Goji

Goji are proprietati nutritive care l-au propulsat printre alimentele vedeta ale momentului. Goji este un fruct exotic foarte bogat in antioxidanti. De altfel, goji este considerat ca fiind unul dintre cele mai sanatoase fructe din lume. Fructele de padure goji au un gust dulce acrisor si chiar usor picant. In Romania goji au aparut in comert de putin timp dar sunt foarte apreciate si au un pret accesibil. Ca si avocado, cartoful dulce, anghinarea, broccoli sau alte fructe si legume nemaintalnite pe la noi, fructele goji berry s-au impus prin proprietatile lor nutritive reale. Goji contin vitamine esentiale, minerale, aminoacizi si polizaharide cu rol in cresterea imunitatii. In fructele goji berry gasim o cantitate insemnata de carotenoide, zinc, claciu, seleniu, fosfor si germaniu cu rol dovedit in terapia pacientilor cu cancer.

Mancati goji zilnic in cantitati moderate alaturi de seminte crude, migdale, alune de padure si cereale integrale!

GojiGoji (sau lycium barbarum, sau lycium chinense, wolfberry, gou qi zi, ) au fost folosite in tarile din Asia precum China, Coreea si Japonia de peste 2500 de ani fiind recunoscut pentru beneficiile aduse sanatatii, pentru proprietatile anti-imbatranire, ajutorul pentru buna functionare a rinichilor si ficatului. Fructele goji stimuleaza sistemul imunitar iar prin proprietatile lor nutritive si curative ajuta la scaderea colesterolului, imbunatatesc circulatia sanguina, vederea si fertilitatea. Goji contin zeaxatina iar alimentele bogate in zeaxatina sunt de ajutor in minimazarea riscului dezvoltarii degenerescentei maculare legate de varsta, cauza principala a pierderii vederii la persoanele peste 65 de ani.

Fara protectie constanta, ADN-ul uman poate fi afectat de toxine si alimente nesanatoase. Aceste daune care conduc la imbolnavirea sau imbatranirea organismului pot fi contracarate cu fructe si legume bogate in antioxidanti. Goji ocupa locul nr.1 in Scala ORAC (Capacitatea de absorbţie a radicalilor de oxigen – Oxygen Radical Absorbance Capacity). ORAC este testul standard realizat de Departamentul Agriculturii din SUA pentru a masura nivelul de antioxidanti din alimente.

Daca sunteti anemic, fructele goji lupta cu obosela pentru dvs. Goji sunt bogate in fibre si fier. Nu este nevoie sa consumati o cantitate prea mare de goji berry. O mana de goji saptamanal va ajuta in lupta cu anemia si lipsa de fier in organism. Goji aduc aceleasi beneficii indiferent de forma in care le consumam: suc, fructe intregi sau ceai. In general, fructele goji au un pret mai mic decat sucul goji si de aceea ne putem orienta catre fructe.

De cativa ani incoace goji sunt tare la moda si la noi iar proprietatile lui antioxidante sunt testate si demonstrate de diverse studii.

Un studiu chinez publicat in Jurnalul Chinez de Oncologie din 1994 a constatat ca 79 de persoane cu cancer au raspuns mai bine la tratament atunci cand goji berry au fost adaugate in regimul alimentar zilnic. Mai multe studii au fost derulate in tarile Asiei dar pentru maxima credibilitate, occidentalii au vrut sa aiba si studii in afara spatiului asiatic. Rezultatele primului studiu efectuat in afara Chinei au fost publicate in Revista de Medicina Complementara si Alternativa (vol. 14, nr. 4, 2008). Studiul care a examinat efectele consumului de suc din boabe de goji a fost randomizat, verificat cu placebo si dublu orb. Potrivit cercetatorilor, persoanele care au consumat suc de goji timp de 14 zile au raportat un nivel crescut al energiei zilnice, o calitate mai buna a somnului, acuitate mentala, calm si imbunatatirea functiilor gastro-intestinale. Studiul a fost finantat de Freelife International pentru a atesta calitatea produselor sale.

Doza de suc de Goji berry folosita in timpul studiului a fost echivalentul a 150 g de fructe de goji. Puteti alege asadar intre suc si fructe de goji, ambele variante au proprietati nutritive minunate.

Participantii la studiu au remarcat diminuarea arsurilor la stomac si a aciditatii stomacale, pielea si unghiile aratau mult mai bine iar femeile au simtit o scadere a durerilor menstruale. Mai mult decat atat, fructele goji imbunatatesc si starea de spirit. Goji ajuta intr-o dieta sanatoasa iar persoanele care tin cura de slabire pot manca goji.

Potrivit cercetatorilor, rezultatele “indica in mod clar” faptul ca fructele de goji aduc beneficii sanatatii. Autorii sugereaza ca sunt necesare cercetari suplimentare pentru a confirma si extinde nivelul de cunostinte privind proprietatile si beneficiile uimitoare aduse de fructele de goji.

________________________________

Valori nutritionale goji/ 100 g:

-valoare energetica:1390 kJ/ 339,09 kCal;
-proteine 14,42 g;
-carbohidrati: 69,99 g (din care zahar 44,2 g);
-grasimi: 1,05 g;
-acizi grasi saturati: 0,46 g;
-fibre: 2 g.

>> Vezi Fructe deshidratate Goji, Suc de Goji si Miere cu Goji >> detalii si preturi <<

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.