Lecitina / Colina

Ori de câte ori avem o problemă cu memoria glumim și spunem: ia Lecitină! Ne comandăm repede capsule de lecitină cu gândul că vom ajuta mintea, dar lecitina aduce mult mai multe beneficii pentru sănătate. Se poate obține din anumite alimente, dar dacă aveți un stil alimentar dezordonat puteți avea în vedere capsulele, suplimente nutritive de lecitină.

Lecitina capsule. Suplimente proprietăți și beneficii pentru sănătate.

Lecitina capsule. Suplimente proprietăți și beneficii pentru sănătate.

Lecitina (fosfatidil colina), o sursă naturală de colină, este un component structural al membranelor celulare. Face parte din familia moleculelor liposolubile cunoscute sub denumirea de fosfolipide, fiind larg folosită în tratamentul colesterolului ridicat. Lecitina poate fi preluată din alimente sau din suplimente nutritive.

Este binecunoscută pentru rolul său din cadrul proceselor de memorare și învățare, dar lecitina are, iată, multe alte funcții importante în organism. Organismul nostru sintetizează lecitina din alimente precum gălbenușul de ou, peștele, boabele de soia, germenii de grâu, leguminoasele, drojdia și arahidele. Dacă nu consumați suficiente astfel de alimente, atunci 

Colina din lecitină cunoaște o revenire în forță în cercetările nutriționiștilor și oamenilor de știință. Aceasta are proprietățile unei adevărate vitamine dar un mare defect: organismul nostru nu o poate sintetiza. Surse naturale de colină sunt lecitina, legumele verzi, germenii de grâu, gălbenușul de ou, lapte, cereale integrale, organe și mușchi. Necesarul zilnic de colină este de aproximativ 1 gram pe zi.

Colina poate fi regăsită sub mai multe forme: bitartrat colină, dihidrogencitrat colină și fosfatidil colină (lecitină). De obicei, este recomandată ca supliment nutritiv lecitina deoarece poate fi absorbită mai ușor și este mai puțin iritantă la niveluri ridicate prin comparație cu celelalte două forme.

Lecitina poate fi regăsită sub diferite forme: capsule uleioase, lichidă și granule. Depunerile de grăsime în ficat, insuficienta funcționare a rinichilor, deficiențele de creștere, tensiunea mărită, deficitul în procesele de memorare și învățare pot fi cauzate de deficitul de colină. Printre funcțiile colinei din lecitină se numără susținerea sistemului enzimatic al ficatului și detoxifierea implicită. Colina este necesară pentru metabolismul grăsimilor în ficat, respectiv transportul trigliceridelor și a altor grăsimi din ficat în țesuturi. Colina va fi transformată în creier și nervi în acetilcolină, un important neurotransmițător al emoțiilor și stărilor comportamentale. Funcțiile creierului sunt sprijinite substanțial prin aportul suplimentelor de colină (lecitină). Acetilcolina ia parte la procesul de memorare a amintirilor și ambele substanțe cresc capacitatea de efort intelectual. Studiile arată că și în cadrul bolii Alzheimer aportul de colină poate ajuta la diminuarea simptomatologiei datorită creșterii nivelului de acetilcolină.

De ce să luăm lecitină?

Fiecare celulă din corpul uman are nevoie de lecitină, potrivit Nutritional Supplement Educational Center (NSEC). Lecitina previne întărirea și rigidizarea membranelor celulare și facilitează trecerea nutrienților prin celule. Ca o componentă principală a bilei, lecitina ajută organismul la descompunerea grăsimilor. Nutritional Supplement Educational Center precizează că nivelurile scăzute de lecitină din bilă pot crește riscul apariției calculilor biliari. Prin administrarea lecitinei ca supliment, se poate preveni apariția calculilor biliari și îmbunătăți sănătatea veziculei biliare.

Sănătatea ficatului

Fosfatidilcolina este o componentă esențială a lecitinei și este disponibilă ca supliment. NSEC susține că această formă pură de lecitină poate fi utilizată în tratarea mai multor boli hepatice, precum afecțiunile hepatice provocate de consumul de droguri și excesul de alcool, hepatita toxică, steatoza hepatică (ficatul gras) cauzată de diabet, ciroza hepatică, solubilitatea scăzută a bilei, hepatita cronică și hepatita virală acută.

Nu doar memorie mai bună dar și colesterol cu valori mai bune! Lecitina este un emulgator care ajută grăsimile să se amestece cu apa și cu alte lichide din organism. Conform NSEC, această proprietate poate permite lecitinei să disperseze colesterolul în fluxul sangvin, în așa fel încât el să fie îndepărtat din organism, fiind astfel prevenită apariția aterosclerozei și a bolilor de inimă.

Multiple beneficii pentru sănătate aduse de lecitină

Lecitina este o sursă bogată de acid gama linoleic sau GLA, care, odată ajuns în organism, se transformă în prosta glandine ce ajută la menținerea unui sânge subțire (prevenind formarea cheagurilor și a blocajelor), scad tensiunea arterială, reduc inflamațiile și durerea. De asemenea, lecitina ajută organismul să absoarbă vitaminele liposolubile A, D, E și K. Ca emulgator, lecitina dispersează moleculele de grăsime din produsele alimentare și prelungește termenul de valabilitate la raft al alimentelor procesate. Aceste proprietăți fac ca lecitina să fie folosită la scară largă în fabricarea alimentelor procesate precum produsele de patiserie, ciocolata, bomboanele, dressing-urile pentru salate, untul de alune, alimentele preparate, supele instant și pudrele proteice.

Nutriție corectă

Lecitina din soia este un compus fabricat din ulei de soia. Suplimentele de lecitina din soia pot ajuta în ameliorarea simptomelor anumitor afecțiuni medicale și adeseori sunt comercializate ca ajutor în procesul de slăbire. În cadrul organismului, lecitina din soia se comportă ca sursă de colină pentru sinteza neurotransmițătorului acetilcolină, putând totodată stimula metabolismul colesterolului. 




Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.