Fulgi de ovaz, proprietati si beneficii

Vedetele dietei Dukan, fulgii de ovăz ajută la slăbire dar și la scăderea colesterolului și trigliceridelor. Aduc numeroase beneficii sănătății și nu trebuie să lipsească de la micul dejun sau din rețetele de zi cu zi.

Fulgii de ovăz sunt recomandați în dieta Dukan și în orice cură de slăbire. Aduc beneficii pentru sănătate printre care scăderea colesterolului.

Fulgii de ovăz sunt recomandați în dieta Dukan și în orice cură de slăbire. Aduc beneficii pentru sănătate printre care amintim și scăderea colesterolului.

Fulgii de ovăz reprezintă unul dintre cele mai sănătoase alimente pe care le putem consuma la micul dejun ori în cadrul gustărilor, deserturilor, meselor de dietă. Bogat în fier, fibre alimentare şi tiamină, ovăzul este un superaliment ieftin care merită mai multă apreciere. Ovăzul aduce numeroase beneficii sănătății:

  • ajută la scăderea colesterolului rău;
  • o cură de slăbire este mai ușor de urmat dacă includem fulgii de ovăz;
  • conferă energie, ceea ce este de ajutor pentru sportivi și persoane active;
  • hidratează pielea;
  • susțin sistemul imunitar;
  • protejează sistemul cardio vascular;
  • reduc riscul de diabet de tip 2;
  • reglează nivelul tensiunii arteriale;
  • au acțiune antioxidantă, reducând stresul oxidativ;
  • previn constipația;
  • reglează glicemia.

Cu un preţ accesibil şi simplu de preparat, un castron de fulgi de ovăz este delicios alături de fructe deshidratate şi fistic, caju, migdale. Pentru a da savoare fulgilor de ovăz, putem adăuga și alimente integrale, naturale și sănătoase precum fructele de pădure proaspete, seminţele de in sau nucile măcinate.

Fulgii de ovăz sunt recomandați pentru întreaga familie, inclusiv pentru copii. Cercetările arată că hrănirea copiilor cu carbohidraţi cu ardere lentă (numiţi şi alimente cu indice glicemic scăzut) precum fulgii de ovăz, în locul celor cu ardere rapidă, sau cu indice glicemic ridicat, produsele pentru mic dejun (de exemplu, cerealele dulci), îi ajută pe cei mici să se concentreze şi să-şi menţină atenţia pe parcursul întregii dimineţi petrecute la şcoală. Dacă pierdeţi ocazia de a mânca ovăz la micul dejun, nu vă îngrijoraţi, există o mulţime de metode prin care puteţi strecura această cereală delicioasă în alimentaţie de-a lungul zilei. Fulgii de ovăz sunt minunaţi în deserturi vegan, brioşe şi alte aluaturi rapide. Deşi fulgii de ovăz sunt consideraţi de obicei ca fiind parte a micului dejun, ei pot fi consumaţi şi ca fel secundar, dacă sunt introduși în rețetele clasice. Fulgii de ovăz pot fi consumaţi cu lingura sau amestecaţi în mâncărurile şi deserturile sănătoase.

Minerale. Ovăzul conţine mangan, seleniu, fosfor, fibre, magneziu şi zinc. Vitamine. De asemenea, ovăzul este bogat în carotenoizi, tocoli (vitamina E), flavonoizi şi avenantramide, un tip de polifenoli. Calorii. 81 gr de fulgi de ovăz uscaţi conţin aproximativ 307 calorii.

De la reducerea și chiar inhibarea poftei de mâncare, la reducerea colesterolului, consumul mare de fulgi de ovăz este o cale simplă de a ne îmbunătăţi sănătatea.

Fulgii de ovăz ajută la scăderea nivelului de colesterol nociv

Potrivit National Heart, Lung, and Blood Institute, colesterolul total ridicat este un factor de risc principal pentru bolile cardiovasculare. Liporoteinele cu densitate mică, sau LDL, sunt în special periculoase, fiind colesterolul „rău” care se depunde sub formă de plăci pe artere. Potrivit Harvard Health Publications, consumul de alimente bogate în fibre solubile, precum ovăzul, reprezintă o cale eficientă de a reduce nivelurile mari de colesterol. Fibrele solubile formează un gel lipicios în cadrul tractului digestiv care se prinde de colesterol şi îl elimină din organism.

Controlul apetitului

Pofta de mâncare continuă este o mare problemă pentru cei care doresc să slăbească. Cum facem să ne controlăm apetitul? Potrivit unui studiu publicat în „Molecular Nutrition & Food Research” în octombrie 2009, un element din ovăz cunoscut sub denumirea de β-glucan scade pofta de mâncare, crescând hormonul colecistochină, ce luptă împotriva senzaţiei de foame. Puteţi contribui la reducerea poftei de mâncare consumând alimente bogate în fibre, precum fructele şi legumele proaspete, alături de castronul de fulgi de ovăz.

Cresc energia, ideal pentru sportivi

Ovăzul este o sursă de carbohidraţi şi proteine ce furnizează calorii şi energie. Un studiu din 2006 publicat în International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism a descoperit că un consum de alimente cu indice glicemic mic, precum fulgii de ovăz, oferă pe parcursul unei alergări de trei ore o rezistenţă mai mare decât dacă ar fi fost consumate alimente cu indice glicemic mare.

Alimente precum fulgii de ovăz tind să genereze o creştere uşoară a nivelului glicemiei, ceea ce este ideal pentru creşterea arderilor de grăsimi în timpul exerciţiului fizic.

„Carbohidraţii complecşi, ce se digeră lent, vor da muşchilor energia necesară unui program de exerciţii mai eficient”, declară Brennecke. El recomadă însoţirea carbohidraţilor cu anumite tipuri de proteine. Acest lucru va oferi muşchilor instrumentele necesare reconstruirii, ajuntându-i din timp să-şi revină după antrenament.

Hidratează pielea

Acest superaliment a fost utilizat ca agent calmant pentru ameliorarea mâncărimilor şi iritaţiilor, furnizând totodată o mulţime de beneficii pentru piele. Conform American Academy of Dermatology, fulgii de ovăz sunt capabili să normalizeze pH-ul pielii, fapt ce poate alina pielea cu mâncărimi. De aceea, pentru combaterea mâncărimilor pielii sunt recomandate băile cu fulgi de ovăz, acestea având capacitatea de a înmuia şi hidrata pielea, ajutând la protejarea ei de potenţialii factori iritanţi.
Un studiu din 2007 publicat în Journal of Drugs in Dermatology, a pus în discuţie concentraţia mare de amidon şi beta-glucan din ovăzul coloidal în sensul în care acesteia i se datorează funcţiile de protejare şi reţinere a apei ale fulgilor de ovăz. În plus, activitatea antioxidantă şi antiinflamatorie se datorează conţinutului diferitelor tipuri de fenoli. Nutrienţii precum cuprul, zincul, seleniul, tiamina şi niacina prezenţi în fulgii de ovăz contribuie la susţinerea sănătăţii pielii.

Fulgii de ovăz ajută la eficiența unei cure de slăbire

Ovăzul este un inhibitor al apetitului, fapt necesar pentru eficiența oricărei diete de slăbit. Colecistochina, un hormon ce combate senzaţia de foame, creşte datorită beta-glucanului, un compus din ovăz. Un studiu din 2009 publicat în revista Molecular Nutrition and Food Research a descoperit că senzaţia de saţietate creşte atunci când sunt consumate alimente ce conţin beta-glucan. Rene Ficek, un dietetician autorizat şi expert principal în nutriţie la Seattle Sutton’s Healthy Eating a declarat pentru Medical Daily: „Fulgii de ovăz sunt bogaţi în fibre solubile, fapt ce ajută pe oricine să se simtă sătul pentru mai mult timp, având în vedere că durează mai mult timp pentru a se digera.” Astfel, foamea este ţinută la distanţă, ceea ce vă ajută să vă menţineţi supli.

Previn diabetul

Indicele glicemic scăzut al ovăzului este benefic când vine vorba de reducerea riscului de diabet. Stomacul se golește lent, fapt ce influenţează glicemia şi are un efect pozitiv asupra sensibilităţii insulinei. Un studiu din 2006 publicat în The American Journal of Clinical Nutrition a descoperit că o dietă care generează un răspuns glicemic scăzut este asociată cu o rezistenţă la insulină mai mică şi cu o mai slabă incidenţă a diabetului de tip 2, decât o dietă care generează un răspuns glicemic ridicat. „Diabetul afectează aproape toate organele din corp şi trebuie să fie ţinut sub control”, precizează Brennecke.

Sănătatea inimii

Consumul de alimente bogate în surse de ovăz integral ce conţin fibre solubile a fost legat de o bună sănătate a inimii. Fulgii de ovăz conţin atât calciu, cât şi potasiu, care, potrivit lui Brennecke, sunt cunoscute pentru reducerea valorilor tensiunii arteriale. „Consumul zilnic de fulgi de ovăz poate reduce cu câteva puncte tensiunea arterială”, spune el.
Un studiu din 1999 publicat în The American Journal of Clinical Nutrition a arătat că cerealele integrale sunt asociate cu ricul scăzut de boli coronariene datorită conţinutului de fibre solubile. Studiul inovator ce s-a desfăşurat pe o perioadă de 10 ani a urmărit valoarea produselor pe bază de ovăz şi a arătat că există o legătură între consumul lor şi un stil de viaţă mai sănătos.

Combaterea constipației și scăderea riscului de cancer colorectal

O dietă bogată în fibre poate fi benefică atunci când vine vorba de reducerea riscului de cancer colorectal. Fibrele solubile şi insolubile pot contribui la accelerarea procesului de trecere a alimentelor şi eliminare a substanţelor nefolositoare din organism. Brennecke explică modul în care „fibrele solubile se dizolvă în apă, ceea ce întârzie golirea stomacului, menţinând starea de saţietate pentru mai mult timp.” Mai mult decât atât, fibrele insolubile au efect laxativ şi oferă volum scaunului, prevenind astfel constipaţia. Aceste fibre atrag apa şi trec prin tubul digestiv cu uşurinţă, accelerând eliminarea substanţelor nefolositoare din organism. Astfel este susţinută sănătatea colonului.

Aşadar, puneţi la înmuiat fulgii de ovăz şi consumaţi-i pentru îmbunătăţirea sănătăţii fizice, psihice şi emoţionale.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.