Secretul unui aluat sanatos

Secretul oricărui aluat sănătos este, desigur, să conțină făină sănătoasă. Dar care sunt tipurile de făină sănătoasă și ce proprietăți nutritive sunt esențiale? Dacă ați remarcat, făina albă de grâu nu este deloc apreciată de nutriționiști și nici prea recomandată în rețetele destinate copiilor, sportivilor sau persoanelor care urmează diete sănătoase pentru că nu conține nutrienți valoroși (este aproape goală în vitamine, minerale, fibre dietetice).

Făină sănătoasă. Ce tip de făină este recomandat pentru un aluat sănătos.

Făină sănătoasă. Ce tip de făină este recomandat pentru un aluat sănătos. Care sunt proprietățile nutritive pe care să le apreciem în primul rând?

Făina albă aduce calorii, ridică glicemia, dar nu hrănește cu adevărat corpul. Și atunci, dacă nu este recomandată făina albă de grâu, ce tip de făină sănătoasă putem folosi?


”Ca nutriționist și mamă, îmi place această revoluție a făinii. Astăzi regăsim în magazine foarte multe opțiuni delicioase de făină sănătoasă care pot înlocui cu succes făina albă rafinată de grâu, bogată în carbohidrați dar fără prea mulți nutrienți. Iată câteva exemple de făină sănătoasă cu care putem face aluaturi delicioase: făina de quinoa, de castane, de alune de pădure, migdale, de năut, ovăz, de lupin, de semințe de in, de orez brun, hrișcă, cânepă, teff sau din semințe de mei. Sunt convinsă că de multe nici nu ați auzit și nici nu va gândeați înainte că ar putea fi folosite în orice aluat: de pizza, tarte, blaturi de tort, biscuiți, prăjituri, clătite, etc. Eu recomand să avem mai multe tipuri de făină în casă și la fiecare aluat să facem propriul nostru mix, căci astfel vom combina beneficiile acestora.” spune Elena Roșu Tehnician Nutriționist, editor al revistei ProDieta.

Puteți înlocui făina albă de grâu în rețetele dvs standard cu alte tipuri de făină precum cele enumerate. Preparatele dvs vor ține de foame un timp mai îndelungat, vor susține buna funcționare a metabolismului, vor ajuta dieta. Făina integrală este de obicei bogată în minerale, vitamine din complexul B, fibre dietetice, fitonutrienți. Cerealele integrale sunt adesea recomandate pentru efectele lor benefice asupra tractului gastro-intestinal. Cercetătorii indică efecte benefice pentru sănătate, variind de la îmbunătățirea sănătății imune la reducerea riscului de obezitate și de boli cronice.

Făina de Quinoa, beneficii și mod de folosire în orice aluat

Această făină fără gluten are un gust delicat, ca de nuci. Este singurul tip de făină bogat în toți aminoacizii esențiali și este bogat în minerale valoroase precum fosfor, calciu, fier. Putem folosi făină de quinoa în aluatul de clătite, pizza, vafe, biscuiți, etc. Quinoa conține proteine de înaltă calitate și carbohidrați cu valoare scăzută glicemică, împreună cu acizi grași omega-3 și omega-6 și antioxidanți. Este, de asemenea, considerată a fi utilă pentru reducerea riscului de boli cardiovasculare și pentru îmbunătățirea sănătății cardiace.

Făina de quinoa, proprietăți nutritive, beneficii pentru sănătate. Poate fi încorporată în orice rețetă de aluat sănătos.

Făina de quinoa, proprietăți nutritive, beneficii pentru sănătate. Poate fi încorporată în orice rețetă de aluat sănătos. Găsește făină de quinoa în magazinul proDietaNaturala.ro cu livrare rapidă.

Făina de Ovăz este ca un remediu

Potrivit unei colecții largi de recenzii științifice publicate în suplimentul din octombrie 2014 al British Journal of Nutrition, ovăzul poate juca un rol important în îmbunătățirea sațietății (senzația de plenitudine) și în menținerea sănătății sistemelor digestiv și cardiovascular. Metabolismul este mult stimulat de fibrele dietetice din ovăz și de aceea acest tip de făină este recomandat a fi încorporat în orice aluat. Făina de ovăz are un conținut mare de fibre ce ajută la menținerea sănătății tractului gastrointestinal fără probleme; ele pot ajuta la reducerea constipației și la slăbire. Făina de ovăz poate fi inclusă în orice rețetă de aluat.

Făina de Mei este preferata copiilor

Făina din semințe de mei este delicioasă și de cele mai multe ori este preferata copiilor. Se spune că dacă păsările pot fi hrănite exclusiv cu mei, înseamnă că are foarte multe proprietăți nutritive. Făina de mei este o sursă foarte bună de nutrienți, vitamine , minerale și compuși organici benefici sănătății. Cele mai reprezentative beneficii pentru sănătate ale făinii de mei includ capacitatea sa de a proteja inima, prevenirea diabetului zaharat, îmbunătățirea sistemului digestiv, reducerea riscului de cancer, detoxifierea organismului, îmbunătățirea sănătății respiratorii, stimularea sistemului imunitar, creșterea nivelului de energie și îmbunătățirea funcției musculare. Făina de mei este cu atât mai mult apreciată în ultimii ani cu cât tot mai multe persoane se confruntă cu alergie la grâu sau intoleranță la gluten și caută alternative sănătoase. Meiul este lipsit de gluten și non-alergen. Meiul este deosebit de important în alimentație datorită conținutului său unic și mare de nutrienți precum vitamina B, calciu, fier, potasiu, zinc, magneziu și grăsimi. În plus, există niveluri semnificative de proteine și fibre dietetice. Clătitele pentru copiii mici și mari pot fi acum realizate cu făină de mei! » Caută în magazin prodietaNaturala.ro făină de mei.«

Făina de Nucă de Cocos este foarte bogată în proteine și fibre

Veți spune că bunica nu gătea cu nucă de cocos și că de unde a apărut această modă? Este efectul globalizării și nu este deloc unul rău, ci dimpotrivă! Făina de nucă de cocos este obținută din pulpa pulpa de nucă de cocos care este curățată, uscată și măcinată. După extragerea uleiurilor, urmează o a doua măcinare, după care făina este cernută. Făina de cocos este preferată și de sportivi pentru a fi introdusă în shake-uri proteice (are 19.4% proteine) dar și de persoanele care țin dietă de slăbire pentru că are 33% fibre dietetice. Poate fi inclusă în orice aluat, smoothie, shake, budincă.

Făină de mei, teff, hrișcă, ovăz, orez, castane, năut, lupin și multe alte varietăți în magazin proDietaNaturala.ro

Făină de mei, teff, hrișcă, ovăz, orez, castane, năut, lupin și multe alte varietăți în magazin proDietaNaturala.ro

Făina de teff. Din Etiopia direct pe mesele occidentalilor!

Teff-ul (Eragostris tef) este o cereală antică, originală din Etiopia. Pâinea de teff sau turtele nedospite de teff sunt deosebit de apreciate pentru gustul lor. Boabele de teff sunt asemănătoare cu cele de mei sau quinoa. Teff-ul nu conține gluten, fiind recomandat celor care urmează diete specifice. Teff-ul și făina de teff sunt bogate în fibre, proteine și minerale.

Făina de orez brun are gust delicios

Știm că orezul brun este delicios dar de multe ori nu avem timp să-l gătim după rețete clasice. Putem integra făina de orez brun în orice aluat de pizza, tarte sau deserturi pentru un gust savuros dar și pentru un aport benefic de minerale, vitamine, fibre dietetice.

Făina de migdale este o delicatesă în rețetele de deserturi

Cei mai mulți dintre noi știm că făina de migdale este mult promovată de francezi, în special în rețetele de macarons, desertul rafinat atât de apreciat pretutindeni. Dar făina de migdale conferă rafinament și sănătate oricărei rețete. Gătiți rețetele clasice de clătite, vafe, sau prăjituri cu făina de migdale.

Făină de semințe de in este bogată în Omega 3

Știați că somonul este recomandat în special pentru aportul de Omega 3, dar că și semințele de in sunt deosebit de bogate în Omega 3 valoroși? Grăsimile nu se pierd prin gătirea la 200 gr la cuptor. Făina de in poate fi adăugată direct în orice aluat.

Făina de Castane

Făina de castane este delicioasă, dar mai ales deosebit de bogată în substanțe nutritive valoroase. Făina de castane este o făină dulce de culoare brun deschis, obținută prin uscarea și măcinarea fină a castanelor comestibile cultivate la altitudini de 450-900 m. Castanele (și sub formă de făină) pot fi consumate zilnic și aduc o serie de beneficii importante pentru sănătate: pot îmbunătăți sănătatea digestivă, întări oasele, gestiona diabetul , proteja sănătatea cardiovasculară, stimula sistemul imunitar și reduce tensiunea arterială. Cuprul și magneziul nu sunt primele lucruri la care cineva se gândește atunci când vine vorba de sănătatea oaselor, dar cuprul este extrem de important în procesul prin care organismul absoarbe fier, care este de asemenea crucial pentru sănătatea sistemului osos. Magneziul este foarte bun pentru creșterea densității minerale osoase și oferă o mare varietate de alte beneficii pentru sănătate. Cu aceste minerale vitale care se găsesc în făina de castane, puteți preveni sau încetini apariția multor tulburări legate de vârstă, cum ar fi osteoporoza. Grăsimile sănătoase din castane ajută la echilibrarea colesterolului, reduc inflamația în organism, riscul de ateroscleroză și formarea cheagurilor de sânge în organism.


Făina de Cânepă are un conținut mare de proteine

Deosebit de apreciată pentru conținutul mare de proteine (circa 30%) și de fibre (49%), făina de cânepă poate fi introdusă alături de alte tipuri de făină în orice aluat. Făina are un conţinut bogat de fibre alimentare, care ne pot ajuta să avem un tranzit intestinal optim, fiind indicată în caz de constipaţie. Făina de cânepă ajută la menţinerea sănătății părului şi unghiilor, este adjuvant pentru diabetici şi pentru persoanele vârstnice, care se confruntă cu probleme ale memoriei.

SECRETUL ALUATURILOR PUFOASE: Produsele realizate întru totul cu făină de quinoa, cânepă, semințe de in, castane, lupin au o textură greoaie și densă. Combinați cu făina de orez alb sau cu pudră de tapioca și aluaturile și rețetele dvs se califică cu siguranță ca fiind cele mai sănătoase și bogate nutritiv.

Toate aceste tipuri de făină pentru aluat sănătos și multe altele regăsim în magazinul onlinr proDietaNaturala.ro cu livrare rapidă.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.