Lista vitaminelor

fructe vitamineVitaminele au un rol esential in dieta noastra si promoveaza sanatatea. Vitaminele sunt VITALE pentru a fi sanatosi si prezenta lor in organism poate conduce la prevenirea sau vindecarea de diverse boli. Suplimentele alimentare de vitamine sunt recomandate dar numai in urma unei bune informari sau dupa sfatul medicului. Va prezentam mai jos o lista a vitaminelor in care putem afla pe scurt importanta fiecarei vitamine pentru buna functionare a organismului. In lista ce prezinta vitaminele veti afla si care sunt alimentele in care gasim o vitamina sau alta.

Vitamina A are un important rol antioxidant, ajuta in cresterea imunitatii si, asa cum stim cu totii, pentru o vedere foarte buna. Alimente bogate in vitamina A: unt, oua, legume colorate (morcovi, rosii), legume verzi (patrunjel, spanac), fructe colorate (caise, portocale, pepene galben, piersici). Atentie, nimic nu este insa bun in exces! In cazul in care consumam prea multa Vitamina A (in special suplimente alimentare alese fara a se consulta un medic specialist sau un nutritionist) putem avea neplaceri precum leziuni ale ficatului, caderea parului, dureri de cap, voma. Cititi articol complet despre vitamina A>>

Vitamina B1 sau TIAMINA permite o buna asimilare a glucidelor si ajuta la obtinerea de performante intelectuale. Alimente bogate in aceasta vitamina: oua, peste, carne de porc, germeni de grau, cereale, legume precum linte sau fasole. Tratament naturist: o lingurita de germeni de grau servita dimineata la micul dejun acopera nevoile de Vitamina B1 ale intregii zile! Cititi articol complet despre vitamina B1 >>

Vitamina B2 sau RIBOFLAVINA ajuta la eliberarea de energie si poate fi regasita in alimente precum iaurturi, branza, oua, peste sau cereale integrale. Un rol suplimentar al vitaminei B2 este de a sustine actiunea altor vitamine cum sunt B1 si B6. In cazul in care exista o carenta a acestei vitamine pielea se usuca iar secretiile lacrimale se diminueaza. Cititi articol complet despre vitamina B2 >>

Vitamina B3 sau NIACINA are rol de control al reactiilor biologice ale organismului si ajuta la armonizarea diverselor functii ale creierului. Alimente bogate in niacin: carne de iepure sau pasare, peste (in special somon sau ton), oleaginoase (alune sau migdale), legume (linte, soia, mazare). Organismul nostru este capabil sa fabrice singur vitamina B3 (pornind de la un aminoacid-triptofanul). Cititi articol complet despre vitamina B3 >>

Vitamina B5 sau ACID PANTOTENIC – este considerat prin excelenta vitamina esentiala pentru piele, par si unghii! Se regaseste in carne, oua, peste, cereale integrale. Cititi articol complet despre vitamina B 5 >>

Vitamina B6 sau PIRIDOXINA ajuta organismul pentru o buna functionare musculara si cerebrala. Este o vitamina importanta si pentru cresterea parului. Permite formarea de numerosi neurotransmitatori – moleculele care asigura transmisia intre neuroni precum serotonina sau dopamina. Tot vitamina B6 intervine si in fabricarea hemoglobinei. Cea mai mare concentratie de B6 se afla in ficatul de animale si in germenii de grau. Se mai regaseste in carne (indeosebi de porc sau vitel), oua, peste, cereale. Cititi articol complet despre vitamina B 6 >>

Vitamina B7 (8, H sau BIOTINA) ajuta la eliberarea de energie si poate fi regasita in alimente precum carne de pasare, ciuperci, conopida, oua. Cititi articol complet despre vitamina B 7 >>

Vitamine Vitamina B9 sau ACID FOLIC – este esential pentru dezvoltarea armonioasa a organismului. Multe mamici se intreaba pentru ce este bun acidul folic si de ce este recomandat inca dinainte de sarcina si in special in primul trimestru de sarcina. Acidul folic este foarte util pentru ca ajuta la formarea de globule rosii, este un bun protector cardiac si poate ajuta prevenirea de eventuale malformatii ale fetusului. Alimente bogate in acid folic: legumele cu frunze verzi (in special spanac, laptuca, salata, creson), cerealele integrale, galbenusul de ou, branzeturile, legume precum fasole verde, mazare, naut sau linte, citricele si fructele rosii. Atentie, fumatul (activ sau pasiv) sau unele pilule estroprogestative favorizeaza o scadere a capacitatii de asimilare a acidului folic (vitamina B9). Deficitul de vitamina B9 are implicatii nedorite si in cazul unei sarcini. Cititi articol complet despre vitamina B 9 / acidul folic >>

Vitamina B 12 sau COBALAMINA ajuta la formarea de globule rosii si se gasete in carne, peste, oua si lactate. Persoanele vegetariene sunt destul de amenintate de scaderea globuleleor rosii. Cititi articol complet despre vitamina B 12 >>

Vitamina C sau ACID ASCORBIC – este un foarte bun antioxidant, intareste sistemul imunitar, ajuta la prevenirea sau contracararea alergiilor si are un important rol in ameliorarea absorbtiei fierului. Cel mai mult vom regsi vitamina C in urmatoarele alimente: fructe rosii (coacaze, agrise, capsune), citrice (portocale,lamai, grepfrut), in kiwi, in legumele exotice, in legume verzi si altele. Patrunjelul are foarta multa vitamina C, chiar mai mult decat lamaia! Cititi articol complet despre vitamina C >>

Vitamina D – ajuta la mineralizarea oaselor, la crestere si favorizeaza actiunea calciului, ajutand la stabilizarea lui in oase. Inhiba dezvoltarea celulelor cancerigene si fortifica rapid sistemul imunitar. Se regaseste in peste gras (sardine, macrou, ton), galbenus de ou, lactate (lapte integral, unt, branza), drojdie. Atentie, excesul de vitamina D poate duce la deshidratare, colici renale, stare de voma, greturi, disconfort al muschilor sau poate crea depozite de calciu in diferite tesuturi ale organismului. Doza recomandata: 400-800 UI pe zi. Cea mai importanta cale de sinteza a vitaminei D este expunerea la soare. Cititi articol complet despre vitamina D>>

Vitamina E – este un foarte bun antioxidant. Este continuta de uleiurile vegetale obtinuta din floarea-soarelui, masline, soia, rapita, arahide, porumb. O mai putem gasin in fructe oleaginoase. Cititi articol complet despre vitamina E>>

Vitamina K are un rol important de coagulare sangvina. Vitamina K se regaseste in varza (de toate tipurile: verde, rosie, varza de Bruxelles, conopida), in broccoli, in legume verzi cu frunze (patrunjel, spanac). Cititi articol complet despre vitamina K>>

Pentru mai multe informatii privind vitaminele cititi si articolul “Ce sunt antioxidantii si radicalii liberi”. In acest articol vom intelege ca nu este recomandat sa administram doar o vitamina pentru ca aceasta isi face efectul in functie si de existenta altor vitamine in organism. De aceea este recomandat sa luam multivitamine. Mai mult decat atat, veti regasi tabele cu cele mai bune cinci legume si fructe, mai bogate in vitamine si minerale.

Pentru o privire de ansamblu asupra vitaminelor si daca ar trebui sa le administram copiilor, cititi si articolul “Vitaminele: daca ingrasa si daca este bine sa le administram si copiilor?”

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.