Dieta Paleo

Dieta PaleoDieta Paleo: ce reprezintă această dietă și de ce este atât de populară? Dieta Paleo este un plan de alimentaţie constituit după modelul dietei umane preistorice.

Dar este Dieta Paleo adecvată pentru oamenii zilelor actuale?

Dieta Paleo este un plan alimentar bazat pe produse similare celor ce puteau fi consumate în perioada paleoliticului, care datează de la 2,5 milioane de ani până la 10.000 de ani în urmă. O dietă Paleo include, de obicei, carne slabă, peşte, fructe, legume, nuci şi seminţe – alimente care în trecut puteau fi culese sau vânate. Atunci când au apărut fermele de animale şi s-a dezvoltat agricultura, acum 10.000 de ani în urmă, dieta Paleo a fost diversificată cu produse lactate, legume diverse şi cereale.
Alte denumiri pentru o dieta paleo ar fi: dieta Paleolitică, dieta Epocii de Piatră, dieta vânător-culegător şi dieta omului din peşteră.

Propunerea unei diete Paleo este de a reveni la un modul de alimentaţie a oamenilor primitivi. Se consideră că organismului uman îi este mai bine cu un astfel de regim alimentar primar decât cu dieta modernă dezvoltată odată cu apariţia agriculturii şi fermelor. Ferma a schimbat modul de hrănire a oamenilor, introducând lactate, cereale și leguminoase ca alimente suplimentare în dieta umană. Conform unor ipoteze, această schimbare bruscă în dietă a suprasolicitat capacitatea organismului de a se adapta. Această discrepanţă este considerată a fi un factor care contribuie la răspândirea obezităţii, diabetului şi bolilor de inimă în zilele noastre.
Este recomandată dieta Paleo atunci când:
• Se doreşte slăbirea sau menţinerea unei siluete armonioase;
• Se doreşte stabilirea unor mese sănătoase.

Lista alimentelor permise în dieta Paleo:
• Fructe;
• Legume;
• Alune şi seminţe;
• Carne slabă (în special de la animale hrănite cu iarbă) sau vânat;
• Peşte, în special cel bogat în acizi graşi Omega-3, cum ar fi somon, macrou şi ton alb;
• Uleiuri provenite din fructe sau alune, cum ar fi uleiul de măsline sau uleiul de nuci.

Ce trebuie evitat în dieta Paleo:
• Cereale, cum ar fi grâu, ovăz și orz;
• Leguminoase (legume boabe), cum ar fi fasole, linte, arahide și mazăre;
• Produse lactate;
• Zahăr rafinat;
• Sare;
• Cartofi;
• Alimente procesate în general.

Iată un exemplu de meniu dintr-o zi obişnuită a unei diete Paleo:
Mic-dejun. Somon fript şi pepene galben.
Prânz. Cotlet de porc slab la grătar cu salată (salată Romană, morcov, castravete, roșii, nuci și suc de lămâie).
Cină. Friptură de muşchi de vită slabă, broccoli fiert, salată (verdeţuri, roșii, avocado, ceapă, migdale și suc de lămâie) și căpșuni pentru desert.
Gustări. O portocală, felii de morcov sau de ţelină.
De asemenea, dieta Paleo menţionează consumul frecvent de apă şi recomandă mişcarea fizică zilnică.

Rezultate. Există puține cercetări clinice cu privire la beneficiile dietelor Paleo. Câteva studii clinice cu durata de 12 săptămâni sau mai puțin au fost efectuate pe grupuri mici de participanți. Aceste studii sugerează că o dietă Paleo poate oferi unele beneficii suplimentare în comparaţie cu dietele de fructe, legume, carne slabă, cereale integrale, leguminoase (legume boabe) şi produse lactate slabe în grăsimi. Aceste beneficii suplimentare pot fi:
• Pierdere semnificativă în greutate;
• Îmbunătăţirea toleranţei la glucoză;
• Control mai bun a tensiunii arteriale;
• Diminuarea poftei de mâncare.
Cu toate acestea, sunt necesare studii complexe de durată mai lungă şi cu grupuri mari de oameni repartizaţi pe diverse tipuri de diete Paleo, pentru a înțelege beneficiile generale pe termen lung și posibilele riscuri ale unei diete Paleo.

O dietă paleo este bogată în legume, fructe și alune – toate elementele unei diete sănătoase. Diferența principală dintre dieta paleo şi alte diete sănătoase este lipsa de cereale integrale și leguminoase (legume boabe), care sunt considerate surse bune de fibre, vitamine şi alte elemente nutritive. Totuși în această dietă sunt absente produsele lactate, care sunt surse bune de proteine şi calciu.

Cercetătorii au susținut că ipoteza de bază a dietei paleo simplifică prea mult evoluţia dietei alimentare umane şi modul cum oamenii s-au adaptat acestor modificări. Argumentele pentru o înțelegere mai exactă a evoluției nevoilor nutriționale ale omului ar fi următoarele:
• Variațiile dietei în funcţie de locaţia geografică, climă și disponibilitatea alimentelor au adus atingere evoluţiei nevoilor nutriţionale ale omului şi nu doar trecerea la agricultură, aşa cum se precizează în ipoteză.
• Cercetările arheologice au demonstrat că dietele umane timpurii ar fi conţinut cereale sălbatice încă de acum 30.000 de ani, deci înaintea apariţiei agriculturii.
• Cercetarea genetică a arătat că schimbările evolutive notabile au continuat să existe şi după Epoca Paleoliticului, inclusiv modificări legate de dietă, cum ar fi creșterea numărului de diferite gene în acelaşi timp cu scăderea alimentaţiei ce conţine amidon.
Concluzii: O dietă Paleo poate ajuta la slăbire sau menținerea greutăţii. De asemenea, aceasta poate avea şi alte efecte benefice sănătăţii precum detoxifierea organismului sau reglarea tensiunii arteriale. Cu toate acestea, nu există studii clinice pe termen lung cu privire la beneficiile și riscurile posibile ale dietei Paleo.
Este posibilă obţinerea de beneficii sănătoase asemănătoare prin exerciţii fizice regulate şi o alimentaţie echilibrată, sănătoasă şi bogată în fructe şi legume.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

2 Raspunsuri la discutia despre “Dieta Paleo”

  1. 2
    gufy spune:

    Nu este o dieta, este un stil de viata sanatos pe toata perioada vietii. Eu am trecut la acest stil alimentar acum 2 ani. Credeti-ma este un miracol, in special pentru cine sufera de anumite patologii, dar trebuie luat foarte in serios, se mananca strict alimentele mentionate, adica ce a mancat omenirea timp de circa 2 mil de ani prima sa dea nastere agriculturii consecinta nasterea bolilor autoimunitare etc

  2. 1
    Dieta Paleo pentru slabit. Vezi ce alimente sunt permise - Diete de slabit spune:

    […] Sursa: aici si aici […]

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Prin continuarea navigării pe site confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform EU Cookie LAW. info

1. Ce date colectam. Numele si adresa de email pentru formularul de comentarii (numele poate fi si pseudonim). Nu trimitem nici un fel de promotionale pe adresa de email si nici nu transmitem aceasta adresa catre terte parti. Istoricul de navigare, cum ai interactionat cu website-ul, adresa IP, ce tip de browser folosesti, cat a durat vizita, istoricul de cautare, numarul de pagini vizitate, date legate de traffic. Nu trimitem newslettere si nu primim plati online, deci nu colectam date de card bancar.
2. Cum sunt colectate datele. Colectam in mod indirect date prin intermediul cookie si scripturi de monitorizare. Datele colectate in scop de masurare a audientei si care in principiu sunt cele de istoric de navigare sunt pastrate timp de 50 de luni. Aceste date sunt anonimizate si folosite in scopuri statistice fara a se putea identifica persoana reala.
3. De ce colectam datele. Din motive de securitate pe website si trasabilitate.
4. Cine proceseaza datele. Google Analytics, Adwords si Google Search Console pentru servicii de analiza a traficului. Datele tale personale pot fi trimise catre forurile guvernamentale sau instantele judecatoresti in cazul in care exista un temei legal pentru aceasta.
5. Link-uri catre alte website-uri. Este posibil ca in paginile magazinului nostru online sa existe link-uri catre diferite alte site-uri sau retele sociale asupra carora compania nostra nu are niciun control sau influenta.
6. Cum sunt protejate datele mele. Datele tale sunt tinute pe servere securizate, protejate cu ajutorul softurilor antivirus si firewall. Am implementat atat din puct de vedere tehnic cat si la nivel organizational solutii si proceduri pentru ca datele tale sa fie pastrate in siguranta si sa ramana confidentiale.
7. Care sunt drepturile tale. Chiar daca initial ti-ai dat acordul pentru prelucrarea datelor tale, acest acord poate fi retras in orice moment pentru anumite date sau pentru toate (cu respectarea legii si a timpului de stocare). Pentru datele pentru care nu exista obiectiuni in a fi procesate ele se considera de drept procesabile.
8. Transferul datelor in afara UE. Datele colectate de magazinul online sunt gazduite pe servere aflate la Hetzner (https://www.hetzner.de/) si sunt localizate in Frankfurt Germania. In calitate de prestator de servicii european, Hetzner este supus si el normelor GDPR. Terții (Google, Facebook si altii care opereaza in UE) sunt obligați prin contract pentru a proteja și menține confidențialitatea datelor tale și să le utilizeze exclusiv pentru scopurile pentru care le oferim.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.