Cisteina

Cisteina este un aminoacid cu conținut de sulf, care apare în mod natural în anumite alimente. Probabil că ați auzit de L-cisteină datorită rolului acesteia în fluidizarea secrețiilor bronșice, mai exact eliberarea mucoaselor din plămâni. Sau poate faceți sport și știți deja că cisteina, alaturi de glutamină, metionină și taurină  susțin regenerarea celulară. Pentru sportivi acești aminoacizi sunt foarte importanţi, având efecte benefice asupra masei musculare.

Cum funcționează cisteina?

Cisteina poate fi produsă de organismul nostru din aminoacidul metionină.  Cisteina este un element constituent al glutationului și are multe functii fiziologice importante. Glutationul este un antioxidant puternic ce protejează țesuturile grase de efectele daunatoare ale radicalilor liberi. Glutationul joacă un rol vital în detoxifierea ficatului de metale grele precum plumb, mercur, cadmiu. În plus, glutationul transportă nutrienți către limfocite și fagocite, importante celule ale sistemului imunitar.

Multe persoane iau suplimente cu cisteină pentru a crește nivelul de glutation din organism. Ca supliment alimentar, cisteina este disponibilă sub formă de clorhidrat de L-cisteină, iar mai frecvent ca n-acetil-cisteină (NAC). NAC este o formă mai solubilă în apă de cisteină, și ca atare, este considerată a avea o biodisponibilitate orală mai mare decât clorhidratul de L-cisteină.

Ce beneficii aduce cisteina?

  • Cisteina ajuta la detoxifierea organismului de produse chimice si metale grele
  • Protejeaza celulele de radicalii liberi
  • Ajută la eliberarea mucoaselor din plămâni
  • Cisteina ajuta la producerea colagenului si contribuie la elasticitatea si textura pielii.

Cisteina poate dizolva mucozitățile din plămâni și de aceea este recomandată în tratamentul bronșitelor și problemelor respiratorii. Cisteina poate juca un rol în prevenirea sau tratamentul următoarelor afecțiuni: astm, căderea părului, boli de inimă, expunerea la toxicitate datorată metalelor grele, boli de ficat, Parkinson, psoriazis, poliartrita reumatoida, infecții virale.
Deficitul de cisteina este rar întâlnit și cu toate acestea poate fi regăsit la vegetarienii care nu au o alimentație foarte diversificată. Un nivel scăzut de cisteină este asociat cu un sistem imunitar slab.

Cum ne dăm seama că avem nevoie de mai multe alimente bogate in cisteina?

Răcelile frecvente sunt un indicator că este nevoie să mâncăm alimente cu mai multă cisteină. Iată o listă cu alimente care conțin cisteină: carnea de pas[re de curte, iaurtul, gălbenușul de ou, ardeiul roșu, usturoiul, ceapa, broccoli, varza de Bruxelles, ovăzul, germenii de grâu.

Glutamina taurina cisteina metionina pentru sportivi
Glutamina taurina cisteina metionina pentru sportivi >> citeste mai multe detalii si pret <<

Cisteina este o componentă importantă în suplimentele alimentare cu aminoacizi pentru sportivi, alături de glutamină, metionină și taurină. Pentru sportivi sunt foarte importanţi aceşti aminoacizi, având efecte benefice asupra masei musculare. Această combinaţie de aminoacizi susţine sistemul imunitar şi regenerarea celulară.

Scrie un raspuns:

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *