LEGUMELE (PA)

 Articol ce face parte din seria de articole despre PIRAMIDA ALIMENTARA (PA)

AlimenteLegumele pot fi crude sau gatite; proaspete, congelate, la conserva, uscate sau deshidratate; pot fi intregi, taiate sau pasate.

Legumele sunt organizate in 5 subgrupe diferentiate in functie de nutrientii de baza:

• legume de nuanta verde inchis (broccoli, laptuca, salata, varza, mustar verde, spanac, nap, stevie, s.a.)
• legume portocalii (morcov, dovleac, s.a.)
• legume boabe (fasole, linte, soia, tofu, s.a.)
• legume cu amidon (cartof, mazare, s.a.)
alte legume (anghinare, sparanghel, sfecla, varza de Bruxelles, conopida, telina, castravete, salata iceberg, ciupercile, ceapa, rosiile, pastarnac, s.a.)

De ce sa mancam legume?

rosiiPersoanele care mananca legume au foarte multe beneficii din punct de vedere al sanatatii precum reducerea riscului de aparitie a bolilor cronice. Legumele contin nutrienti vitali mentru mentinerea in buna stare a sanatatii corpului.

Beneficii aduse de consumul de legume

• Consumul de fructe si legume este asociat cu reducerea riscului de aparitie a accidentelor cardiovasculare
• Mancand fructe si legume reduceti si riscul aparitiei diabetului de tip 2, al cancerului de stomac sau colon
• Fructele si legumele contin fibra alimentara, atat de necesara mentinerii unei stari optime de sanatate
• Fructele si legumele contin potasiu, element ce reduce riscul aparitiei de pietre la rinichi
• Pentru ca nu au prea multe calorii legumele pot fi folosite cu succes in diete de slabire
Nutrienti pe care ii regasim in legume
• Majoritatea legumelor sunt sarace in grasimi si calorii. Legumele nu au colesterol.
• Legumele sunt importante surse de nutrienti precum potasiul, fibra alimentara, acidul folic, vitamina A, vitamina E sau vitamina C
• O dieta bogata in potasiu implica reducerea tensiunii arteriale. Importante surse de potasiu sunt: cartofii, fasolea, rosiile, soia, spanacul, lintea sau mazarea.
• Fibrele sunt de ajutor in reducerea nivelului colesterolului si micsoreaza riscul aparitiei bolilor de inima. In plus, alimentele bogate in fibre tin de foame iar acest lucru este de ajutor in dietele de slabire.
• Acidul folic ajuta organismul sa formeze celulele rosii si este recomandat in special in dieta gravidelor
• Vitamina A mentine ochii si pielea in foarte buna stare si ne protejeaza impotriva infectiilor
• Vitamina E protejeaza vitamina A si grasimile esentiale din organism de la procesul nociv de oxidare a celulelor
• Vitamina C ajuta printre altele si la vindecarea ranilor si la absorbtia fierului in organism.

legume

Sfaturi practice pentru a avea o dieta sanatoasa, bogata in legume proaspete:

• Cumparati legume proaspete de sezon. Costa mai putin si sunt cel mai probabil si mai sanatoase daca le cumparati in anotimpul in care cresc ele in mod natural
• Congelati-va singuri legumele de sezon pentru a le avea pana la cateva luni dupa aceea.
• Astazi gasim in supermarketuri salate deja mixate, spalate si curatate, numai bune de amestecat cu cateva rosii taiate proaspat si cativa castraveti. Avantajul este ca, desi mai scumpe, scutim timp caci sunt gata in castron in cateva minute.
• Legumele sunt atat de multe si de variate incat nu va veti plictisi de ele daca incercati sa le introduceti treptat pe toate in alimentatie. Lasati-va inspirati de varietatea lor pentru a gati cat mai multe feluri de mancare.
• Alegeti mai des legume care contin potasiu (cartofi, fasole, rosii, soia, linte, spanac)
• Sosurile pentru asezonarea salatelor pot contine grsimi saturate care nu fac bine din punct de vedere al colesterolului si sanatatii in general. Alegeti sosuri slabe sau inofensive (exemple: sos de iaurt cu menta, iaurt degresat cu usturoi, otet balsamic cu oregano sau ierburi aromate, etc.)
• Incercati sa preparati mancarurile mai degraba cu legume crude pentru ca acestea au un continut de sodiu mai scazut. Foarte mare parte din legumele la conserva sau legumele procesate in diverse moduri au u continut ridicat de sodiu.
• Cumparati conserve de legume pe care este scris „fara sare adaugata” si incercati sa spalati apoi cu multa apa legumele scoase din conserva
• Incercati sa va creati un obicei a insoti de fiecare data cina de cate o salata
• Daca doriti sa mancati pizza faceti-va una vegetariana in casa cu aluat din faina integrala si presarati-o cu ciuperci, ceapa, ardei gras, masline, rosii, cascaval slab sau vegetal
• Legumele la gratar sunt o excelenta alegere atunci cand mergeti la restaurant. Le gasiti in aproape toate meniurile restaurantelor mari. Ciupercile gratinate la cuptor sau salata de vinete pot face deliciul dvs.
• Un truc prin care sa va convingeti ceilalti membri ai familiei sa manance legume este acela de a decora platourile cu cat mai multe legume, frunze de spanac sau salata, cativa morcovi rasi…

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Un comentariu la discutia despre “LEGUMELE (PA)”

  1. 1
    Camelia spune:

    am 75 ani si vomit de mai bine de o luna va ro g dati un sfat:

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Prin continuarea navigării pe site confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform EU Cookie LAW. info

1. Ce date colectam. Numele si adresa de email pentru formularul de comentarii (numele poate fi si pseudonim). Nu trimitem nici un fel de promotionale pe adresa de email si nici nu transmitem aceasta adresa catre terte parti. Istoricul de navigare, cum ai interactionat cu website-ul, adresa IP, ce tip de browser folosesti, cat a durat vizita, istoricul de cautare, numarul de pagini vizitate, date legate de traffic. Nu trimitem newslettere si nu primim plati online, deci nu colectam date de card bancar.
2. Cum sunt colectate datele. Colectam in mod indirect date prin intermediul cookie si scripturi de monitorizare. Datele colectate in scop de masurare a audientei si care in principiu sunt cele de istoric de navigare sunt pastrate timp de 50 de luni. Aceste date sunt anonimizate si folosite in scopuri statistice fara a se putea identifica persoana reala.
3. De ce colectam datele. Din motive de securitate pe website si trasabilitate.
4. Cine proceseaza datele. Google Analytics, Adwords si Google Search Console pentru servicii de analiza a traficului. Datele tale personale pot fi trimise catre forurile guvernamentale sau instantele judecatoresti in cazul in care exista un temei legal pentru aceasta.
5. Link-uri catre alte website-uri. Este posibil ca in paginile magazinului nostru online sa existe link-uri catre diferite alte site-uri sau retele sociale asupra carora compania nostra nu are niciun control sau influenta.
6. Cum sunt protejate datele mele. Datele tale sunt tinute pe servere securizate, protejate cu ajutorul softurilor antivirus si firewall. Am implementat atat din puct de vedere tehnic cat si la nivel organizational solutii si proceduri pentru ca datele tale sa fie pastrate in siguranta si sa ramana confidentiale.
7. Care sunt drepturile tale. Chiar daca initial ti-ai dat acordul pentru prelucrarea datelor tale, acest acord poate fi retras in orice moment pentru anumite date sau pentru toate (cu respectarea legii si a timpului de stocare). Pentru datele pentru care nu exista obiectiuni in a fi procesate ele se considera de drept procesabile.
8. Transferul datelor in afara UE. Datele colectate de magazinul online sunt gazduite pe servere aflate la Hetzner (https://www.hetzner.de/) si sunt localizate in Frankfurt Germania. In calitate de prestator de servicii european, Hetzner este supus si el normelor GDPR. Terții (Google, Facebook si altii care opereaza in UE) sunt obligați prin contract pentru a proteja și menține confidențialitatea datelor tale și să le utilizeze exclusiv pentru scopurile pentru care le oferim.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.