Inulina

Inulina este o fibră dietetică solubilă, o formă de carbohidrați complecși care nu sunt absorbiți de organism dar au rolul benefic de a facilita tranzitul intestinal și de a susține bacteriile benefice (probiotice) și implicit sistemul imunitar. Cei care doresc să slăbească pot folosi inulină căci este sățioasă și scade rata de utilizare a caloriilor din sursele de hrană. După administrarea de inulină, nivelul glicemiei din sânge rămâne nemodificat. Inulina și probioticele ne ajută și în sezonul friguros, căci peste 70% din sistemul nostru imunitar depinde de sănătatea intestinelor. Sunt recomandate în timpul și după tratamentul cu antibiotice pentru protejarea tractului digestiv împotriva efectelor adverse ale acestora. Citiți mai multe informații despre cum funcționează și cum ne întărim sistemul imunitar în articolul dedicat din site-ul nostru. Inulina este o polifructoză, un complex natural de oligozaharide ce aparțin unui grup de carbohidrați numit fructani. Spre deosebire de alți carbohidrați, inulina nu este digerată de organismul nostru ci formează un gel ce absoarbe colesterol și toxine și susține procesul benefic de fermentare din intestinul gros și flora sănătoasă Bifidobacterium. De aceea, inulina poate fi folosită și în curele de detoxifiere a ficatului și întregului organism. În plus, inulina poate mări absorbția de calciu și magneziu în organism și poate combate constipația.

Regăsim inulină ca adaos în iaurturi, pâine, batoane de fructe, în suplimentele alimentare cu probiotice sau în îndulcitorul natural slab caloric stevia. Care este sensul pentru care producătorii de produse naturale adaugă inulină în suplimentele naturale? În primul rând pentru rolul lor de susținere a bacteriilor benefice (găsim în comerț iaurt cu inulină sau capsule probiotice cu inulină), pentru facilitarea tranzitului intestinal (exemplu: îndulcitorul fără calorii stevia naturală cu inulină) sau pentru senzația de sațietate binevenită în curele de slăbire.

Surse naturale de inulină

Alimentele în care regăsim inulină în mod natural sunt rădăcina de cicoare, de păpădie, anghinare Ierusalim (topinambur sau napi) sau iarbă de mare. În cantități foarte mici inulina se regăsește și în sparanghel, praz, ceapă, banane, grâu și usturoi. Rădăcina de cicoare este însă cea mai comună sursă de inulină pentru producătorii de produse naturiste, datorită concentrației sale extrem de ridicate. Metodele utilizate pentru extragerea inulinei din rădăcina de cicoare sunt comparabile cu extragerea zaharozei din sfecla de zahăr, ceea ce permite producătorilor să folosească echipamente similare și să aibă astfel costuri mai reduse. Inulina este solubilă în lichide fierbinți, putând fi ușor încorporabilă în băuturi, produse lactate, diverse alimente.

Beneficiile aduse de inulină

Produsele ce conțin inulină și probiotice aduc beneficii precum scăderea colesterolului și trigliceridelor, scăderea riscului de cancer de colon, normalizarea scaunului, slăbire. Pentru diabetici, inulina poate fi indicata (cu acordul medicului) pentru că optimizează insulina și crește absorbția mineralelor. Mai mult decât atât, inulina reprezintă o altă modalitate de susținere a sistemului imunitar pentru că are acest rol prebiotic de susținere a bacteriilor sănătoase (bifidobacteria și lactobacillus). Inulina și probioticele sunt recomandate în special în perioada de iarnă, în așa numitul sezon al gripei și răcelilor. Prebioticele reprezintă hrana probioticelor, bacteriile intestinale benefice. Majoritatea prebioticelor sunt oligozaharide (precum inulina) care nu pot fi digerate de enzimele din tubul digestiv. Pentru cei care cunosc deja efectul benefic al probioticelor, este bine să aibă în vedere că este mult mai eficient să combinăm inulina (un prebiotic) cu probioticele căci se ajută reciproc. Sinergia dintre probiotice şi inulină este dată de faptul că inulina reprezintă suportul nutritiv pentru dezvoltarea bacteriilor. Ca și în cazul altor fibre alimentare, excesul de consum de inulină nu este recomandat (maxim 5 grame zilnic).

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.