Mâncatul seara îngrașă?

Mancatul seara ingrasa?Știm cu toții sfatul de a nu mânca cina prea târziu seara, și în nici un caz înainte de culcare, căci dacă procedăm așa, sigur ne îngrășăm. Dar este oare adevărat că mâncatul seara îngrașă sau, de fapt, îngrașarea și slăbirea se reduc exclusiv la numărul de calorii ingerate în 24 ore?

Mâncatul seara sau noaptea târziu îngrașă? Metabolismul încetinește seara?

Mulți dintre noi știm că mâncatul seara sau noaptea târziu va cauza îngrășarea certă deoarece metabolismul încetinește seara. Totuși, potrivit paginii web medicale Go Ask Alice! ce aparține Columbia University (goaskalice.columbia.edu), metabolismul funcționează neîncetat. Site-ul reamintește că de fapt caloriile sunt cele care contează atunci când vine vorba de slăbit și nu contează dacă mâncați noaptea, atâta timp cât aveți grijă ce anume consumați. Dacă aveți de gând să alegeți mâncăruri grase, bogate în calorii, atunci poate fi o idee mai bună să luați cina mai devreme în sensul că oferiți organismului timp pentru digestie.

Cine este Alice!? Alice nu este o persoană, ci o echipă. Go Ask Alice! este site-ul este sprijinit de o echipă de la Universitatea Columbia. Echipa are specialiști în promovarea sănătății, furnizori de asistență medicală, precum și alți profesioniști din domeniul sănătății, împreună cu un personal de specialiști în nutriție, editori și cercetători. Membrii echipei Go Ask Alice! sunt autorizați în domeniul sănătății publice, educației pentru sănătate, medicină, consiliere, precum și un număr de alte domenii relevante.

Este ok să facem sport seara?

Luați în considerare programul de exerciții fizice atunci când decideți momentul cinei. Dacă faceți mișcare după cină, acordați unei mese copioase trei până la patru ore pentru a se digera, iar în cazul unei cine ușoare, două până la trei ore atenționează Go Ask Alice!. Mâncatul înainte de a face sport poate duce la probleme gastrointestinale, în special în cazul celor care aleargă, oamenilor care nu sunt în formă, tinerilor, femeilor, persoanelor stresate emoțional și celor care practică sport intens. Consumul de carbohidrați de la 15 până la 60 de minute după programul de exerciții fizice realimentează rezervele de glicogen, iar consumul de proteine de după sport ajută la refacerea țesutului muscular.

În timpul zilei, e bine să mâncăm rar sau des?

Atunci când lăsăm un interval mare de timp între mese (mâncăm rar) putem ajunge să consumăm mai multe calorii decât ne-am dori, atenționează U.S. Department of Agriculture. De exemplu, s-a constatat că, în general, un interval de cinci ore și nu de patru între mese adaugă aproximativ 52 calorii în cazul unei diete de 2.000 calorii pe zi. După ce luați prânzul, nu așteptați prea mult până la cină. Încercați să mâncați o gustare sănătoasă între cele două mese pentru a ține foamea sub control sau să beți celebrul ceai de la ora 5. O cană de ceai călduț va ajuta la detoxifiere, va ține metabolismul activ și vă va mai atenua senzația de foame.

Încercați să luați mai multe mese mici (circa 5) de-a lungul unei zile. Mâncând mai des în timpul zilei vă puteți ține sub control apetitul, după cum informează Weight-Control Information Network. Gustările și mesele mici pot avea ca efect pe termen lung micșorarea stomacului, ajutând la instalarea stării de sațietate mai devreme.

Seara mâncăm de foame sau pentru a ne elibera de stres?

Iată o întrebare pe care trebuie să ne-o adresăm nouă înșine cu sinceritate: la cină mâncăm de foame sau pentru a ne elibera de stresul de peste zi?

Adesea oamenilor le este poftă de alimente hipercalorice atunci când sunt stresați, precizează un articol din 2003 al revistei „Psychology Today”. De asemenea, furia, teama, plictiseala, tristețea și singurătatea pot declanșa supra alimentația, adaugă Mayo Clinic.

Foarte mulți oameni se plâng de faptul că seara mănâncă foarte mult și că nu se pot abține de la a mânca pe nerăsuflate. De multe ori cina înseamnă și: “gata, am încheiat o zi de lucru, acum mă pot relaxa iar masa de seară este cea mai bună modalitate”. Înainte să mâncați, asigurați-vă că ceea ce vă îndeamnă este foamea și nu emoțiile sau sentimentele. Dacă pofta de mâncare este rezultatul unei dispoziții proaste sau a dorinței de eliberare de stresul de peste zi, distrageți-vă atenția, încercați strategiile de control al stresului sau căutați sprijin din partea celor apropiați.

Cum să facem să nu mai mâncăm așa de mult la cină?

Un secret care funcționează pentru foarte multe persoane este următorul: vă pregătiți singuri o cină proaspătă, după o rețetă simplă dar bazată pe multe legume și alimente cu puține calorii. În timpul în care vă pregătiți ingredientele (cât spălați și tăiați legumele) puteți ciuguli dintre acestea și bea multă apă sau un pahar cu vin roșu. Ei bine, până la momentul la care masa va fi gata, senzația de foame va fi mult atenuată. Alegeți orez din konjac sau paste fără grâu, cu puține calorii, sosuri slab calorice și adăugați multe legume! La final, nu puneți porții mari în farfurii. Puneți mai puțin și apoi ridicați-vă pentru a mai face câteva treburi gospodărești. Veți constata că, gata, senzația de foame a dispărut iar aportul caloric a fost moderat.

Idei de cină fără multe calorii

30 de idei de cină de dietă cu puține calorii puteți regăsi în dieta elaborată de Tehnician NUTRIȚIONIST Elena Roșu: vezi aici meniu pas cu pas pentru 30 de zile.

Faptul că luați cina într-o anumită perioadă a zilei nu vă va ajuta să slăbiți prea mult. Puteți slăbi cu adevărat numai arzând mai multe calorii decât consumați. Mâncând numai atunci când vă este cu adevărat foame și limitând numărul de calorii consumate veți aplica cu succes secretele slăbirii eficiente.



Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.