Lista alimentelor bogate in antioxidanti

Antioxidantii sunt substante care apara organismul de reziduuri si “radicali liberi”. Antioxidanti gasim in fructe, legume, ceai de plante, condimente sau vin rosu.

Toata lumea stie ca avem nevoie de oxigen pentru a trai. In organism, oxigenul este vital pentru multe dintre reactiile chimice care ne tin in viata si sanatosi. Dar aceste reactii produc, de asemenea, “radicali liberi” – molecule foarte instabile care pot afecta negativ celulele. Radicalii liberi sunt produsi atunci cand organismul descompune alimentele pentru utilizare sau depozitare. Radicalii liberi sunt produsi si atunci când organismul este expus la fumul de tutun, diversi contaminanti, radiatii si orice mediu toxic. Organismul se protejeaza de radicalii liberi prin producerea de antioxidanti – molecule care neutralizeaza sau distrug radicalii liberi. Putem lua antioxidanti din alimente.

Antioxidantii se gasesc din abundenta in legume si fructe, in cereale integrale, plante medicinale si oleaginoase. Exemple de antioxidanti includ antociani, beta-caroten, flavonoide, acid lipoic, luteina, licopen, seleniu, precum si vitaminele C si E. 

Ce alimente contin antioxidanti?

Cos de fructe bogate in antioxidantiTineti minte acest motto: "Sa mancam curcubeul!" – adica multe fructe si legume de toate culorile (rosii, vinete, fasole verde, varza, morcovi, fructe de toate culorile).

Potrivit unui studiu privind continutul de antioxidanti al alimentelor consumate frecvent in Statele Unite, care a fost publicat in iulie 2006 in American Journal of Clinical Nutrition, prezentam mai jos lista celor mai bogate in antioxidanti alimente.

Alimentele cele mai bogate in antioxidanti fitonutrienti.
Alimente
Continut antioxidant masurat in mmol/100g portie
Mure
5.75
Nuci
3.72
Capsune
3.58
Anghinare fiarta
3.56
Afine
3.13
Zmeura
2.87
Coacaze
2.68
Cuisoare macinate
2.64
Suc de struguri
2.56
Suc de afine
2.47
Suc de ananas
1.86
Prune uscate
1.72
Varza rosie fiarta
1.61
Suc de portocale
1.51
Ananas
1.28
Portocale
1.26
Prune
1.21
Fasole Pinto uscata
1.14
Spanac congelat
1.05
Kiwi
0.99
Cartofi rosii fierti
0.96
Cartofi albi fierti
0.92
Cartofi dulci coapti
0.90
Ceai rece neindulcit
0.88
Ardei rosu gatit
0.82
Broccoli fiert
0.78

Ce se intampla cu antioxidantii atunci cand gatim alimentele?

Cercetatorii au analizat si efectul prelucrarii (decojire, gatire prin fierbere sau la aburi) pe unele dintre alimentele si au constatat ca modul in care un aliment este procesat afecteaza si continutul sau antioxidant. Rezultatele lor sunt prezentate pe scurt in tabelul din partea de jos a articolului.

Legume gatite in supeIn mod surprinzator, au descoperit ca anumite alimente ajung sa fie mai bogate in antioxidanti atunci când sunt fierte sau gatite la aburi: morcovi, spanac, ciuperci, sparanghel, broccoli, varza, varza rosie, ardei verzi si rosii, cartofi, rosii s.a. Gatitul la aburi ar trebui sa fie metoda preferata de gatit a fiecaruia dintre noi, deoarece in mod clar a dus la cea mai mare crestere a continutului de antioxidanti. Nu este deloc surprinzator ca merele si castravetii decojiti vor avea mult mai putini antioxidanti. Odata curatati de coaja, continutul lor antioxidant a scazut pana la 33-66% din valoarea alimentelor necuratate de coaja.

Efectele prelucrarii asupra continutului antioxidant al alimentelor.
Alimente Tipul de procesare Continutul antioxidant % fata de alimentul crud
Mere Decojit (-)33-66%
Morcovi Gatit la aburi (+)291%
Morcovi Fierbere (+)121-159%
Castraveti Decojit (-)50%
Sparanghel Gatit la aburi (+)205%
Broccoli Gatit la aburi (+)122-654%
Varza verde Gatit la aburi (+)448%
Varza rosie Gatit la aburi (+)270%
Ardei gras verde Gatit la aburi (+)467
Ardei rosu Gatit la aburi (+)180%
Cartofi Gatit la aburi (+)105-242%
Rosii Gatit la aburi (+)112-164%
Spanac Fierbere (+)84-114%
Cartofi dulci Gatit la aburi (+)413%

>> Iarna ne putem lua antioxidantii si din fructe deshidratate de calitate bio >> vezi lista >>

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Prin continuarea navigării pe site confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform EU Cookie LAW. info

1. Ce date colectam. Numele si adresa de email pentru formularul de comentarii (numele poate fi si pseudonim). Nu trimitem nici un fel de promotionale pe adresa de email si nici nu transmitem aceasta adresa catre terte parti. Istoricul de navigare, cum ai interactionat cu website-ul, adresa IP, ce tip de browser folosesti, cat a durat vizita, istoricul de cautare, numarul de pagini vizitate, date legate de traffic. Nu trimitem newslettere si nu primim plati online, deci nu colectam date de card bancar.
2. Cum sunt colectate datele. Colectam in mod indirect date prin intermediul cookie si scripturi de monitorizare. Datele colectate in scop de masurare a audientei si care in principiu sunt cele de istoric de navigare sunt pastrate timp de 50 de luni. Aceste date sunt anonimizate si folosite in scopuri statistice fara a se putea identifica persoana reala.
3. De ce colectam datele. Din motive de securitate pe website si trasabilitate.
4. Cine proceseaza datele. Google Analytics, Adwords si Google Search Console pentru servicii de analiza a traficului. Datele tale personale pot fi trimise catre forurile guvernamentale sau instantele judecatoresti in cazul in care exista un temei legal pentru aceasta.
5. Link-uri catre alte website-uri. Este posibil ca in paginile magazinului nostru online sa existe link-uri catre diferite alte site-uri sau retele sociale asupra carora compania nostra nu are niciun control sau influenta.
6. Cum sunt protejate datele mele. Datele tale sunt tinute pe servere securizate, protejate cu ajutorul softurilor antivirus si firewall. Am implementat atat din puct de vedere tehnic cat si la nivel organizational solutii si proceduri pentru ca datele tale sa fie pastrate in siguranta si sa ramana confidentiale.
7. Care sunt drepturile tale. Chiar daca initial ti-ai dat acordul pentru prelucrarea datelor tale, acest acord poate fi retras in orice moment pentru anumite date sau pentru toate (cu respectarea legii si a timpului de stocare). Pentru datele pentru care nu exista obiectiuni in a fi procesate ele se considera de drept procesabile.
8. Transferul datelor in afara UE. Datele colectate de magazinul online sunt gazduite pe servere aflate la Hetzner (https://www.hetzner.de/) si sunt localizate in Frankfurt Germania. In calitate de prestator de servicii european, Hetzner este supus si el normelor GDPR. Terții (Google, Facebook si altii care opereaza in UE) sunt obligați prin contract pentru a proteja și menține confidențialitatea datelor tale și să le utilizeze exclusiv pentru scopurile pentru care le oferim.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.