Lista alimentelor fara gluten

Lista alimentelor fără gluten nu este chiar atât de restrictivă pe cât am putea crede. Iar dacă din această listă ar lipsi și zahărul n-ar fi rău deloc să fie un ghid de urmat chiar și pentru persoanele care nu au intoleranță la gluten. România este oarecum aliniată cu statele occidentale în ceea ce privește alimentația și etichetele. Gluten Free, în traducere Fără Gluten este o caracteristică ce nu se pune chiar oricum pe etichete, ci în urma unor verificări și avize.

Lista alimentelor Fara Gluten. Dieta fara Zahar, recomandari >>

Lista alimentelor Fără Gluten. Dieta fără Zahăr, alimente recomandate.

Unele alimente sunt în mod natural fără gluten și fără lactoză, însă procesul de fabricare poate duce la contaminarea cu gluten sau la adaosul unor produse din lapte. Administrația fiecărei țări stabilește un ghid pentru etichetare, ținând cont de gluten și lactate. Producătorii din alimentație pot eticheta produsele cu „fără gluten” doar dacă acestea au un conținut de gluten mai mic de 20 părți per minimum, un nivel care cel mai probabil nu duce la reacții nesănătoase la gluten.

Atunci când se dorește o schimbare de abordare în dietă, unele persoane aleg alimente fără gluten și fără zahăr. Produsele fără gluten devin tot mai populare și sunt necesare anumitor persoane. Alimentele fără zahăr sunt și ele disponibile pretutindeni, însă multe produse sănătoase, inclusiv fructele și iaurtul, conțin zaharuri naturale, generând puțină confuzie. În cele din urmă, reducerea sau evitarea consumului de băuturi dulci, bomboane, deserturi și alte dulciuri și limitarea sau excluderea zaharurilor adăugate reprezintă scopuri mai realiste, din moment ce evitarea tuturor zaharurilor nu este nici practică, nici necesară. Multe alimente nutritive și gustoase nu conțin nici gluten, nici zaharuri adăugate. Practic, scopul multora dintre noi este să alegem alimente care au proprietăți nutritive reale, iar caloriile să nu fie oarbe (așa cum le numesc nutriționiștii) ci asociate cu substanțe nutritive naturale valoroase pentru organism!

Ce este glutenul? Lista alimentelor fără gluten!

Glutenul se găsește în grâu, secară, orz și alimente preparate din aceste ingrediente. În acest articol ne propunem însă să abordăm glutenul în asociere și cu zahărul. Zahărul este prezent în mod natural în fructe, legume, lapte și iaurt. Majoritatea persoanelor care încearcă să evite zahărul includ în continuare alimentele integrale, neprocesate care conțin zaharuri naturale și exclud produsele cu zaharuri adăugate, precum mierea, zahărul tos sau siropul de porumb.

Lista alimentelor fără gluten care fie nu conțin deloc zaharuri, fie conțin doar zaharuri naturale include:

  • Toate fructele proaspete, fructele înghețate fără zahăr adăugat și unele fructe conservate fără zahăr.
  • Legumele proaspete sau simple, congelate și majoritatea legumelor la conservă.
  • Sursele de proteine animale, precum ouăle, carnea de vită, de porc și de pui fără pesmet și peștele.
  • Sursele de proteine vegetale, precum leguminoasele, nucile, semințele și majoritatea sortimentelor de tofu.
  • Produsele lactate simple, fără arome, precum laptele, iaurtul, brânza și untul.
  • Cerealele fără gluten precum quinoa, orezul, porumbul, tapioca, meiul și ovăzul fără gluten.
  • Cafeaua neagră simplă, precum și unele ceaiuri.

Beneficiile pentru sănătate aduse de dieta fără gluten

Evitarea glutenului este necesară persoanelor care suferă de boală celiacă, o afecțiune autoimună. Potrivit unui articol apărut în aprilie 2015 în „United European Gastroenterology Journal”, persoanele care au boala celiacă pot suferi daune la nivelul sistemului gastrointestinal atunci când consumă gluten. În plus, unele persoane sensibile sau cu intoleranță la gluten prezintă o gamă largă de simptome, printre care durere, dureri musculare și articulare, oboseală și depresie.

Reducerea cantității de zahăr adăugat în alimentație este o strategie bună de dietă pentru a evita excesul de calorii goale, limitând totodată alimentele cu puține beneficii nutriționale. Limitarea consumului de zahăr poate ajuta la reducerea aportului caloric atunci când vrem să slăbim. Persoanele cu diabet beneficiază în urma eliminării zaharurilor adăugate, consumând totuși cu moderație zahăr din alimente nutritive care îl conțin în mod natural, încadrându-se în cantitatea de carbohidrați stabilită.

Cum evităm glutenul?

Atunci când se trece la o dietă fără gluten, este esențială citirea etichetelor produselor alimentare. Multe alimente, precum sosul de soia, mezelurile și supele, pot conține urme de gluten, iar formularea „fără grâu” nu este mereu echivalentă cu „fără gluten”. Potrivit Celiac Disease Foundation, pe lângă evitarea surselor evidente precum grâul, secara și orzul, ingredientele ca malțul, dextrina, amidonul alimentar modificat și siropul de orez brun pot adăuga urme de gluten într-un produs. Este important să înțelegeți cum trebuie să mâncați atunci când evitați glutenul deoarece multe pâini și paste fără gluten conțin puține fibre, iar multe alimente fără gluten preparate și ambalate pot fi foarte procesate și conțin adaosuri nesănătoase precum sodiul și grăsimile trans.
Atunci când pregătiți produse la cuptor, puteți folosi făină de fasole, nuci sau soia pentru a înlocui făina de grâu. În mod natural, cerealele nu conțin lactoză, însă produsele procesate din cereale pot conține ingrediente lactate, ca laptele și untul. Citiți lista de ingrediente pentru a vă asigura că alegerile dumneavoastră nu conțin lactate.

Descoperiți pastele fără gluten

Pastele din legume, leguminoase, hrisca, quinoa sunt o specialitate cu multe proprietati nutritive!

Pastele din legume, leguminoase, hrisca, quinoa sunt o specialitate cu multe proprietati nutritive! >> Vezi preturi si variante in magazinul online cu livrare rapida www.prodietamagazin.ro/paste-fara-gluten <<

Există o varietate largă de paste fără gluten. Multe paste sunt preparate din făină de orez sau porumb, în timp ce diferite cereale, precum quinoa, sunt folosite pentru altele.

Găsirea gustărilor potrivite

Pot fi găsite cu ușurință gustări plăcute și crocante pentru persoanele aflate la dieta fără gluten. Factorul cheie este citirea listei de ingrediente.

Evitarea zahărului

În prezent, pe etichetele produselor alimentare, nu s-a realizat nicio diferențiere între zahărul natural și cel adăugat. Până în iulie 2018, toate etichetele produselor alimentare vor fi mai clare și vor preciza cantitatea de zahăr adăugat alături de zaharurile totale. Până atunci, pentru a limita cantitatea de zahăr adăugat, verificați etichetele cu ingrediente. Se pare că alimentele sănătoase precum smoothie-urile ambalate și batoanele de granola, pot preciza zahărul sau siropul de porumb ca primul sau al doilea ingredient, indicând astfel un conținut ridicat de zahăr. Zaharurile ascunse se găsesc și în dressing-urile pentru salată, în sosurile pentru paste și în conservele cu fructe. De asemenea, cuvintele cu terminația „-oză” și ingredientele etichetate drept siropuri pot indica prezența zahărului adăugat.

Produse fara gluten cu certificare BIO. Vezi peste 300 sortimente alimente fara gluten.

Produse fara gluten cu certificare BIO (dulciuri, biscuiti, faina, paine, grisine, cereale, paste, etc.). Vezi peste 300 sortimente alimente fara gluten in >> magazinul online cu livrare rapida www.prodietamagazin.ro/fara-gluten <<

Puteti posta comentarii mai jos .


Apartament de vacanta pe litoral de vanzare

Cum slabim simplu cu bautura Slim D cu portocale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.