Stevia frunze pentru indulcire naturala fara calorii

Frunzele de stevia au un gust dulce intens. Stevia este cunoscută prin nume diferite, inclusiv zahăr verde (green sugar) sau zahăr fără calorii, dar denumirea științifică formală este Stevia Rebaudiana Bertoni. Frunzele de stevia au fost folosite pentru îndulcirea băuturilor și a deserturilor încă din secolul al XVI-lea, dar momentul în care Stevia devine „vedetă” în vremurile actuale este acela în care cercetările au arătat că această plantă este într-adevăr, îndulcitorul natural perfect.

Stevia frunze, green sugar sau zahăr verde.

Stevia frunze, green sugar sau zahăr verde. Stevia este un îndulcitor natural fără calorii preferat de diabetici și de persoanele care țin cură de slăbire.

Stevia este considerată la scară largă ca fiind una dintre cele mai interesante și benefice descoperiri noi în ceea ce privește sănătatea umană și nutriția. După zeci de ani în care am căutat să îndulcim fără calorii și ne-am dat seama că îndulcitorii artificiali trebuie evitați, iată că avem un produs natural benefic non-caloric și anume stevia. Argumentele în favoarea frunzelor de stevia sunt date de absența caloriilor și de puterea mare de îndulcire.

Și nu, Stevia Rebaudiana nu are nici o legătură cu ștevia, planta românească mult iubită în special primăvara. Stevia este, de fapt, numele celor peste 240 de specii de arbuști și planuri mici de înflorire din familia Asteraceae (care este aceeași familie cu floarea-soarelui). Planta a fost folosită de sute de ani datorită frunzelor extrem de dulci, dar nu era cunoscută în întreaga lume. Acum, numele Stevia se răspândește iute ca focul, deoarece oferă ceva ce sute de milioane de diabetici și de pasionați de sport au nevoie, respectiv un înlocuitor de zahăr care nu va afecta nivelul glicemiei. Odată ce tot mai multe cercetări au apărut despre această nouă opțiune minunată pentru persoanele ce țin diete cu puțini carbohidrați, numărul țărilor care aprobă stevia ca îndulcitor și aditiv alimentar este în creștere. În 2011, UE a acordat permisiunea ca stevia să fie utilizată în toate cele 27 de națiuni.

Beneficii pentru sănătate aduse de stevia

Cum este primită stevia în corpul nostru, spre deosebire de zahăr? Moleculele cu gust dulce din stevia, rebaudioside, trec in tractul digestiv unde sunt folosite de bacteriile specifice din colon. Pe scurt, aceste molecule de glucoză nu sunt absorbite în sânge, deci nu afectează glicemia, dar fac ca alimentele să aibă gustul foarte dulce! Acest bonus pentru glicemie nu este singurul beneficiu al stevia și nici aceste rebaudioside nu sunt singurele substanțe nutritive pe care le conține această plantă (și îndulcitor).

Beneficiile pentru sănătate ale frunzelor de stevia includ capacitatea sa de a ajuta la slăbire, scăderea tensiunii arteriale, reducerea glicemiei, capacitatea de a proteja sănătatea orală, de a susține un sistem osos puternic, de a preveni anumite forme de cancer și de a ajuta la evitarea cariilor.

Stevia este un îndulcitor natural fără calorii cu multe beneficii pentru sănătate.

Stevia este un îndulcitor natural fără calorii cu multe beneficii pentru sănătate. Frunze de stevia dar și alte sortimente regăsim în magazin online cu livrare rapidă www.proDietaNaturala.ro

Frunzele de Stevia conțin o multitudine de compuși antioxidanți, cum ar fi flavonoide, triterpene, tanini, acid cafeic, kaempferol și quercetina. În frunzele de stevia se găsesc și fibre, proteine, fier, potasiu, magneziu, vitamina A și vitamina C .

Stevia conține opt glicozide. Acestea sunt componentele dulci izolate și purificate din frunzele stevia. Aceste glicozide includ: steviozida, rebaudiosidele A, C, D, E și F, steviolbioside, dulcoside A. Steviosidul și rebaudiosida A (reb A) sunt cele mai multe dintre aceste componente. Termenul “stevia” va fi folosit pentru a se referi la glicozide steviol și reb A. Acestea sunt extrase printr-un proces de recoltare a frunzelor, apoi uscare, extracție de apă și purificare. Stevia brută, produsul prelucrat înainte de a fi purificat, are adesea un gust amar și un miros neplăcut până când este albită sau decolorată. Este nevoie de aproximativ 40 de pași pentru a procesa extractul final de stevia așa încât aceasta să rămână tot naturală, fără intervenții de aditivi chimici. Stevia frunze conțin steviozidă într-o gamă de concentrații de până la aproximativ 18%.

Stevia este cel mai des utilizată pentru a îndulci natural:
Ciocolata (sortimente de ciocolată belgiană cu foarte puține calorii îndulcită cu stevia regăsim în site-ul proDietaPlant.ro)
Cafeaua. Ceaiul. Iaurtul. Înghețata. Limonada. Smoothie-ul. Shake-ul proteic pentru sportivi. Salata de fructe. Frișca. Crema pentru tort sau prăjituri. Budinci. Orez cu lapte.

Anumite sortimente de stevia pot fi folosite pentru preparate la cuptor încălzit până în 200 grade.

Anumite sortimente de stevia pot fi folosite pentru preparate la cuptor încălzit până în 200 grade.

Orice desert de casă, chiar și cele la cuptor. (Numai anumite sortimente de stevia pot fi folosite pentru deserturile la cuptor până la 200 de grade, respectiv cele din site-ul >> proDietaNaturala.ro)

Stevia este așadar o alternativă naturală și sănătoasă la zahăr. Fie că folosim frunze de stevia, capsule, granule sau pudră, vom remarca un gust dulce intens aproape fără calorii! Studiile au demonstrat în plus și numeroase beneficii pentru sănătate.

1) Diabetul zaharat.
Cercetările au arătat că îndulcitorul natural stevia nu are aproape deloc calorii sau carbohidrați. De asemenea, acestea au demonstrat ca nu se produce niciun efect asupra glicemiei sau a răspunsului la insulină. Acest lucru permite persoanelor cu diabet zaharat să mănânce o varietate mai largă de alimente și să respecte un regim alimentar sănătos.
O altă recenzie a cinci studii randomizate controlate a comparat efectele stevia asupra rezultatelor metabolice cu efectele placebo. Studiul a concluzionat că stevia a demonstrat un nivel minimal până la niciun efect asupra glicemiei, nivelurilor de insulină, tensiunii arteriale și greutății corporale. În unul dintre aceste studii, subiecții cu diabet zaharat de tip 2 au raportat că stevia a declanșat reduceri semnificative ale răspunsului la glucoză și glucagon în sânge după o masă. Glucagonul este un hormon care reglează nivelul de glucoză din sânge și mecanismul care secretă glucagonul este adesea defect la persoanele cu diabet zaharat. Glucagonul scade atunci când scade glucoza din sânge. Aceasta reglează nivelul de glucoză.

Ciocolată autentic Belgiană fără zahăr adăugat, îndulcită doar cu stevia. Detalii, preț, livrare rapidă din site proDietaPlant.ro

Ciocolată autentic Belgiană fără zahăr adăugat, îndulcită doar cu stevia. Detalii, preț, livrare rapidă din site proDietaPlant.ro

2) Controlul greutății. Silueta frumoasă cu stevia.
Există multe cauze ale excesului de greutate și a obezității, cum ar fi inactivitatea fizică și consumul crescut de alimente bogate în calorii, în special acelea care sunt bogate în grăsimi și zaharuri adăugate.
Aportul de zaharuri adăugate a fost dovedit a contribui la o medie de 16% din totalul caloriilor din dieta occidentală abordată și în România. Acest lucru a fost legat de creșterea în greutate și de reducerea controlului asupra nivelurilor de glucoză din sânge.
Stevia nu conține zahăr și foarte puține sau aproape deloc calorii. Poate face parte dintr-o dietă echilibrată pentru a ajuta la reducerea aportului de calorii fără a sacrifica gustul.

3) Poate reduce riscul de cancer pancreatic
Stevia conține multe steroli și compuși antioxidanți, inclusiv kaempferol. Studiile au constatat că kaempferolul poate reduce riscul de cancer pancreatic cu 23% .

4) Stevia poate reduce tensiunea arterială
Anumite glicozide din extractul de stevia pot dilata vasele de sânge. Ele pot, de asemenea, crește excreția de sodiu și producția de urină. Un studiu din 2003 a arătat că stevia ar putea ajuta la scăderea tensiunii arteriale. Studiul a sugerat că planta stevia ar putea avea acțiuni cardiotonice. Acțiunile cardiotonice normalizează tensiunea arterială și reglează bătăile inimii. Cercetări suplimentare sunt necesare pentru a confirma acest beneficiu al stevia.

6) Alergiile nu sunt o problemă
În 2010, Comitetul European pentru Siguranța Alimentară (EFSA) a revizuit literatura existentă pentru a determina dacă există vreun motiv de îngrijorare cu privire la potențialul de reacții alergice la stevia. Recenzorii au concluzionat că “glicozidele steviol nu sunt reactive și nu sunt metabolizate în compuși reactivi, prin urmare, este puțin probabil ca glicozidele steviol evaluate să provoace reacții alergice atunci când sunt consumate în alimente”. Chiar și formele extrem de purificate ale extractului de stevia au o probabilitate mică să provoace o reacție alergică.
Studiile de siguranță au marcat extractul de stevia ca fiind lipsit de efecte secundare. Atâta timp cât stevia este foarte purificat și utilizat cu moderatie, nu va provoca efecte secundare și poate fi consumat fără îngrijorare.

7) Sănătatea orală
Studiile arată că stevia reduce formarea bacteriilor în gură, fiind un îndulcitor popular pentru pastele de dinți și apa de gură. În plus, stevia previne cariile și gingivita!

Fără calorii!

Stevia nu conține chiar zero calorii, dar, pentru o porție de 6 picături spre exemplu, cât este necesar pentru îndulcirea unui pahar de limonadă, avem 0,13 calorii. Sunt atât de puține, încât reglementările în vigoare permit comercializarea și publicitatea ca produs non-caloric.

Să luăm exemplul unui pahar de limonadă. Tuturor ne place limonada! Dar știți oare câte calorii au cele câteva lingurițe de miere sau de zahăr adăugat? Vă spunem noi: în medie, 100 de calorii, adică atât cât ardem în 20 de minute de alergare. Soluția ideală de îndulcire naturală fără calorii este cu stevia. Desigur că firmele care comercializează stevia s-au adaptat și au creat produse naturale speciale pentru limonadă. Cu gust de lămâi, căpșuni sau coacăze negre, stevia poate îndulci orice lichid sau desert aproape fără calorii.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.