Hipertensiune arteriala: Dieta

Tensiunea arteriala mare (hipertensiunea arteriala) inseamna ca inima munceste mai mult decat ar trebui pentru a putea pompa sangele prin organism, iar arterele sunt supuse permanent stresului. Tensiune arteriala mare netratata implica risc de accident vascular cerebral, infarct miocardic, boli renale si alte afectiuni grave. Alimentatia sanatoasa bazata pe multe fructe, legume, cereale integrale, mancarea de casa fara prea multa sare si sportul moderat scad tensiune arteriala.

Motivul pentru care avem tensiunea arteriala mare este legat de stilul de viață (cum și ceea ce manancam, cat de activi fizic suntem, daca suntem supraponderali sau stresati). Situatia este grava atunci cand arterele trebuie sa suporte niveluri ridicate de colesterol sau dacă sunt bolnave (boli coronariene), ori sunt slăbite și nu pot permite un flux sanguin optim. Când se întâmplă acest lucru, este in pericol chiar viata datorita riscului maxim de accident vascular cerebral, insuficienta renala sau diabet de tip 2. La nivel mondial, mor anual 7,5 milioane de oameni (12.8% din totalul deceselor) din cauza problemelor de sanatate cauzate de tensiune arteriala mare. Presiunea arterială este mare atunci când depăşeşte valoarea de 14/9. Prima cifră indică tensiunea sistolică şi corespunde cu momentul în care inima se contractă la fiecare bătaie.

Valoarea cuprinsa intre 120-139/80-89 este considerata pre-hipertensiune arteriala si demna de atenție, chiar dacă medicul nu ne prescrie neaparat medicamente. Între 140-159/90-99 se considera Etapa 1 de hipertensiune arteriala iar medicul dumneavoastră va prescrie probabil medicamente si va sfatuieste sa va modificati stilul de viata si chiar sa slabiti daca este cazul. O valoare mai mare de 160/100 – denumită etapa 2 – implica riscuri serioase și imediate, inclusiv atac de cord, accident vascular cerebral. Consultati medicul si aveti grija la alimentatie!

Hipertensiunea este caracterizată de o creștere persistentă a forței pe care sângele o exercită asupra pereților arteriali. Este normal ca această forță să crească atunci cand avem de-a face cu stres sau efort fizic, dar grav este ca hipertensiunea arterială poate exista chiar și atunci când suntem in repaus. Există două tipuri de hipertensiune: primara și secundara. Hipertensiunea arterială primară se dezvoltă încet, de-a lungul timpului. Cele mai multe cazuri de hipertensiune arterială (circa 90 %) se încadrează în această categorie. Hipertensiunea secundară este cauzată de altă afecțiune, cum ar fi boli de rinichi sau insuficiența renală / hormonala sau de folosirea unor medicamente. Hipertensiune secundară tinde sa se dezvolte mai rapid.

Studiile arata destul de clar că dieta poate fi eficientă în scăderea tensiunii arteriale. Dietary Approaches to Stop Hypertension (DASH) a testat o dieta bogata in fructe, legume, lactate cu continut scăzut de grăsimi si alimente fara grasimi saturate. Dieta DASH s-a dovedit a fi foarte eficienta pentru scaderea presiunii arteriale. Dieta se bazeaza pe: multe fructe, legume, cereale integrale si produse lactate degresate. Rezultatele pozitive asupra reducerii tensiunii sunt vizibile in doar doua saptamani!

Reduceti aportul de sare

Daca mancati alimente sarate, organismul retine multa apa iar efectul este asemanator cu adaugarea a mai mult lichid intr-un balon deja plin cu apa: cresterea presiunii. Studiul DASH a demonstrat ca tensiunea arteriala scade daca ne limitam la mai putin de o jumatate de lingurita de sare pe zi (1500 mg de sodiu). Chiar daca dvs nu adaugati prea multa sare in mancarurile pe care le gatiti acasa, trebuie sa aveti grija insa la alimentele procesate, ambalate, gata preparate. Iata o lista succinta a alimentelor pe care nu ar trebui sa le consumati daca suferiti de tensiune arteriala: muraturi, fast-food, cartofi prajiti, supe la plic, gogosi, mezeluri, conserve, pate.

Reduceti alcoolul. Cei care consuma alcool in cantitati mari tind sa aiba hipertensiune arteriala. Sunt permise cantitati mici (un pahar) de bere sau vin pe zi.

Eliminati tigarile. Fumatul este daunator tuturor persoanelor in general si celor care sufera de tensiune arteriala mare in special. Compusii din fumul de tutun rigidizeaza arterele. Nicotina din tigari produce constrictia vaelor iar lista daunelor asupra sanatatii poate continua…

Alimente care scad tensiunea arteriala

Sfecla rosie este eficienta ca tratament naturist pentru scaderea tensiunii arteriale. Un studiu recent citat de Daily Mail arata că aproximativ 225 de mililitri (o cană) de suc de sfecla rosie îi poate ajuta pe cei care suferă de presiunea arterială ridicată, reducându-le tensiunea cu 7%. Efectul a fost pronunţat la 6 ore după consumul de sfeclă, însă el a persistat chiar şi la 24 de ore de la consum. Va recomandam >> produsele bio pe baza de sfecla rosie in site-ul www.prodietabio.ro <<

Fulgii de ovaz ajuta la scaderea tensiunii arteriale si a colesterolului rau, dupa cum arata unele studii. Efectele sale benefice sunt datorate in mare parte fibrelor solubile beta-glucan. Fulgii integrali de ovaz bio sunt recomandati la micul dejun dar si macinati in retete de tarte, prajituri, diverse mancaruri.

Usturoiul ajuta la scaderea hipertensiunii. Va recomandam sa adaugati zilnic usturoi la masa de pranz si cina. Mancati alimente bogate in OMEGA 3. Uleiul de peste, semintele de in si somonul sunt surse foarte bune de Omega 3.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Prin continuarea navigării pe site confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform EU Cookie LAW. info

1. Ce date colectam. Numele si adresa de email pentru formularul de comentarii (numele poate fi si pseudonim). Nu trimitem nici un fel de promotionale pe adresa de email si nici nu transmitem aceasta adresa catre terte parti. Istoricul de navigare, cum ai interactionat cu website-ul, adresa IP, ce tip de browser folosesti, cat a durat vizita, istoricul de cautare, numarul de pagini vizitate, date legate de traffic. Nu trimitem newslettere si nu primim plati online, deci nu colectam date de card bancar.
2. Cum sunt colectate datele. Colectam in mod indirect date prin intermediul cookie si scripturi de monitorizare. Datele colectate in scop de masurare a audientei si care in principiu sunt cele de istoric de navigare sunt pastrate timp de 50 de luni. Aceste date sunt anonimizate si folosite in scopuri statistice fara a se putea identifica persoana reala.
3. De ce colectam datele. Din motive de securitate pe website si trasabilitate.
4. Cine proceseaza datele. Google Analytics, Adwords si Google Search Console pentru servicii de analiza a traficului. Datele tale personale pot fi trimise catre forurile guvernamentale sau instantele judecatoresti in cazul in care exista un temei legal pentru aceasta.
5. Link-uri catre alte website-uri. Este posibil ca in paginile magazinului nostru online sa existe link-uri catre diferite alte site-uri sau retele sociale asupra carora compania nostra nu are niciun control sau influenta.
6. Cum sunt protejate datele mele. Datele tale sunt tinute pe servere securizate, protejate cu ajutorul softurilor antivirus si firewall. Am implementat atat din puct de vedere tehnic cat si la nivel organizational solutii si proceduri pentru ca datele tale sa fie pastrate in siguranta si sa ramana confidentiale.
7. Care sunt drepturile tale. Chiar daca initial ti-ai dat acordul pentru prelucrarea datelor tale, acest acord poate fi retras in orice moment pentru anumite date sau pentru toate (cu respectarea legii si a timpului de stocare). Pentru datele pentru care nu exista obiectiuni in a fi procesate ele se considera de drept procesabile.
8. Transferul datelor in afara UE. Datele colectate de magazinul online sunt gazduite pe servere aflate la Hetzner (https://www.hetzner.de/) si sunt localizate in Frankfurt Germania. In calitate de prestator de servicii european, Hetzner este supus si el normelor GDPR. Terții (Google, Facebook si altii care opereaza in UE) sunt obligați prin contract pentru a proteja și menține confidențialitatea datelor tale și să le utilizeze exclusiv pentru scopurile pentru care le oferim.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.