Dieta – CHESTIONAR: “Am o dieta sanatoasa?”

Dieta sanatoasaCHESTIONAR LEGAT DE DIETA SANATOASA: Calculati in gand, pe o coala separata sau printr-o alta metoda cate un punct pentru fiecare raspuns afirmativ.
Sunt 20 de intrebari la care trebuie sa raspund daca vreau sa aflu daca “Am o dieta sanatoasa” si apoi cum sa atenuez eventualele probleme de nutritie:

Atunci cand vreau sa aflu ce se intampla cu sanatatea si vreau sa imi controlez alimentatia intai trebuie sa constientizez daca:

1. Mananc zilnic alimente cu continut de zahar sau adaug zahar in mancare si bauturi?
2. Adaug sare in mancare?
3. Beau mai mult de o ceasca de cafea pe zi?
4. Beau mai mult de trei cani de ceai pe zi?
5. Fumez mai mult de cinci tigari pe zi?
6. Consum frecvent mezeluri?
7. Beau mai mult de 28 g de alcool (un pahar de vin, 600 ml bere sau o masura de bauturi spirtoase) pe zi?
8. Mananc carne fripta de mai mult de doua ori pe saptamana?
9. Consum hrana de tip fast food mai mult de doua ori pe saptamana?
10. Consum carne rosie mai mult de doua ori pe saptamana?
11. Consum ciocolata sau dulciuri mai mult de doua ori pe saptamana?
12. Consum des alimente care contin aditivi si conservanti alimentari?
13. Dieta zilnica este alcatuita din mai putin de o treime legume si fructe proapete?
14. Beau mai putin de 300 ml apa plata pe zi?
15. Consum in mod obisnuit orez alb, paine alba si produse pe baza de faina alba in loc de cereale integrale?
16. Beau mai mult de 1.7 litri de lapte pe saptamana?
17. Consum mai mult de 3 felii de paine in medie pe zi?
18. Sunt dependent de vreun aliment?
19. Consum peste gras mai putin de doua ori pe saptamana?
20. Consum seminte si oleaginoase foarte rar, mai rar de trei ori pe saptamana?

Raspuns chestionar: 0-4 puncte: Va preocupa sanatatea dvs si micile scapari nu par sa va afecteze starea de sanatate. Adaugand dietei dvs vitaminele si mineralele corespunzatoare va puteti astepta la o viata lunga si sanatoasa.

Raspuns chestionar: 5-9 puncte: Sunteti pe drumul cel bun, dar trebuie sa fiti mai sever cu dumneavoastra insiva. Pentru a renunta oarecum la obiceiurile rele incercati sa faceti niste experimente usoare. De exemplu, renuntati timp de o luna la alimentele sau bauturile despre care stiti ca nu sunt bune pentru dumneavoastra. Vedeti cum va simtiti. Pe unele s-ar putea sa le folositi din cand in cand, in timp ce la altele ar trebui sa renuntati. Abtineti-va timp de o luna – dorinta va disparea in scurt timp. Propuneti-va sa ajungeti in timp de trei luni la un scor sub 5.

Raspuns chestionar: 10-14 puncte: Dieta dumneavoastra nu este sanatoasa si aveti nevoie de niste schimbari pentru a ajunge la o sanatate optima. Dar luati-o usor. Ar trebui sa ajungeti la valoarea 5 in timp de sase luni. Incepeti prin respectarea principiilor generale de dieta santoasa. Veti vedea ca obiceiurile alimentare proaste se vor transforma in bine pe masura ce veti descoperi alte alternative mai gustoase. Obiceiurile rele ramase vor disparea cu timpul. Nu uitati ca zaharul, sarea, cafeaua si ciocolata sunt alimente care provoaca dependenta. Pofta pentru ele va scadea impresionant dupa o luna de abtinere.

Raspuns chestionar: 15-20 puncte: Daca veti continua asa va veti imbolnavi… Consumati de departe prea multa grasime, carbohidrati simpli, alimente rafinate si stimulente. Urmati cu grija sfaturile de nutritie sanatoasa si schimbati-va incetul cu incetul stilul de viata. De exemplu, luati in consideratie doua intrebari la care ati raspuns afirmativ si faceti schimbari asa incat o luna mai tarziu sa puteti sa raspundeti negative. Un exemplu ar fi oprirea consumului de zahar sau de cafea in prima luna. Continuati tot asa pana atingeti valoarea 5 sau chiar mai putin. S-ar putea sa va simtiti rau in primele doua saptamani, dar dupa o luna de zile veti incepe sa simtiti efectele positive ale hranirii in mod sanatos.

Mai multe informatii privind dieta sanatoasa puteti afla in “Cartea Nutritiei Optime” acrisa de Patrick Holford.

Sfaturi generale pentru o dieta sanatoasa:
Mancati cat mai multe fructe si legume in starea lor naturala, crude. Consumati zilnic fasole, linte, seminte. Consumati cereale integrale precum orez, mei, secara, proumb. Beti zilnic cel putin sase pahare cu apa, sucuri diluate sau ceaiuri de plante medicinale sau fructe. Evitati mancarea prajita, fripta sau arsa. Evitati consumul de zahar sub orice forma si hrana rafinata si procesata care contine aditivi. Micsorati consumul de alcool si cafea.

Site-ul www.prodietabio.ro va ofera peste 520 de sortimente de alimente bio, 100% naturale, recomandate pentru o alimentatie sanatoasa! Alune, arahide, caju, in, migdale, seminte, fistic, susan, nuci, aronia, batoane cu nuci si seminte, biscuiti cu cereale integrale, cafea fitness si de slabit, ceai verde, ceai energizant, cereale si musli pentru mic dejun, lapte fara colesterol din soia, migdale sau orez, faina integrala multicereale si varietati paine nedospita, legume in tocanite gata preparate,  hrisca, linte, naut, quinoa, fructe goji, afine deshidratate, smochine, miere ecologica, zahar brun, sirop de artar, sirop de agave, sare roz bogata in fier, paste italiene din faina integrala, siropuri naturale de fructe, sosuri de rosii, extrase din plante medicinale, sumplimente naturiste, tofu, ulei de masline, otet balsmaic de Modena, unt de arahide, unt de migdale, unt de alune de padure fara colesterol >> toate acestea si multe alte varietati de produse pe www.prodietabio.ro <<

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

2 Raspunsuri la discutia despre “Dieta – CHESTIONAR: “Am o dieta sanatoasa?””

  1. 2
    Delmore spune:

    Painea alba este mai gustoasa paneia neagra este mai sanatoasa.100 g paine alba contine aproximativ 235 calorii si 1,5% fibre in timp ce aceeasi cantitate de paine neagra (obtinuta din faina de grau din care s-a inlaturat o aparte din tarate) are 218 calorii si contine 3,5% fibre. Mai buna decat paneia neagra este cea integrala (graham) care are aproximativ 215 calorii /100g, contine 5,8% fibre si pastreaza toti nutrientii din bobul de grau (vitamine, minerale, gluten, fibre vegetale).Citeste articolul despre paneia neagra pentru a afla mai multe amanunte:

  2. 1
    florin spune:

    buna ziua am 21 ani sunt din bucuresti si doresc sa imi spuneti ce mancare sa manac ca sa iau in greutate pentru ca manac dar nu asimileaza organismul si manac foarte mult si fructe

    doresc un sfat de la dumnevoastra

    o zi buna

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.