Fulgi de drojdie nutritiva inactiva

Drojdie nutritiva fulgi proprietati beneficiiFulgii de drojdie nutritivă inactivă sunt foarte bogați în proteine de cea mai bună calitate, având proprietăți specifice super-alimentelor: o mare densitate a nutrienților. Drojdia nutritivă inactivă este un excelent substitut al brânzei în perioada de POST religios sau pentru vegetarieni și vegani! Fulgii pot fi presărați peste orice salate, pizza, paste, tocănițe, piure, pilaf, popcorn, smoothie-uri, supe, etc. Drojdia nutritivă este folosită în fabricarea felurilor de mâncare vegane cu „brânză”, precum sos nacho și „mac ‘n’ cheese”. În ciuda denumirii distinctive neapetisante și a aspectului neatrăgător, fulgii de drojdie nutritivă pot constitui una dintre cele mai bune alegeri pentru dietă, în materie de nutriție și gust. Au o aromă de nuci și brânză (asemănătoare parmezanului) și furnizează o mulțime de vitamine, minerale și proteine de care aproape oricine se poate bucura.

Nu confundați drojdia nutritivă cu cea folosită de brutari, care rămâne activă și poate crește în interiorul stomacului, lipsindu-vă de nutrienți sau cu drojdia utilizată în fabricarea berii, care este inactivă, dar, în mod distinctiv, amară. Puteți achiziționa drojdie nutritivă de la un magazin naturist preferat (www.prodietabio.ro unde găsiți varianta bio la un preț optim).

Ce sunt fulgii de drojdie nutritivă?

Drojdia nutritivă este un microorganism cunoscut sub denumirea de Saccharomyces cerevisiae care crește pe trestia de zahăr sau pe melasa obținută din sfecla de zahăr. Odată recoltată, aceasta este supusă unui tratament cu căldură care o dezactivează; apoi este fărâmițată sau transformată în fulgi.

Bogată în vitamina B

Drojdia nutritivă este o sursă de vitamine din complexul B, inclusiv tiamină, folat, vitamina B6 și niacină. Cu numai jumătate de lingură de drojdie nutritivă puteți să vă asigurați necesarul zilnic de vitamine din complexul B. Ele vă ajută să vă luați energia din alimente, contribuind la producerea de globule roșii în sânge. Multe tipuri de drojdie nutritivă sunt totodată fortificate cu vitamina B12, ce se regăsește în mod obișnuit numai în produsele de origine animală. Așadar, pentru vegani, drojdia nutritivă fortificată devine o sursă a acestui nutrient.
Nu conține componente nutriționale interzise.

Există și lucruri pe care nu le veți găsi în drojdia nutritivă, iar acest lucru constituie un avantaj pentru dietă. Are un conținut mic de sare și grăsime. În plus, aceasta nu prezintă Candida albicans, un tip de drojdie care agravează infecția micotică ce poartă denumirea de candidoză. Este o alegere excelentă și pentru cei care evită lactatele și soia.

Compuși esențiali pentru sănătate

Drojdia nutritivă este o proteină completă, ceea ce înseamnă că dintre cei 18 aminoacizi pe care îi conține, există nouă pe care organismul nu-i poate produce. De asemenea, drojdia nutritivă este un bun furnizor al compușilor beta(1,3)-glucan, trehaloză, manan și glutation, asociați cu îmbunătățirea imunității, reducerea nivelului de colesterol și prevenirea cancerului. Dacă alegeți să consumați drojdie nutritivă, puteți asimila o doză importantă de minerale ca fierul, seleniul și zincul. Totodată, o porție de drojdie nutritivă furnizează aproximativ 4 g de fibre.

Pizza dietetică

Înlocuiți brânza și cașcavalul de pe pizza cu un strat subțire de drojdie nutritivă pe care o adăugați exact înainte să o scoateți din cuptor. Brânza este greu de digerat, mai ales atunci când este preparată termic, dar asta nu înseamnă că trebuie să renunțați complet la gustul ei. Dacă adăugați peste pizza alimente cu diverse texturi și arome, precum puternicul sos marinara, legume la grătar și drojdie nutritivă, brânza și cașcavalul nu mai sunt necesare.

Pesmet nutritiv

Înlocuiți pesmetul cu drojdie nutritivă în cadrul oricărui amestec care cere o pudră care să lege ingredientele între ele. Astfel se reduce cantitatea de carbohidrați și puteți să vă bucurați de o porție în plus din preparatul preferat. Încercați să folosiți drojdia nutritivă în prepararea chiftelelor vegetale sau a oricărui alt pateu care ar necesita în mod normal adăugarea pesmetului.

Paste gratinate

Înlocuiți parmezanul ras cu drojdia nutritivă pe care o puteți adăuga peste pastele calde alături de puțină pudră de usturoi și un strop de ulei de măsline. Combinația de arome face ca preparatului să nu-i lipsească nimic.

Piure de cartofi

Amestecați drojdia nutritivă în piureul de cartofi, nu doar pentru a vă scuti de câteva calorii prin eliminarea brânzei, dar și pentru a tăia din conținutul de sare. Într-adevăr, piureul de cartofi bio poate fi de acum o alegere sănătoasă.

Legume la grătar

Unul dintre cele mai bune feluri de mâncare îl constituie legumele la grătar cu brânză rasă deasupra. Puteți înlocui brânza de pe legumele la grătar cu drojdia nutritivă, pentru a obține o alternativă mai sănătoasă. Căldura degajată de legume va înmuia drojdia care va deveni mai fină, creând un sos cremos alături de sucul legumelor și ulei.

Agent de îngroșare pentru sosuri

Făina și untul ajută la îngroșarea sosurilor, însă la fel de bine o poate face și drojdia nutritivă care le poate înlocui cu succes.

Cartofi gratinați cu drojdie nutritivă

Doriți să adăugați cartofilor la cuptor calitate nutritivă și să îi faceți mai crocanți? Stropiți cartofii proaspăt tăiați cu puțin ulei de măsline, iar apoi amestecați-i cu câteva linguri de drojdie nutritivă.

Spanac cremos

Spanacul gătit este delicios în asociere cu smântână și brânză, dar puteți înlocui aceste adaosuri grele cu o lingură sau două de drojdie nutritivă, iar apoi priviți cum spanacul simplu devine dintr-o dată surprinzător de cremos și capătă o aromă bogată.

Drojdia nutritivă este una dintre puținele surse non-animale de vitamina B12. Nu aveți nevoie decât de 1/2-1 lingură de drojdie nutritivă pentru a obține necesarul zilnic de vitamina B12. De asemenea, drojdia nutritivă este o sursă excelentă de fier, magneziu, fosfor, zinc, crom, seleniu și alte minerale, furnizând și 18 aminoacizi, proteine, acid folic, biotină și alte vitamine. Nu vă faceți griji în privință fermentării drojdiei în stomac. Ea este dezactivată, deci nu provoacă balonare. Tocmai acest lucru o diferențiază de drojdia de bere, care rămâne activă.

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Un comentariu la discutia despre “Fulgi de drojdie nutritiva inactiva”

  1. 1
    diana spune:

    buna ziua

    daca deja am candida as putea include in dieta drojdia inactiva?

    va multumesc si o zi frumoasa

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.