Ce sunt fibrele si cum ajuta in tratamentul constipatiei

Fibrele sunt carbohidrați ce nu aduc aport de calorii organismului, nu pot fi digerati și nu îngrașă. Ajută în tratamentul constipației, în prevenirea cancerului de colon și în dietă. Fibrele ajută la obținerea senzației de sațietate mai repede și pentru mult timp. Alimentele bogate în fibre sunt recomandate în toate curele de slăbire!

Fibre dietetice ce ajută la tratamentul constipației. Alimente recomandate.
Fibre dietetice ce ajută la tratamentul constipației. Alimente recomandate.

Dieta cu fibre este eficientă pentru slăbirea rapidă și pe termen lung. Fibrele nu pot fi digerate de organismul uman, au rol de tranzit și sunt parte integrantă a alimentelor provenite din plante. Fibrele sunt vitale în orice dietă sănătoasă și ne ajută să slăbim.

Fibrele trec prin tractul digestiv fără a furniza nici un fel de calorii sau elemente nutritive și, cu toate acestea, sunt absolut necesare pentru ca ne scăpa de toxine și grăsimi nesănătoase.

De ce este nesănătoasă mâncarea de tip fast-food? Printre alte o sută de motive se numără și faptul că mâncarea foarte procesata industrial nu conține fibre, prin urmare îngrașă și permite aborbția grăsimilor și toxinelor!

Fibrele ajută tranzitul intern să se mențină la un nivel normal și înlătură pericolele apariției anumitor boli deosebit de periculoase, precum cancerul de colon. Acestea ajuta transportarea colesterolului în afara organismului nostru, reducând astfel pericolul apariției bolilor de inimă.

Psyllium sunt tărâțe care nu au alt rol decât de a tranzita organismul. Atrag cu sine grăsimile și toxinele, ceea ce reprezintă un beneficiu major pentru sănătate dar ajută și la slăbire.
Psyllium sunt tărâțe care nu au alt rol decât de a tranzita organismul. Atrag cu sine grăsimile și toxinele, ceea ce reprezintă un beneficiu major pentru sănătate dar ajută și la slăbire. Ce preț au tărâțele tip fibre de psyllium și în ce magazin le regăsim: www.proDietaBio.ro

Ce sunt fibrele?
Fibrele sunt hidrați de carbon nedigerabili. Fibrele au proprietatea de a absorbi apa făcând ca materiile fecale sa fie mai fluide și mai ușor de eliminat si de trecut prin tractul digestiv. Astfel se reduce perioada de timp in care alimentele zabovesc in organismul nostru si diminuam pericolul modificarii celulelor in urma actiunii agentilor carcinogeni produsi de descompunerea unor alimente, in special carnea. Daca va place sa consumati carne va recomandam cat mai multe fibre in alimentatia zilnica. Pentru o bucata de carne cat un pachet de carti de joc nutritionistii recomanda sa mancam de trei ori pe atat legume precum fasole verde pastai, mazare, sfecla rosie, fenicul, salate bogate in rosii, castraveti, ceapa, patrunjel. Cate fibre ar trebui sa consumam pe zi? Patrick Holford recomanda 35 de grame de fibre zilnic (in Cartea nutritiei optime – capitolul “Zaharul – dulcele adevar”).

Datorita continutului ridicat de fibre, o singura felie de paine integrala poate fi mai satioasa decat doua felii de paine din faina alba. De asemeni, fibrele fac ca grasimile sa aiba un tranzit mult mai rapid prin sistemul digestiv. Acest lucru inseamna ca grasimile se vor depune mai greu!

Pudre proteice cu certificare BIO = ORGANIC de la Diet Food și Mandorle UE. Aminoacizii necesari în formulă naturală. Pregătire instant. Disponibile în România prin www.proDietaMagazin.ro cu livrare rapidă.
Pudre proteice cu certificare BIO = ORGANIC de la Diet Food și Mandorle UE. Aminoacizii necesari în formulă naturală. Pregătire instant. Disponibile în România prin www.proDietaMagazin.ro cu livrare rapidă.

Cat de daunatoare este painea alba? Mai daunatoare decat inghetata, spune dr. Arthur Agatston in cartea “Slabeste sanatos cu dieta South Beach”, Bucuresti, Editura Curtea Veche, 2007. Daca ar fi sa va asezati la masa si sa alegeti intre a manca paine alba si a servi o inghetata la desert, alegeti inghetata, ingrasa mai putin. Dar nu exista numai paine alba. Iata o regula generala: cu cat painea este mai grea si mai putin rafinata, cu atat este mai buna pentru dvs. Fibrele continute de painea din faina integrala ingreuneaza efortul stomacului de a ajunge la zaharul si amidonul din carbohidrati. Grasimile si proteinele incetinesc viteza cu care stomacul descompune carbohidratii. A manca niste proteine sau putina grasime – fireste, grasime “buna” – impreuna cu carbohidratii este un lucru benefic. E mai bine sa puneti pe paine putin ulei de masline sau niste branza degresata decat sa o mancati ca atare.

Carnea si cerealele rafinate nu contin fibre!

Pentru a creste nivelul de fibre din organism va recomandam sa consumati cat mai multe alimente naturale si cat mai putine alimente post procesate.
Populatiile care au obiceiul de a manca alimente foarte bogate in fibre sunt in general mai sanatoase si au un risc al aparitiei obezitatii foasrte scazut. Dieta cu fibre este o dieta eficienta pentru slabire. Este un fapt deja demonstrat ca fibrele ne ajuta sa fim mai slabi. Fibrele ne fac sa ne simtim satui mai repede si raman in stomacul nostru pentru mai mult timp incetinind digestia si determinandu-ne organismul sa aiba senzatia de satietate pentru mai mult timp.

Sucul de prune autentic german este ideal pentru tratarea constipației. De ce? Prunele conțin xilitol, un tip de zahăr natural cu efect ușor laxativ. Ce vine din natură funcționează NATURAL!
Sucul de prune autentic german este ideal pentru tratarea constipației. De ce? Prunele conțin xilitol, un tip de zahăr natural cu efect ușor laxativ. Ce vine din natură funcționează NATURAL! Prune bio deshidratate și mai multe variante de suc de prune sunt disponibile cu livrare rapidă și taxe de curier numai 9.99 lei prin site www.proDietaBio.ro

Cateva exemple de alimente care contin fibre:

• Legume (in special fasole boabe si fasole pastai verde sau galbena si mazare, linte, morcovi, spanac, ardei);
• Fructe proaspete;
• Orezul brun si integral;
• Linte, Quinoa, Amarant, Hrisca, Naut >> vezi aici de unde poti cumpara online alimente bogate in fibre <<
• Cerealele integrale.

Graul rafinat si orezul alb sau alte cereale folosite la micul dejun au cea mai mare parte a fibrei inlaturata. Acestea se transforma in glucoza in sange atat de repede incat, la fel ca si in cazul zaharului, se ajunge la un apogeu al nivelului insulinei. Aceasta „spune” organismului ca este disponibila o cantitate foarte mare de energie si ca atare, organismul ar trebui sa inceapa sa depoziteze din ea pentru ca nu o poate consuma pe toata. Tot ceea ce mancam si nu se arde ajunge sa se depuna!
Una dintre cele mai mari griji pe care trebuie sa ni le facem privitor la cresterea insulinei este aceea ca ajungem sa resimtim foamea mai repede si sa dorim sa mancam din nou. Acest ciclu nu este unul prea fericit pentru organismul si sanatatea noastra.

Una dintre masurile pe care le putem lua este aceea de a manca alimente ce contin foarte multe fibre astfel incat nivelul zaharului din sange sa se mentina la un nivel normal. Dieta cu fibre inseamna dieta cu fructe, legume si cereale integrale.
Adaugarea fibrei in dieta zilnica este o decizie foarte buna daca doriti sa scadeti in greutate si sa va imbunatatiti sanatatea. Beti cat mai multe lichide atunci cand consumati alimente cu multe fibre. Majoritatea fibrelor se distrug prin fierbere si ca atare va recomandam sa consumati fructele si legumele ori in stare cruda ori putin fierte sau trase la tigaie cu ulei de masline!

Atentie la taratele de grau!

Specialistul in nutritie John Dickerson de la Universitatea din Surrey a subliniat pericolul adaugarii taratelor de grau intr-o dieta saraca in nutrienti. Taratele de grau contin un nivel mare de fitati, un antinutrient care reduce absorbtia fibrelor necesare din mai multe produse cum ar fi ovazul, lintea, fasolea, semintele, fructele sau legumele crude sau preparate foarte putin. Sunt recomandate taratele de ovaz in schimb, dar nu mai mult de 2 linguri pe zi.

Psyllium și tărâțe de ovăz regăsim în site ProDietaMagazin.ro, tratament naturist pentru constipație și DETOX
Psyllium și tărâțe de ovăz regăsim în site ProDietaMagazin.ro, tratament naturist pentru constipație și DETOX

7 Comentarii

  1. sunt constipat si am loat o lingurita de ulei de rechin acum 6 ore si pina acum nici un rezultat
    si nici sintome ca sa dea rezultate
    ce ma sfatuiti sa fac ?

  2. in urma cu o jumatate de ora intr-o discutie cu sotul meu referitoare la constipatia de care sufera isi exprima regretul bca nu m-a lasat sa fac magiun de pruna in toamna asta. Sincera sa fiu din cate am aflat o astfel de suferinta are N cauze cred ca ar trebuii sa incepi cu ce mananci ce si cat bei si nu in ultimul rand starea psihica , adica stres dar si modul de gandire

Scrie un raspuns:

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *