Fasole Mung: proprietati nutritive si beneficii

Fasolea mung are proprietăți nutritive valoroase, aceasta aducând numeroase beneficii nutriționale pentru sănătate. Fasole mung. Pret. Timp de fierbere scurt.Consumând fasole mung, obțineți multe proteine, puține calorii, multe vitamine și minerale. Prețul fasolei mung nu este unul mare (preț circa 17 lei pentru 500 gr, fasole mung BIO: vezi AICI). Se consumă similar fasolei obisnuite, dar un timp de fierbere mai scurt și are un gust dulceag. Se poate consuma și sub formă de germeni. Vlăstarii de fasole Mung sunt plini de minerale și enzime.

Informații nutriționale ale fasolei mung
• Conținut ridicat de proteine
• Conținut ridicat de fibre
• Conținut scăzut de grăsimi
• Conținut scăzut de calorii

Valoare energetica la 100g 1350kJ adica 323kcal
Proteine 33,7g
Grasimi 18,1g
Carbohidrati 46,3g

Fasolea mung, un tip de leguminoasă măruntă și verde care face parte din aceeași familie de plante ca mazărea și lintea. Este o sursă bogată de proteine, fibre, antioxidanți și fitonutrienți. Deși în cele mai multe părți ale lumii, aceasta este mai puțin populară decât alte tipuri de leguminoase, precum năutul sau fasolea neagră, fasolea mung oferă beneficii uriașe pentru sănătate!

În vreme ce fasolea mung poate fi o noutate pentru majoritatea populației României, ea face parte de mii de ani din dietele tradiționale ayurvedice din India. Fasolea mung este considerată „una dintre cele mai adorate alimente” din India antică, fiind parte a medicinii tradiționale din anul 1.500 î.Hr.
Astăzi, fasolea mung a început să apară sub formă de pudră proteică, supă la conservă și garnitură la restaurant.

Proteinele sunt o parte vitală a unei diete sănătoase deoarece corpul le folosește pentru a repara și regenera celulele. Atunci când organismul descompune proteinele, apar aminoacizii care ajută la descompunerea ulterioară a alimentelor. În timp ce carnea, produsele lactate și ouăle sunt toate bogate în proteine, aceste surse pot conține și mult colesterol și nu constituie o opțiune viabilă pentru persoanele care urmează o dietă vegană. Într-un interviu pentru „Today show”, Madelyn Fernstrom, director al Weight Management Center din cadrul University of Pittsburgh Medical Center, recomandă consumul zilnic a aproape 0,8 grame proteine pentru fiecare kilogram corp.

Fasolea mung este o sursă bogată de nutrienți precum: mangan, potasiu, magneziu, folat, cupru, zinc și mai multe vitamine B. De asemenea, este un aliment sățios, plin de proteine, amidon rezistent și fibre alimentare.

Bogată vitamina C

O porție de o ceașcă de germeni de fasole mung asigură 23 la sută din valoarea zilnică recomandată de vitamina C, pentru o dietă de 2.000 de calorii. Este important să asimilați suficientă vitamina C în dieta zilnică deoarece corpul nu o poate păstra. Această vitamină este un antioxidant care ajută la protejarea organismului de efectele negative produse de radicalii liberi. De asemenea, contribuie la producerea colagenului, atât de necesar pielii, cartilagiilor, ligamentelor și vindecării rănilor. Vitamina C are și o funcție de protecție, ajutând la prevenirea bolilor de inimă și a hipertensiunii arteriale.

Mai multă vitamina K

Fasolea mung este bogată în vitamina K, având în vedere că o porție de o ceașcă de germeni conține 43 la sută din cantitatea zilnică recomandată. Deși vitamina K nu este la fel de cunoscută ca celelalte vitamine, ea este importantă. Organismul păstrează vitamina K în ficat și în țesutul gras, însă este necesară realimentarea prin alimentație, mai ales dacă suferiți de vreo boală a ficatului, vezicii urinare, de boală celiacă sau dacă luați medicamente ce subțiază sângele. Această vitamină ajută la menținerea sănătății oaselor și ajută sângele să se coaguleze normal.

Puține calorii, ideală pentru diete, cure de slăbire!

Fasolea mung conține extrem puține calorii, având în vedere că o ceașcă de semințe încolțite mature are doar 31 calorii. De asemenea, o porție conține 1,9 grame de fibre alimentare, echivalentul a 8 procente din cantitatea zilnică recomandă la o dietă de 2.000 calorii.

Fibrele ajută la senzația de sațietate, așa că fasolea mung constituie o gustare bună și săracă în calorii ce poate potoli foamea între mese, mai ales dacă sunteți atenți la siluetă. O porție de fasole mung nu conține aproape deloc grăsime, având doar 0,19 grame la porție, precum și 6 miligrame de sodiu, asigurând totodată 5 procente din doza zilnică recomandată de fier.

Puteți găsi fasolea mung sub formă de pudră, boabe întregi crude sau înjumătățite (așa cum se găsește și mazărea), sub formă de tăiței, precum și ca semințe încolțite (pe care le vedeți adesea folosite în prepararea sandvișurilor și salatelor). Boabele uscate pot fi consumate crude, gătite (întregi sau înjumătățite), fermentate sau măcinate și transformate în făină.

Datorită densității nutriționale, fasolea mung este considerată folositoare în apărarea împotriva câtorva boli cronice, legate de vârsta înaintată, printre care bolile de inimă, cancerul, diabetul și obezitatea.
Dovezile clinice continuă să arate că alimentele vegetale pot avea mai multe beneficii pentru sănătate, inclusiv scăderea inflamației în organism. Experții în sănătate recomandă ca alimentele vegetale să constituie o porție mare în dieta fiecăruia, astfel că multe organizații de sănătate din lumea întreagă au recomandat creșterea aportului de alimente de proveniență vegetală pentru îmbunătățirea stării de sănătate și prevenirea bolilor cronice. Dintre sursele vegetale de proteine și nutrienți, fasolea mung atrage cea mai multă atenție.

Beneficiile pentru sănătate ale fasolei mung sunt destul de impresionante. „Conțin din plin potasiu, magneziu, folat, fibre și vitamina B6”, spune Manhattan-Based Slayton. „Majoritatea femeilor prezintă un deficit de magneziu și au nevoie de acest mineral pentru a ține sub control stresul și repara musculatura, mai ales dacă fac exerciții fizice. În ceea ce privește sănătatea femeii, folatul și vitamina B6 sunt excelente pentru ameliorarea simptomelor sindromului premenstrual și din timpul sarcinii.” Și există un bonus pentru mesele de seară: „Cel mai atrăgător beneficiu este acela că nu produce gaze intestinale, spre deosebire de fasolea standard”, declară ea.

Fasolea mung este una dintre cele mai sănătoase surse de proteine vegetale dacă luați în considerare câți alți nutrienți numeroși conține în plus, pe lângă aminoacizi (blocurile ce stau la baza construcției proteinelor). Potrivit Journal of Chemistry Central, „fasolea mung are activități biologice cu efecte antioxidante, antimicrobiene, antiinflamatorii, antidiabetice, antihipertensive, antitumorale și de metabolism eficient al lipidelor”.

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.