Luteina pt. ochi sanatosi

Ochi luteinaAveți probleme cu ochii, respectiv cu vederea? Probabil că din acest motiv citiți și articolul despre ce este luteina și vă gândiți să luați un supliment alimentar specific. Luteina este o vitamină carotenoidă, un antioxidant natural extrem de important pentru menținerea unei vederi sănătoase. Luteina este pigmentul principal care se găsește în zona centrală a retinei, macula (pata galbenă), o zonă de sensibilitate vizuală maximă. Pe măsură ce îmbătrânim, celulele cu pigment retinal devin mai puțin eficiente, retina degenerează și vederea centrală se pierde treptat. Acest proces este cunoscut sub numele de degenerescență maculară legată de vârstă (DMLV). O cauză principală a degenerescenței maculare legată de vârstă este deteriorarea produsă de radicalii liberi în lumina soarelui.

În macula retiniană există o mulţime de carotenoizi, printre care și luteina si zeaxantina, care protejeaza leziunile nervilor. Luteina poate proteja macula, acționând ca un filtru optic pentru lumina soarelui și ca un antioxidant pentru a absorbi radicalii liberi. Cele două componente nu pot fi produse de corpul uman, deci trebuie să fie absorbite din fructe şi legume.  Zeaxantina are, de asemenea, rol de anti-îmbătrânire pentru ochi. În plus, zeaxantina, poate suprima reacțiile adverse asupra corpului uman produse de medicamentele împotriva cancerului, stimulează celulele creierului, consolidează creierul uman și memoria.

Luteina este un pigment galben care se găsește în celulele fotosensibile din fundul ochiului dar și în gălbenușul de ou, fasole, porumb dulce, în unele alge și plante cu frunze verzi precum varză, napi, spanac, broccoli, salată verde, varza de Bruxelles, avocado. Aceste alimente sunt bogate în antioxidanți precum luteină și zeaxantină care scad riscul degenerescenței maculare, cauza principală a orbirii vârstnicilor. Cu cât leguma este mai verde cu atât conține mai multă luteină, iar legumele crude sunt o sursă mai bună decât cele gătite termic.  Problema este că este doza optimă este de minim 7 mg de luteină pe zi și, chiar pentru persoanele care mănâncă cantități mari de fructe și legume zilnic, recomandarea oficială este greu de atins. De aceea este recomandat un supliment alimentar cu luteină, zeaxantină, β-caroten, vitamina E, vitamina B2, zinc, seleniu, extract de afine.

Luteina este esențială pentru dezvoltarea pigmentului macular care protejează celulele fotosensibile din retină de deteriorările radicalilor liberi. În plus, poate îmbunătăți și vederea persoanelor cu cataractă și poate oferi protecție împotriva anumitor forme de cancer.

Medicul dvs. vă poate recomanda modificarea stilului de viață astfel încât să includeți mai multe fructe și legume în dieta zilnică, împreună cu suplimente alimentare care conțin substanțe nutritive care contribuie la sănătatea ochilor. Unele persoane pot prefera să facă modificări radicale ale stilului de viață, mai degrabă decât să ia suplimente. Trebuie să aveți în vedere că este bine să mâncați cantități mari de fructe și legume, zi de zi. Alții ar putea dori să combine suplimentele alimentare cu modificările stilului de viață. Discutați opțiunile cu medicul dumneavoastră.

Luteina se absoarbe mai bine atunci când legumele sunt consumate în combinație cu alimente bogate în grăsimi sănătoase. Cercetătorii continuă să studieze beneficiile aduse de acizii grași Omega-3 și de luteină la persoanele cu degenerescență maculară. În așteptarea rezultatelor unor viitoare cercetări, este important să respectați o dietă bogată în legume cu frunze verzi (bogate în luteină) și alimente bogate în Omega 3 (pește, ulei de măsline, nuci, semințe de in și de chia). Dacă nu vă plac legumele verzi crude, s-ar putea ca dieta dvs. să fie deficitară în luteină.

Beneficii suplimentare

Consumul mare de luteină este asociat cu un risc scăzut de a dezvolta anumite tipuri de cancer, precum cel endometrial, ovarian și mamar. Un studiu american a constatat că un consum zilnic de peste 7,3 mg de luteină a fost asociat cu un risc de cancer endometrial redus cu 70%. Riscul de cancer ovarian s-a arătat a fi redus cu 40% la femeile cu un consum săptămânal de luteină de peste 24 mg în comparație cu un consum săptămânal de sub 3,8 mg. În alt studiu, consumul zilnic de peste 7,162 mg de luteină a fost asociat cu o reducere cu 53% a riscului dezvoltării cancerului mamar în comparație cu consumul a mai puțin de 3,652 mg pe zi.

Recomandări

În lipsa luteinului, razele UV ajung ușor la retină și vătămează partea cu cele mai multe nervuri senzoriale, macula. Macula este o depresiune a retinei, la polul posterior al globului ocular, unde acuitatea vizuală este maximă, pata galbenă (DEX). Luteina și zeaxantina absorb razele dăunătoare UV și neutralizează radicalii liberi în retină iar astfel pot reduce riscul de degenerare a petei galbene, principala cauză a bolilor oculare frecvente și pierderea văzului la persoanele mai în vârstă. Vara sau înainte să plecați în vacanță, procurați-vă doza de beta-caroten, pentru că este nevoie de o perioadă de câteva săptămâni pentru formarea protecției.

Beta-carotenul contribuie la menținerea sănătății pielii și oferă protecție față de razele UV. Efectul lui se datorează probabil faptului că dezvoltă sistemul natural de apărare a pielii față de efectele dăunătoare ale razelor UV. Alți antioxidanți, precum vitaminele C și E, ajută de asemenea rezistența pielii la razele soarelui.

Folositi suplimente alimentare pentru ochi sanatosi 100% naturale cu luteină, zeaxantină, β-caroten, vitamina E, vitamina B2, zinc, seleniu, extract de afine. Zincul joacă un rol cheie și în funcționarea retinei. Multe persoane mai în vârstă au carențe de zinc. Pentru o protecție maximă, extractul de afine este completarea ideală. Afinele conțin compuși antioxidanți și stimulează fluxul sanguin la nivelul retinei. 

Multi Vitamine si Minerale recomandate pentru Sanatatea Ochilor. Vezi vitaminele A si E beneficii si pret.

Multi Vitamine si Minerale recomandate pentru Sanatatea Ochilor. Vezi vitaminele A si E, zinc, seleniu, B2 beneficii si pret.

Pentru a reduce riscul unor probleme oculare precum cataracta și degenerescența maculară, luați 15-20 mg de luteină zilnic. Un experiment verificat prin sondaj publicat în Nutrition a investigat 17 persoane cu cataractă legată de vârstă. Suplimentarea cu 15 mg de luteină de 3 ori pe săptămână timp de până la 2 ani a avut ca rezultat o performanță vizuală îmbunătățită (acuitatea vizuală și sensibilitatea la lumină), în comparație cu placebo. Nu uitați: dacă suferiți de o boală, consultați medicul înainte de a lua suplimente.

LUTEINA 20mg si Zeaxantina 1 mg pt Ochi Sanatosi (30 cps/1 pe zi).

LUTEINA 20mg si Zeaxantina 1 mg pt Ochi Sanatosi (30 cps/1 pe zi). Cel mai bun pret este pe www.prodietaplant.ro >> vezi detalii si mod de livrare <<

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Un comentariu la discutia despre “Luteina pt. ochi sanatosi”

  1. 1
    Ani spune:

    Pt tratamentul si prevenirea cataractei este extrem de util suplimentul luteina cu afine. Sunt demonstrate stiintific efectele benefice ale acestuia asupra ochilor. Cunosc persoane care au scapat de operatie luand regulat doze de 3-4 capsule pe zi de luteina cu afine.

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.