Germeni si Vlastari: beneficii si proprietati nutritive

Germenii și vlăstarii de grâu, broccoli, lucernă (alfalfa), linte, ridichii, soia verde, quinoa, susan, floarea soarelui reprezintă alimente cu beneficii și proprietăți nutritive extraordinar de valoroase. Vezi aici » multiple opțiuni și variante de preț pentru semințe bio speciale pentru germinare.

GermeniExperții estimează că există până de 100 de ori mai multe enzime în germeni decât în fructe și legume. Enzimele sunt tipuri speciale de proteine care se comportă drept catalizatori pentru toate funcțiile organismului. Asimilarea a cât mai multe vitamine, minerale, aminoacizi și acizi grași esențiali din alimentele pe care le consumați asigură organismului blocurile nutriționale ale vieții care determină ca fiecare proces să funcționeze mai eficient.

În viața unei plante, germinarea este momentul de maximă vitalitate și energie. Sămânța, după ce a stat liniștită pentru o perioadă lungă de timp, devine din ce în ce mai activă și își începe călătoria prin sol și la suprafață. Atunci când încolțește, o sămânță sănătoasă activează multe sisteme metabolice diferite. Transformă în vitamina C o parte din propriul conținut de zaharuri, acționând ca un antioxidant în noul mediu deschis, la aer. De asemenea, începe să sintetizeze o varietate de enzime noi, multe dintre ele necesare metabolismului în prezența oxigenului în lumea de deasupra solului. Gram cu gram, semințele încolțite sunt mai bogate în vitamina C decât plantele mature care devin mai târziu, deoarece acest moment din ciclul vieții lor cere un nivel ridicat de vitalitate. Semințele încolțite pot fi cu siguranță ideale pentru sănătatea dumneavoastră!

În partea de jos a articolului vă detaliem și modalitatea simplă prin care putem obține germeni cu ajutorul unui borcan și al unui tifon (click aici pentru a sări direct la modul de germinare acasă). Investiția este așadar minimă pentru a putea obține germeni.

Beneficiile semințelor încolțite asupra sănătății:

Germinare in borcan

Germinare in borcan

  • Ajută digestia;
  • Întăresc sistemul imunitar;
  • Ajută în controlul greutății;
  • Protejează organismul împotriva cancerului;
  • Îmbunătățesc circulația sângelui în corp;
  • Contribuie la reducerea riscului de boli de inimă;
  • Ajută la creșterea și dezvoltarea organismului;
  • Scad riscul de defecte de tub neural în timpul sarcinii;
  • Ajută la prevenirea cataractei și degenerării maculare;
  • Inhibă dezvoltarea herpesului și reduce efectul reacțiilor alergice și astmului.

Pentru a obține beneficiile germenilor sănătoși, aceștia trebuie să fie foarte proaspeți și refrigerați și manevrați cu grijă. Majoritatea semințelor pot fi încolțite acasă, utilizând o parte semințe la trei părți apă, un borcan de sticlă cu gură largă și un capac de protecție sau un tifon. Multe magazine cu alimente sănătoase au truse pentru germinare care fac procesul ușor de înțeles și complet. Unele semințe nu vor încolți prea mult în apa de la robinet, ceea ce înseamnă că o sursă de apă mai curată (cum e apa plată îmbuteliată sau apa filtrată) constituie o alegere mai bună pentru germinare.

Beneficiile pentru sănătate ale semințelor încolțite alcătuiesc o listă desul de impresionantă și includ abilitatea de a îmbunătăți procesul digestiv, creșterea metabolismului, activitatea enzimatică în tot corpul, de a preveni anemia, de a ajuta la slăbit, a scădea colesterolul, de a reduce tensiunea arterială, proteja împotriva cancerului, de a îmbunătăți sănătatea pielii și a vederii, de a susține sistemul imunitar și de a crește rezervele de energie utilizabilă.

Semințele încolțite se pot referi la un număr de semințe de legume sau boabe de leguminoase aflate în perioada de după ce încep să crească.

Cele mai utilizate semințe încolțite la gătit sunt alfalfa, broccoli, soia, ridichii, semințe de floarea soarelui și cele de fasole mung, precum și mai multe tipuri de germeni de leguminoase. Motivul pentru care așa de multe persoane apelează la semințele încolțite ca sursă de hrană este acela că ele reprezintă o cantitate de vitamine și minerale mult mai semnificativă decât în cazul formei lor neîncolțite. De obicei, la o săptămână după încolțire, germenii vor avea cea mai mare concentrație și biodisponibilitate de nutrienți.

Semințe ECOLOGICE BIO pentru germinare, obținere germeni, lăstrai proaspeți în site-ul proDietaNaturala.ro

Semințe ECOLOGICE BIO pentru germinare, obținere germeni, lăstati proaspeți în site-ul proDietaNaturala.ro

Boabele conțin un depozit al tuturor nutrienților importanți de care are nevoie o plantă pentru a crește în primele zile, așa că acele mici capsule sunt pline de compuși organici importanți, vitamine și minerale pe care organismul nostru le poate utiliza.

Germenii, tinerii vlăstari vor fi consumați în stare crudă

Este important de reținut că o mare parte a valorii nutritive a semințelor încolțite se pierde atunci când sunt încălzite. Cu alte cuvinte, deși sunt o sursă foarte importantă de nutrienți și factori benefici pentru sănătate, acestea ar trebui întotdeauna să fie adăugate în mâncare în forma lor crudă pentru a le fi garantat impactul.

Valoarea nutrițională a semințelor încolțite

Toate beneficiile nutriționale și medicale ale semințelor încolțite derivă din conținutul lor impresionant de vitamine, minerale și compuși organici. Semințele încolțite conțin o cantitate semnificativă de proteine și fibre alimentare, precum și vitamina K, folat, acid pantotenic, niacină, tiamină, vitamine C, vitamine A și riboflavină. În ceea ce privește mineralele, semințele încolțite conțin mangan, cupru, zinc, magneziu, fier și calciu. Mulți dintre acești nutrienți componenți cresc impresionant de mult pe măsură ce sămânța încolțită continuă să se dezvolte. Alături de toate aceste componente, germenii sunt de asemenea o sursă bogată de enzime esențiale pentru sănătate.
Calitatea proteinelor din boabe, nuci, semințe sau grăunțe se îmbunătățește în momentul germinării. Proteinele se transformă în timpul procesului de înmuiere și germinare, îmbunătățindu-și valoarea nutrițională. Aminoacidul lizină, de exemplu, care este necesar în prevenirea herpesului și în menținerea unui sistem imunitar sănătos, crește semnificativ în timpul procesului de germinare.

Alcalinizarea organismului, un beneficiu important adus de tinerii vlăstari și de germeni

Semințele încolțite vă alcalinizează corpul. Multe boli, inclusiv cancerul, au fost legate de excesul de aciditate din organism și de aceea alcalinizarea este binevenită.
Potrivit unui studiu de la International Journal of Applied Science, semințele încolțite au cea mai mare concentrație de fitonutrienți per calorie decât orice alt aliment. Fitonutrienții joacă un rol activ în ameliorarea afecțiunilor.

Semințele încolțite înlocuiesc cu succes salata verde din sandvișuri și sunt excelente în salate!

Germeni intr-un sandwich sanatos

Germeni într-un sandwich sănătos

Beneficiile pentru sănătate ale semințelor încolțite

Digestie: Unul dintre cele mai bune lucruri legate de semințele încolțite este acela că ele conțin un număr impresionant de mare de enzime. Acest lucru poate accelera multe procese metabolice și reacții chimice din organism, mai ales când este vorba despre digestie. Enzimele constituie o parte importantă a procesului digestiv și ajută la descompunerea alimentelor în mod eficient, crescând absorbția de nutrienți de către tractul digestiv. Mai mult decât atât, fibrele alimentare ce se găsesc în semințele încolțite contribuie la îmbunătățirea funcțiilor digestive. Fibrele dau volum scaunului, facilitând trecerea lui prin tractul digestiv. În plus, fibrele alimentare stimulează sucurile gastrice, care ajută enzimele ce se găsesc deja în semințe la descompunerea efectivă și eficientă a alimentelor. Semințele încolțite reprezintă o cale bună de combatere a constipației, precum și a diareei, și pot preveni chiar și cancerul colorectal.

Accelerează metabolismul: Așa cum s-a menționat deja, semințele încolțite conțin o cantitate mare de enzime care de obicei nu sunt disponibile prin alimentație. Acest aport major reprezintă un impuls pentru organism și poate avea un impact serios asupra activității metabolice a corpului. Dincolo de asta, germenii pot conține și o cantitate semnificativă de proteine, care sunt o parte esențială a mâncării ce permite organismului să-și desfășoare toate funcțiile chimice. Proteinele sunt necesare pentru aproape toate procesele din organism, mai ales în crearea și menținerea celulelor, în repararea organelor, regenerarea pielii, creșterea oaselor, dezvoltarea musculaturii și în multe alte aspecte foarte importante ale sănătății. Acest lucru înseamnă că semințele încolțite sunt o cale simplă și delicioasă de a vă îmbunătăți funcționarea și dezvoltarea generală a organismului. Acest conținut extrem de nutritiv este și motivul pentru care germenii sunt foarte recomandați pentru vegetarieni și vegani, din moment de carnea este o sursă tradițională atât de importantă de proteine. Pentru multe persoane, semințele încolțite pot înlocui această sursă de proteine.

Anemia și circulația sângelui: Anemia este un termen tehnic ce desemnează deficitul de fier. Dacă nu consumați suficiente alimente cu fier, numărul globulelor roșii va scădea, deoarece fierul reprezintă o parte esențială din producerea de celule roșii. Acest lucru poate duce la stări de oboseală și greață, amețeli și tulburări stomacale. Prin menținerea numărului de globule roșii cu ajutorul unor cantități adecvate de fier (și cupru, prezent în semințele încolțite), vă puteți îmbunătăți circulația sangvină din organism, crescând astfel gradul de oxigenare a celulelor și sistemelor de organe pentru a le optimiza funcționarea.

Slăbit: Semințele încolțite sunt unul dintre acele alimente care sunt foarte bogate în nutrienți, însă foarte sărace în calorii. Acest lucru înseamnă că puteți consuma semințe încolțite fără să vă îngrijorați în privința sabotării dietei. Mai mult decât atât, fibrele conținute de germeni ne ajută să ne simțim plini, adăugând volum scaunului și inhibând eliberarea grelinei, hormonul foamei care îi spune minții că suntem pregătiți să mâncăm ceva. Acest lucru poate să reducă supraalimentația sau gustările prea dese, două dintre cele mai mari probleme pentru persoanele care suferă de problema obezității.

Sănătatea inimii: Semințele încolțite sunt o excelentă sursă de acizi grași omega-3 și, deși aceștia sunt practic o formă de colesterol, ei sunt considerați colesterolul „bun” (colesterol HDL) și pot chiar să scadă cantitatea de colesterol dăunător din vasele de sânge și artere. De asemenea, acizii grași omega-3 sunt în mod natural antiinflamatori, așadar reduc și stresul existent în sistemul cardiovascular. Totodată, conținutul de potasiu din germeni contribuie la scăderea tensiunii arteriale, din moment ce potasiul este un vasodilatator, și poate elibera tensiunea din artere și vasele sangvine. Acest lucru stimulează circulația și oxigenarea, descurajând totodată formarea cheagurilor de sânge și diminuând riscul de ateroscleroză, atac de cord și infarct.

Sistemul imunitar: Există un număr de factori care determină ca semințele încolțite să fie un stimulant puternic pentru sistemul imunitar. Numai conținutul lor de vitamina C le face un stimulant puternic pentru globulele albe din organism care luptă împotrivă infecțiilor și bolilor. În plus, pe măsură ce un germen continuă să se dezvolte, vitamina A se poate multiplica de aproape zece ori față de faza inițială. Vitamina A are mai multe proprietăți antioxidante care reprezintă o sursă de întărire a sistemului imunitar.

Prevenirea cancerului: Activitatea antioxidantă a compușilor organici ce se găsesc în semințele încolțite le face o alegere anti-cancer foarte bună pentru dietă. Vitamina C, vitamina A, precum și aminoacizii și proteinele (inclusiv cantitatea uriașă de enzime) pot și ele să aibă un impact asupra conținutului de radicali liberi din organism. Aceștia sunt produsele secundare naturale și periculoase ale metabolismului celular ce pot cauza mutația celulelor sănătoase și transformarea lor în celule canceroase. De asemenea, radicalii liberi sunt vinovați pentru unele boli de inimă, îmbătrânirea prematură, deficiențele cognitive și pentru mai multe probleme de sănătate ce au legătură cu vârsta. Semințele încolțite pot contracara aceste efecte, ajutând astfel la diminuarea șanselor dezvoltării cancerului.

Vedere și sănătatea ochilor: Timp de mulți ani, vitamina A a fost asociată cu îmbunătățirea sănătății vizuale. Acționează ca agent antioxidant ce protejează celulele ochilor de radicalii liberi. În acest fel, semințele încolțite pot contribui la prevenirea glaucomului, cataractei și degenerării maculare. De fapt, în unele cazuri, vederea poate fi chiar îmbunătățită, așadar consumați semințe încolțite și începeți să vedeți lumea un pic mai clar!

Herpes: Herpesul poate fi o afecțiune inestetică, dureroasă și inconfortabilă de care puteți suferi. Dacă se infectează, poate deveni un risc serios pentru sănătate. Există o enzimă specifică, numită lizină, care inhibă efectiv dezvoltarea herpesului și îl tratează dacă apare. Din fericire, această enzimă se găsește în cantități semnificative în semințele încolțite!

Alergii și astm: Unele sortimente de semințe încolțite, precum germenii de broccoli, au fost legate de reducerea reacțiilor alergice, inclusiv a astmului, care reprezintă o afecțiune inflamatorie a sistemului respirator. Cu toate că nu este înțeleasă cu exactitate metoda chimică prin care acționează, tot timpul se efectuează cercetări în plus pe acest subiect.

Cum punem la germinat

Pentru pune la germinat (cereale, seminţe, fasole, linte, năut, grau etc.) nu aveţi nevoie de aparate sau dispozitive sofisticate. Sunt suficiente: un borcan, o bucată de tifon, un elastic, o sită şi o farfurie. Există și borcane speciale pentru germinare care au o sită în loc de capac dar pentru început vă descurcați și cu tifon.

Germinare simpla: intr-un borcan cu tifon

Germinare simpla: intr-un borcan cu tifon

Se pun semințele pe care doriti să încolţiţi mai întâi la înmuiat, peste noapte sau cel mai bine pentru 24 de ore. A doua zi se clăteşte totul bine şi se pun seminţele într-un borcan (fără a mai adăuga altă apa), iar în loc de capac, puneţi o bucată de tifon fixată cu un elastic. Borcanul se pune aplecat la cca. 45°, undeva la cald şi la întuneric. Se clătesc seminţele de 2 ori pe zi (se poate face şi fără a scoate tifonul), iar vara când este foarte cald, chiar şi mai des.

Atenție: totul trebuie sa aibă un miros normal (plăcut), de cereale ude. În cazul în care apare un miros neplăcut, semințele trebuie aruncate căci este un semn că a început un proces de alterare! Nu se va întâmpla acest lucru decât dacă uitați să le clătiți la 12 ore.

După ce au încolţit, se pun la scurs într-o sită şi astfel obținem acasă cei mai sănătoși, cei mai ieftini și ecologici germeni! Se poate simplifica totul folosind în loc de borcan o simplă farfurie întinsă: se spală cerealele, se lasă la înmuiat, se clătesc într-o sită şi apoi se pun pe o farfurie întinsă (ca sa nu facă mucegai). Cerealele încolţesc şi aşa foarte bine!

Borcanul special pentru germinare realizat din sticlă ecologică de la A.Vogel Elveția are un preț foarte bun și vă scutește de preocuparea legată de tifon pentru că are deja un capac cu sită special conceput.

BORCAN ECO pt Germinare, Obținere Germeni, Lăstari proaspeți. Este IN STOC in site-ul proDietaNaturala.ro

BORCAN ECO pt Germinare, Obținere Germeni, Lăstari proaspeți. Este ÎN STOC în site-ul proDietaNaturala.ro cu livrare rapidă >> detalii și preț <<

Germenii obținuți se vor ține la frigider și se vor consuma în numai câteva zile. Dacă în cazul germenilor cumpărați din magazine în stare crudă nu știți exact de câte zile sunt, la cei realizați de dvs aveți garanția prospețimii. Nici riscul de infestare cu E coli nu există în cazul în care vă preparați proprii dvs vlăstari.

Germenii se pot adăuga în salate, sandwich-uri, diverse alimente. Iarba de grau și germenii sunt ideali și pentru smoothie-uri, shake-uri proteice.

Diverse tipuri de semințe BIO, cereale și leguminoase putem regăsi în prodietaNaturala.ro » vezi detalii și prețuri.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.