Gomasio

Condimentul gomasio provine din combinarea cuvintelor japoneze „goma” (susan) și „sio” (sare), fiind cunoscut și sub denumirea de „sare de susan” sau „sare orientală”. Așadar, gomasio este un condiment japonez preparat din sare de mare nerafinată, alge și semințe de susan, dând o notă distinctivă felurilor de mâncare și salatelor, având o aromă ușoară de nuci.
Gomasio este un înlocuitor perfect pentru sare în cazul multor feluri de mâncare deoarece dă o aromă plăcută mâncărurilor și reduce cantitatea de sare necesară. Această „Sare a Orientului” este folosită în special în salate și supe, dar poate aduce multă savoare și felurilor principale precum orezul, pastele, legumele sau leguminoasele.

Gomasio este deosebit de prețuit pentru aroma și beneficiile sale în întreaga lume. Orice gurmand are în bucătărie gomasio. În Asia, acesta este considerat un bun ajutor pentru digestie. Lignanii, sesamina, sesamolul și sesamolina sunt compuși antioxidanți ce se regăsesc în susan și despre care studiile susțin că aduc beneficii sistemului vascular.

Gomasio, cunoscut și ca „gomashio”, este un condiment tradițional japonez folosit secole de-a rândul. Este presărat peste mâncare în locul sării de masă. Spre deosebire de occidentali, japonezii nu au avut niciodată obiceiul de a asezona mâncarea cu sare. În locul acesteia, ei preparau condimente pentru a le folosi la masă cu scopul de a intensifica și echilibra aromele și nutrienții din mâncare.

Când susanul fierbinte este măcinat cu sare, uleiul din semințe acoperă sarea, topind-o astfel încât să experimentați din plin aroma. Rezultatul: veți consuma mai puțină sare iar mâncărurile vor avea mai mult gust.

Sesame Sesamum indicum este cea mai veche plantă erbacee crescută pentru sămânța sa. Se presupune că își are originile în Africa unde este cunoscută sub numele de „benniseed” și „sim-sim”. Folosită de-a lungul preistoriei, sămânța a fost un aliment important pentru civilizațiile mediteraneene și orientale timpurii. Soldații greci și turci au purtat cu ei aceste semințe în toate timpurile, în rații diferite. Egiptenii măcinau semințele de susan pentru a obține făina pe care o foloseau în prepararea pâinii și a altor feluri de mâncare. Romanii le măcinau transformându-le într-o pastă pe care o întindeau pe pâine.

Expresia „Sesam, deschide-te!” reflectă deschiderea seminței de susan atunci când ajunge la maturitate și semnifică intrarea în splendoare și abundență. Susanul este adesea numit sămânța longevității.

Iată compoziția gomasio:

Semințe de susan: Cupru, magneziu, calciu, fosfor, fier, zinc și seleniu. Ca și în cazul semințelor de in, cele de susan conțin lignani, ale căror proprietăți s-a dovedit că reduc colesterolul.
Sare de mare: Sarea de mare se produce prin evaporarea apei de mare. În urma acestui proces natural rămân minerale intacte. Sarea de masă, pe de altă parte, este extrem de procesată și golită de minerale. Mai mult decât atât, aceasta conține aditivi care previn agregarea. În anii 1920, iodul a fost adăugat înapoi în sarea de masă pentru a preveni deficiența în rândul populației.
Alge marine: Un adevărat superaliment! Bogat în iod, lignani, magneziu, calciu, fier, potasiu, acid pantotenic, riboflavină și acid folic.
De ce avem nevoie de iod? Iodul este esențial pentru producerea de hormoni tiroidieni, triiodotironina (T3) și tiroxina (T4). Glanda tiroidă extrage iodul din sânge și îl transformă în hormoni tiroidieni, care sunt apoi stocați și eliberați când este necesar. Hormonii tiroidieni sunt utili în creștere/dezvoltare, metabolism, funcționarea nervilor/mușchilor și în formarea celulelor sanguine. Un aport adecvat de iod este important în special în timpul sarcinii pentru a preveni problemele de dezvoltare și defectele din naștere. Iodul se regăsește în mod natural în produsele lactate, în fructele de mare și în legumele crescute într-un sol bogat în iod. Algele reprezintă o excelentă sursă de iod pentru vegani!

Cum se perapră gomasio?

Pentru a prepara gomasio vă trebuie: 1 ceașcă semințe de susan, 1 lingură sare de mare, 1 fâșie de alge marine kombu. Încălzind o tigaie de fier la foc mediu, adăugați semnțele de susan și prăjiți-le până când se auresc și devin ușor crocante. Amestecați constant pentru a nu se arde! Mutați semințele într-un mojar și zdrobiți-le folosindu-vă de pistil. Prăjiți fâșia de alge kombu în tigaia de fier, îndepărtați-o și rupeți-o în bucățele. Zdrobiți-le în mojar, cu pistilul. Amestecați toate ingredientele și păstrați gomasio într-un recipient ermetic.

Folosind gomashio în asezonarea felurilor de mâncare, beneficiați de toate proprietățile și efectele pozitive ale semințelor de susan:
– Mixul cu susan stimulează sistemul digestiv și ajută digestia, contribuind la o mai bună asimilare a nutrienților din alimentele pe care le consumăm.
– Gomasio furnizează o mulțime de nutrienți, minerale, vitamine din complexul B și fier organismului nostru, fiind considerat, de fapt, condimentul remineralizant chintesențial.
– Sarea Orientală (gomasio) este bogată în calciu, având în vedere că susanul conține de 10 ori mai mult calciu decât laptele.

Gomasio conține chiar mai multă lecitină decât soia, ceea ce ajută la menținerea sub control a colesterolului și la îmbunătățirea memoriei.
– Gomasio este condimentul ideal pentru controlul colesterolului.
– În plus, folosind gomasio, veți consuma mult mai puțină sare în felurile de mâncare și în salate, iar acest lucru ajută la prevenirea unor boli precum hipertensiunea arterială.

Gomasio este un condiment folosit în bucătăria japoneză, dar și principalul ingredient în dieta macrobiotică. Are aroma specifică susanului prăjit și poate fi adăugat aproape la orice… paste, orez, floricele de porumb sau salate. Este mai mult decât un simplu condiment, furnizând o mulțime de minerale esențiale pentru sănătate, inclusiv pentru buna funcționare a tiroidei. Puteți considera gomasio ca pe un „condiment remineralizant”.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.