Cum combatem febra musculara

Febra musculară este practic o durere resimțită după un efort fizic intens. Toți cei care au mers la sală după o perioadă lungă în care nu au mai făcut sport au resimțit probabil febra musculară.

Febra musculara prevenire si tratament

Febra musculara prevenire si tratament

Căutând un tratament rapid pentru durerile musculare este posibil să resimțim o dezamăgire, căci așa cum cauzele febrei musculare nu sunt foarte clare, nici tratamentul nu este unul exact.

Apariția febrei musculare după exercițiile fizice nu este ceva neobișnuit, dar asta nu înseamnă că este și sănătos. Mușchii dureroși indică de obicei o suprasolicitare și se pot manifesta atât la începători, cât și la persoanele experimentate. Tratamentul natural al febrei musculare poate ajuta la atenuarea durerii și încurajarea vindecării, iar în unele cazuri, permite mai curând continuarea executării exercițiilor fizice.

Atunci când faceți exerciții fizice intense, se rup practic fibrele musculare. Partea bună este că, atunci când acei mușchi se recuperează, ei devin mai puternici. Însă actul ruperii acelor fibre poate face ca mușchii să devină sensibili, dureroși și chiar dificil de mișcat. În plus, instalarea durerii poate dura până la 24 de ore (acest lucru este numit adesea durere musculară cu efect întârziat, delayed onset muscle soreness sau DOMS), ceea ce înseamnă că veți avea dureri mai mari la două zile după antrenamentul fizic decât în dimineața imediat următoare.

Durerile musculare rezultate în urma exercițiilor fizice se împart în două categorii. Prima constă în durere musculară imediată, ce are loc în timp ce faceți exerciții sau imediat ce încheiați sesiunea de antrenament. În cea de-a doua categorie intră durerea musculară întârziată, ce are loc între prima și a doua zi după sesiunea de exerciții fizice și dispare în trei zile după declanșare.

Cauze ale febrei musculare. De ce mușchii mei sunt extrem de dureroși după exerciții fizice?

Antrenamentul de forță cauzează mici rupturi la nivelul fibrelor musculare ce se vindecă prin transformarea lor în mușchi mai puternici și mai compacți. În perioada în care are loc acest proces natural, poate apărea durerea. Atunci când o greutate este plasată pe fibrele musculare, fibrele mici din cadrul mușchilor se rup ușor. Drept rezultat, organismul trebuie să ia măsuri pentru a se recupera, fapt ce necesită un număr de nutrienți, inclusiv carbohidrați și calciu.

Prevenție. Faceți încălzirea înainte de a începe programul de exerciții.

Executarea exercițiilor de încălzire crește flexibilitatea mușchilor și reduce, în mare, tensiunea musculară, fapt ce previne micro-traumele excesive, și poate preveni apariția durerii cauzate de eforturile musculare mai mari sau mai mici.

Soluții. Tratamentul pentru febra musculară.

• Realizați un set scurt de exerciții de relaxare după fiecare antrenament. Întindeți mușchii pe care i-ați lucrat pentru a îmbunătăți circulația sângelui și crește gama de mișcare.
Masați mușchii pentru a le reda circulația sangvină corespunzătoare și pentru a-i relaxa puțin. Fricționați ușor mușchii cu mâinile sau cu un aparat electric de masaj. Dacă aveți posibilitatea, programați-vă la o sesiune de masaj profesionist. Beneficiați de 30 sau mai multe minute de masaj terapeutic. Masajul îmbunătățește circulația sângelui în țesuturile musculare dureroase, eliberând micro-adeziunile și încurajând repararea mușchilor. Terapia poate fi dureroasă, însă este un tratament eficient dacă suportați senzația.
Odihniți mușchii. Este important să oferiți fibrelor musculare repaus și timp să se repare și să se vindece corespunzător. Evitați întinderile sau exercițiile până când dispar durerile musculare.
• Beneficiați de 8 până la 10 ore de somn. Organismul se reface pe timpul nopții, timp în care se declanșează hormoni importanți ce semnalează repararea țesutului muscular. Un somn ce durează mai puțin de opt ore scade răspunsul hormonal, ceea ce înseamnă că recuperarea va fi mai înceată și va dura mai mult.
• Aplicați gheață pe mușchii dureroși în primele 24-72 de ore. Acest lucru ajută la reducerea durerilor musculare întârziate, iar dacă mușchiul a suferit o întindere pe moment, gheața ajută la scăderea inflamației. Dacă vă simțiți suficient de curajoși, faceți o baie în gheață. După perioada de îngheț, aplicați căldură.
• Scufundați-vă într-o cadă cu apă fierbinte, faceți un duș fierbinte sau aplicați o sticlă de apă fierbinte pe mușchii dureroși. Căldura va dilata vasele de sânge, redând circulația sangvină și relaxând astfel mușchii. O sesiune la SPA sau la saună ca avea același efect. Beți multă apă pentru a evita deshidratarea dacă alegeți una dintre aceste două opțiuni.
• Executați exerciții ușoare și întindeți ușor mușchii. Exercițiile ușoare precum mersul, yoga sau înotul pot preveni încordarea mușchilor și apariția durerii. La fel ca și alte remedii, exercițiile fizice și stretching-ul pun sângele în mișcare și mențin musculatura relaxată. Evitați exercițiile intense precum ridicarea de greutăți, antrenamentul de rezistență sau cardio cu un impact mai mare, ce pot cauza creșterea durerilor musculare.
• Luați un calmant pentru dureri. Dacă aveți dureri foarte mari după antrenamentul fizic, puteți lua un analgezic eliberat fără prescripție medicală, precum acetaminofen sau ibuprofen, care ajută la reducerea inflamației și ameliorarea durerii, potrivit Medline Plus. Totuși, evitați administrarea excesivă de ibuprofen, deoarece poate cauza iritații la nivelul mucoasei stomacale.

Vitamina C cristalizata.

Vitamina C cristalizata poate fi adaugata in orice lichid (suc, shake, apa, isotonice). Vezi pret, detalii, beneficii.

• Fie că suferiți de dureri ușoare, fie că aveți febră musculară intensă în urma unei sesiuni de activități fizice solicitante, durerile musculare vă pot împiedica să vă bucurați de activitățile zilnice. Vitamina C, cunoscută mai mult pentru proprietățile de creștere a imunității, s-a dovedit recent a avea beneficii adiționale. În urma numărului tot mai mare de cercetări cu privire la multiplele roluri pe care le joacă în organismul uman, s-a demonstrat că vitamina C poate contribui la reducerea și vindecarea durerilor musculare.

Avem voie să facem exerciții fizice având febră musculară?

Febra musculară are loc atunci când realizați o activitate fizică nouă pentru organism sau o efectuați la un nivel mai dificil ca de obicei. Cu denumirea de DOMS, sau durere musculară întârziată, acest disconfort se manifestă la 48 până la 72 de ore după antrenament. Responsabile de dureri sunt, cel mai probabil, micile rupturi ale fibrelor musculare. Dacă faceți exerciții în timp ce aveți dureri depinde de intensitatea disconfortului resimțit, cât de des și regulat ați mers la sala de fitness și de tipul de antrenament pe care plănuiți să-l faceți.

Simptome grave de febră musculară

Dacă vă doare tare atunci când atingeți mușchii, vă schimbați postura sau apar modificări la modul în care faceți mișcare din cauza durerii, probabil ar trebui să așteptați o zi sau două înainte de a face mișcare. Durerea accentuată vă poate slăbi coordonarea și reduce abilitatea organismului de a absorbi șocurile, ceea ce înseamnă că sunteți expuși unui risc mai mare de a vă accidenta, explică American Council on Exercise.
Exagerarea poate fi un motiv? Durerea ce rezultă în urma zilelor de exerciții fără pauză poate solicita o zi de odihnă. Antrenamentul excesiv, un grup de simptome generate de executarea prea frecventă a prea multor exerciții, poate duce la dureri persistente, precum și la performanțe slabe, schimbări ale ritmului cardiac și oboseală.
Opțiuni de antrenament. Dacă organismul poate tolera exercițiile ușoare, precum mersul, înotul sau plimbarea lentă cu bicicleta, ele pot ajuta la stimularea circulației și îmbunătățirea abilității corpului de a elimina substanțele nefolositoare. De asemenea, durerile musculare localizate într-o singură regiune, precum zona inferioară a corpului, nu vă împiedică să realizați exerciții pentru partea superioară a corpului.

SFATURI generale

Pentru a preveni febra musculară, creșteți gradual nivelul de dificultate al activității fizice dacă sunteți începători. Executați înainte exerciții de încălzire și întinderi ușoare, ca parte a sesiunii de antrenament. Consumați o gustare sănătoasă după ce faceți mișcare. Alegeți alimente bogate în carbohidrați complecși din alimente integrale și proteine, precum cele vegetale din cânepă, in, semințe de dovleac și fructe, ce vor ajuta la clădirea și la repararea mușchilor, fapt ce contribuie și la reducerea durerilor. Consumați gustarea la 15 până la 60 minute după antrenament; aceasta este perioada în care organismul va procesa cel mai eficient proteinele și carbohidrații. Vitamina C în combinație cu minerale poate susține recuperarea după efort fizic și reducerea în intensitate a febrei musculare.

Multi VITAMINE si MINERALE Instant pentru SPORTIVI 35 portii cu efect imediat

Multi VITAMINE si MINERALE Instant pentru SPORTIVI 35 portii cu efect imediat. Vezi pret si detalii suplimentare, compozitie.

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.