Fructul Acai. Retete de smoothie

Acai este un fruct mic și rotund ce crește în palmierul Acai din America Centrală și de Sud. Aroma sa este adesea descrisă ca fiind o combinație de vin roșu și ciocolată.

Acai pudra bio smoothie si shake

Acai pudra bio smoothie si shake

Atunci când îl folosiți pentru prepararea unui smoothie hrănitor, fructul acai are rolul de a accentua aroma altor fructe tropicale de bază, precum banana, mango și papaya (fructe de bază ce oferă o textură cremoasă smoothie-urilor). De asemenea, poate rezulta o combinație bună dacă îl asociem cu fructele non-tropicale precum merele, perele, strugurii roșii, afinele, zmeura, căpșunile, murele, merișoarele și rodiile. Adăugați cacao (ciocolată brută) pentru a vă bucura de un răsfăț decadent, cu un gust bogat. Puteți încerca și un smoothie cu acai și nuca de cocos.

Fructele acai sunt cunoscute pentru conținutul foarte ridicat de antioxidanți și de fitonutrienți ce pot fi de folos în combaterea bolilor. Aceste fructe, consumate ca atare, au un conținut mic de zahăr, ceea ce este o veste bună pentru cei care urmează o dietă cu un indice glicemic scăzut. Din păcate, pentru cei care trăiesc în America de Nord sau Europa, fructele acai nu sunt disponibile la secțiunea de produse proaspete. În schimb, vă puteți baza pe extracte și pudre obținute din aceste fructe minunate.

Beneficiile acai pentru sănătate

Beneficiile aduse sănătății de fructele acai provin din conținutul nutrițional al acestora. În plus, nu au colesterol și conțin foarte puțin sodiu. Pe de altă parte, aceste fructe prezintă un conținut semnificativ și benefic de fibre și proteine, plus vitaminele A, B, C și E, calciu, fier și un număr impresionant de alte minerale și antioxidanți.

Controlul greutății corporale: Poate că acai nu este un supliment de slăbit miraculos, așa cum au susținut câțiva producători, dar poate ajuta într-un mod sănătos la slăbirea sustenabilă și la menținerea greutății corporale. Aceasta pentru că fructele acai au calorii puține și multe fibre. Vă pot ajuta să vă simțiți sătui pentru mai mult timp, furnizând totodată nutrienți importanți. Ca parte a unei diete sănătoase și a unui program regulat de exerciții fizice, acai vă poate ajuta la menținerea unei mase corporale sănătoase.

Antioxidanți: Radicalii liberi sunt acele molecule mici și rele care pot produce daune ADN-ului. Aceste daune, pe măsură ce se acumulează, pot crea tot felul de probleme, de la îmbătrânire prematură, la cancer.

Antioxidanții sunt compuși care distrug radicalii liberi înainte ca aceștia să aibă ocazia să devină dăunători pentru dumneavoastră. Fructele acai au mai mulți antioxidanți decât aproape toate alimentele ce conțin un nivel ridicat al acestor compuși atât de utili, inclusiv vinul roșu, afinele, murele și zmeura. Acești antioxidanți ce se regăsesc în fructele Acai poartă numele de antocianine și flavonoizi.

Ateroscleroza: Ateroscleroza constă în îngroșarea și rigidizarea arterelor, fiind o cauză majoră a apariției bolilor de inimă. S-a demonstrat că acai previne această rigidizare cu ajutorul proprietăților sale antiinflamatorii. Potrivit cercetărilor, se pare că sucul de acai poate inhiba citochinele, compuși implicați în dezvoltarea aterosclerozei.

Colesterolul: Studiile realizate în laborator pe cobai au demonstrat că prin includerea acai în alimentație se poate îmbunătăți profilul lipidic, deci, implicit, al colesterolului. Cobaii cărora li s-a inclus acai în dieta bogată în grăsimi au prezentat îmbunătățiri ale nivelului de colesterol.

Grăsimi sănătoase: Fructele acai conțin cantități semnificative de grăsimi mononesaturate, în special acid oleic. Acestea sunt grăsimi sănătoase care vă pot ajuta la reglarea nivelului de colesterol și la diminuarea riscului de a dezvolta boli de inimă. Aceste grăsimi sunt cunoscute și pentru reglarea nivelului de zahăr din sânge și a insulinei. Pentru persoanele cu diabet de tip 2 este foarte important să consume cât mai multe grăsimi mononesaturate. Acidul oleic este totodată responsabil în menținerea unor membrane celulare suple. Acest lucru permite celulelor să absoarbă mai eficient nutrienții.

Proteinele: Fructele acai prezintă un profil proteic aproape complet. Un profil proteic complet conține toți aminoacizii (blocurile care alcătuiesc proteinele) pe care organismul nu îi poate produce singur. Principalele alimente cu un profil proteic complet sunt carnea, lactatele și soia. Acai conține aproape toți aminoacizii necesari, astfel încât prezintă un profil proteic mai complet decât în cazul majorității fructelor.
Alimentele precum acai și chia sunt furnizori de energie clasici: fiecare oferă pe termen lung grăsimi sănătoase, minerale și antioxidanți, fără a crea o presiune asupra tractului digestiv. Adăugând și câteva proteine ușor de digerat, precum semințele de cânepă, și câțiva carbohidrați simpli proveniți din banane și apă de nucă de cocos, puteți crea un excelent combustibil nutritiv.

Rețete de smoothie-uri cu acai

Smoothie cu banane, chia, cânepă

– 2 banane congelate
– 2 linguri pudră de acai
– 2 linguri semințe de chia
– 3 linguri semințe de cânepă
– 2 linguri pudră de apă de nucă de cocos
– 2 cești apă
Amestecați toate ingredientele într-un blender.

Smoothie de acai, căpșuni și afine

– 10 căpșuni
– 1/2 ceașcă afine
– 1 porție (100 g) piure congelat de fructe acai SAU 30 ml suc de acai
– 1 banană decojită
– 3 cești varză baby kale
– 1 lingură pudră de cacao
– 236 ml lapte de migdale neîndulcit
Începeți prin a adăuga ingredientele lichide într-un blender, urmând apoi să adăugați și fructele moi. Amestecați la viteză mare pentru 30 de secunde sau până ce smoothie-ul devine cremos.
Informații nutriționale
Calorii: 383
Grăsimi: 8 g
Proteine: 10 g
Fibre: 15,2 g
Carbohidrați: 63 g
Calciu: 25% DZR (Doza Zilnică Recomandată)
Fier: 3,3 mg
Acid folic: 56,8 mcg
Vitamina A: 97% DZR
Vitamina C: 256% DZR
De asemenea, acest smoothie este o sursă bogată în vitamina B6, precum și în cupru, magneziu, mangan și potasiu.

Rețetă de smoothie verde cu ciocolată, acai și căpșuni

– 1 banană decojită
– 1 pungă de piure de acai congelat
– 1 lingură pudră brută de cacao
– 3 cești spanac baby
– 6 căpșuni medii
– 236 ml lapte de migdale preparat în casă
Informații nutriționale
Calorii: 287
Grăsimi: 8 g
Proteine: 9 g
Carbohidrați: 43 g
Fibre: 11,1 g
Calciu: 13% DZR (Doza Zilnică Recomandată)
Fier: 3,6 mg
Acid folic: 215,5 mcg
Vitamina A: 93% DZR
Vitamina C: 110% DZR
În plus, acest smoothie este o sursă bogată în vitaminele de la B1, până la B6, vitamina K, cupru, magneziu, mangan, fosfor, potasiu și zinc.

Fructele deshidratate precum acai, aronia, lucuma, acerola sunt transformate în pudră pentru a facilita administrarea lor. Puteți așadar să presărați pulberile organice de fructe în apă, sucuri, iaurt, cerealele de la micul dejun, shake-uri, smoothie-uri, limonade, prăjituri, deserturi, meniuri raw-vegan și multe altele! Creativitatea dvs va fi răsplătită de bogăția de vitamine, minerale, fitonutrienți, antioxidanți benefici sănătății! Astfel de fructe deshifratate bio puteți regăsi în magazinul online www.prodietamagazin.ro cu Livrare Rapida prin Curier!

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Un comentariu la discutia despre “Fructul Acai. Retete de smoothie”

  1. 1
    Andrada spune:

    Pe la noi nu se găsește acai nici la hipermarket! 🙁

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.