Dieta proteica

Dieta proteică înseamnă să ne construim un meniu zilnic pe baza alimentelor bogate în proteine. Pudra proteică naturală din zer, semințe de in, cânepă sau dovleac poate ajuta la slăbire și construirea de masă musculară. Mesele dvs. pot include în principal multă carne, pește și salate.

Dieta proteicaDieta proteică este preferată atât de persoanele care doresc să slăbească eficient cât și de cei care fac sport și intenționează să își formeze masă musculară. Proteinele se găsesc în special în alimente precum: toate tipurile de carne, ouă, produse lactate, leguminoase (fasole, linte), nuci și semințe, cereale integrale, tofu (brânză de soia). Suplimentele proteice din zer sunt de asemenea o sursă bogată în proteine derivate din laptele de vacă. Pudra proteică din zer reprezintă o modalitate naturală de a tonifia musculatura. Pudrele proteice din semințe de dovleac, in sau cânepă sunt și ele preferate de către persoanele care urmează dieta proteică. În urma extragerii uleiului din semințe rămâne această făină numită și pudră proteică bogată în fibre (care țin de foame), proteine vegetale de cea mai bună calitate și puțini carbohidrați alături de urme de lipide. Shake-urile proteice sau smoothie-urile stau și ele la baza dietei proteice și implică un aport de vitamine binevenit.

Dacă vă luptați cu kilogramele în plus, adoptarea unei diete proteice (bazate pe un consum ridicat de alimente cu conținut mare de proteine) poate ajuta la slăbire. Proteinele provenite din alimente sărace în grăsimi reprezintă o modalitate ideală de nutriție și slăbire căci ne ajută să ne simțim sătui, prevenind astfel supraalimentarea. Exemple bune de astfel de alimente includ carne slabă (pește, piept de pui sau curcan), fructe de mare, lactate, fasole, linte și nuci (oleaginoase în general), pudre proteice din semințe de in, dovleac, migdale, alune de pădure sau cânepă. Prin includerea proteinelor în toate mesele de peste zi putem slăbi.

În cadrul dietei proteice vom evita alimentele bogate în carbohidrați rafinați cu eliberare rapidă. Lista alimente excluse în dieta proteică sunt: zahăr, fructoza, băuturi răcoritoare, dulciuri, produse de cofetărie-patiserie, fructe cu indice glicemic mare (precum banane, struguri, fructe tropicale), miere, siropuri dulci, cereale îndulcite, pâine și derivate, covrigei, cartofi, orez alb, paste făinoase, fructe deshidratate, gemuri și dulcețuri, pizza.

Dietele bogate în proteine au ca principale beneficii eliminarea kilogramelor în plus și aportul de masă musculară. Proteinele ajută la susținerea stării de sațietate, precum și la controlul apetitului. Cantitatea nutrițională de proteine recomandată este de 0,8 g/ kg corp, însă pentru a slăbi eficient, această cantitate trebuie crescută la 1,2-1,4 g/ kg corp, cu mai puține calorii provenite din grăsimi și carbohidrați și cu condiția să faceți sport minim 30 de minute zilnic. Potrivit acestor estimări, o femeie de 68 kg ar trebui să consume zilnic în jur de 80 g proteine, iar un bărbat de 82 kg ar trebui să consume aproape 114 g proteine pe zi. Citiți etichetele alimentelor pe care le consumați zilnic și în timp veți reuși să vă calculați necesarul de proteine.

Avantajele adoptării unei diete proteice

În cazul unei diete proteice, timpul necesar digestiei proteinelor este mai îndelungat decât în cazul multor carbohidrați, deci senzația de sațietate durează mai mult deși consumul de calorii este mai mic. Adăugând vegetale verzi voluminoase și cereale integrale în meniul bogat în proteine, reușiți, pe de o parte, să obțineți mult dorita stare de sațietate, iar pe de altă parte, să adăugați dietei nutrienți importanți. Dacă intenția este de a slăbi, ar fi bine să vă fixați un număr de 1600 de calorii pe zi pentru că astfel știți exact cât de multă mâncare ar trebui să consumați la fiecare masă.

Dieta proteică: meniu pentru micul dejun

Micul dejun clasic bazat pe pâine, unt, dulceață ori mezeluri este demodat pe bună dreptate. Nu aduce mari beneficii sănătății, este sărac în vitamine și are prea multe calorii. Vă putem oferi câteva exemple de alimente pentru un mic dejun bogat în proteine: 170 g de iaurt grecesc (18 g proteine), o ceașcă de iaurt simplu (11 g proteine), o lingură de unt de arahide (7 grame proteine), o ceașcă de lapte (8 g proteine), ou (6 g proteine de cea mai bună calitate). O variantă bună de mic dejun ar fi o porție de iaurt grecesc cu fructe de pădure proaspete și două ouă, în total 30 g proteine. Pentru un surplus de proteine, adaugă una sau două linguri de unt de arahide pe o felie de pâine integrală prăjită. Mâncați omletă, smoothie cu fructe de pădure și lapte vegetal, semințe de chia.

Dieta proteică: meniu și idei pentru masa de prânz

Prânzul poate consta într-o porție de tofu prăjit rapid pe tigaie sau plită fără ulei, salată de quinoa cu ton și năut sau un sandviș cu pâine din cereale încolțite și carne de curcan. În general, carnea de orice fel este bogată în proteine. O porție de 85 g este cantitatea standard pentru carne. Astfel, 85 g de carne de pui fără piele conțin 28 g proteine, friptura de vită conține 26 g, curcanul conține 25 g, carnea de porc conține 22 g proteine, iar șunca are 14 g. Leguminoasele sunt de asemenea bogate în proteine. O ceașcă și jumătate de fasole pestriță conține 11 g proteine, fasolea neagră conține 8 g, iar năutul are 7 g proteine. O porție de carne de pui cu vegetale și humus conține 34 g proteine. Dacă dorești un aport proteic mai mare, adaugă aproximativ 100 g de brânză proaspătă nesărată pentru un surplus de 14 g proteine.

Dieta proteică: idei de cină și gustări

Shake proteic natural slabireFructele de mare și peștele au adeseori mai multe proteine și mai puține calorii decât carnea de pasăre, vită sai miel. De exemplu, 85 g de ton includ 22 g proteine și 99 de calorii, mai puțin față de aceeași cantitate de carne de porc care conține 22 g proteine și 122 calorii. Astfel, pentru o cantitate de 85 g din fiecare sortiment de carne, conținutul de proteine este următorul: somon, 22 g; creveți, 20 g; homar, 16 g. Un sfert de ceașcă de brânză mozzarella rasă conține 7 g.
Cina ar putea consta într-o porție de somon și legume, acoperite cu un sfert de ceașcă de mozzarella rasă, întreaga masă conținând 29 g proteine. Pentru un surplus proteic, consumă și un pahar de lapte (8 g proteine) sau o ceașcă de iaurt (11 g proteine) amestecat cu 30 g de semințe de in măcinate fin pudră proteică (6 g proteine). Chiar dacă mesele principale sunt alcătuite din proteine și vegetale, nu înseamnă că mâncarea trebuie să devină plictisitoare sau fără gust. Încearcă să marinezi carnea de pui în oțet balsamic și ierburi de Provence înainte să o gătești, iar la final să adaugi peste ea o lingură de brânză albastră (cu mucegai). Înlocuiește cartofii sau orezul cu piureul de conopidă. Poți mânca un măr sau grapefruit.
Gustările formate din nuci și semințe îți oferă un surplus de proteine. De exemplu, 30 de grame de migdale conțin 6 g proteine, iar aceeași cantitate de semințe de dovleac conține 9 g proteine.

Pudra proteică din zer bio

Pudra proteică din zer bio poate fi adăugată în iaurt, lapte, supe, shake-uri, smoothie-uri. Aceasta este recomandată și de nutriționiști sau instructori sportivi pentru că ajută la construirea masei musculare prin creşterea producţiei de proteină musculară a organismului.
O porţie de 20-25 de grame de proteină din zer include aproape toţi aminoacizii esenţiali necesari zilnic (proteine). Datorită acestui lucru, pudra proteică din zer este foarte populară printre sportivii de performanță, culturişti și adepții unui trai sănătos care își dorec un corp sculptat. Zerul conţine leucină, care ajută la slăbirea sănătoasă. Prin comparaţie cu proteina din soia, zerul poate fi mult mai eficient pentru slăbire în sensul că se elimină mai ușor grăsimea și se adaugă masă musculară. Există și alte beneficii ale pudrei proteice din zer: anumite studii arată că proteina din zer poate inhiba proliferarea celulelor canceroase și apără organismul de acțiunea nocivă zilnică a radicalilor liberi. Conform unui raport publicat în Jurnalul de Sport Ştiinţă şi Medicină, proteina din zer are certe proprietăţi antioxidante care pot întări sistemul imunitar. Aceasta are un nivel important de cisteină (un aminoacid special care ajută la creşterea nivelului de glutation) ce susține sistemul imunitar prin combaterea bacteriilor rele şi virusurilor.

Dietele proteice vă asigură starea de sațietate, ajută la dezvoltarea masei musculare și necesită mai multă energie pentru digestie, deci metabolismul este ușor accelerat. Un editorial din 2005 din American Journal of Clinical Nutrition, menționează că tocmai aceste aspecte ale dietelor proteice le face tot mai atractive în rândul persoanelor care doresc să slăbească.

Sfaturi generale

În timpul unei diete, încearcați să găsiți cele mai dietetice surse de alimente și eliminați toată grăsimea vizibilă în cazul cărnii. Nu uitați să includeți în alimentație surse vegetale de proteine, cum ar fi soia sau leguminoase combinate cu orez brun, roșu sau integral basmati. Surse sănătoase de carbohidrați sunt cerealele integrale și vegetalele. Consumați grăsimi mononesaturate din uleiul de măsline, nuci și avocado și asigurați-vă că vă limitați la porții rezonabile deoarece aceste alimente au un aport caloric ridicat și puteți depăși limita de 1600 de calorii zilnice fără să vă dați seama.

Planul unei diete proteice pentru bărbați

Proteinele sunt acele blocuri de celule din care sunt formate organele si țesutul muscular al corpului uman. Consumul unei cantități mari de proteine vă poate ajuta la menținerea sau creșterea masei musculare. 

Proteinele din țesuturile corpului uman, precum mușchii, sunt în mod constant defalcate, mai ales în timpul oricărui tip de exercițiu fizic sau unui antrenament de rezistență. Dacă vă hrăniți cu alimente bogate în proteine, corpul transformă proteinele din mâncare în aminoacizi care repară aceste defalcări de proteine. Dacă vă numărați printre bărbații care își doresc să-și construiască masa musculară, trebuie să știți că aceasta este explicația fiziologică de bază cu privire la ceea ce se întâmplă de fapt atunci când aveți o dietă proteică și faceți sport regulat.

Puteti posta comentarii mai jos .


Slabire cu paste fara calorii. Orez fara calorii.

Magazin online cu produse din catina

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.