Menopauza

MenopauzaMenopauza este o etapa normala si este comuna femeilor din intreaga lume. Menopauza apare de obicei in perioada de varsta cuprinsa intre 40 si 60 de ani atunci cand ovarele nu mai produc estrogen si progesteron care sunt responsabile pentru ciclurile menstruale lunare. Atunci cand ovarele nu mai produc acesti hormoni se opresc si ciclurile menstruale.
Din pacate, pentru multe femei, scaderea hormonilor poate provoca reactii adverse si disconfort cum ar fi bufeurile si uscaciunea vaginala. Vestea buna este ca prin simple modificari in dieta zilnica poate reduce unele dintre aceste simptome ale menopauzei.

Pentru a reduce simptomele neplacute ale menopauzei, femeile ce intra sau sunt la menopauza trebuie sa manance mai multe:

  • Peste de apa rece cum sunt somonul, tonul, heringul, macroul si halibutul pentru efectul benefic al acizilor grasi OMEGA 3
  • Seminte, oleaginose
  • Alimente pe baza de soia
  • Leguminoase
  • Cereale integrale
  • Fructe de mare
  • Igname salbatice (plante exotice cu tuberculi foarte mari, bogati in amidon)
  • Femeile la menopauza trebuie sa evite alimentele picante.

Ce este menopauza?

Aceasta etapa fireasca a vietii apare de obicei la femeile cu varste cuprinse intre 40 si 60 de ani cand ovarele nu mai produc estrogen si progesteron. Varsta medie a menopauzei in lume este de 60 de ani (interesant este ca in Statele Unite varsta la care femeile intra la menopauza in medie este de 51 de ani). Scaderea nivelului de estrogen poate provoca, de asemenea, pierderea de masa osoasa (osteoporoza) siun risc crescut de boli de inima. >> Cititi si despre osteoporoza >>

Perioada perimenopauzala care apare cu 1-5 ani inainte de menopauza reala poate fi si acesta o perioada dificila si incomoda pentru multe femei. Aproximativ 80% dintre femeile ce urmeaza sa intre la menopauza experimenteaza bufeurile de caldura ca urmare a modificarilor la nivel hormonal; 30% din aceste femei au bufeuri severe sau care sunt destul de frecvente.

Simptomele menopauzei

Femeile incep sa experimenteze simtpmele menopauzei cu mult timp inainte de menopauza propriu-zisa. Cele mai intalnite simptome ale menopauzei sunt bufeurile de caldura, uscaciunea vaginala, somnul intrerupt, irascibilitate. Bufeurile de caldura specifice menopauzei pot aparea in orice moment din zi si de obicei dureaza 3-5 minute. Pentru unele femei, cu toate acestea, ele pot dura 30 de minute sau mai mult. Majoritatea femeilor ce urmeaza sa intre la menopauza experimenteaza bufeurile de caldura pe o perioada cuprinsa intre 6 luni si 2 ani dar unele femei pot avea aceste bufeuri pentru o perioada si mai mare.

Iata lista celor mai des intalnite simptome ale menopauzei:

  • Un sentiment de caldura extrema
  • Transpiratie brusca
  • Oboseala
  • Iritabilitate
  • Dureri de cap
  • Dureri combinate
  • Intreruperi ale somnului sau transpiratii nocturne

Principalele simptome ale menopauzei, bufeurile de caldura, pot fi urmate de o senzatie de frig si frisoane. Printre simptomele menopauzei poate fi enumerata si uscaciunea vaginala care poate duce la durere in timpul actului sexual. Bufeurile si alte simptome ale menopauzei sunt adesea tratate cu terapie de substitutie hormonala. Terapia de substitutie hormonala inseamna ca se adauga inapoi estrogen si uneori chiar progesteron, hormoni pe care organismul nu ii mai produce. Mult timp s-a crezut ca terapia de substitutie hormonala reduce riscul osteoporozei si a bolilor de inima la femeile post-menopauza. Cu toate acestea, studiile au raportat recent ca terapia de substitutie hormonala nu poate ajuta la prevenirea acestor probleme de sanatate si ca femeile trebuie sa se ingrijeasca suplimentar. In plus, utilizarea terapiei de substitutie hormonala poate creste riscul de cancer uterin sau de cancer de san. Cazurile in care este contraindicata terapia de substitutie hormonala sunt: cancer de san sau uterin (fie in trecut sau curent), boli cronice sau acute de ficat, endometrioza, antecedente de cheaguri de sange,accident vascular cerebral, miocardic recent, boli pancreatice, boala vezicii biliare, boli de san fibrochistice, colesterolmare, tensiune arteriala ridicata (care este agravata de estrogen), migrene si dureri de cap acute (care sunt agravate de estrogen), tumori uterine, sangerari vaginale nediagnosticate.

Printre reactiile adverse cele mai frecvente ale terapiei de substitutie hormonala se intalnesc dureri de san, sangerari vaginale, greata, crampe ale membrelor inferioare precum si un risc crescut de cheaguri de sange care pot conduce la accident vascular cerebral sau atac de cord.
Avand in vedere toate acestea, ar fi poate mai bine pentru multe femei sa caute tratamente alternative pentru bufeurile de caldura.

Cand apare menopauza

Fiecare femeie se naste cu un anumit numar de oua in ovare. Dupa pubertate, aceste oua incepe sa se maturizeze, unul cate unul. Atunci cand se maturizeaza un ovul, celulele din ovar de inconjoara ouale incep sa produca hormoni. In cele din urma oul maturat paraseste ovarul; sau este fertilizat pentru a deveni un embrion sau iese din corp cu fluxul menstrual. Maturarea fiecaruia dintre ouale din ovar conduce la productia ciclica de estrogen si progesteron, care determina aparitia ciclului menstrual. Odata cu trecerea timpului, ouale incep sa se diminueze. Si pentru ca numarul de oua este mai mic, ciclurile devin neregulate. Cand ouale se termina, ovarele nu mai fac estrogen si progesteron iar ciclurile menstruale se opresc cu totul. Daca trece un an interg fara menstruatie, femeile sunt in mod oficial declarate a fi la menopauza.

Cauzele bufeurilor de caldura

Cercetatorii nu stiu in mod exact care este cauza bufeurilor de caldura sau de ce unele femei le experimenteaza in timp ce altele nu. Multe femei mentioneaza ca exista intr-adevar anumiti factori care declanseaza bufeurile si aici se numara alcoolul, cofeina, mancarurile prea condimentate, canicula, caldura prea mare in casa, stres sau probleme emotionale. Evitarea acestor factori poate ajuta la reducerea frecventei bufeurilor de caldura. Multe femei au constatat ca sportul sustinut sau exercitiile fizice simple dar constante ajuta la reducerea simptomelor menopauzei. Oricare ar fi cauza lor, bufeurile se diminueaza de obicei cu timpul.

Iata o analiza comparativa interesanta: Aproximativ 80% din femeile din SUA suporta bufeurile de caldura la menopauza, in timp ce doar 20% dintre femeile din multe parti ale Asiei au aceste neplaceri. Diferenta dintre cele doua este, dupa cum cred cercetatorii, data de cantitatea de fitoestrogeni in alimentatie. Aceste substante ce se gasesc in plante actioneaza precum o cantitate mare de estrogen atunci cand ajung in organismul uman. Desi acesti fitoestrogeni sunt mult, mult mai slabi decat estrogenii obisnuiti, ei pot ajuta totusi pentru a usura simptomele din perioada menopauzei pentru multe femei.

In plus fata de alimente din soia, aceste substante se gasesc in cantitati mari in seminte de in, seminte de floarea soarelui, muguri de fasole, fasole si mazare. Cele mai bune si mai studiate surse de fitoestrogeni sunt soia si produsele din soia. Daca alegeti sa consumati multe alimente din soia veti asimila si foarte multa vitamina E care ajuta ca parcursul procesului de menopauza sa fie unul mai usor. Puteti consuma lapte de soia, tofu, nuci de soia sau multe alte varietati de alimente din soia disponibile in magazinele de astazi. In plus fata de ajutorul in lupta cu simptomele menopauzei, produsele alimentare din soia au mult mai putina grasime decat omologii lor non-soia si astfel acestea reprezinta o solutie si in lupta cu kilogramele in plus.

Cercetatorii de la Queensland University of Technology (QUT) au studiat dieta si modul de viata a femeilor japoneze care, printre altele, consuma soia foarte des. Rezultatele au fost sintetizate intr-un studiu prezentat la Conferinta despre menopauza care a avut loc la Hobart, Australia, in noiembrie 2003. Potrivit lectorului QUT, dr. Debra Anderson, “femeile japoneze sunt considerate a fi cele mai sanatoase femei din lume, inregistrand o durata de viata cu cel putin cinci ani mai mult decat femeile de Vest.” Participantele la studiu, 120 de femei cu varste cuprinse 50 si 65 ani, au primit o carte cu sfaturi pentru un stil de viata sanatos si exercitii fizice si au asimilat pana la 40 mg fitoestrogeni pe zi datorita faptului ca au mancat in mod prioritaralimente pe baza de soia si cereale, ridicand si aportul de calciu la 1500 mg pe zi. Participantele au baut opt pahare de apa zilnic si si-au notat intr-un jurnal tot ceea ce mananca si cate exercitii fizice fac.

Absolut toti subiectii studiului au inregistrat reduceri semnificative nu numai privind simptomele menopauzei cum ar fi bufeurile si palpitatiile dar si privind sentimentele de depresie, oboseala si lipsa de motivatie. Mai mult decat atat, participantele la studiu au slabit in special in grasime abdominala si au inregistrat scaderi ale tensiunii arteriale.
Beneficiile au fost atat de mari incat “unele femei au incetat terapia de substitutie hormonala sau urmau sa discute cu medicul de familie acest aspect” arata Anderson. Fitoestrogenii care amelioreaza simtitor simptomele menopauzei se gasesc intr-o serie de alte legume. Nautul, lintea, mazarea sunt surse destul de bogate in fitoestrogeni. Acesti fitoestrogeni actioneaza un pic ca estrogenul produs inainte de organismul dumneavoastra. Semintele de in sunt cele mai bogate alimente in substante numite lignani. Acestea actioneaza tot ca estrogenul. Desi sunt mult mai slabe decat estrogenii reali, cercetatorii sugereaza ca efectul lor este suficient de mare cat sa amelioreze simptomele menopauzei. Semintele de in reduc bufeurile de caldura cu aproximativ 60%. Uleiul de seminte de in are aceleasi proprietati si poate fi folosit cu succes dar atentie mare, nu gatiti cu el pentru ca se pierd proprietatile benefice ale Omega 3. Si fructele de mare contin lignani despre care vorbeam in randurile de mai sus. Alte alimente care contin lignani sunt: semintele de floarea soarelui, mugurii de fasole, cereale integrale precum secara, ovaz, orz si grau. Anumite cercatri arata ca ignamele pot fi benefice santatii in special in perioada menopauzei. Studiile de laborator au aratat ca ignamele contin compusi similari cu substante pe care organismul foloseste pentru a face progesteron, hormon care este produs in mod natural inainte de menopauza. Ignamele sunt foarte gustoase si merita sa le incercati.

Pentru tratarea bufeurilor de care sufera femeile aflate la menopauza este recomandata Vitamina E.
De altfel, vitamina E este recomandata in special pentru tratarea bufeurilor de femei cu antecedente de cancer mamar care nu pot urma terapie de substituie hormonala. Studiile nu au aratat cu exactitate cum anume previne bufeurile de caldura dar au demonstrat ca vitamina E este foarte buna pentru stabilizarea functiilor sanguine. Aceasta poate impiedica bufeurile de caldura prin prevenirea dilatarii vaselor de sange (care provoaca si inrosirea fetei). Surse excelente de vitamina E sunt mustarul, spanacul, semintele crude de floarea soarelui, varza creata sau migdalele. Femeilor ce intra la menopauza le este recomandat si magneziul care, prin capacitatea sa de a relaxa si calma sistemul nervos, poate ajuta la reducerea stresului si la obtinerea unui somn normal.

Magneziul poate fi asimilat eficient din spanac. Femeile ce intra la menopauza sunt in pericol de pierdere a masei osoase si de aceea este recomandabil sa asimileze calciu. Surse excelente de calciu sunt spanacul, frunzele de gulii, frunzele de mustar sau broccoli. Acizii grasi Omega 3 reduc riscul bolilor de inima si ajuta la reglarea nivelului de hormoni. Surse de acizi grasi Omega-3 sunt semintele de in, nucile si pestele de apa rece, cum ar fi somonul sau codul. Un supliment complex de vitamine care sa contina si Vitamina C, vitaminele B si zinc poate fi de folos in lupta cu simptomele neplacute ale menopauzei.

Coada soricelului si paducelul sunt cele mai benefice plante pentru calmarea tulburarilor care apar la menopauza. Extractul de paducel si cel de coada soricelului calmeaza palpitatiile, bufeurile si insomniile. Va recomandam produsele Schoenenberger Germania cu o traditie de peste 85 de ani. Materia prima a sucurilor provine din agricultura ecologică. In timpul prelucrării se fac numeroase controale riguroase pentru a garanta cea mai inaltă calitate a sucurilor. Unicitatea produselor Schoenenberger consta in faptul ca plantele NU sunt diluate, nu sunt uscate, nu au extrase alcoolice si nu contin nici un fel de aditivi sau conservanti. Toate ingredientele raman in forma lor naturala.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

11 Raspunsuri la discutia despre “Menopauza”

Pages: [2] 1 » Vezi toate comentariile

  1. 11
    Cristina spune:

    Buna seara! Am 50 de ani si am bucuri ciclu am avut in luna septembrie iar luna aceasta deloc,am dureri de burta si de spate si chiar bufeuripotfi insarci ata la această varsta

Pages: [2] 1 » Vezi toate comentariile

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Prin continuarea navigării pe site confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform EU Cookie LAW. info

1. Ce date colectam. Numele si adresa de email pentru formularul de comentarii (numele poate fi si pseudonim). Nu trimitem nici un fel de promotionale pe adresa de email si nici nu transmitem aceasta adresa catre terte parti. Istoricul de navigare, cum ai interactionat cu website-ul, adresa IP, ce tip de browser folosesti, cat a durat vizita, istoricul de cautare, numarul de pagini vizitate, date legate de traffic. Nu trimitem newslettere si nu primim plati online, deci nu colectam date de card bancar.
2. Cum sunt colectate datele. Colectam in mod indirect date prin intermediul cookie si scripturi de monitorizare. Datele colectate in scop de masurare a audientei si care in principiu sunt cele de istoric de navigare sunt pastrate timp de 50 de luni. Aceste date sunt anonimizate si folosite in scopuri statistice fara a se putea identifica persoana reala.
3. De ce colectam datele. Din motive de securitate pe website si trasabilitate.
4. Cine proceseaza datele. Google Analytics, Adwords si Google Search Console pentru servicii de analiza a traficului. Datele tale personale pot fi trimise catre forurile guvernamentale sau instantele judecatoresti in cazul in care exista un temei legal pentru aceasta.
5. Link-uri catre alte website-uri. Este posibil ca in paginile magazinului nostru online sa existe link-uri catre diferite alte site-uri sau retele sociale asupra carora compania nostra nu are niciun control sau influenta.
6. Cum sunt protejate datele mele. Datele tale sunt tinute pe servere securizate, protejate cu ajutorul softurilor antivirus si firewall. Am implementat atat din puct de vedere tehnic cat si la nivel organizational solutii si proceduri pentru ca datele tale sa fie pastrate in siguranta si sa ramana confidentiale.
7. Care sunt drepturile tale. Chiar daca initial ti-ai dat acordul pentru prelucrarea datelor tale, acest acord poate fi retras in orice moment pentru anumite date sau pentru toate (cu respectarea legii si a timpului de stocare). Pentru datele pentru care nu exista obiectiuni in a fi procesate ele se considera de drept procesabile.
8. Transferul datelor in afara UE. Datele colectate de magazinul online sunt gazduite pe servere aflate la Hetzner (https://www.hetzner.de/) si sunt localizate in Frankfurt Germania. In calitate de prestator de servicii european, Hetzner este supus si el normelor GDPR. Terții (Google, Facebook si altii care opereaza in UE) sunt obligați prin contract pentru a proteja și menține confidențialitatea datelor tale și să le utilizeze exclusiv pentru scopurile pentru care le oferim.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.