Hipertensiune arteriala: Dieta

Tensiunea arteriala mare (hipertensiunea arteriala) inseamna ca inima munceste mai mult decat ar trebui pentru a putea pompa sangele prin organism, iar arterele sunt supuse permanent stresului. Tensiune arteriala mare netratata implica risc de accident vascular cerebral, infarct miocardic, boli renale si alte afectiuni grave. Alimentatia sanatoasa bazata pe multe fructe, legume, cereale integrale, mancarea de casa fara prea multa sare si sportul moderat scad tensiune arteriala.

Motivul pentru care avem tensiunea arteriala mare este legat de stilul de viață (cum și ceea ce manancam, cat de activi fizic suntem, daca suntem supraponderali sau stresati). Situatia este grava atunci cand arterele trebuie sa suporte niveluri ridicate de colesterol sau dacă sunt bolnave (boli coronariene), ori sunt slăbite și nu pot permite un flux sanguin optim. Când se întâmplă acest lucru, este in pericol chiar viata datorita riscului maxim de accident vascular cerebral, insuficienta renala sau diabet de tip 2. La nivel mondial, mor anual 7,5 milioane de oameni (12.8% din totalul deceselor) din cauza problemelor de sanatate cauzate de tensiune arteriala mare. Presiunea arterială este mare atunci când depăşeşte valoarea de 14/9. Prima cifră indică tensiunea sistolică şi corespunde cu momentul în care inima se contractă la fiecare bătaie.

Valoarea cuprinsa intre 120-139/80-89 este considerata pre-hipertensiune arteriala si demna de atenție, chiar dacă medicul nu ne prescrie neaparat medicamente. Între 140-159/90-99 se considera Etapa 1 de hipertensiune arteriala iar medicul dumneavoastră va prescrie probabil medicamente si va sfatuieste sa va modificati stilul de viata si chiar sa slabiti daca este cazul. O valoare mai mare de 160/100 – denumită etapa 2 – implica riscuri serioase și imediate, inclusiv atac de cord, accident vascular cerebral. Consultati medicul si aveti grija la alimentatie!

Hipertensiunea este caracterizată de o creștere persistentă a forței pe care sângele o exercită asupra pereților arteriali. Este normal ca această forță să crească atunci cand avem de-a face cu stres sau efort fizic, dar grav este ca hipertensiunea arterială poate exista chiar și atunci când suntem in repaus. Există două tipuri de hipertensiune: primara și secundara. Hipertensiunea arterială primară se dezvoltă încet, de-a lungul timpului. Cele mai multe cazuri de hipertensiune arterială (circa 90 %) se încadrează în această categorie. Hipertensiunea secundară este cauzată de altă afecțiune, cum ar fi boli de rinichi sau insuficiența renală / hormonala sau de folosirea unor medicamente. Hipertensiune secundară tinde sa se dezvolte mai rapid.

Studiile arata destul de clar că dieta poate fi eficientă în scăderea tensiunii arteriale. Dietary Approaches to Stop Hypertension (DASH) a testat o dieta bogata in fructe, legume, lactate cu continut scăzut de grăsimi si alimente fara grasimi saturate. Dieta DASH s-a dovedit a fi foarte eficienta pentru scaderea presiunii arteriale. Dieta se bazeaza pe: multe fructe, legume, cereale integrale si produse lactate degresate. Rezultatele pozitive asupra reducerii tensiunii sunt vizibile in doar doua saptamani!

Reduceti aportul de sare

Daca mancati alimente sarate, organismul retine multa apa iar efectul este asemanator cu adaugarea a mai mult lichid intr-un balon deja plin cu apa: cresterea presiunii. Studiul DASH a demonstrat ca tensiunea arteriala scade daca ne limitam la mai putin de o jumatate de lingurita de sare pe zi (1500 mg de sodiu). Chiar daca dvs nu adaugati prea multa sare in mancarurile pe care le gatiti acasa, trebuie sa aveti grija insa la alimentele procesate, ambalate, gata preparate. Iata o lista succinta a alimentelor pe care nu ar trebui sa le consumati daca suferiti de tensiune arteriala: muraturi, fast-food, cartofi prajiti, supe la plic, gogosi, mezeluri, conserve, pate.

Reduceti alcoolul. Cei care consuma alcool in cantitati mari tind sa aiba hipertensiune arteriala. Sunt permise cantitati mici (un pahar) de bere sau vin pe zi.

Eliminati tigarile. Fumatul este daunator tuturor persoanelor in general si celor care sufera de tensiune arteriala mare in special. Compusii din fumul de tutun rigidizeaza arterele. Nicotina din tigari produce constrictia vaelor iar lista daunelor asupra sanatatii poate continua…

Alimente care scad tensiunea arteriala

Sfecla rosie este eficienta ca tratament naturist pentru scaderea tensiunii arteriale. Un studiu recent citat de Daily Mail arata că aproximativ 225 de mililitri (o cană) de suc de sfecla rosie îi poate ajuta pe cei care suferă de presiunea arterială ridicată, reducându-le tensiunea cu 7%. Efectul a fost pronunţat la 6 ore după consumul de sfeclă, însă el a persistat chiar şi la 24 de ore de la consum. Va recomandam >> produsele bio pe baza de sfecla rosie in site-ul www.prodietabio.ro <<

Fulgii de ovaz ajuta la scaderea tensiunii arteriale si a colesterolului rau, dupa cum arata unele studii. Efectele sale benefice sunt datorate in mare parte fibrelor solubile beta-glucan. Fulgii integrali de ovaz bio sunt recomandati la micul dejun dar si macinati in retete de tarte, prajituri, diverse mancaruri.

Usturoiul ajuta la scaderea hipertensiunii. Va recomandam sa adaugati zilnic usturoi la masa de pranz si cina. Mancati alimente bogate in OMEGA 3. Uleiul de peste, semintele de in si somonul sunt surse foarte bune de Omega 3.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.