Dieta Japonezilor. Care este secretul longevitatii lor?

Mâncarea japoneză este una dintre cele mai sănătoase alegeri culinare iar japonezii sunt printre cei mai sănătoși, echilibrați și longevivi oameni ai planetei. Mai mult decât atât, Ţara Soarelui Răsare are cel mai mic grad de obezitate din lume (doar 3,5 % din populaţie).

Mâncare japoneză online, rețete mâncare cu specific japonez.

Mâncare japoneză online, rețete mâncare cu specific japonez, deserturi tradiționale. Ingrediente pentru rețete tradițional japoneze.

Dar care este secretul longevității și sănătății japonezilor? Putem mânca și noi mâncare japoneză? Românii sunt deschiși în general către tendințele moderne și adoptă diete sănătoase, precum cea japoneză.




Stilul de viață japonez este obiect de studiu pentru oamenii de ştiinţă care analizează sănătatea şi longevitatea. Japonezii sunt recunoscuți pentru faptul că au cea mai mică rată a mortalității din cauza cancerului.

Dieta japoneză ne ajută să slăbim și să fim sănătoși

Dieta zilnică saracă în grăsimi şi bogată în fructe şi alge marine îi ajută pe japonezi să mențină greutatea optimă. Alginatul de sodiu, un compus regăsit în algele marine, împiedică absorbţia grăsimilor în organism. Astfel, o creştere de patru ori a nivelului de alginat din organism a împiedicat cu 75% asimilarea grăsimii, conform studiilor.

Dieta tradițională japoneză a fost asociată cu o longevitate impresionantă și cu o incidență scăzută a bolilor cardiovasculare și metabolice, potrivit unui studiu publicat în 2009 în “Journal of the American College of Nutrition“. Alimentele preferate ale japonezilor sunt fructele de mare,algele, legumele proaspete și fermentate, orezul și tofu. Acestea sunt bogate în vitamine, minerale, probiotice, sunt foarte hrănitoare și au un conținut scăzut de calorii și de grăsimi saturate. De asemenea, nu trebuie să uităm că mesele japonezilor sunt servite în mod tradițional în porții mici.

Dieta OKINAWA

Okinawa, adesea numit “tărâmul imortalităţii”, este un centru global al cercetărilor în ceea ce priveşte longevitatea și sănătatea. Dieta tradițională a locuitorilor japonezi pe insula Okinawa ne poate ajuta și pe noi să avem un risc mai mic de a dezvolta cancer, boli de inimă și boli legate de vârstă și poate prelungi durata de viață, după cum arată un studiu publicat în 2009 în “Journal of the American College of Nutrition“. Locuitorii din Okinawa consumă de obicei cu 500 de calorii mai puțin pe zi decât europenii sau americanii. Mâncărurile lor includ alimente bogate în vitamine, minerale și antioxidanți, dar cu conținut scăzut de grăsimi saturate și cu un indice glicemic scăzut. Discutați și cu medicul dumneavoastră dacă aveți întrebări privind dezvoltarea unui plan alimentar sănătos și echilibrat.


Ce mănâncă japonezii? Găsim și la noi mâncare japoneză online? Ingrediente pentru rețete de mâncare japoneză.

Orezul este principalul carbohidrat din Japonia, iar peștele este principala sursă de proteină. Sosurile de soia Tamari, Genmai SU, Shoyu sau Teriyaki și condimentul gomasio sunt nelipsite în mesele japonezilor. Algele marine sunt extraordinar de bogate în vitamine și minerale. Carnea este de multe ori înlocuită cu tofu. Ceaiul verde Matcha este un alt ingredient benefic sănătății care face parte dintre secretele dietei japoneze. Ghimbirul, wasabi, umeboshi, shiitake, nori, dulse, arame, kuzu, adzuki – sunt alte ingrediente pentru rețete tradițional japoneze pe care le regăsim online și în magazinele din România precum proDietaNaturala.ro sau proDietaMagazin.ro

Sushi

Sushi făcut cu legume proaspete, fructe de mare și carne reprezintă o masă deosebit de sănătoasă. Peștele și fructele de mare proaspete, în special somonul, crabul și creveții sunt bogate în grăsimi benefice sănătății și proteine sănătoase. Într-o servire de 85 de grame, somonul are 18,8 grame de proteine și 10,5 grame de grăsime; crabul are 17,7 grame de proteine și 1,5 grame de grăsime și crevețui au 17,7 grame de proteine și 0,92 grame de grăsime. Orezul alb utilizat în mod obișnuit are aproximativ 36,7 grame de carbohidrați pe cană, deci dacă doriți să nu vă îngrășați, acordați atenție dimensiunilor porțiilor dvs sau eliminați orezul și bucurați-vă de sashimi.

Salate, sandwich-uri și gustări cu alge marine

Algele marine sunt utilizate foarte des în bucătăria japoneză, fie ca ingredient în salate sau sandwich-uri, fie ca o gustare de sine stătătoare. Mulți japonezi mănâncă în jur de patru până la șase grame de alge marine pe zi, iar studiile arată că algele sunt un produs alimentar extrem de benefic pentru sănătate. Moleculele din algele marine, cunoscute sub numele de fucoidani, sunt asociate cu regenerarea celulară sănătoasă, o imunitate crescută și o funcție cardiovasculară mai bună. Fucoidanele sunt, de asemenea, asociate cu risc redus de a dezvolta o boală metabolică și artrită.

Algele marine consumate în mod tradițional în bucătăria japoneză, precum algele Dulse, Nori, Wakame, Arame pot fi regăsite și la noi în magazine online precum proDietaNaturala.ro sau proDietaMagazin.ro

Miso, Tempeh și Tofu

Miso, tempeh și tofu sunt preparatele tradiționale japoneze din boabe de soia. Miso este bogat în sodiu, dar este de asemenea fermentat, ceea ce îl face un probiotic benefic. Tofu și tempeh sunt bogate în proteine și calciu și au un conținut redus de grăsimi saturate. O sută de grame de tofu oferă 17,19 grame de proteine și 20,18 grame de grăsime, din care doar 2,9 grame sunt saturate și 372 miligrame de calciu. O sută de grame de tempeh aduc 18,19 grame de proteine, 11,38 grame de grăsime, 3,4 grame de grăsimi saturate și 96 miligrame de calciu. Tofu și tempeh sunt înlocuitori de carne pentru vegetarieni sau pentru cei care doresc să-și reducă consumul de carne.


Exemple de mese cu specific japonez

Prânzul japonez sau prânzul dieta Okinawa poate fi format din tofu prăjit, legume la aburi cu sos Tamari și salata de alge marine BIO. Algele marine, o sursă excelentă de vitamine și minerale, sunt de obicei gătite împreună cu tofu sau adăugate la salate. Cina ar putea începe cu un castron de supă miso. Peștele Teriyaki cu tăiței shirataki sau de orez pot constitui felul principal, ușor digerabil. Scriitorul Michael Booth de la “The Guardian” a analizat stilul de viață al locuitorilor din Okinawa și a remarcat că aceștia mâncă cel puțin trei porții de pește cu conținut scăzut de grăsimi în fiecare săptămână. Dieta lor include o orez alb dar și hrișcă fiartă.

Rețeta de tăiței de orez în stil asiatic

Ingrediente: ulei de susan bio, creveți, usturoi, 1 morcov, babay spanac, ceapă verde, sos de soia, pasta de sos chilli, tăiței de orez sau shirataki, gomasio. Mod de pregătire tăiței, rețeta cu ingrediente japoneze. Punem 1 lingură de ulei de susan bio în wok, apoi creveții pentru 5 minute. După primele 3 minute adăugăm 3 căței de usturoi întregi și îi scoatem după 5 minute (sunt folosiți doar pentru aromatizarea uleiului de susan). Punem sos de soia după gust. Adăugăm fâșii de morcov, ceapă verde și baby spanac pentru alte 5 minute. Adăugăm pasta de sos chilli Thai după gust. Tăițeii de orez sunt scufundați pentru 1 minut în apă fiartă (sau conform instrucțiunilor) și apoi adăugați în wok pentru 2 minute. Închidem focul și presărăm gomasio.

Mâncare japoneză, rețeta de tăiței cu sos chilli.

Mâncare japoneză, rețeta de tăiței cu creveți și sos chilli.

Toate ingredientele pentru rețeta de tăiței în stil japonez pot fi regăsite pe site www.proDietaNaturala.ro

Rețeta de Pește Teriyaki

Rețeta de pește teriyaki este ușor de pregătit. Ingrediente: fileuri de pește, ghimbir, sos Teriyaki, sos soia, 1 lingură miere, 1 lingură zeama de lămâie, 5 linguri ulei de susan, gomasio.

Rețeta tradițional japoneză de pește cu sos Teriyaki.

Rețeta tradițional japoneză de pește cu sos Teriyaki. Magazin online https://prodietanaturala.ro

Mod de preparare: Facem o marinadă din sosul Teriyaki, sosul de soia, zeama de lămâie, mierea și ghimbirul. Amestecăm cu fileul de pește și lăsăm o oră la rece. După aceasta perioadă, fileul de pește de prăjește rapid, câte un minut pe fiecare parte, într-o lingură de ulei de susan. După ce s-a prăjit astfel tot peștele, se așază într-o tavă și se bagă la cuptorul preîncins la 200 grade, timp de 10 minute.
Presărăm gomasio peste pește și punem garnitură de orez, salată de alge sau fasole verde gătită la aburi.

Deserturi japoneze din fasole roșie Adzuki

Fasolea adzuki roșu-brună este frecvent utilizată în dulciuri, prăjituri și deserturi japoneze, cum ar fi mochi, înghețată și prăjituri. Acest tip de fasole este bogat în proteine, fibre și minerale: o ceașcă furnizează 17,3 grame de proteine, 16,8 grame de fibre, 64 de miligrame de calciu, 120 de miligrame de magneziu, 386 miligrame de fosfor și 1224 miligrame de potasiu.

Gomasio

Gomasio este un condiment japonez tradițional din susan prăjit și sare de mare. Dă un gust delicios tuturor salatelor și mâncărurilor. Gomasio are mai multă lecitină decât soia, fiind condimentul perfect pentru controlul colesterolului. În plus, ne ajută să consumăm mai puțină sare. Acesta încurajează o digestie bună, îmbogățită cu acizi grași nesaturați, lecitină, minerale, vitamine și proteine. Gomasio neutralizează aciditatea în sânge. Crește imunitatea naturală, ameliorează oboseala și îmbunătățește tonusul.

Ceaiul verde japonez Matcha

Pudra de ceai Matcha autentic are mai mulți antioxidanți decât multe alte alimente sănătoase, cum ar fi afinele, legumele cu frunze verzi și fructele oleaginoase. Matcha este o pulbere făcută din frunze de ceai verde prinntr-un procedeu unic, tradițional japonez, care menține antioxidanții benefici sănătății. Stimulează metabolismul. Matcha este bogată în catechine care susțin reglarea și stimularea metabolismului, contribuind la controlul greutății corporale. Catechinele din matcha pot reduce, de asemenea, deteriorarea celulelor în caz de boală sau de infecții. Acești antioxidanți care luptă împotriva bolilor. Flavonoidele pot îmbunătăți sănătatea generală și pot oferi longevitate. Cheia este de a bea ceai făcut cu pudră pură de matcha. Pentru a profita la maxim de această băutură, asigurați-vă că o beți zilnic și că o încorporați într-o dietă variată și un stil de viață echilibrat.

Japonezii se mândresc cu o dietă diversă și nutritivă. Elevii sunt încurajați încă din primii ani de școală să mănânce cel puțin 30 de alimente pe zi (în cantități mici și moderate), potrivit Fundației Weston A. Price. Fructele și legumele proaspete, inclusiv ciupercile, bambusul, avocado și castravetele, sunt ușor disponibile în magazine și contribuie la o dietă variată.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.