Intoleranta la lactoza bebelusi, copii, adulti. Tratament.

Ce înseamnă intoleranța la lactoză și cum se tratează? Atunci când suferim de intoleranță la lactoză, corpul nu poate produce suficientă lactază, enzima necesară digerării lactozei.

Intoleranța la lactoză la bebeluși, copii, adulți. Tratament. Lapte vegetal.

Intoleranța la lactoză la bebeluși, copii, adulți. Tratament. Lapte vegetal.

Lactoza este principalul zahăr din laptele de vacă și din alte produse lactate. Drept rezultat, lactoza nedigerată rămâne în intestin și provoacă probleme gastrointestinale. Acestea tind să creeze disconfort, însă nu sunt periculoase.

Uneori bebelușii născuți prematur nu pot genera pentru un timp cantitățile adecvate de lactază. Adevărata intoleranță la lactoză apare de obicei în școala primară sau în adolescență. Deși este posibil ca simptomele să apară mai devreme, este foarte puțin probabil ca bebelușul să aibă intoleranță la lactoză.

În ceea ce privește adulții însă, intoleranța la lactoză este mult mai des întâlnită decât la copii. Studiile în domeniu arată că circa 70% din populația adultă este deficientă în lactază.

Care este tratamentul pentru intoleranța la lactoză?

Ei bine, tratamentul pentru intoleranța la lactoză nu este unul clar. În sensul că nu trebuie neapărat să luăm un medicament pentru aceasta. Ca adulți, dacă dorim să nu pierdem enzima necesară digerării lactozei atunci nu trebuie să renunțăm la lapte. Dacă nu bem lapte și nu mâncăm lactate o lungă perioadă de timp este posibil ca revenirea la aceste produse să atragă după sine crampe abdominale și dureri, motiv pentru care recomandarea nutriționiștilor este fie de a relua consumul de lactate treptat, fie de a alege lactatele vegetale, nu pe cele de origine animală. Sigur, sunt adulți care nu renunță niciodată la laptele de origine animală și cu toate acestea pierd enzima necesară digerării lactazei. Motivele sunt complexe.

Adulții și copiii pot consuma:

  • lapte de susan (foarte bogat în calciu),
  • lapte de quinoa (deosebit de bogat în proteine vegetale de cea mai bună calitate și minerale),
  • lapte de migdale,
  • lapte de alune de pădure,
  • lapte de hrișcă,
  • lapte de soia,
  • lapte de cocos,
  • lapte de orez,
  • lapte de ovăz,
  • lapte de semințe de cânepă,
  • lapte de castane
  • smântână de orez, migdale, soia, cocos.
  • Unt de caju, migdale, alune de pădure.

Din ce cauză apare intoleranța la lactoză?

Nu se știe de ce unele persoane au intoleranță la lactoză, iar altele nu, însă aceasta nu este o raritate. Genetica joacă un rol important: Aproximativ 90 la sută dintre americanii asiatici și 75 la sută dintre adulții afro-americani, americani hispanici, evrei și nativi americani au intoleranță la lactoză. Aproape 15 la sută dintre persoanele care își au originile în nordul Europei suferă de această afecțiune.

*Nu oferiți lapte vegetal bebelușilor! Pentru copiii mai mici de 3 ani cereți acordul medicului privind tipul de lapte care poate fi oferit! Laptele vegetal este destinat în principal copiilor cu vârsta mai mare de 3 ani și adulților.

Foarte rar un copil se naște cu intoleranță la lactoză. (Ambii părinți ar trebui să transmită copilului gena pentru acest tip de intoleranță la lactoză.) Încă de la naștere, bebelușul va avea diaree severă și nu va putea tolera lactoza din laptele matern sau din formula de lapte de vacă. Acesta va avea nevoie de o formulă de lapte specială, fără lactoză.
Dacă bebelușul a avut un episod grav de diaree, corpul său ar putea avea temporar probleme în producerea lactazei și ar putea avea simptome de intoleranță la lactoză timp de una sau două săptămâni.
De asemenea, unele medicamente pot determina organismul să producă niveluri mai scăzute de lactază, provocând o intoleranță la lactoză temporară. Persoanele cu boli cronice care afectează intestinele (precum boala celiacă sau boala Crohn) suferă uneori și de intoleranță la lactoză.

Care sunt simptomele intoleranței la lactoză?

Un copil cu intoleranță la lactoză ar putea avea diaree, crampe abdominale, balonare sau gaze la aproximativ 30 de minute – două ore după consumul de lapte matern sau de produse lactate, precum brânza sau iaurtul, odată ce începe să mănânce alimente solide. (Bebelușii nu ar trebui să bea lapte de vacă până nu împlinesc un an.)
Unele persoane cu intoleranță la lactoză pot consuma cantități mici de lactate fără a avea simptome. Altele vor simți disconfort de fiecare dată când consumă alimente care conțin și cea mai mică doză de lactoză.

Intoleranța la lactoză este aceeași cu alergia la lapte?

Nu. O alergie este un răspuns imunitar, în timp ce intoleranța la lactoză este o afecțiune digestivă. Dar chiar și așa, simptomele pot fi similare. De exemplu, durerea abdominală sau diareea ce apar după consumul de produse pe bază de lapte ar putea fi provocate de o alergie la lapte sau de o intoleranță la lactoză.

În cazul în care copilului îi apare o eczemă uscată care îi dă mâncărimi sau i se umflă sau irită fața, buzele sau gura ori de câte ori consumă produse lactate – sau are simptome ca urticaria, ochi apoși sau nas care curge – poate fi alergic la una dintre proteinele din laptele de vacă.

Cum aflu sigur dacă bebelușul meu are intoleranță la lactoză?

Din nou, este foarte puțin probabil ca bebelușul să dea semne de intoleranță la lactoză la vârsta lui, însă este bine să consultați un medic. Vă va pune întrebări despre simptomele bebelușului pentru a determina dacă există o astfel de posibilitate. Medicul ar putea propune eliminarea, pentru două săptămâni, a tuturor surselor de lactoză din alimentația bebelușului pentru a vedea dacă simptomele se atenuează.

Poate prevenită intoleranța la lactoză?

Nu, dar există lucruri pe care le puteți face pentru a ajuta bebelușul dacă are intoleranță la lactoză. Citiți etichetele. Veți dori să evitați produsele lactate și toate celelalte alimente care conțin lactoză.

Unele alimente în aparență inofensive conțin produse din lapte: mixurile pentru clătite și fursecuri, cerealele pentru micul dejun, cartofii și supele instant, margarina, dressing-urile pentru salate, pâinea și mezelurile. Verificați pe etichetele alimentelor ingrediente precum zerul, cheagul, produșii secundari din lapte, compuși din lapte prad și lapte praf degresat.
Datorită legislației recente, produsele care conțin ingrediente din lapte (sau alți alergeni frecvenți) trebuie să le menționeze clar pe etichetă. Acest lucru ar trebui să vă faciliteze alegerile.
Urmăriți reacțiile bebelușului sau copilului. Unele persoane care au intoleranță la lactoză pot digera cantități mici de lactoză, în timp ce altele sunt foarte sensibile la cele mai mici cantități. Probabil ați învățat prin încercări și greșeli cantitatea de produse lactate la care organismul bebelușului poate face față.
Unele brânzeturi au mai puțină lactoză decât altele, astfel că vor fi mai ușor de digerat. Iar iaurtul cu fermenți activi este în general mai ușor de digerat decât laptele și orice alt produs lactat deoarece bacteriile sănătoase din el ajută la producerea lactazei.
Dacă bebelușul este foarte sensibil, veți dori să evitați toate sursele de lactoză. În caz contrar, veți putea să-i oferiți cantități mici din anumite produse lactate. I-ar putea fi mai ușor să tolereze lactatele dacă le consumă alături de alte alimente.

Asigurați-i copilului întreg necesarul nutrițional!

Dacă aflați că trebuie să eliminați produsele lactate din alimentația copilului pe măsură ce crește, va trebui să-i oferiți alte surse de calciu, care contribuie la creșterea unor oase și dinți puternici. Sursele non-lactate de calciu includ legumele cu frunze verzi, sucurile fortifiate și laptele de soia, quinoa, hrișcă, migdale, alune, susan, brânza tofu.
Alți nutrienți pe care ar trebui să-i oferiți copilului sunt vitaminele A și D, riboflavina și fosforul. Citiți articolele nostru despre surse alimentare bogate în diverși nutrienți pentru a găsi sugestii care să vă ajute în a-i asigura copilului nutrienții necesari din surse non-lactate.
Produsele fără lactoză sunt acum disponibile în majoritatea magazinelor alimentare. Acestea au toți nutrienții din produsele lactate obișnuite fără a conține lactoză.

În cele din urmă, dacă vi se pare dificil să-i oferiți copilului toți nutrienții de care are nevoie fără a-i da produse lactate, discutați cu medicul despre beneficiile laptelui de origine vegetală. Referitor la adulți, laptele de origine vegetală poate fi o opțiune perfect viabilă. Avantajele laptelui vegetal sunt: nu are colesterol, este ușor digerabil, bogat în proteine de calitate superioară, are foarte multe vitamine și minerale.

De unde cumpărăm lapte vegetal potrivit pentru persoanele care suferă de intoleranță la lactoză. Prețuri comparative pentru peste 45 sortimente de lapte, unt și smântână de alune, migdale, susan, orez, ovăz, caju, soia, castane, cânepă, cocos și multe altele.

De unde cumpărăm lapte vegetal potrivit pentru copiii cu vârsta peste 3 ani și adulții care suferă de intoleranță la lactoză?Prețuri comparative pentru peste 45 sortimente de lapte, unt și smântână de alune, migdale, susan, orez, ovăz, caju, soia, castane, cânepă, cocos și multe altele >>

Știați că…

  • Quinoa este o sursă extraordinară de calciu mult mai ușor de asimilat de organism decât calciul din laptele de origine animală? În laptele de quinoa se găsesc proteine mai ușor de digerat decât cele din carne, după cum amintește dr. Gillian McKeith, în volumul “Hrană vie pentru sanatate. 12 super alimente naturale pentru întărirea sănătății”.
  • Laptele de migdale sprijină sănătatea sistemului osos prin aportul de calciu și vitamina D.
  • Laptele de ovăz este bogat în proteine vegetale de cea mai bună calitate. Este o băutură cu un ușor gust de nucă și cu virtuți dietetice.
  • Laptele de orez are un gust ușor dulceag și este bogat în vitamine și minerale.
  • Laptele de cocos conține printre altele și acid lauric, substanţă regăsită în laptele matern. În plus, are acizi graşi esenţiali, ajută imunitatea, este detoxifiant, accelerează arderea grăsimilor, protejează inima, menţine sănătatea glandei tiroide, ajută la secreţia de insulină, menţine sănătatea sistemului nervos.
  • Soia conține lecitină, substanță esențială pentru buna funcționare a creierului? Este recomandat, măcar o dată sau de două ori pe săptămâna, lapte praf de soia BIO (alegeți variantele de soia organică, nemodificată genetic!) în combinație cu fructe sub forma de smoothie-uri sau shake-uri. Laptele de soia are puține calorii și multe proteine sățioase.
  • Exemplu de SHAKE PROTEIC ce poate ține loc de Mic Dejun: – 200 ml lapte vegetal, varianta care vă place cel mai mult – 50 gr pudră proteică din semințe de in, – 50 gr pudră proteică din semințe de dovleac, – 50 gr semințe de chia bogate în Omega 3, – câteva picături de Stevia pentru a îndulci 100% natural dar fără calorii, orice fructe proaspete sau congelate după gust. Ingredientele se pun într-un shaker, se amestecă bine și se beau cu paiul sau dintr-o sticlă cu deschidere mai largă.
  • Laptele de alune de pădure conține toată bogăția de substanțe minerale pe care alunele le extrag din solul bogat al pădurilor. Mulți dintre noi nu avem timp să consumăm alune de pădure zilnic, însă un pahar de lapte de alune de pădure poate aduce numeroase beneficii sănătății.
  • Laptele din semințe de cânepă poate fi un substitut natural pentru laptele de vacă. Îl putem folosi ca atare, alături de cereale dar și la gătit sau copt. Este o alternativă naturală pentru cei cu intoleranță la lactoză sau cu alergii la produsele din soia. Are o textură bogată și cremoasă și foarte puține calorii, numai 40 la 100 ml.
  • Castanele, un aliment sănătos foarte bogat în minerale și vitamine, pot fi consumate și sub forma de lapte. Puteți găsi în magazinele naturiste lapte praf de castane sau lapte lichid la cutie.
  • Laptele de susan este vedeta genului de lapte vegetal recomandat pentru cei ce suferă de intoleranță la lactoză dar care vor și un aport important de calciu în alimentația lor! Susanul este deosebit de bogat în calciu ușor asimilabil! Dacă provine din ingrediente certificate bio, laptele de susan este recomandat și copiilor datorită faptului că susanul este deosebit de bogat în calciu și ușor digerabil.
  • Smântâna de gătit din lapte de origine animală are acum alternative vegetale. Putem achiziționa smântână delicioasă din cocos, migdale, soia, orez.
Laptele vegetal nu are colesterol, dar este bogat in proteine, calciu si minerale valoroase. Vezi peste 45 sortimente de lapte si smantana vegetala in magzinul online cu livrare rapida proDietaNaturala.ro

Laptele vegetal nu are colesterol, dar este bogat în proteine, calciu și minerale valoroase. Vezi peste 45 sortimente de lapte, unt și smântână vegetală în >> magzinul online cu livrare rapidă proDietaNaturala.ro

*Nu oferiți lapte vegetal bebelușilor! Pentru copiii mai mici de 3 ani cereți acordul medicului privind tipul de lapte care poate fi oferit! Laptele vegetal este destinat în principal copiilor cu vârsta mai mare de 3 ani și adulților.

Există câteva zeci de sortimente de lapte vegetal, ideal și în perioada de post, deosebit de bogat în substanțe nutritive naturale. Aceste sortimente pot fi îndulcite sau neîndulcite, cu sau fără zahăr, cu agave ori miere, însă indiferent de gust important este aportul nutritiv valoros! Avantajul major al laptelui vegetal (în comparație cu cel de origine animală) este acela că nu conține colesterol și grăsimi saturate și este recomandat și pentru persoanele cu intoleranță la lactoză, persoanele care țin post sau sunt vegetariene.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.