De ce ne plac in mod special maslinele Kalamata ?

Măslinele Kalamata sunt cunoscute ca fiind de culoare violet închis. De ce ne plac în mod special măslinele Kalamata?

Kalamata măsline autentice proprietăți și beneficii

Kalamata măsline autentice; proprietăți și beneficii.

Din același motiv pentru care ne place în mod deosebit un vin Chianti, Soave sau Bordeaux. Zona în care sunt cultivate plantele are un sol unic și o climă aparte. Acești factori combinați cu un mod de procesare special determină un gust cu totul special. Crescând sub soarele grecesc, copacii din Kalamata au frunze mult mai mari decât alte tipuri de măslini și absorb mai mult soare. Acest fapt conferă fructului lor violet închis o textura densă și o aromă asemănătoare cu cea a vinului fin.

Originare din Grecia, măslinele Kalamata pot fi consumate simple sau feliate și adăugate în mâncare. Preparate din măsline foarte coapte, măslinele Kalamata sunt marinate în ulei de măsline sau oțet din vin și sunt disponibile în multe magazine alimentare. Măslinele Kalamata sunt bogate în grăsimi sănătoase și conțin un antioxidant natural mult lăudat de nutriționiști. Este vorba despre hidroxitirosol, un fenol prezent în concentrație mare în măslinele Kalamata, care poate contribui benefic la prevenirea daunelor asupra ADN-ului și dezvoltării anormale a celulelor.

Măslinile din Kalamata sunt un soi special de măsline. Măslinele autentice de Kalamata provin din măslinii din regiunea Kalamon din sudul Greciei iar numele Kalamata provine de la orașul lor de origine. Legislația Uniunii Europene (UE) prevede măslinele Kalamata cu Statut Geografic Protejat și denumirea de Origine Protejată și nu permite etichetarea produselor ca “Kalamata”, cu excepția cazului în care măslinele provin din această zonă specifică. Cu toate acestea, în afara țărilor Uniunii Europene, nu există standarde legale obligatorii pentru etichetarea măslinelor de Kalamata. În S.U.A., multe măsline conservate și măcinate sunt denumite măsline “Kalamata” fără a fi cu adevărat cultivate în zona cu același nume din sudul Greciei. Sunt atât de celebre așadar, încât doar denumirea vinde, zona în care cresc este ca un fel de brand.

Kalamata Olives: Informații nutriționale generale

Măslinele Kalamata se găsesc de obicei în conserve, deși unele magazine le vând la vitrina rece. Patru linguri de măsline Kalamata, echivalentul a 8 măsline mari sau 10 mai mici, conțin 39 calorii, o cantitate neglijabilă de proteine, 3,6 grame de grăsimi totale și 1,1 grame de fibre alimentare. Ca și alte măsline, Kalamata sunt o sursă bună de calciu, vitamina C, vitamina A, vitamina E și vitamina K, dată fiind dimensiunea lor mică. Măslinele Kalamata furnizează și magneziu, fosfor și potasiu, precum și vitamine din complexul B.

Sunt bogate în grăsimi benefice mononesaturate

Deși măslinele Kalamata sunt bogate în grăsimi (ceea ce este uimitor, având în vedere dimensiunea lor mică), majoritatea grăsimilor sunt bune, respectiv mononesaturate, cunoscute și drept grăsimi „sănătoase”. Patru linguri de măsline Kalamata conțin 2,7 grame de grăsimi mononesaturate și 0,3 grame de grăsimi polinesaturate. Restul reprezintă grăsimi saturate, iar o porție nu conține colesterol. Grăsimile mononesaturate sunt benefice pentru că pot ajuta la scăderea nivelului de colesterol, reducând șansele de infarct sau accident vascular cerebral, conform American Heart Association. Acestea sunt considerate a fi sănătoase atunci când sunt consumate în locul grăsimilor saturate sau de tip trans.

Beneficiile speciale ale măslinelor Kalamata: sunt antioxidante și antiinflamatorii

Măslinele, ca și uleiul de măsline, au numeroase proprietăți nutritive și conțin compuși fenolici, adică antioxidanți naturali. Acești compuși oferă măslinelor gustul distinctiv. Compușii fenolici din uleiul de măsline sunt antioxidanți puternici care protejează organismul de daunele toxinelor din mediul înconjurător, dar și de radicalii liberi, potrivit unui studiu din 2002 apărut în „Medicinal Research Reviews”. De asemenea, fenolii pot ajuta la scăderea riscului de boli de inimă și de unele tipuri de cancer la persoanele care urmează o dietă mediteraneană bogată în măsline și ulei de măsline. În 2011, „Current Pharmaceutical Design” a publicat un studiu în care s-a concluzionat că oleocantalul, unul dintre compușii fenolici din uleiul de măsline, are proprietăți puternic antiinflamatorii. Oamenii de știință au stabilit că o dietă ce presupune un consum regulat de măsline și ulei de măsline reduce riscurile de inflamație cronică.

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.