Fasolea

FasoleaDespre fasole avem numai vesti bune! O multime de studii dezvaluie faptul ca nutrientii si ingredientele naturale din fasole ajuta la dieta si la combaterea si prevenirea a nenumarate boli.

Fasolea poate fi de mai multe tipuri: cu bolul alb, rosu sau “kidney”, rozalie sau „borlotti”, fasole verde sau teci, si altele… Considerentele din aceste articol sunt generale, indiferent de soi.
O jumatate de ceasca de fasole uscata are in general cam 120 calorii, un indice glicemic foarte scazut si foarte multi carbohidrati complecsi care mentin nivelul optim de zahar in sange. Ca atare fasolea este un aliment de luat in seama de diabetici. Fasolea este o sursa de vitamina B, potasiu, seleniu, magneziu si chiar calciu. Contine de asemeni si fibra solubila si insolubila (prima ajuta la digestie si previne constipatia iar cealalta reduce nivelul grasimilor din sange). In timpul digestiei fibra solubila formeaza o substanta ca un gel care ajuta organismul sa “se descurce” cu factori nocivi cum sunt grasimile, colesterolul si carbohidratii simpli. Numai o farfurie de fasole gatita contine aproximativ 15 grame de fibra – mai mult de jumatate din necesarul zilnic de 25 grame.

Va recomandam sa consumati foarte multa apa alaturi de mesele bogate in fibra.

Fasolea are foarte putina grasime si aproape deloc colesterol. Are virtuti deosebite, printre altele fiind cunoscuta si sub denumirea de „mancator de zahar” pentru ca este foarte bogata in fibre vegetale care împiedica absorbtia zaharurilor si reduc secretia de insulina. Consumul zilnic al unei cantitati de circa o farfurie de fasole verde, spre exemplu, poate ajuta la scaderea valorii colesterolului cu pana la 20%.

Mancand fasole in mod constant veti obtine nenumarate avantaje pentru ca:
• Micsoreaza riscul de cancer la colon
• Fasolea reduce colesterolul din sange, ca si LDL sau “colesterolul rau” care provoaca boli de inima
• Fasolea reduce riscul de aparitie a diabetului de tip II
• Fasolea imbunatateste controlul diabetului de tip 1 & 2 si, deci ii ajuta pe diabetici
• Intareste sistemul imunitar

Fasolea este recomandata in curele de slabire si in dietele echilibrate pentru ca are un nivel ridicat de carbohidrati cu eliberare lenta, proteine, fibra, este saraca in calorii, grasimi si sodiu si nu are colesterol! O jumatate de farfurie de fasole pe zi poate fi de folos in respectarea unei diete echilibrate.

Fasolea este o sursa de proteine fara grasime. Organismul converteste proteinele in amino-acizi care repara tesutul muscular si sistemul osos. Proteinele ajuta si la lupta impotriva infectiilor, la vindecarea ranilor si la regularizarea nivelului enzimelor si hormonilor.
In plus, in fasole gasim cel mai bun tip de carbohidrati complecsi – nutrientii care furnizeaza energie pentru muschi si creier. Acestia au un indice glicemic foarte mic cu abilitatea unica de a oferi energie pe o perioada de timp foarte lunga pentru ca se elibereaza foarte incet in sistemul circulator. Piper negruCarbohidratii complecsi se absorb incet si mentin senzatia de satietate pentru mai mult timp (spre deosebire de cei simpli pe care ii gasim in zahar si produse derivate).

*Bine de stiut! Atunci cand fierbeti fasolea puneti si cateva boabe de piper negru. Astfel veti potoli o eventuala “galagie” 🙂

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

2 Raspunsuri la discutia despre “Fasolea”

  1. 2
    andrada. CEL MAI MARE FAN AL Robotzilor! spune:

    urasc fasolea , dar e foarte sanatoasa!

  2. 1
    veronika spune:

    okai -) m’ati convins
    PLEC Sa fierb fasole . Apropo, fasolele se mai consuma shi inainte de noapte ( stil romantic -mai este numit shi stil francez_)

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.