L-Carnitina

L-Carnitina este un supliment nutritiv foarte popular in ziua de astazi. L-Carnitina este utilizat de catre sportivi, asociat cu diete de slabire sau folosit pentru prevenirea si tratarea unor afectiuni. In ultimii ani piata suplimentelor nutritive legate de slabire a fost invadata de o multitudine de produse pe baza de carnitina iar in acest articol dorim sa va informam despre acest supliment nutritiv asa incat sa luati decizia administrarii acestuia in deplina cunostinta de cauza.

Ce este L-Carnitina?

L CarnitinaL- Carnitina este un aminoacid sintetizat la nivelul tuturor celulelor dar in special de ficat si rinichi din lisina si metionina, doi aminoacizi esentiali. Numele este derivat din latinescul carnus [carne] unde este ragasit in concentratie mai mare. Carnitina este un nume generic pentru un numar mai mare de componente precum: L-carnitina, acetil-L-carnitina si propionil-L-carnitina. Carnitina apare în doua forme, cunoscute ca D si L, care sunt imagini oglinda (izomeri). Numai L-Carnitina este activa în organism si este gasita in tabelul de alimente care contin carnitina prezentat mai jos. L-carnitina este produsa in mod natural in corp dar pot fi situatii cand, la sfatul medicului specialist, se recomanda suplimentarea acesteia.

L- Carnitina este un nutrient esential care indeplineste doua mari functii:

  1. transportul lantului lung de acizi graşi la mitocondria, metabolizarea ducand la producerea de bioenergie, în special in muşchii cardiaci si scheletici.
  2. o alta functie este de a elimina lantul scurt si mediu de acizi graşi de la mitocondria, care ar interfera cu procesul de bioenergie vital pentru functionarea normala a celulelor.
    (Mitocondria este responsabila cu transformarea nutrimentelor in energie ce permite moleculelor de Adenozin Trifosfat (ATP) sa umple activitatile celulei. Aceasta functie cunoscuta si ca respiratia aeroba fiind si motivul pentru care mitocondria este numita uzina energetica a celulei.)

In ce alimente regasim L- Carnitina?

L- Carnitina se gaseste in special in alimentele de origine animala, dar si in lactate sau unele plante, cum ar fi soia sau sparanghel. Alimentele cu o concentratie mare de L-carnitina sunt in special carnea rosie, pestele, lactatele si soia.

Alimente care contin L- Carnitina:

Carnea de vită gatita (120 grame): 56-162 mg
Lapte integral (1 cană): 8 mg
Peste – cod (120 grame): 4-7 mg
Piept de pui gatit – (120 grame): 3-5 mg

Inghetata (½ ceaşcă):

3 mg
Branza, cheddar (60 grame): 2 mg
Paine integrala (2 felii): 0,2 mg
Sparanghel fiert (½ ceasca): 00,1 mg

L-Carnitina ajuta in dieta de slabire?

Nu este garantat faptul ca L Carnitina ne poate ajuta sa scapam mai repede de excesul de grasime. Cu toate acestea suplimentul L- Carnitina poate ajuta la reducerea si mentinerea nivelului trigliceridelor si al colesterolului avand in vedere ca mobilizeaza acizii grasi in organism. Stratul adipos al organismului nostru (din solduri, fese, coapse si nu numai) contine o cantitate semnificativa de acizi grasi. Trebuie stiut ca acestia sunt o forma de energie pe care corpul o foloseste mai greu avand in vedere ca acesta prefera sa arda mai degraba glucoza. L-Carnitina actioneaza ca un serviciu de “escorta” pentru acizii grasi. De aceea L-Carnitina poate ajuta la dieta de slabire daca o asociem cu efortul fizic de genul aerobic, alergare, bicicleta, tae-bo sau altele de acest gen caci se determina o ardere mai rapida a grasimilor. Carnitina este un sumpliment nutritiv cunoscut si de marea majoritate a sportivilor de performanta, a antrenorilor sau a celor pasionati de diferite sporturi. Dupa pudra proteica, L-Carnitina este cel mai cunoscut supliment pentru sportivii de performanta si nu numai.

Ideea ca suplimentul L- Carnitina conduce la slabire a fost promovata de Robert Crayhon autorul cartii “Miracolul Carnitinei”. Crayhon este un nutritionist de renume care a mai scris si alte carti despre dieta, nu numai pe aceasta despre carnitina. Cartea sa este documentata din mai mult de 60 de lucrari de referinta si promoveaza faptul ca suplimentul carnitina este de folos in rezolvarea problemelor de obezitate, oboseala, performante atletice, stare de bine si energie in general.

Trebuie sa avem grija totusi caci carnitina nu lucreaza tocmai singura. Este important sa asociem suplimentul L-Carnitina cu alimente care contin si Omega 3, cu exercitii fizice si sa limitam nivelul carbohidratilor din dieta zilnica. Carbohidratii stimuleaza eliberarea de insulina care mai departe inhiba efectul carnitinei.

Se considera ca L-Carnitina imbunatateaste functia hepatica si reduce riscul aparitiei bolilor cardiovasculare. Si totusi prea multa carnitina pe zi (mai mult de 3 grame) poate duce la stari nedorite precum voma, diaree, crampe abdominale, greata, respiratie neplacuta. Consumul de L-Carnitina este recomandat numai sub stricta supraveghere a medicului specialist.

Daca dorim sa obtinem carnitina printr-o dieta sanatoasa ni se recomanda urmatoarele lucruri:

  • Sa mancam multe fructe, legume, cereale integrale, lactate si soia.
  • Sa mancam carne rosie dar cat mai slaba, fara grasime, peste gatit rasol sau la gratar, fasole si alte legume cu teci, oua si nuci.
  • Sa mancam cat mai putin zahar, sare, grasimi saturate
  • Mancarurile sa fie fierte, la aburi, coapte sau la gratar insa nu prajite!!

Ce este Acetil-L-Carnitina

Dr. Richard Firshein, autorul cartii The Nutraceutical Revolution spune ca Acetil-L-Carnitina (abreviata ALC) “induce consumul eficient de energie in creier” prin cresterea nivelului de acetilcolina, un neurotransmitator crucial pentru buna functionare a memoriei. ALC este considerata a fi si un fel de “hrana pentru creier”, avand in vedere ca are un efect atat de pozitiv asupra bunei functionari a celulelor creierului. Acetil-L-Carnitina este totusi destul de scumpa. Asta nu inseamna ca brusc suplimentul carnitina nu mai este bun ci doar ca Acetil-L-Carnitina implica beneficii suplimentare.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

7 Raspunsuri la discutia despre “L-Carnitina”

  1. 7
    Ce e bine să știi despre L-carnitina - Lavinia Melania Bratu spune:

    […] Sursa: prodieta.ro […]

  2. 6
    Adriana spune:

    Dar daca nu fac efort fizic deloc si iau in continuare l carnitina are ceva …..sau slăbesc mai greu

  3. 5
    Laur spune:

    L Carnitina este foarte buna in procesul de ardere al grasimii, chiar da rezultate!

  4. 4
    Stef spune:

    Este FOARTE BUN! am 16 ani (baiat) si am slabit in 1 luna de zile 18 kilograme.
    Am mancat numai 4-5 batoane de Si***t Bar (cel care are ceai verde si L-carnitina). Sunt foarte multumit de ideea de L-Carnitina. RECOMAND!!!

  5. 3
    Alex spune:

    Consider ca l-carnitina paote ajuta la slabit daca este combinata si cu alte suplimente…Singura, poate ajuta intr-un timp foarte indelungat…

  6. 2
    Elena23 spune:

    Sunt atat de multe pastile pentru slabit vandute pe piata incat femeilor le este greu sa le aleaga pe cele potrivite. Cand se achizitioneaza aceste pastile de slabit este nevoie de asemenea de atentie. Ele se gasesc la diferite preturi si ofera diverse rezultate dar si efecte secundare. Iata niste factori de luat in considerare in gasirea pastilei de slabit corecte si eficiente pentru femei.

  7. 1
    Dany spune:

    Mi se pare extrem de buna

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.