conduce la pierderea masei musculare. Asa sa fie oare?
    Privat de carbohidrati organismul va arde grasimi pentru energie si fara a pierde din masa musculara asa cum se intampal in dietele low-fat. Deshidratarea poate fi combatuta prin consumul crescut de apa.

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.