Cisteina

Cisteina este un aminoacid cu conținut de sulf, care apare în mod natural în anumite alimente. Probabil că ați auzit de L-cisteină datorită rolului acesteia în fluidizarea secrețiilor bronșice, mai exact eliberarea mucoaselor din plămâni. Sau poate faceți sport și știți deja că cisteina, alaturi de glutamină, metionină și taurină  susțin regenerarea celulară. Pentru sportivi acești aminoacizi sunt foarte importanţi, având efecte benefice asupra masei musculare.

Cum funcționează cisteina?

Cisteina poate fi produsă de organismul nostru din aminoacidul metionină.  Cisteina este un element constituent al glutationului și are multe functii fiziologice importante. Glutationul este un antioxidant puternic ce protejează țesuturile grase de efectele daunatoare ale radicalilor liberi. Glutationul joacă un rol vital în detoxifierea ficatului de metale grele precum plumb, mercur, cadmiu. În plus, glutationul transportă nutrienți către limfocite și fagocite, importante celule ale sistemului imunitar.

Multe persoane iau suplimente cu cisteină pentru a crește nivelul de glutation din organism. Ca supliment alimentar, cisteina este disponibilă sub formă de clorhidrat de L-cisteină, iar mai frecvent ca n-acetil-cisteină (NAC). NAC este o formă mai solubilă în apă de cisteină, și ca atare, este considerată a avea o biodisponibilitate orală mai mare decât clorhidratul de L-cisteină.

Ce beneficii aduce cisteina?

  • Cisteina ajuta la detoxifierea organismului de produse chimice si metale grele
  • Protejeaza celulele de radicalii liberi
  • Ajută la eliberarea mucoaselor din plămâni
  • Cisteina ajuta la producerea colagenului si contribuie la elasticitatea si textura pielii.

Cisteina poate dizolva mucozitățile din plămâni și de aceea este recomandată în tratamentul bronșitelor și problemelor respiratorii. Cisteina poate juca un rol în prevenirea sau tratamentul următoarelor afecțiuni: astm, căderea părului, boli de inimă, expunerea la toxicitate datorată metalelor grele, boli de ficat, Parkinson, psoriazis, poliartrita reumatoida, infecții virale.
Deficitul de cisteina este rar întâlnit și cu toate acestea poate fi regăsit la vegetarienii care nu au o alimentație foarte diversificată. Un nivel scăzut de cisteină este asociat cu un sistem imunitar slab.

Cum ne dăm seama că avem nevoie de mai multe alimente bogate in cisteina?

Răcelile frecvente sunt un indicator că este nevoie să mâncăm alimente cu mai multă cisteină. Iată o listă cu alimente care conțin cisteină: carnea de pas[re de curte, iaurtul, gălbenușul de ou, ardeiul roșu, usturoiul, ceapa, broccoli, varza de Bruxelles, ovăzul, germenii de grâu.

Cisteina este o componentă importantă în suplimentele alimentare cu aminoacizi pentru sportivi, alături de glutamină, metionină și taurină. Pentru sportivi sunt foarte importanţi aceşti aminoacizi, având efecte benefice asupra masei musculare. Această combinaţie de aminoacizi susţine sistemul imunitar şi regenerarea celulară.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.