Ghee Unt: Ce este, cum il folosim?

Ghee unt clarificat. Pret ghee, beneficii si proprietati.

Ghee unt clarificat. Citeste despre ce este ghee, pret, beneficii si proprietati.

Ghee este practic un unt limpede, clarificat, apreciat de specialiștii în gastronomie, chefi și de toți cei pasionați de mâncare sănătoasă și gustoasă. Ghee este un unt clarificat originar din India antică deosebit de mult folosit și în zilele noastre în special în bucătăriile profesioniste.

Ce este ghee

Untul este încălzit până ce părțile solide din lapte ajung pe fundul tigăii, apoi lichidul limpede este strecurat, iar părțile solide sunt îndepărtate. Uleiul rezultat, numit și ulei de unt, ghee, poate suporta temperaturi mai ridicate fără să se ardă datorită absenței părților solide din lapte, astfel că este utilizat frecvent în preparate ce necesită sotare și pregătire la temperaturi mari. Datorită acestui lucru este apreciat de bucătarii profesioniști care pun preț atât pe gustul mâncărurilor dar și pe calitatea lor nutritivă.

Fie că untul conține grăsimi animale, părți solide din lapte, fie apă, ghee este o grăsime pură din unt gătită mai mult timp, până ce toată apa este îndepărtată, iar părțile solide din lapte sunt caramelizate și apoi îndepărtate prin filtrare. Untul nu este neapărat dăunător, dar ghee în mod aparte deține beneficii pentru sănătate care îl fac mai sănătos decât untul.

Unul dintre cele mai mari beneficii pe care le are ghee este profilul său nutrițional.

Este deosebit de bogat în vitaminele A și E, iar grăsimile saturate din ghee sunt mai ușor de descompus decât grăsimile saturate din carne, precizează dieteticiana Sanjana Shenoy. O porție de ghee conține 1.418 Unități Internaționale de vitamina A și 1,3 miligrame de vitamina E, sau 28 la sută, respectiv 7 la sută din cantitatea zinică recomandată. La fel ca untul de cocos, ghee are un punct de ardere ridicat, prin urmare este utilizat foarte des la gătit.

În anii 1990, cercetătorii au descoperit că, într-un cadru controlat, untul duce la creșterea lipoproteinelor cu densitate joasă, adică tipul nesănătos de colesterol. Un studiu din 1993 publicat în „Journal of Lipid Research” a relevat că bărbații care au consumat unt aveau nivelurile de LDL mai mari cu 5 la sută. Un studiu mai recent, publicat în 2005 în „European Journal of Clinical Nutrition”, a descoperit că femeile care au consumat zilnic 40 grame de grăsime provenită din lactate, sub forma untului, în comparație cu cele care au consumat grăsime din lactate, sub forma brânzei, au înregistrat o creștere a colesterolului LDL. Aceste studii sugerează că untul nu ar trebui consumat în cantități mari din cauza efectelor sale asupra nivelurilor de colesterol.

Ghee poate să scadă nivelurile de colesterol nesănătos

Pe de altă parte, s-a descoperit că ghee scade nivelurile colesterolului LDL atunci când este consumat frecvent. Potrivit unui articol publicat în 2010 în „Ayu”, studiile efectuate atât pe animale, cât și pe oameni, au arătat că un consum regulat de ghee scade nivelurile colesterolului nesănătos, acesta fiind LDL sau lipoproteinele cu densitate foarte joasă, precum și trigliceridele. Într-un studiu publicat în 2000, în „Journal of Nutritional Biochemistry”, cobailor li s-a administrat zilnic ghee, sub forma unei cantități ce reprezenta 2,5 procente din greutatea proprie. După opt săptămâni, nivelurile colesteroului seric au fost diminuate, iar oamenii de știință au concluzionat că ghee influențează metabolismul colesterolului.

Ghee susține sănătatea inimii

Articolul publicat în 2010 în „Ayu” menționa un studiu din India care arăta că populația umană care consumă mai mult ghee a prezentat mai puține cazuri de boli de inimă. Este posibil ca un studiu publicat în 2013 în „Lipids in Health and Disease” să fi adus puțină lumină asupra acestui model atunci când a descoperit că ghee contribuie la protejarea arterelor de la rigidizare. Cobailor li s-a administrat ghee timp de 35 de zile, fapt ce a dus, în medie, la o diminuare de 52 la sută a nivelurilor colesterolului total și o scădere de 23 la sută a nivelului de trigliceride. Între timp, nivelurile de lipoproteine cu densitate ridicată, sau colesterolul „bun” care ajută la prevenirea bolilor cardiace, au crescut cu 18 procente. Oamenii de știință au ajuns la concluzia că abilitatea produsului ghee de a elimina colesterolul nedorit de pe artere este utilă în prevenirea bolilor de inimă.

Ce preț are untul ghee și de unde putem cumpăra?

Untul ghee are un preț ce poate varia în funcție de calitate, certificare bio, gramaj. Putem comanda in magazinele cu produse natural. Vezi preț unt ghee și cum putem comanda online în www.prodietamagazin.ro.

Proprietăți și beneficii ghee: Gustos și excelent pentru gătit

1. Ghee are un punct de ardere ridicat (250 °C).
Puteți găti și prăji cu ghee și acesta nu se va descompune în radicali liberi ca în cazul multor alte uleiuri.
2. Ghee nu se alterează ușor și nu necesită refrigerare.
Unele amestecuri de ghee rezistă până la 100 de ani.
3. Are gust de unt fără a cauza alergii la lactate.
Ghee este preparat din unt, însă părțile solide din lapte și impuritățile au fost îndepărtate, astfel încât majoritate persoanelor cu intoleranță la lactoză sau cazeină nu au nicio problemă cu ghee.
Foarte nutritiv:
4. Ghee este bogat în vitaminele A și E, solubile în ulei.
5. Ghee este bogat în K2 și CLA (Acid Linoleic Conjugat), un antioxidant cu proprietăți antivirale dacă își are sursa în iarba cu care sunt hrănite vacile.
6. Ghee este bogat din punct de vedere nutrițional ca și uleiul de cocos.
Ghee este bogat în acizi grași cu lanț mediu care sunt absorbiți direct către ficat (precum carbohidrații) și arși ca energie. Atleții pot utiliza ghee ca pe o sursă consistentă de energie.
7. Slăbire. Digestia bună și întărirea imunității.
Energia provenită de la acești acizi grași cu lanț mediu poate fi folosită pentru a arde alte grăsimi din sistem și a slăbi.  Ghee (spre deosebire de alte uleiuri) este bogat în acid butiric, un acid gras cu lanț scurt. Bacteriile intestinale benefice transformă fibrele în acid butiric, iar apoi îl folosesc ca sursă de energie și ca suport pentru peretele intestinal. Așadar, un organism sănătos își prepară propria formă de „ghee”, însă puteți fi de mare ajutor dacă îl cosumați.
8. Tract digestiv sănătos.
Cercetările arată că persoanele cu tracturi digestive nesănătoase nu produc acid butiric. Ghee stimulează secreția de acid gastric, ajutând astfel în procesul digestiv. O digestive mai bună înseamnă o sănătate mai bună și eliminarea kilogramelor în plus.

9. Sistem imunitar sănătos
Cercetările arată că o producție adecvată de acid butiric susține producerea de celule T killer în intestine, generând astfel un sistem imunitar puternic.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.