Cum grabim metabolismul

MetabolismulMetabolismul lent este primul acuzat atunci cand nu slabim, iar una dintre principalele intrebari atunci cand dorim sa pierdem in greutate este cum grabim metabolsimul. Este oare o scuza aceea ca avem un metabolism lent si astfel scapam de orice grija, sau, desi urmam toti pasii corecti metabolismul nostru nu arde calorii?.

Cum grabim metabolismul

Accelerarea metabolismului lent. Metode.

Auzim adeseori vorbindu-se despre cum sa ne acceleram sau sa ne grabim metabolismul, despre “metabolism lent”, “metabolizare” si alte asemenea dar, de fapt, acesti termeni pot avea mai multe sensuri. In mod stiintific rata metabolica este măsurată prin compararatia dintre rata la care o persoană inspira oxigen (O2) şi rata la care expira dioxid de carbon (CO2). Acest raport O2: CO2 este modalitatea de măsurare a ratei metabolice. Este posibil sa fi vazut vreodata pe la televizor persoane conectate la diverse aparate care respira printr-un fel de tub si carora li se calculeaza rata metabolica. Cam acesta era secretul acelor calcule.

Dar nu numai raportul O2:CO2 isi spune cuvantul asupra metabolismului ci si tendintele noastre genetice, balanta hormonala şi alţi factori care includ si dieta zilnica.



Unele dintre cele mai puternice substante chimice din organism sunt hormonii. Insulina comanda celulelor sa extraga zaharul din sange. Tiroxina, produsa de glanda tiroida, accelereaza metabolismul celulelor, producand energie si arderea grasimilor. Un dezechilibru hormonal poate face ravagii asupra sanatatii dvs. Hormonii sunt fie asemanatori grasimilor (denumiti steroizi) sau asemanatori proteinelor (cum este insulina). Hormonii se produc pe baza componentelor din alimentatie si de aceea, alimentatia joaca un rol crucial in pastrarea echilibrului la nivel hormonal.

Termenul de “metabolism lent” poate avea alte sensuri şi, în multe din aceste cazuri, alimentatia noastra face diferenta. De exemplu, dacă “metabolism lent” înseamnă “digestie lenesa” atunci solutiile sa grabim metabolismul lent sunt: un aport crescut de fibre alimentare, un aport scazut de grăsimi saturate, sa mancam mai putin la fiecare masa, sa respectam orele de masa, sa mestecam mai indelungat si mai bine si sa avem minimum de activitate fizica.

Metode sa ne grabim metabolismul lent

Metabolismul lent poate implica de asemenea proasta circulaţie a moleculelor în organism. Spre exemplu flavonoizii (pigmenţii care dau culoarea) din legume imbunatatesc in mod direct circulaţia moleculelor în organism si implicit metabolismul! Prin urmare este recomandat sa mancam multe fructe si legume colorate pentru a nu avea metabolism lent!

Transportul multor molecule necesită, de asemenea, un bun echilibru al aminoacizilor conţinuti în proteine şi de aceea includerea proteinelor la fiecare masă şi gustare poate fi de ajutor, dacă este vorba despre trei linguri de fasole sau alune aruncate pe o salata sau in orez sau o bucata de somon gatit la aburi la masa de prânz.

De departe insa cel mai util lucru pe care puteti sa-l faceti pentru creşterea eficienţei ratei metabolismului este SPORTUL! Secretul pentru a nu avea un metabolism lent este sa faceti miscare in mod sustinut. Exercitiile fizice pot întări musculatura de-a lungul tubului digestiv şi în acest fel pot îmbunătăţi modul în care se metabolizează alimentele. Intre dieta si sport trebuie sa existe un echilibru viabil. Nu este suficient sa faci sport daca dupa aceea mananci cartofi prajiti cu snitel si papanasi la desert asa cum degeaba te infometezi sau urmezi un regim strict daca nu ai musculatura care sa incurajeze arderile!

Există și suplimente nutritive din fructe, legume, plante medicinale care ajută la grăbirea, impulsionarea metabolismului pentru a arde mai multe calorii.



Printre aceste suplimente ce ajută la un metabolism eficient enumerăm:

  • Ceaiul Verde. Combinatia de ceai verde cu l-carnitina si mate este una dintre cele mai reusite pentru slabire. Multi dintre noi nu agreem la gust ceaiul verde sau nu avem timp sa ni-l preparam zilnic si de aceea este mult mai comod un supliment de Ceai Verde sub forma de capsule naturale. Suplimentul L- Carnitina poate ajuta la reducerea si mentinerea nivelului trigliceridelor si al colesterolului avand in vedere ca mobilizeaza acizii grasi in organism.
  • Acai este folosit pentru accelerarea metabolismului si anularea senzatiei de foame. Fructul acai este foarte bogat în antioxidanți, având o capacitate de absorbție a radicalilor liberi (ORAC) de 5500 unități/ 100 g, fibre alimentare, vitamine B1, B2, B3, vitamina C, vitamina E, acizi grași esențiali Omega 3, Omega 6 și Omega 9, minerale. In combinatie cu extractul de cei verde, acai ajuta la slabirea sanatoasa.
  • Acidul linoleic conjugat (CLA), un puternic antioxidant cu o serie de beneficii asupra sănătății:
    – poate întări sistemul imunitar;
    – crește rata metabolismului;
    – scade nivelul colesterolului și al trigliceridelor în sânge;
    – contribuie la creșterea masei musculare;
    – ajută la arderea depozitelor de grăsime, reducerea absorbției lipidelor;
    – mărește biodisponibilitatea calciului din organism.
Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

3 Raspunsuri la discutia despre “Cum grabim metabolismul”

  1. 3
    ady spune:

    Cam toti doresc o solutie prin care sa mamance orice vor muschii lor si sa nu se depuna. Din pacate, din ce am tot citit pe net, nu se poate asa ceva. Fara buruieni si mancaruri nasoale, nu slabesti. Mese mici si dese, dar cat poti sa mananci? De cand sunt la regim, imi petrec toata ziua mancand. Chiar e foarte deranjant, desi stau acasa acum. Daca mai eram si la servici, vai de mine.

  2. 2
    anonimus spune:

    ce simplu si fain: MANINCA si te faci”mai barbat”
    poti foarte simplu sa te ingrasi: maninca cu piine si
    mai ales seara. 🙂
    ca noi…cei garsi , nu avem voie sa mincam seara si daca s epaote nici dimeata , nici la prinz… 🙂

  3. 1
    Razvan spune:

    Toti scrieti fel de fel de baliverne da pe toate siteurile dar eu ni stiu cum sa imi fac lenes metabolsmul pt k sunt un slabanog.Barbatii mai plini sa nu se planga k asa sunt buarbatzii adevarati nu sclepturi k si mine.

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.