Drojdie de Bere, Drojdie Nutritiva, Drojdie Activa

Drojdie de bere, nutritiva inactiva sau maia.

Tipuri diverse de drojdii. Diferențe.

Drojdie de bere, drojdie nutritivă inactivă și drojdie de panificație. Care este diferența între aceste tipuri de drojdii, cum, când și de ce le folosim? Ce beneficii pentru sănătate aduc unele și ce riscuri implică altele? De ce vegetarienii sau persoanele care țin post prelungit preferă câteva tipuri de drojdii? Și sportivii aleg la rândul lor anumite tipuri de drojdie pentru că… urmează să citim în articol.

DROJDIA DE BERE este folosită frecvent ca supliment alimentar și nu trebuie confundată cu drojdia nutritivă sau cu drojdia de panificație necesară pentru dospirea aluatului. Drojdia de bere furnizează vitamine din complexul B, precum și minerale importante, inclusiv calciu, potasiu, fier și seleniu. De asemenea, aceasta este una dintre cele mai bogate surse de crom, pe care drojdia de panificație nu îl conține, și deține toți aminoacizii esențiali, ce constituie aproape jumătate din greutatea sa.

DROJDIA NUTRITIVĂ INACTIVĂ este un aliment care poate înlocui cu succes brânza în alimentația tuturor vegetarienilor sau persoanelor care țin post. Este bogată în proteine, vitamine și minerale și poate fi inclusă în preparatele de zi cu zi, pizza, paste, salate, piure de cartofi, sosuri, etc.

În magazinul online www.prodietamagazin.ro regasim mai multe tipuri de drojdie, atât de bere, nutritivă inactivă sau maia. Vezi prețuri și mod de livrare rapidă.

DROJDIA DE BERE

De ce să adăugăm în alimentație drojdie de bere? Pentru că, la un preț relativ mic, drojdia de bere este oarecum ca o multivitamină. Numai că, spre deosebire de o multivitamină de sinteză, obținută într-un laborator din domeniul farmaceutic, drojdia de bere este o opțiune 100% naturală. Aceasta poate fi, așadar, administrată ca supliment alimentar deosebit de nutritiv datorită conținutului bogat în proteine, vitamine din complexul B și minerale, cele mai notabile fiind cromul și seleniul.

Derivată dintr-o ciupercă numită Saccharomyces cerevisiae, drojdia de bere este un ingredient cheie în producerea berii.

Nutriție sănătoasă

Drojdia de bere conține mulți nutrienți benefici.

Conținut de minerale și vitamine pentru 100 gr de drojdie de bere:

  • Zinc: 9,9 mg
  • Fier : 6,0 mg
  • vitamina B1:10,4mg
  • vitamina B2: 3,8 mg
  • vitamina B3: 28,9 mg
  • vitamina B5: 7,7 mg
  • vitamina B6 : 1,1 mg
  • vitamina B9 : 1500 µg
Valoare energetica la 100g 327kcal sau1370kJ
Proteine 44.7g
Glucide 13.3g din care zaharuri 1.3g
Lipide 4.9 g din care acizi grasi saturati 1.0g
Sare 0.22g
Fier 6.0mg
Fibre 25.3g

Din câte remarcăm în tabel, conținutul de proteine este unul deosebit de mare, peste 44%. Fibrele în combinație cu proteinele fac să obținem repede senzația de plin în stomac și nu ne mai este foame pentru mult timp. Din acest motiv, drojdia de bere este recomandată chiar și celor care țin dietă!

Sportivii au mare nevoie de proteine vegetale de cea mai bună calitate și de minerale esențiale după terminarea antrenamentelor și de aceea, atât drojdia nutritivă inactivă cât și drojdia de bere sunt alimente preferate.

Drojdia de bere stimulează funcția imunitară

În „Miracle Sugars”, botanistul Rita Elkins își amintește din copilărie sfatul bunicii sale de a lua în fiecare dimineață o linguriță de drojdie de bere granulată pentru a „ține microbii la distanță”. Elkins declară că acest lucru s-a dovedit a fi adevărat deoarece polizaharidele din drojdia de bere stimulează funcția imunitară a organismului, oferind susținere microfagelor pentru a combate microbii. Polizaharidele din drojdie contribuie și la sănătatea generală prin susținerea regenerării celulare. În plus, zaharurile din drojdia de bere au proprietăți antivirale puternice care sunt eficiente împotriva a cel puțin 13 virusuri, spune Elkins.

Efectele secundare de la drojdia de bere sunt de obicei ușoare, dar pot include gazele și balonarea. University of Maryland Medical Center precizează că sunt posibile interacțiuni  cu tensiunea arterială dacă consumați drojdie de bere în timp ce luați inhibitori ai monoaminooxidazei, sau MAO, pentru tratarea depresiei, precum fenelzina, tranilicipromina, selegilina și izocarboxazid, sau analgezicul narcotic Demerol; drojdia de bere poate interacționa și cu medicația pentru diabet. Evitați suplimentele pe bază de drojdie de bere dacă aveți alergie la drojdie sau predispoziție la infecții micotice.

Ce beneficii pentru sănătate aduce drojdia de bere?

Tiamina, sau vitamina B1, este implicată în metabolismul carbohidraților, grăsimilor și aminoacizilor, precum și al alcoolului și glucozei. Aceasta susține funcția nervoasă, inclusiv cea a inimii. Deficitul sever de tiamină cauzează boala Beri-beri, o afecțiune de multe ori fatală cu simptome precum dificultatea la mers, pierderea simțurilor la mâini și picioare, paralizie la nivelul gambelor și confuzie mentală. Tiamina, ca toate vitaminele din complexul B, este hidrosolubilă.
Niacina, sau vitamina B3, și compușii săi sunt vitali pentru metabolismul celular. O deficiență de niacină sau de precursorul său, triptofan, poate duce la pelagră, o afecțiune debilitantă ce poate cauza o formă de demență, precum și probleme dermatologice și digestive.
Acidul pantotenic, sau vitamina B5, este implicat în multe reacții enzimatice. Este o deficiență rară, dar simptomele de indispoziție, disconfort abdominal și senzație de arsură în zona picioarelor pot să apară atunci când organismul nu dispune de o cantitate suficientă din această vitamină. Simptomele dispar atunci când nivelurile acestei vitamine revin la normal.
Piridoxina și substanțele corelate din complexul vitaminei B6 sunt importante pentru sistemul nervos central, piele și sânge. La copii, deficiența poate cauza convulsii; la adulți, aceasta poate provoca anemie. Dozele mari de piridoxină pot fi toxice.
Biotina, sau vitamina B7, este esențială pentru metabolismul grăsimilor și carbohidraților. O deficiență cauzează probleme ale pielii și limbii care se rezolvă prin completarea vitaminei.
Acidul folic, sau vitamina B9, este esențială pentru dezvoltarea sistemului nervos la fetus, așadar este o vitamină foarte importantă în perioada prenatală. De asemenea, aceasta este implicată în ajungerea la maturitate a globulelor roșii în toate etapele vieții.

Care este diferența dintre drojdia de bere și drojdia nutritivă?

Drojdiile nutritive inactive pot să nu sune așa de atractiv, însă acestea oferă o mulțime de nutrienți care le transformă într-un supliment sănătos în orice dietă. Drojdia este o ciupercă foarte sigură pentru consum. În magazinele cu mâncare sănătoasă, puteți găsi atât drojdia nutritivă, cât și drojdia de bere, însă nu faceți o confuzie între cele două. Acestea au arome și profiluri nutriționale diferite.

DROJDIA NUTRITIVĂ INACTIVĂ

Drojdia nutritivă este o drojdie sub formă de pudră sau fulgi care se achiziționează, de obicei, de vegetarieni sau de către persoanele pasionate de sport. Veganii și vegetarienii se bucură de aceasta ca supliment, însă și alte persoane pot beneficia de ea adăugând-o în dietă. De obicei, drojdia nutritivă este o formă de Saccharomyces cerevisiae, care a fost recoltată, pasteurizată și uscată pentru dezactivare și pentru îmbunătățirea proprietăților nutriționale. Drojdia de bere are un aspect similar și derivă la rândul său din Saccharomyces cerevisiae, dar apare ca produs secundar al fabricării berii. Și aceasta este pasteurizată și dezactivată.

Valoare energetica la 100g 321 kcal adică 1346kJ
Proteine 47g
Glucide 9g din care zaharuri 1g
Lipide 4.8g din care acizi grași saturați 1.6g
Fibre 27g

Drojdia nutritivă este crescuta pe melasă. Mediul nutritiv deosebit de bogat pe care se dezvoltă îi conferă o concentrație deosebit de mare de proteine, vitamine și minerale. Pentru vegetarieni și vegani în mod special (includem aici și persoanele care țin post), aceasta oferă proteine vegetale de cea mai bună calitate, fiind și o sursă de vitalitate, vitaminele B1, B2, B5, B6, B9 reducând oboseala.
Drojdia nutritivă este ideală și pentru frumusețe datorită conținutului de vitamine B2, B3 și zinc. Aceste elemente contribuie la menținerea sănătății pielii normale, a părului și a unghiilor. Drojdia nutritivă este deasemenea un ingredient culinar excepțional ce contribuie la reducerea dezechilibrelor alimentare cauzate de stres și de numeroasele solicitări ale vieții active.

Diferențe între drojdie de bere și cea nutritivă

Drojdia nutritivă oferă cantități substanțiale de niacină, acid folic, zinc, seleniu și tiamină. Adesea producătorii fortifică drojdia nutritivă cu vitamina B12. Pentru vegani, acesta este un adaos esențial deoarece ei pot să dezvolte o deficiență de vitamina B12, din moment ce aceasta se găsește doar în produsele de origine animală. De asemenea, drojdia nutritivă furnizează mai mulți aminoacizi, esențiali pentru alcătuirea proteinelor. Drojdia de bere oferă o mulțime de vitamine din complexul B, seleniu și proteine, însă conține și mult crom, un oligoelement ce regleză glicemia. Drojdia de bere nu furnizează vitamina B12, iar drojdia nutritivă nu conține crom.

Arome diferite

Drojdia de bere poate avea un ușor gust amărui. Ar putea să lase în urmă chiar și un gust de bere, care îi indică, de altfel, originile. Pe de altă parte, drojdia nutritivă are un gust de brânză și nuci, fără niciun pic de amar. Puteți adăuga orice tip de drojdie în sosuri, supe sau în smoothie-uri. Drojdia nutritivă este suficient de gustoasă încât să poată fi adăugată direct peste popcorn sau paste pentru a înlocui parmezanul. Puteți folosi cu încredere drojdie nutritivă dacă doriți să înlocuiți brânza din macaroane sau sosul de brânză de la chipsurile nachos. Dacă trebuie să consumați drojdie de bere, dar nu vă place gustul, căutați sortimentele care nu sunt amărui.

Drojdia activă pentru cocă este altceva decât drojdia de bere sau drojdia nutritivă!

Drojdia de bere și drojdia nutritivă pot fi ambele consumate ca atare, direct din pachet. Totuși, drojdia activă uscată se folosește doar la coacerea pâinii sau a altor aluaturi. Consumul ei în stare crudă poate cauza probleme gastrointestinale și deficiențe nutriționale deoarece organismele continuă să crească și să se extindă în stomac. De asemenea, nu puteți folosi drojdia nutritivă sau de bere ca agent de creștere pentru aluat. Drojdia pentru bere poate fi etichetată ca drojdie de bere, însă aceasta este încă activă pentru a fermenta și crea carbonatarea băuturii alcoolice. De obicei, veți găsi drojdia pentru bere doar în magazinele specializate pe producerea berii sau online, nu și la raionul cu suplimente din magazinul cu alimente sănătoase.
Care este diferența dintre drojdia de bere și drojdia de panificație?
Două dintre tipurile diferite de drojdie, drojdia de bere și drojdia de panificație transformă zahărul în alcool și dioxid de carbon. Ambele drojdii se obțin din tulpinile ciupercii Saccharomyces cerevisiae, însă fiecare din tulpini diferite ale acestei specii. Drojdia de bere și drojdia de panificație prezintă diferențe în ceea ce privește compoziția, utilizările și factorii care influențează sănătatea.

În magazinul online www.prodietamagazin.ro regasim mai multe tipuri de drojdie, atat de bere, nutritivă inactivă sau maia. Vezi prețuri și mod de livrare rapidă.

În magazinul online www.prodietamagazin.ro regăsim mai multe tipuri de drojdie, atât de bere, nutritivă inactivă sau maia de grâu, secară, hrișcă. Vezi prețuri și mod de livrare rapidă.

Tulpinile diferite de Saccharomyces cerevisiae produc proporții diferite de dioxid de carbon și alcool. Drojdia de panificație este un amestec compus din mai multe tulpini de Saccharomyces cerevisiae alese pentru aroma și capacitatea lor de a produce dioxid de carbon, ce determină creșterea în volum a pâinii. Drojdia de bere se obține din tulpini alese pentru capacitatea lor de a produce alcool și tinde să aibă un gust amărui. Drojdia de bere este considerată o drojdie inactivă, în timp ce drojdia de panificație este o drojdie activă. În cazul drojdiei active, celulele acesteia sunt încă vii, iar în procesul de producere a drojdiilor inactive, ca drojdia de bere, celulele nu sunt lăsate active, vii.

Cum putem consuma drojdia de bere sau drojdia nutritivă? Acestea pot fi presărate peste salate, în piureul de cartofi, în diverse preparate în loc de brânză sau unt, în mămăligă, pe popcorn, pe paste, lasagna, ca și condiment, pentru a intensifica gustul mâncărurilor, sau pentru a prepara sosuri. Amestecați spre exemplu drojdie de bere sau nutritivă cu migdale pisate poate forma un “parmezan” vegan.

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.