Fructele si sucurile de fructe ingrasa

Fructele ingrasa in cea mai mare parte si nu sunt recomandate in curele de slabire. Daca tineti dieta sau regim de slabire (ori dieta de mentinere a greutatii) nu orice fructe sunt recomandate si nu la orice ora. Fructele ingrasaRecomandarea doctorului Arthur Agatston, creatorul Dietei South Beach, este de a manca numai in faza a doua a dietei un fruct pe zi sau o cana in cazul fructelor mici. In primele doua saptamani ale dietei de slabire South Beach nu este recomandat nici un fruct iar apoi doar cate putin, pentru a nu spori excesiv nivelul de zahar in sange.

Nutritionistul Mihaela Bilic ne recomanda sa nu abuzam de fructe, pentru ca nu sunt chiar atat de “nepericuloase” pentru silueta pe cat ne inchipuim: “Din pacate, toate fructele ingrasa!”, este verdictul dat de Mihaela Bilic. “Conteaza foarte mult cantitatea de fructe pe care o mancam. Daca o sa consumam doua fructe pe zi, evident ca nu o sa avem probleme cu greutatea. Nu trebuie sa consideram fructele nepericuloase si sa consumam 1 kg pe zi”, spune Mihaela Bilic.

Merele sunt o alegere foarte buna. Merele nu ingrasa caci au un indice glicemic scazut si coaja contine cantitati importante de fibre binefacatoare.

Ce fructe nu ingrasa?

Fructe recomandate in cantitati mici in dieta de slabire sunt grapefruitul, capsunele sau zmeura.

Fructele nu sunt recomandate a fi consumate la micul dejun. Daca sunt consumate dis-de-dimineata, fructele pot produce un flux mai mare de insulina, ceea ce va declansa pofta de alti carbohidrati. Cu toate ca fructele intregi au multe fibre, ele contin si cantitati importante de fructoza – zaharul din fructe care ingrasa. Prin urmare, mancati fructele dupa masa de pranz sau la cina, nu dimineata.

Desert cu fructe. Banana splitBanana split pare un desert sanatos, dar in realitate este unul criminal. Ce-i drept, banana este un fruct, dar la fel ca majoritatea fructelor tropicale, are un indice glicemic destul de ridicat, aproape ca ananasul sau mango. Deci primul pas este sa-l inclocuim cu niste capsune, zmeura sau coacaze, care merg la fel de bine cu inghetata. Adaugati si niste nuci simple, foarte sanatoase datorita continutului de fibre si grasimi benefice. In ceea ce priveste inghetata, nu prea aveti ce face. E plina de zahar, inamicul regimului de slabire, dar si de grasime care va potoleste foamea. Consumul ei n-o sa va dea impresia ca ati facut un lucru bun, asa ca vor fi putine sanse sa credeti ca mai meritati si a doua seara o portie. Inghetata cu continut redus de grasime sau iaurtul inghetat nu prezinta nici unul dintre aceste avantaje: in loc de grasime au zahar, nu va satisfac pofta si ar putea sa va dea impresia ca "ati fost cuminte". Daca tot e sa incalcati regulile, macar sa stiti ca ati facut-o cum se cuvine.

Sucul de portocale ingrasa

Sucul de portocale ingrasaDaca sucul de portocale este prelucrat si vandut intr-o cutie de carton, ati putea sa beti un produs cola cu aproape aceleasi rezultate. Sucul de portocale contine substante benefice, dar la care aveti acces intr-o multime de alte moduri, fara a fi nevoiti sa inghititi tot zaharul existent in sucurile din comert. Sucul proaspat stors este mai bun, pentru ca are fibre – pulpa fructului – care incetinesc absorbtia fructozei. » Cititi mai multe informatii despre fibrele alimentare si beneficiile aduse in dieta de slabire »

Avem tendinta sa credem ca dulcele din fructe si dulcele din bomboane sunt doua lucruri total diferite, dar nu-i asa. Gustul dulce este dat intotdeauna de zahar. Fructoza este zaharul din fructe dar are un indice glicemic mai mic decat zaharul de masa. In combinatie cu fibre, este acceptabila. Dar fara fibre va poate da regimul peste cap. Concluzie: mancati fructul intreg in loc sa beti suc. Cu sucuri de fructe, fie ele si naturale, nu slabim! In cura de slabire sucurile naturale de fructe nu sunt recomandate, spune dr. Arthur Agatston in cartea “Slabeste sanatos cu dieta South Beach”, Bucuresti, Editura Curtea Veche, 2007.

O portocala intreaga are aceeasi cantitate de fructoza ca si sucul ei. Dar mai are si o gramada de fibre, care se gasesc in pulpa si in membrane. Stomacul dvs. va trebuie sa munceasca pentru a separa zaharul de toate celelalte componente. In plus, veti manca o singura portocala o data, cel mult doua, daca va este foame sau daca sunt mai mici. Dar trebuie sa muncesti ca sa cureti portocala de coaja si iti ia timp sa o mananci. Nu e de mirare ca sucurile din comert sunt cele mai daunatoare. Sucurile proaspat stoarse sunt mai bune, datorita continutului de fibre si de elemente nutritive. Acest lucru este valabil pentru aproape toate fructele.

Suc de ananas? Plin de zahar. Sucul de struguri? La fel. Bananele? Cu cat sunt mai coapte si mai dulci cu atat au mai mult zahar. Dintr-o data, se pare ca parintii americani s-au indragostit de sucul de mere si au inceput sa le dea copiilor la fiecare masa. Din punct de vedere al consumului de zahar este o idee proasta. Coaja marului este foarte sanatoasa – pectina este o fibra binefacatoare, care este absorbita in organism impreuna cu fructoza. Asa ca vechea zicala cu "un mar pe zi" ramane valabila. Dar nu este adevarata in ceea ce priveste sucul!

Daca vreti neaparat sa beti suc de fructe, faceti amestec jumate-jumate cu apa minerala. In ceea ce priveste sucurile de legume, aveti mai multa libertate. Insa oferta principala de la magazinele de produse naturiste – sucul proaspat de morcovi – nu se afla pe lista de alimente permise. Morcovii au un indice glicemic mare, ca si fructele.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

8 Raspunsuri la discutia despre “Fructele si sucurile de fructe ingrasa”

  1. 8
    bogdan spune:

    Buna!

    O idee mai proasta decat mancatul fructelor dupa masa de pranz, nu cred ca exista in materie de combinat alimente/fructe! Fructele vor fermenta impreuna cu mancarea aflata in stomac, provocand balonare si multe, multa gaze. Adica o sa va cam dati aere dupa si o sa va intrebati de ce! Multi vor considera ca e bine sa-se dea aere… ca cica se curata corpul. Ha… se curata aia care stau pe langa voi. Balonarea si gazele arata o proasta digestie.

    Fructele trebuie mancate, dar nu abuzat de ele – aici ii dau dreptate articolului – dimineata, pe STOMACUL GOL!

    In rest, papa sanatoasa si miscare! Numai bine!

  2. 7
    mariana spune:

    nu cred sub nici o forma ca fructele ingrasa indiferent cate mananci,face rau daca le mananci dupa masa de pranz cu stomacul plin ,eu am facut dieta si de la 93 kg in 2 luni am 79 numai cu fructe ,adica portocale si mere pe saturate si legume cu foarte putina carne si aceia doar de pui

  3. 6
    Alina spune:

    Salut!

    Vreau sa adaug un comentariu legat de fructe:

    Eu din cite stiu si am citit fructele nu ingrasa apoi daca stim sa maincam un fruct dupa fiecare masa cu atit mai bine pentru organismul nostru ne ajuta la digestie si la detoxifiere, fructele sa nu uitam ca sunt o sursa de vitamine care ar trebui sa nu lipsesca in fiecare zi din dieta noastra.

    Acum sa va explic cum fac eu, consum fructe dar nu inainte de a minca protenine si fibre, dupa aceea maninc un fruct( o felie de pepene galben, un mar, sau o nectraina, o jumatate de banana sau una intrega daca este mica…etc)

    primul lucru ce fac dimineata la micul dejun este omleta din 2 oua dar adaug numai un galbenus din cele 2 si restul e albus ( cu patrunjel proaspat), linga omleta imi adaug o rosie sau un castravete depinde ce am in ziua acea in frigider.

    Dupa ceea imi fac la vro 15-20 min maninc un bol micut sau o canuta cu fulgi de ovaz ce ii fierb singura cu putina scortisora si adaug 4-5 migdale crude dupa ce este gata si mar taiast cubulete sau orice fruct, pina si banana.

    Deci maninc mic dejun si ma simt mai bine ca nu mai mi s eface foame asa de mult oe perioada zilei iar cind simt ca imi este putin foaame maninc din nou asta se intampla cam la diferenta de 2 -3 ore. Eu maninc des dar putin asta e ideea de a te mentine tre sa iti educi corpul sa nu mai manince mult si tot odata. Deci in concluzie fructele nu ingrasa consum mai mult de 3 fructe pe zi si ma mentin extraordinar binenteles fac sport.(Fitness).

  4. 5
    cata spune:

    in general am aceeasi problema ca a anei, dar cred ca am inteles raspunsul…cred ca m-am ingrasat din cauza produselor cu care sunt tratate plantele… nimic nu mai este natural, mai ales daca mancam fructe si verdeturi in afara sezonului, cumparate de la supermarket… putem avea incredere doar in produsele naturale, cultivate la tara sau cu provenienta cunoscuta.
    si mancand natural, efectiv nu mancam 100% natural… ca sa nu mai vorbim de produsele conservate.
    in dietele recomandate trebuie sa tinem cont si de aceasta fata netratata de specialistii care dau consilii.

  5. 4
    niculina spune:

    buna ziua dupa cum atelegeti fac o dieta de pe saitu asta.as dori sa ami spuneti ce fructe nu angrasa si sa le pot consuma

  6. 3
    ana spune:

    Buna!
    Eu consum f.multe fructe si legume.De asemeni,mananc in fiecare dimineata iaurt cu cereale.Nu consum paste,grasimi,dulciuri…cu toate acestea am luat in iarna asta 7kg.Ma simt f.obosita,vlaguita,fara pofta de viata.Nu stiu ce sa mai incerc.

  7. 2
    Crissa spune:

    Inca ceva: sa nu confundam lucrurile!
    SUCURILE au roluri total diferite fata de fructele in sine (consumate cu tot cu fibre)

    1. SUCURILE sunt absorbite aproape instantaneu atunci cand sunt consumate pe stomacul gol (asa cum si trebuie de altfel…), fara ca organismul sa mai consume energia cu digestia. Practic,beneficiem de o multime de nutrienti care sunt absorbiti de corpul nostru fara niciun consum de energie.

    2. FRUCTELE SI LEGUMELE consumate ca atare au avantajul FIBRELOR. Fibrele, desi nu au – atentie!- nicio valoare nutritiva, actioneaza ca un maturator pt colon, facilitand digestia si evacuarea rezidurilor. De asemenea,dau si senzatia de satietate.

    In concluzie, nu se poate spune ca unele sunt mai valoroase decat celelalte. Pur si simplu fiecare au rolul lor in organism.

  8. 1
    Crissa spune:

    Nu mai beti sucuri din comert! Acelea sunt cele care ingrasa deoarece contin mult zahar si nu sunt nici pe departe „naturale”. Investiti intr-un storcator si incepeti sa va faceti propriile sucuri.

    Cele mai valoroase sucuri (cu care multi oameni s-au vindecat de diabet,care regenereaza tesuturile,alcalinizeaza organismul etc) sunt SUCURILE VERZI. Acestea se fac din amestecuri de salata (kale,salata verde,salata romana), patrunjel, castravete, tulpini de telina, marar, gulie, spanac si orice alte frunze verzi comestibile, la care se adauga lamaie,sau,foarte putin mar. Desigur,in aceasta categorie pe locul intai se claseaza sucul din iarba de grau. Cautati mai multe informatii pe internet si veti gasi nenumarate.

    Apoi, SUCURILE DE LEGUME, unde primeaza sucul de morcov, dar si de sfecla, rosii, ardei si orice alte legume.

    In sfarsit, SUCURILE DE FRUCTE, au ca rol principal curatarea colonului prin actiunea lor laxativa, vitaminizarea si energizarea organismului.Desi trebuie consumate cu moderatie (fata de sucurile verzi unde mergem pe principiul cu cat mai mult,cu atat mai bine), nu se poate spune ca ingrasa atata timp cat avem o alimentatie echilibrata. De asemenea, e f bine sa fie putin diluate cu apa.

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.