Lapte de cocos. Beneficii si Retete.

Lapte de cocos pret si optiuni

Lapte de cocos pret, proprietati, beneficii si optiuni.

Laptele de cocos este lichidul rezultat după răzuirea pulpei nucii de cocos. Nu trebuie confundat cu apa de cocos. Gustul bogat al laptelui de cocos se datorează faptului că acest fruct exotic are grăsimi vegetale cu densitate mare. Laptele de cocos poate fi utilizat pentru prepararea smoothie-urilor, supelor, pastelor cu sos alb, curry-urilor sau tocănițelor. Cerealele de dimineață, budinca de chia, orezul cu lapte, rețetele de înghețată sau de brioșe pot fi asociate cu laptele de cocos. Acesta reprezintă o sursă superioară de nutrienți esențiali. Prețul laptelui de cocos nu este unul care să ne descurajeze. Variază, desigur, în funcție de calitate, certificare bio, gramaj. Vezi aici preț și opțiuni suplimentare lapte de cocos diverse mărci: prodietanaturala.ro.

Nucile de cocos se află printre cele mai importante nuci cultivate în zona tropicală, iar răspândirea lor în întreaga lume este strâns legată de istoria umanității, atât de mult încât modelele de diversitate genetică din nucile de cocos reflectă hărțile primelor trasee comerciale.

Multe persoane aleg să renunțe la produsele de origine animală fie pentru sănătate, fie pentru siluetă ori din principiu. Dieta raw vegan este adoptată de tot mai mulți dintre noi. Mai este și perioada postului religios în care căutăm alternative sănătoase la produsele de origine animală. În cazul lactatelor este ușor să ne adaptăm alimentația zilnică pentru că laptele standard poate fi înlocuit cu succes cu lapte de nucă de cocos, lapte de migdale, de orez, ovăz, soia sau caju.

Nucile de cocos și laptele de cocos au avut la început, în mod eronat, o reputație negativă ce se datora nivelurilor ridicate de grăsimi saturate pe care le conțin. Totuși, cercetătorii au urmărit faptul că populațiile de pe insulele din toată lumea au folosit sucul din pulpa fructului, laptele sau uleiul, în orice, de la gătit, la prevenirea bolilor.

Studiile au arătat că laptele și uleiul de cocos au numeroase proprietăți nutritive și beneficii pentru sănătate. Acizii grași unici din laptele de cocos pot ajuta la slăbit, la îmbunătățirea funcției imunitare, pot să scadă riscul de boli de inimă și să îmbunătățească sănătatea pielii și părului.

Grăsimile sănătoase pot ajuta în procesul de slăbire pe termen lung

Noile cercetări au arătat că un consum insuficient de grăsimi poate duce de fapt la îngrășare. Potrivit lui Bruce Fife, în articolul său „The Fat that Can Make You Thin”, persoanele care includ în alimentația lor mai multe grăsimi sănătoase, precum trigliceridele cu lanț mediu din laptele de cocos, mănâncă mai puțin decât acelea care nu consumă suficiente grăsimi. Deși toate grăsimile ajută la menținerea stării de sațietate în organism, timițând acest semnal și către receptorii din creier care controlează pofta de mâncare, grăsimile din laptele de cocos pot crește metabolismul și, probabil, pot stimula și pierderea în greutate atunci când este urmată o dietă săracă în calorii.

Sănătatea sistemului imunitar

Laptele de cocos conține acid lauric, lipide antimicrobiene și acid capric, care are proprietăți antibacteriene, antifungice și antivirale. Organismul transformă acidul lauric în monolaurină, care poate lupta împotriva virusurilor și bacteriilor ce cauzează herpesul, gripa sau chiar infecția cu HIV. Conform unui studiu condus de către Dr. Gilda Sapphire Erguiza, medic pediatru pneumolog la Philippine Children’s Medical Center din orașul Quezon, copiii cu pneumonie care au fost tratați cu antibiotice și ulei de cocos au avut mai multe beneficii decât cei care au urmat un tratament bazat doar pe antibiotice.

Conținutul de vitamine și niacină

Laptele de cocos servește ca sursă mult mai bogată de niacină, așa numita vitamină B3, decât laptele obișnuit. Acesta conține 1,8 miligrame la o ceașcă, 13 la sută din doza zilnică recomandată pentru femei și 11 la sută, pentru bărbați, în comparație cu doar 0,23 miligrame prezente în laptele de origine animală. Niacina, alături de alte vitamine din complexul B, ajută la metabolizarea nutrienților din alimente în așa fel încât aceștia să poată fi utilizați pentru producerea de energie. De asemenea, ajută la producerea hormonilor sexuali esențiali pentru sănătatea sistemului reproducător, precum și hormoni de stres.

Anemie? Conținutul de fier al laptelui de cocos este binevenit!

Deficitul de fier este principala cauză a anemiei la nivel mondial. Alegeți laptele de cocos în locul celui obișnuit și veți beneficia de mai mult fier. Fiecare porție de o ceașcă de lapte de cocos vă furnizează o cantitate impresionantă de 3,9 miligrame de fier, ceea ce înseamnă aproape jumătate din doza zilnică recomandată pentru bărbați și 22 la sută, pentru femei. Fierul susține în mod direct metabolismul, contribuind la producerea de energie. De asemenea, susține indirect metabolismul celular, ajutând la transportul oxigenului esențial către țesuturi. Fără acest oxigen, celulele nu ar fi capabile să creeze reacțiile chimice necesare și să susțină funcționarea de zi cu zi a corpului.

Conținutul de cupru

Laptele de cocos oferă un alt avantaj nutrițional față de laptele obișnuit deoarece furnizează mai mult cupru. Cuprul din dietă completează funcția fierului deoarece și el ajută la producerea energiei. Cuprul menține puternic sistemul imunitar și contribuie la producerea de colagen pentru țesuturile conjunctive elastice. Fiecare porție de lapte de cocos crește aportul de cupru cu 638 micrograme (71 la sută din doza zilnică recomandată) în timp ce o porție egală de lapte de origine animală oferă doar 24 micrograme.

Sănătatea inimii

Acizii grași saturați cu lanț mediu din laptele de cocos îmbunătățesc și sănătatea inimii. Un studiu din „Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition” a arătat că femeile filipineze care consumau mai mult ulei de cocos aveau profilul lipidic mai sănătos, acesta fiind un factor determinant major pentru bolile cardiace. De asemenea, acizii grași cu lanț mediu din laptele de cocos pot ucide trei tipuri majore de organisme aterogenice, bacterii ce cauzează formarea plăcii de aterom în cadrul arterelor, care pot duce la boli de inimă.

Frumusețea tenului și strălucirea părului

Laptele de cocos este extrem de nutritiv odată ingerat, iar acești nutrienți pot ajuta la fortifierea și reabilitarea pielii și părului deopotrivă. Acizii grași din laptele de cocos sunt substanțe antiseptice naturale și pot ajuta la tratarea mătreții, infecțiilor pielii, vindecarea rănilor și a pielii uscate și cu mâncărimi. În plus, conținutul ridicat de acizi grași din laptele de cocos servesc drept hidratant natural pentru o piele sănătoasă și pot contribui la diminuarea ridurilor și refacerea pielii îmbătrânite și ridate.

Alergici? Laptele de cocos este un substitut cel de origine animală

Alergia la lactate provine de la o reacție alergică la proteina numită cazeină. Cazeina este prezentă în cantități variate în toate produsele preparate din lapte de vacă. Proteine similare se găsesc în laptele de capră, astfel încât peste 50 la sută dintre persoanele alergice la laptele de vacă nu-l pot tolera nici pe cel de capră. Deoarece laptele de cocos nu conține niciun produs lactat de tipul celui animal, acesta este în general o alegere sigură pentru cei ce suferă de alergie la lactate, cu excepția situației în care aceștia au și o alergie la nuca de cocos.

Laptele de cocos reprezintă un adaos excelent la sosurile prăjite, ca alternativă interesantă la agenții de îngroșare pentru sosuri, cum ar fi făina și amidonul de porumb. Laptele de cocos este un lichid gros, cu o textură cremoasă și fină, și un gust ușor dulce. Acesta se prepară prin strecurarea apei prin pulpa nucii de cocos și nu conține lapte de origine animală. Îndulcește și amestecă cele mai puternice arome și temperaturi înalte folosite de obicei în aceste bucătării, oferindu-le un gust mai bogat.

Cum să gătiți cu lapte de cocos

Laptele de cocos este preparat prin înmuierea în apă a nucii de cocos mărunțite și strecurarea acesteia printr-un tifon (sită), ca cel folosit la prepararea brânzei, pentru a-l separa. Laptele de cocos este de obicei utilizat în rețetele de mâncăruri și băuturi asiatice și tropicale. Pentru rețete ce necesită lapte sau smântână, puteți înlocui cu lapte de cocos. Utilizarea laptelui de cocos este o opțiune atunci când gătiți pentru cineva cu intoleranță la lactoză. Este de asemenea o opțiune pentru cei care doresc să ofere o aromă de cocos produselor la cuptor și sosurilor cremoase.

Adaptați rețetele clasice folosind 1:1 lapte de cocos în loc de lapte de origine animală

Pasul 1
Citiți rețeta pentru a vedea ce tip de lapte este necesar: smântână ușoară, smântână grasă sau lapte.
Pasul 2
Alegeți lapte de cocos cu puține grăsimi pentru a înlocui smântâna ușoară sau laptele. Pentru smântâna grasă, sau doar pentru o aromă mai îndrăzneață atunci când este necesar lapte, alegeți lapte de cocos integral, cu grăsime.
Pasul 3
Realizați înlocuirea cu lapte de cocos în cantități egale cu cele precizate în rețetă. Dacă rețeta cere o ceașcă de lapte sau smântână, utilizați o ceașcă de lapte de cocos.

Laptele de cocos este ușor de digerat, deoarece corpul folosește mai puține enzime decât în cazul laptelui de vacă. Menține sănătatea sistemului osos pentru că are fosfor, un nutrient de care organismul are nevoie (alături de calciu) pentru a preveni pierderea densității oaselor. În plus, conține un nivel ridicat de acizi grași omega 3, 6 și 9 și aminoacizi.

Rețeta de înghețată rapid și ușor de făcut. 100% Naturală!

Iată o rețetă de înghețată de banane cu lapte de cocos, poate cea mai simplă, naturală, gustoasă și ușor de realizat rețetă din câte există! Puteți oferi și copiilor această înghețată căci este bogată în proprietăți nutritive.

Punem 4 sau mai multe banane decojite la congelator într-o pungă simplă sau într-un vas de plastic. După ce s-au congelat, le punem în blender, adăugăm 200 ml lapte de cocos și puțină miere (sau sirop de arțar, agave, stevia, orice îndulcitor vă place) și mixăm. Putem regla consistența înghețatei din numărul de banane sau lapte. Atunci când sunteți mulțumiți de cremozitate puneți într-un vas și din nou la congelator! Și gata înghețata!

După gust, puteți complica această rețetă adăugând cremă de ciocolată, nibs de cacao, fructe de pădure sau exotice, fulgi de migdale, nuci, caju spart, etc.

Și desertul copilăriei, orezul cu lapte, poate fi adaptat și pregătit cu lapte de cocos.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.