Ce sunt fibrele

Fibrele sunt carbohidrati ce nu aduc aport de calorii organismului, nu pot fi digerati si nu ingrasa. Fibrele ajuta la obtinerea senzatiei de satietate mai repede si pentru mult timp. Alimentele bogate in fibre sunt recomandate in toate curele de slabire! Dieta cu fibre este eficienta pentru slabirea rapida si pe termen lung. Fibrele nu pot fi digerate de organismul uman, au rol de tranzit si sunt parte integranta a alimentelor provenite din plante. Fibrele sunt vitale in orice dieta santoasa si ne ajuta sa slabim. Fibrele trec prin tractul digestiv fara a furniza nici un fel de calorii sau elemente nutritive si, cu toate acestea, sunt absolut necesare pentru ca ne scapa de toxine si grasimi nesanatoase.

De ce este nesanatoasa mancarea de tip fast-food? Printre alte o suta de motive se numara si faptul ca mancarea foarte procesata industrial nu contine fibre, prin urmare ingrasa si permite aborbtia grasimilor si toxinelor!

Fibrele ajuta tranzitul intern sa se mentina la un nivel normal si inlatura pericolele aparitiei anumitor boli deosebit de periculoase, precum cancerul de colon. Acestea ajuta transportarea colesterolului in afara organismului nostru, reducand astfel pericolul aparitiei bolilor de inima.

Ce sunt fibrele?
Fibrele sunt hidrati de carbon nedigerabili. Fibrele au proprietatea de a absorbi apa facand ca materiile fecale sa fie mai fluide si mai usor de eliminat si de trecut prin tractul digestiv. Astfel se reduce perioada de timp in care alimentele zabovesc in organismul nostru si diminuam pericolul modificarii celulelor in urma actiunii agentilor carcinogeni produsi de descompunerea unor alimente, in special carnea. Daca va place sa consumati carne va recomandam cat mai multe fibre in alimentatia zilnica. Pentru o bucata de carne cat un pachet de carti de joc nutritionistii recomanda sa mancam de trei ori pe atat legume precum fasole verde pastai, mazare, sfecla rosie, fenicul, salate bogate in rosii, castraveti, ceapa, patrunjel. Cate fibre ar trebui sa consumam pe zi? Patrick Holford recomanda 35 de grame de fibre zilnic (in Cartea nutritiei optime – capitolul “Zaharul – dulcele adevar”).

Datorita continutului ridicat de fibre, o singura felie de paine integrala poate fi mai satioasa decat doua felii de paine din faina alba. De asemeni, fibrele fac ca grasimile sa aiba un tranzit mult mai rapid prin sistemul digestiv. Acest lucru inseamna ca grasimile se vor depune mai greu!

Cat de daunatoare este painea alba? Mai daunatoare decat inghetata, spune dr. Arthur Agatston in cartea “Slabeste sanatos cu dieta South Beach”, Bucuresti, Editura Curtea Veche, 2007. Daca ar fi sa va asezati la masa si sa alegeti intre a manca paine alba si a servi o inghetata la desert, alegeti inghetata, ingrasa mai putin. Dar nu exista numai paine alba. Iata o regula generala: cu cat painea este mai grea si mai putin rafinata, cu atat este mai buna pentru dvs. Fibrele continute de painea din faina integrala ingreuneaza efortul stomacului de a ajunge la zaharul si amidonul din carbohidrati. Grasimile si proteinele incetinesc viteza cu care stomacul descompune carbohidratii. A manca niste proteine sau putina grasime – fireste, grasime “buna” – impreuna cu carbohidratii este un lucru benefic. E mai bine sa puneti pe paine putin ulei de masline sau niste branza degresata decat sa o mancati ca atare.

Carnea si cerealele rafinate nu contin fibre!

Pentru a creste nivelul de fibre din organism va recomandam sa consumati cat mai multe alimente naturale si cat mai putine alimente post procesate.
Populatiile care au obiceiul de a manca alimente foarte bogate in fibre sunt in general mai sanatoase si au un risc al aparitiei obezitatii foasrte scazut. Dieta cu fibre este o dieta eficienta pentru slabire. Este un fapt deja demonstrat ca fibrele ne ajuta sa fim mai slabi. Fibrele ne fac sa ne simtim satui mai repede si raman in stomacul nostru pentru mai mult timp incetinind digestia si determinandu-ne organismul sa aiba senzatia de satietate pentru mai mult timp.

Cateva exemple de alimente care contin fibre:

• Legume (in special fasole boabe si fasole pastai verde sau galbena si mazare, linte, morcovi, spanac, ardei);
• Fructe proaspete;
• Orezul brun si integral;
• Linte, Quinoa, Amarant, Hrisca, Naut >> vezi aici de unde poti cumpara online alimente bogate in fibre <<
• Cerealele integrale.

Graul rafinat si orezul alb sau alte cereale folosite la micul dejun au cea mai mare parte a fibrei inlaturata. Acestea se transforma in glucoza in sange atat de repede incat, la fel ca si in cazul zaharului, se ajunge la un apogeu al nivelului insulinei. Aceasta „spune” organismului ca este disponibila o cantitate foarte mare de energie si ca atare, organismul ar trebui sa inceapa sa depoziteze din ea pentru ca nu o poate consuma pe toata. Tot ceea ce mancam si nu se arde ajunge sa se depuna!

Una dintre cele mai mari griji pe care trebuie sa ni le facem privitor la cresterea insulinei este aceea ca ajungem sa resimtim foamea mai repede si sa dorim sa mancam din nou. Acest ciclu nu este unul prea fericit pentru organismul si sanatatea noastra.

Una dintre masurile pe care le putem lua este aceea de a manca alimente ce contin foarte multe fibre astfel incat nivelul zaharului din sange sa se mentina la un nivel normal. Dieta cu fibre inseamna dieta cu fructe, legume si cereale integrale.
Adaugarea fibrei in dieta zilnica este o decizie foarte buna daca doriti sa scadeti in greutate si sa va imbunatatiti sanatatea, dar nu exagerati nici cu fibrele. Beti cat mai multe lichide atunci cand consumati alimente cu multe fibre. Majoritatea fibrelor se distrug prin fierbere si ca atare va recomandam sa consumati fructele si legumele ori in stare cruda ori putin fierte sau trase la tigaie cu ulei de masline!

Atentie la taratele de grau!

Specialistul in nutritie John Dickerson de la Universitatea din Surrey a subliniat pericolul adaugarii taratelor de grau intr-o dieta saraca in nutrienti. Taratele de grau contin un nivel mare de fitati, un antinutrient care reduce absorbtia fibrelor necesare din mai multe produse cum ar fi ovazul, lintea, fasolea, semintele, fructele sau legumele crude sau preparate foarte putin. Sunt recomandate taratele de ovaz in schimb, dar nu mai mult de 2 linguri pe zi.

>> vezi aici de unde poti cumpara online alimente bogate in fibre din agricultura eco <<

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

7 Raspunsuri la discutia despre “Ce sunt fibrele”

  1. 7
    Slabeste sanatos si repede – Schimbari mici in obiceiurile tale pentru a pierde in greutate | Ruslink.tv spune:

    […] de fibre in dieta ta, si vei ramane mult mai multumit. Cercetarile arata ca o parte din fibre ajuta la un grad mai bun de umplere a sistemului digestiv decat doar carbohidratii lichizi din suc, ceea ce creste viteza si durata perioadei de satietate. […]

  2. 6
    andreea spune:

    eu iau c***n fit de 4 luni si am scaun normal adica cam 1 data la 2 zile fata de cum era inainte o data la 2 saptamani

  3. 5
    naty spune:

    La reteta cu supa de varza,ce putem manca la micul dejun ca am luat retetade net si pt micul dejun nu pare ce putem manca.

  4. 4
    naty spune:

    am si eu o intrebare? Totusi la micul dejun ce putem manca?

  5. 3
    ANA spune:

    in urma cu o jumatate de ora intr-o discutie cu sotul meu referitoare la constipatia de care sufera isi exprima regretul bca nu m-a lasat sa fac magiun de pruna in toamna asta. Sincera sa fiu din cate am aflat o astfel de suferinta are N cauze cred ca ar trebuii sa incepi cu ce mananci ce si cat bei si nu in ultimul rand starea psihica , adica stres dar si modul de gandire

  6. 2
    grecu mariana spune:

    cel mai bun remediu garantat contra constipatiei este magiunul de prune facut la caldare.

  7. 1
    andy spune:

    sunt constipat si am loat o lingurita de ulei de rechin acum 6 ore si pina acum nici un rezultat
    si nici sintome ca sa dea rezultate
    ce ma sfatuiti sa fac ?

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.