Indice Glicemic

Indicele glicemic al alimentelor poate fi de referinta atunci cand dorim sa slabim. Putem urma dieta indicelui glicemic pentru a slabi (adica alimente slabe caloric).

Indice Glicemic tabel indici. IG Dieta indicelui glicemic mic.
Indice Glicemic tabel indici. IG Dieta indicelui glicemic mic. Lista alimentelor cu index glicemic mic.

Dieta IG cu indice glicemic scazut va propune, dupa cum arata si numele, sa mancati doar alimentele ce au o valoare mica si medie a indicelui glicemic (IG) si sa le evitati pe cele cu valoare mare. Foarte multe persoane tin “cura de slabire cu fructe” dar atentie la indicele glicemic al fructelor! Unele fructe au indice glicemic foarte ridicat si nu ajuta in cura de slabire. In tabelul de mai jos cu indicele glicemic al alimentelor va puteti orienta si in privinta fructelor.

Regimul de slabire bazat pe evaluarea indicelui glicemic al alimentelor este foarte eficient datorita faptului ca slabirea se va datora reducerii masei de grasime si nu a masei musculare din organism. Doar eliminarea glucidelor din alimentatie nu reprezinta un program eficient de slabit.

In anul 1981, doctorul David Jenkins si colaboratorii sai de la catedra de stiinte nutritionale din Universitatea din Toronto au publicat un referat stiintific in The American Journal of Clinical Nutrition unde s-a folosit pentru prima oara termenul de indice glicemic (IG), pe care il descriau ca fiind baza fiziologica a clasificarii alimentelor cu carbohidrati. Aceasta inseamna ca in loc sa se puna accent pe felul si tipul de carbohidrati continuti de un aliment, ei au cautat sa afle cum raspunde organismul la carbohidrati – in mod specific, cat de repede si cat de mult creste nivelul de zahar din sange (glicemia) in primele doua ore dupa ce alimentul a fost consumat.
Indicele glicemic a fost dezvoltat mai ales pentru a ajuta bolnavii de diabet zaharat sa-si mentina mai bine sub control nivelul glicemiei. Curand insa, industria alimentara ca si cea a dietelor a preluat rezultatele studiilor despre indicele glicemic si, din pacate, a distorsionat mesajul catre public generand o intelegere gresita, deoarece mesajul a fost simplificat la afirmatia “carbohidratii nu sunt buni, evitati-i”.

Adevarul este insa ca organismul are nevoie de carbohidrati, dar nu toti acestia sunt la fel. Pentru a slabi si trai sanatos este bine sa ne orientam catre alimentele cu indice glicemic mediu si scazut.

Indicele glicemic masoara carbohidratii din perspectiva concentratiei de zahar pur. Este important de stiut valoarea acestuia pentru a se determina cum este afectata glicemia (nivelul zaharului din sange) dupa masa. Digestia transforma carbohidratii in glucoza si astfel creste nivelul zaharului din sange. Acesta determina mai departe producerea de insulina imediat dupa ce mancarea a fost digerata. Insulina este un hormon care, daca este produs in cantitate mai mare, poate produce ingrasarea. Putem spune ca indicele glicemic masoara biodispozitia carbohidratilor sau rata de absorbtie intestinala. Daca rata de absorbtie este ridicata (spre exemplu, in cazul cartofilor) atunci si nivelul zaharului in sange va creste foarte rapid. In comparatie, carbohidratii cu un indice glicemic mic (spre exemplu rosiile) genereaza o rata a glicemiei foarte mica. Acest indice este foarte putin influentat de continutul in proteine sau in grasimi al alimentului respectiv. In general, alimentele cu IG scăzut au nevoie de un timp mai lung pentru a fi digerate ceea ce determina reducerea senzaţiei de foame şi apoi scădere ponderală.

Curele de slabire bazate pe calculul de calorii pot fi inselatoare pentru ca aceeaşi cantitate de calorii glucidice consumate in cursul unei zile poate să ingraşe intr-o măsură mai mare sau mai mică in functie de indice. Conteaza foarte mult şi in ce formă vom mânca acel aliment (crud, fiert, copt, prajit).

Combinatie de chlorella, spirulină, fructe și proteine de cânepă care ajută la slăbirea sănătoasă.
Combinație de chlorella, spirulină, fructe și proteine de cânepă care ajută la slăbirea sănătoasă. Vezi ce contine Super Slim Mix, ce beneficii aduce, pret si mod de livrare în site proDietaMagazin.ro

Atunci cand glicemia este constantă veti avea suficient combustibil pentru creier si masa musculara.Indicele glicemic poate fi masurat aratand cat de repede este eliberat zaharul din alimente comparativ cu glucoza pura. Ratei eliberarii glucozei i-a fost atribuit un punctaj de 100.

Tabel alimente cu indice glicemic foarte mare

Bere * 110 Glucoza (dextroza) 100
Cartofi prajiti sau gatiti la cuptor 95 Faina de orez 95
Paine alba fara gluten 90 Morcovi (fierti) * 85
Orez instant 85 Fulgi de porumb 85
Pop corn (fara zahar) 85 Pastarnac * 85
Paine alba pentru sandvis 85 Faina alba de grâu 85
Piure de cartofi 80 Gogosi 75
Lasagna 75 Dovlecel, tartacuta * 75
Pepene
verde *
75 Croissant 70
Briosa 70 Ciocolata (cu zahar adaugat) 70
Bauturi tip Cola, bauturi racoritoare 70 Malai 70
Gnocchi 70 Taitei (pe baza de grâu) 70
Cartofi decojiti si fierti 70 Chipsuri 70
Mamaliga 70 Cereale rafinate (cu zahar adaugat) 70
Zahar alb (zaharoza) 70 Orez standard 70
Zahar brun integral 70 Sfecla de zahar, sfecla rosie (fierte) * 65
Mars ®, adidasi ®, Nuts ®, etc 65 Muesli (cu zahar sau miere adaugata …) 65
Ananas (in conserva) 65 Porumb dulce (fiert ) 65
Stafide (rosii si auriii) 65 Paine de secara (30% secara) 65
Cartofi necuratati, fierti la aburi 65 Paine din cereale integrale 65
Caise (la conserva) 60 Banane (coapte) 60
Castane 60 Orez cu bob lung 60
Miere 60 Inghetata (standard, cu zahar adaugat) 60
Pizza 60 Pepene galben 60
Suc de struguri (neindulcit) 55 Sushi 55
Ketchup 55 Suc de mango (neindulcit) 55
Mustar (cu zahar adaugat) 55 Nutella ® 55
Papaya (fructe proaspete) 55 Piersici (la conserva/ pot fi cu sirop) 55

Cercetarile din ultimii zece ani au aratat ca, in afara de efectul nociv asupra arterelor, zaharul si faina alba favorizeaza aparitia bolilor canceroase. Persoanele care doresc sa-si protejeze arterele si inima trebuie sa evite alimentele cu un indice glicemic mare precum produsele ce au la baza faina alba, zaharul, mierea si orezul alb.

Este recomandat sa consume alimente cu un indice glicemic scazut, adica legume, zarzavaturi, cereale integrale.

Tabel alimente cu indice glicemic mediu

Baton de cereale (fara zahar adaugat) 50 Mango 50
Kiwi* 50 Muesli (nu dulce) 50
Suc de ananas (neindulcit) 50 Cartofi dulci 50
Ananas (fruct proaspat) 45 Suc de grapefruit (neindulcit) 45
Struguri verzi sau rosii (fructe proaspete) 45 Mazare verde (la conserva) 45
Paine integrala de secara sau faina de secara 45 Sos de rosii (cu zahar) 45
Spaghete al dente (5 min fierte) 40 Cereale integrale (fara zahar adaugat) 45
Smochine uscate 40 Suc de morcovi (neindulcit) 40
Prune uscate 40 Lactoza 40
Unt de arahide (fara zahar adaugat) 40 Ovaz 40
Smoothie-uri BIO DIETETICE cu puține calorii. Sunt recomandate pentru a merge la sala de sport, în parc, la serviciu, în călătorii.
Smoothie-uri BIO DIETETICE cu puține calorii. Sunt recomandate pentru a merge la sala de sport, în parc, la serviciu, în călătorii. Alege dintre mai multe variante. SMOOTHIE-uri VERZI (cu kale, spanac, ceai verde Matcha, iarbă de orz) și SMOOTHIE-uri colorate cu fructe Bio (mango, fructul pasiunii, căpșuni, afine). Sunt DISPONIBILE cu livrare rapidă și plata la curier în site www.proDIETAbio.ro

Tabel alimente cu indice glicemic mic

Fasole neagra 35 Mere (fructe proaspete) 35
Caise uscate 35 Mazare verde (proaspata) 35
Inghetata (cu fructoza) 35 Susan (seminte) 35
Nectarine (fructe proaspete) 35 Portocale (fructe proaspete) 35
Piersici (fructe proaspete) 35 Prune (fructe proaspete) 35
Wasa ™ fibra (24%) 35 Iaurt de soia (aroma de fructe) 35
Seminte de floarea-soarelui 35 Suc de rosii 35
Orez salbatic 35 Fasole alba, boabe de fasole verde, fasole cannellini, faziola 35
Iaurt ** 35 Caise (fructe proaspete) 30
Sfecla de zahar (cruda) 30 Linte inchisa la culoare 30
Morcovi (cruzi) 30 Lapte de soia 30
Usturoi 30 Grapefruit, pummelo (fructe proaspete) 30
Marmelada
(fara zahar adaugat)
30 Lapte ** (degresat sau nu) 30
Pere (fructe proaspete) 30 Fructul pasiunii, maracuja, Granadilla 30
Tomate 30 Linte galbena 30
Capsuni (fructe proaspete) 25 Mure, afine, zmeura, coacaze rosii 25
Cirese 25 Ciocolata neagra (mai mult de 70% din continutul de cacao) 25
Linte verde 25 Humus 25
Faina
de soia
25 Lamaia 20
Iaurt de soia fara arome 20 Pulbere de cacao (fara zahar adaugat) 20
Migdale 15 Telina 15
Broccoli 15 Varza de Bruxelles 15
Varza 15 Conopida 15
Dovlecei 15 Castravete 15
Ardei gras (rosu, verde), boia de ardei 15 Ginger 15
Alune, nuci Barcelona 15 Praz 15
Ciuperci 15 Masline 15
Ceapa 15 Arahide 15
Pickle Baitui 15 15 Seminte de pin 15 15
Fistic, migdale 15 Ridichie 15
Salata, salata verde 15 Varza acra 15
Soia 15 Spanac 15
Tofu de soia 15 Nuci 15
Avocado 10 Otet 5
Condimente (patrunjel, busuioc, oregano, scortisoara, vanilie, etc) 5 Crustacee 5

Sursa informatii tabel IG: www.montignac.com

Asadar, trebuie consumate alimente cu indice glicemic scazut si moderat cum ar fi: fructele proaspete si congelate, legumele proaspete (de evitat cele din conserva), cerealele integrale, nucile si semintele simple si germinate. Alimentele cu un indice glicemic scazut se insotesc de valori crescute ale colesterolului “bun”, adica HDL, care va protejeaza de infarct.

*Aceste produse alimentare, chiar daca au un index glicemic ridicat, continutul de zahar (glucide pure) este destul de mic (aproximativ 5%). Consumati cu incredere aceste alimente caci nu ar trebui sa afecteze semnificativ glicemia.

** Nu exista practic nici o diferenta in indicele glicemic de ansamblu intre produsele lactate fara grasimi si produsele lactate standard. Este important sa se tina seama de faptul ca produsele lactate, chiar daca au un indice glicemic mic, au un index insulinic ridicat.

Cura de aproape 2 saptamani cu Anghinare, Papadie, Fenicul BITTER BIO cu plante medicinale fara alcool 250 ml. 20 ml zilnic pentru slabire, digestie, sanatatea ficatului, scaderea trigliceridelor si a colesterolului, eliminarea de toxine, ajutor pentru rinichi, intarirea sistemului imunitar.
Cura de aproape 2 săptămâni cu Anghinare, Păpădie, Fenicul, Coada șoricelului, Turmeric și alte plante medicinale, BITTER BIO fără alcool 250 ml. 20 ml zilnic pentru slăbire, digestie, sănătatea ficatului, scăderea trigliceridelor și a colesterolului, eliminarea de toxine, ajutor pentru rinichi, imunitate. Produs HERBARIA GERMANIA distribuit de proDietaBIO.ro în România. Citiți mai multe informații despre aceste plante medicinale.

37 Comentarii

  1. Tabelul cu indicele glicemic nu include alimente care nu contin carbohidrati (cuvantul glicemic trebuie inteles ca atare: se refera la glicemie!). Nu include asadar alimente care nu contin hidrati de carbon precum carnea, peştele, ouăle sau brânza. Pentru un regim alimentar sănătos trebuie să alegeţi carne fara grasime, daca este carne de pui sa aiba pielea inlaturata iar lactatele trebuie sa fie degresate. Carnea, pestele sau ouale este recomandat sa fie gatite fara ulei.

  2. 1. Spuneti-mi va rog cum sunt gatiti cartofii aceia care au indicele glicemic numai 50, pentru ca vad ca de indata ce ii fierbi, coci sau prajesti, indicele sare aproape de 100.

    2. dovleacul (IG 75) este cel portocaliu, de prajitura? Dovlecelul ce indice glicemic ar avea?

    Va multumesc.

  3. eu am avut 130kg. am incercat de toate(veziregimuride slabire). acum am 103KG. siam tinut cu strictete “regimul de slabire NASA” asa il gasiti si pe site. PLUS PUTINA MISCARE(ce e mult strica). acum sunt la mentinere. ma simt OK.
    TREBUIE TINUT STRCT SI O SA VEDTI CE BINE E> SE MANANCA CARNE FARA RESTRICTIE ACA VREI!

  4. Sunt supra ponderala. Am fost internata in decembrie la endocrine si mi-au descoperit diabet tip II.Am tinut un regim bazat pe indicele glicemic si am slabit 22 kg. in 6 luni. Apoi am luat-o razna si nu am mai tinut cont de nimic si am pus multe kg. Am inceput sa mananc iar extrem de mult, haotic si mai ales ciocolata. Eu sunt vegetariana, mananc peste in schimb. Carnea nu se pune la socoteala, pori manca cu conditia sa nu fie grasa si nu prajita in ulei. regimul mi se pare bun, dar sa nu lasi gada jos cum am facut eu. Acum sunt din nou la regim.

  5. Intrebase cineva mai sus si anume la nr 3 Grecu Ligia cum merge dieta la insuficienta Insulinica, merge oricum mai bine decat daca se folosesc alimente cu IG mare.
    Dar si cu insuficienta Insulinica, lucrurile stau cam asa:
    Dezavantaje:
    Glicemie cam ridicata din nimic, insa depinde de organism, poate ca organismul si la o Glicemie constanta de 300, sa nu dea o Hemoglobina Glicata mai mare de 5, asa ca s-ar putea sa nu fie periculoasa in unele cazuri.
    Insa in majoritatea cazurilor e fatala ducand la complicatii.
    Avantaje:
    Tot ce inseamna grasimi este afectat in jos, deci nu doar ca nu urca Colesterolul si Trigliceridele cu una cu doua, insa ne ingrasam cu dificultate, slabim repede, cu cat Insuficienta Insulinica e mai mare, cu atat adio ingrasare.

    Rodica

    Esti supraponderala intrucat de fapt tu ai facut Diabetul din cauza asta.
    Ai Hiperglicemie cu Hiperinsulinism din cauza ca ai Insulinorezistenta mostenita de la tata sau de la mama tatalui tau probabil.
    Cand mananci grasimi, fie ele si din ciocolata sau altceva, Insulina ti-o depune pe tine fff rapid.
    Cand mananci dulce doar, pui pe tine ? Deci fara grasime. De ex paine cu Dulceata, sau paine cu Ketchup, sau ursuleti de gelatina gen Harribo, Jeleuri.
    Mai mananca si ciocolata ca o viata ai, insa sa nu exagerezi.
    Dieta e f buna, insa depinde si de organism, ptr unul poate cartoful prajit are IG de 100, ptr altul are 40, este relativ, depinde de viteza de asimilare.
    De ex la mine orezul integral ecologic nedecorticat, adica ala de se zice ca e f bun, are un IG de ma tampeste.
    Am mancat odata 500 g orez integral bio cantarit fiert cu rosii in el si ceapa + peste fript, am avut 121 g carbohidrati si doar 90 din orez.
    De la o Glicemie bazala de 73, am avut asa:
    La 30 minute – 134
    La 1 ora – 143 (urca de rupe peretii)
    La 2 ore – 99

    Iar alta zi am mancat cartofi prajiti unde am avut 415 g de Glucide, deci mult mai mult ca la orezul integral:
    La 1 ora – 82 (urca fff putin, deci IG mic de tot)
    La 2 ore – 99

    Asa ca nu e standard.

  6. buna seara,nu stiu daca sa am sau nu incredere in dieta cert este ca eu am vazut cu ochii mei o cunostinta pe care nu o intalnisem de asta vara si care la vremea aia cantarea 87kg,iar acum are 68kg,deci…functioneaza,asa ca eu ma apuc cu curaj….

  7. merge si cu carnea de pasare de tara,dar fiarta separat si folosita doar carnea fara supa….face-ti supa de legume conform si carnea o dezosati si fara piele o puneti in supa d-voastra iar supa de la carne o folositi la prepararea mancarii ptr restul familiei daca ei nu au probleme…..

  8. Foarte interesant articolul, mai ales ca, in mod obisnuit, ne hranim tinand seama de ideile care circula in cultura “populara”, de pareri si sfaturi care nu au o baza stiintifica, cum ar fi convingerea ca slabesti foarte mult daca inlocuiesti painea cu mamaliguta. Am incredere in informatiile voastre si le voi folosi. Multumesc.

  9. […] stiu ce IG au produsele? E plin netul de tabele de acest gen. Eu ma uit aici cand nu stiu ceva: Indice Glicemic – tabel indici. IG Dieta indicelui glicemic mic. Lista alimentelor cu index glicemic… De unde stiu cate calorii mananc? Din nou, e plin pe net de calculatoare de calorii si tabele. Eu […]

  10. Max toate la prodieta.ro . Ce te gândeşti reţete de pui ?rnde exemplu :rnMere pui rachiu , făcut cu jumatati piept de pui , coniac de mere , smântână , ceapă şi unt , impreuna cu ciuperci .rn    4 jumatati de piept de puirn  rn    sare şi piperrn    8 uncie ciuperci feliatern    2 lingurite de ulei de măslinern    2 lingurite de untrn    1 / 3 cana de mere rachiu , cum ar fi Apple Jack sau Calvadosrn    4 ceapa verde , tocatarn    1 / 2 ceaşcă smântână bătut sau smântână grelern    1 lingurita de frunze proaspete de cimbru sau cimbru 1 / 4 lingurita de frunze uscatern  rnpregătirea :rnAplatizarea de pui ; jumatati piept de pui loc între bucăţi de folie de plastic şi uşor, până la jumătate de kilogram subtiat şi uniforme în dimensiune. Se presara cu sare şi piper . Într-o tigaie grea de mare de ulei , de căldură de măsline şi unt la foc mediu . Adauga pieptul de pui . Gatiti pentru aproximativ 5 minute , până când se rumeneste , apoi . Adauga ciupercile si gatiti pentru aproximativ 5 minute mai mult . Adauga ceapa verde şi rachiu de mere şi gatiti pentru inca un minut , până când puiul este gătit şi ciupercile sunt fragede. Adauga smantana si cimbru ; se fierbe până când îngroşat. Gust şi se adaugă sare şi piper , dacă este necesar .rnAi altceva orice idei ? recipes for chicken

  11. Dieta ig e f. buna dar in prima faza sau primele 2-6. saptamani nu.ai voie sa mananci orez, cartofi c doar fierti si mancati a doua.zi) paine alba, zahar.

  12. Aceste tabele sunt necesare celor cu glicemia crescuta. E vorba de alimentele care contin carbohidrati,iar indicele exprima cifric doar capacitatea alimentului respectiv de a creste glicemia (nivelul zaharului in sange). Carnea nu contine carbohidrati, deci nu este pe aceste liste.

  13. …este buna dieta..dar am o nelamurire valoarea din tabel este calculata la 100grame?adica ex crustacee are un ig=5 ,adica 100grame crustacee are valoare IG=5?

  14. si cei care sunt alergici la nichel ? alergicci la crustacee? eu sunt una si daca ma uit la lista cu tot che contine nichel…deja nu mai mananc nimic.

  15. CE TIPURI DE CARNE SE POT CONSUMA SI CARE AR FI SI INDICELE GLICEMIC PENTRU FIECARE IN PARTE LA 100G ?
    LA ALIMENTELE CU INDICE GLICEMIC REDUS ACESTEA POT FI CONSUMATE IN ORICE CANTITATE IN TIMPUL UNEI ZILE SAU EXISTA RESTRICTII DE GRAMAJ?
    INDICATORII DIN TABEL SUNT RAPORTATI LA 100G DE PRODUS ?
    DE EX : MIGDALE 15

    • Buna ziua,
      Carnea nu are Indice Glicemic. Cititi cu atentie articolul si ce inseamna Indicele Glicemic al alimentelor. Acesta se refera numai la carbohidrati (glucide) si nu se contorizeaza la 100 gr, el clasifica alimentele dupa efectul pe care il au asupra glicemiei. Alimentele cu indice glicemic redus pot fi consumate in orice cantitate in timpul zilei. Desigur, fara exagerare caci pana la urma si apa (0 calorii) dauneaza daca alegem sa bem exagerat.

  16. am tinu dieta acum doi ani am slabit dar dupa o perioda am inceput sa mananc detoate m-am ingrasat la loc credeti ca pot sa o mai tin iar credeti ca ar avea acelasi efect?

Scrie un raspuns:

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *