Kale, beneficii majore pentru sanatate

Kale (Brassica oleracea) este o legumă versatilă care, prin proprietățile sale nutritive și beneficiile pentru sănătate, și-a croit calea în lista super-alimentelor (denumite astfel pentru că au o concentrație de nutrienți net superioară alimentelor clasice). Kale (collard greens) smoothieKale este o plantă cu frunze verzi ce aparține familiei Brassica, un grup de legume ce include varza, varza collard și cea de Bruxelles. Kale și legumele similare au căpătat atenție pretutindeni datorită conținutului de fitonutrienți bogați în sulf și benefici pentru sănătate.

O sursă de antioxidanți, fibre, calciu și chiar de cantități mici de grăsimi sănătoase, o calitate neobișnuită în cazul legumelor, cruciferele pot crește nivelul nutrițional în orice dietă. O cercetare publicată în iulie 2011 în American Journal of Clinical Nutrition a analizat starea de sănătate și dietele a peste 134.000 de adulți din China și a demonstrat că există o legătură puternică între aportul ridicat de legume, în special de crucifere, și riscul scăzut de deces, mai ales provocat de bolile de inimă (cauza principală de deces în țările occidentale).

Citiți în acest articol despre modalitățile prin care puteți include în alimentație beneficiile pentru sănătate ale verzei kale.

Începeți ziua cu un smoothie cu pudră organică de kale

Reducerea inflamației din organism poate fi ușor de realizat prin simpa înlocuire a covrigului de la micul dejun cu un smoothie cu pudră organică de varză kale. Deși majoritatea fructelor și legumelor au proprietăți antiinflamatorii, kale este în mod particular bogată în antioxidanți care susțin funcția imunitară și scad răspunsul inflamator. Multe afecțiuni implică inflamația, inclusiv artrita, bolile cardiovasculare și sinuzita.

Kale avocado smoothieKim McDevitt, un dietetician autorizat și un pedagog național într-o zonă mare a orașului New York, recomandă prepararea unui smoothie cu varză kale, banane sau fructe congelate, apă și avocado, smoothie care oferă fibre și grăsimi sănătoase. Noi vă recomandăm și adăugarea unei linguri de pudră de semințe de in și fibre din coji de hrișcă, prune și măr. Fibrele din aceste pudre vor echilibra tranzitul intestinal.

Cum preparăm Kale. Sugestii de includere în stilul alimentar

• Kale proaspăt poate fi regăsit și în magazinele din România care au un raion de verdețuri bine aprovizionat. O preparare corespunzătoare este calea sigură de a vă bucura de maximul de nutriție și aromă pe care aceasta le poate oferi. Recomandăm să gătiți kale la abur pentru 5 minute. Pentru a asigura gătirea rapidă și uniformă a verzei kale, tăiați frunzele în felii de 1 cm și tulpinile, în lungimi de 0,5 cm. Înainte de a le găti la abur, lăsați-le deoparte cel puțin 5 minute pentru a le crește calitățile benefice pentru sănătate.

• Dacă o gătiți la aburi, kale vă poate oferi unele beneficii speciale de scădere a colesterolului. Componentele pe bază de fibre din kale sunt mai eficiente în procesul de atașare de acizii biliari din tractul digestiv atunci când sunt preparate la aburi. Atunci când are loc acest proces de atașare, este mai simplu ca acizii biliari să fie excretați, iar rezultatul constă în scăderea nivelului de colesterol.

• Beneficiile de scădere a riscului de cancer ale verzei kale au fost recent extinse pentru cel puțin cinci tipuri de cancer. Aceste tipuri includ cancerul de vezică urinară, de sân, de colon, ovarian și de prostată. Izotocianații (ITC) obținuți din glucozinolații conținuți de kale joacă un rol principal în dobândirea acestor beneficii de reducere a riscului.

• Kale este acum recunoscută și pentru susținerea sistemului de detoxifiere a organismului. Cercetările recente au demonstrat că ITC obținuți din glucozinolații din kale pot ajuta la reglarea detoxifierii la nivel genetic.

• Cercetătorii pot acum identifica peste 45 de flavonoizi diferiți în varza kale. Alături de kaempferol și quercetină aflate în topul listei, flavonoizii din kale combină beneficiile antioxidante și antiinflamatorii în așa fel încât kale obține rolul principal în evitarea inflamației cronice și a stresului oxidativ.

• Varza Kale are concentrații importante de vitamina K. Vitamina K stimulează proteinele din organism să activeze producția de celule la nivelul oaselor, plămânilor și inimii. Vitamina K este benefică pentru organism deoarece previne atât îngroșarea și rigidizarea arterelor, cât și anumite tipuri de cancer. Într-un studiu publicat în Journal of Gastroenterology and Hepatology, s-a descoperit că „vitaminele K pot inhiba supraviețuirea anumitor linii celulare cancerigene din pancreas”.
Deși nu este la fel de studiat precum celelalte crucifere înrudite, ca broccoli sau varza, kale este un aliment pe care vă puteți baza pentru anumite beneficii pentru sănătate de neîntrecut, pentru niciun alt motiv decât bogăția sa nutritivă excepțională.

Kale, 1 ceașcă (130 grame), gătită
Calorii: 36
Indice Glicemic: foarte scăzut (fiind prin aceasta recomandată și diabeticilor sau persoanelor care urmează cură de slăbire, regim hipocaloric).

Kale ingrediente smoothie

Kale ingrediente smoothie. Kale proaspat poate fi inlocuit cu pudra organica: vezi pret si detalii suplimentare

% Nutrient DZR (procent din Doza Zilnică Recomandată)
• vitamina K 1180%
• vitamina A 98%
• vitamina C 71%
• mangan 27%
• cupru 22%
• fibre 10%
• calciu 9%
• potasiu 8%
• fier 7%
• vitamina E 7%
• vitamine complexul B 27% (vitamina B6 11%, • vitamina B3 4% • vitamina B1 6% • folat 4%)
• magneziu 6%
• proteine 5%
• fosfor 5%
• grăsimi omega-3 5%

De ce sunt importanți antioxidanții din kale?

Bogăția în nutrienți a verzei kale iese în evidență la anumite categorii:
(1) nutrienți cu rol antioxidant,
(2) nutrienți cu rol antiinflamator și
(3) nutrienți cu proprietăți anti-cancer sub forma glucozinolaților.

Fără un aport suficient de antioxidanți, metabolismul în prezența oxigenului poate fi compromis și ne putem confrunta cu așa numita problemă metabolică „stres oxidativ”. În lipsa unui aport suficient de nutrienți cu rol antiinflamator, reglarea sistemului inflamator poate fi compromisă și, astfel, ne putem confrunta cu problema inflamației cronice. Stresul oxidativ și inflamația cronică (și combinarea acestor două probleme metabolice) reprezintă factori de risc pentru dezvoltarea cancerului. Studiile arată în mod clar proprietățile de prevenire a cancerului ale consumului de kale, iar în unele cazuri, și beneficii rezultate din tratament.

Proprietățile de prevenire a cancerului ale kale au fost legate în mod clar de concentrația sa neobișnuită de aceste două tipuri de antioxidanți, și anume carotenoizi și flavonoizi. Dintre carotenoizi, luteina și beta-carotenul sunt antioxidanții care se remarcă în kale. Cercetătorii au urmărit trecerea acestor doi carotenoizi din kale, din tractul digestiv, în fluxul sanguin al organismului uman și au demonstrat abilitatea verzei kale de a crește nivelul de nutrienți carotenoizi din sânge. Descoperirea este importantă deoarece luteina și beta-carotenul sunt nutrienți cheie în protejarea corpului de stresul oxidativ și de problemele de sănătate legate de acesta. Riscul crescut de cataractă, ateroscleroză și boală pulmonară obstructivă cronică (BPOC) reprezintă trei dintre aceste probleme. De asemenea, cancerul se alătură acestor trei probleme de sănătate cronice din moment ce riscul general ca celulele organismului nostru să devină canceroase este parțial legat de stresul oxidativ.
Dintre flavonoizi, kaempferolul este în centru atenției în cazul verzei kale, urmat de un flavonoid important numit quercitină. Însă cercetările recente au clarificat totodată că varza kale furnizează, în cantități măsurabile, cel puțin 45 de flavonoizi cu rol antioxidant diferiți. Cel mai probabil, acest spectru larg de antioxidanți flavonoizi reprezintă cheia beneficiilor deținute de kale, ce previn cancerul și care așteptăm să fie cercetate pentru alte probleme de sănătate generate de stresul oxidativ.

Alegeți echilibru și varietate

Potrivit Harvard School of Public Health, în funcție de necesarul caloric, care variază în funcție de nivelul de activitate, sex și vârstă, aveți probabil nevoie de cinci până la 13 porții de fructe și legume pe zi. Acest lucru echivalează cu 250 gr de fructe și peste 250 gr de legume consumate zilnic, în cadrul unei diete de 2.000 calorii. Pentru a obține maximul de beneficii pentru sănătate, consumați-le regulat într-o varietate de culori și tipuri, alegându-le mai ales pe cele nutritive, precum varza kale, broccoli, fructele de pădure și citricele.

Kale nu poate fi găsită în stare proaspătă tot timpul anului. Există însă și modalitatea de pulbere organică ce poate fi consumată mult mai comod și în orice sezon. Varza kale este deshidratată și mărunțită pentru a putea fi consumată ușor în smoothie-uri, shake-uri proteice sau presărată peste salate și orice fel de mâncăruri.

 

Pulberea de kale are culoare verde smarald. Se poate amesteca cu vinaigrete, salate, supe, creme, paste, orez, linte, supe reci. Mai mult, o pute, încorpora într-un omletă la mic dejun, un shake ca gustare, într-o salată pentru masa de prânz, alături de pește sau de pui pentru cină.

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.