Dieta Paleo

Dieta PaleoDieta Paleo: ce reprezintă această dietă și de ce este atât de populară? Dieta Paleo este un plan de alimentaţie constituit după modelul dietei umane preistorice.

Dar este Dieta Paleo adecvată pentru oamenii zilelor actuale?

Dieta Paleo este un plan alimentar bazat pe produse similare celor ce puteau fi consumate în perioada paleoliticului, care datează de la 2,5 milioane de ani până la 10.000 de ani în urmă. O dietă Paleo include, de obicei, carne slabă, peşte, fructe, legume, nuci şi seminţe – alimente care în trecut puteau fi culese sau vânate. Atunci când au apărut fermele de animale şi s-a dezvoltat agricultura, acum 10.000 de ani în urmă, dieta Paleo a fost diversificată cu produse lactate, legume diverse şi cereale.
Alte denumiri pentru o dieta paleo ar fi: dieta Paleolitică, dieta Epocii de Piatră, dieta vânător-culegător şi dieta omului din peşteră.

Propunerea unei diete Paleo este de a reveni la un modul de alimentaţie a oamenilor primitivi. Se consideră că organismului uman îi este mai bine cu un astfel de regim alimentar primar decât cu dieta modernă dezvoltată odată cu apariţia agriculturii şi fermelor. Ferma a schimbat modul de hrănire a oamenilor, introducând lactate, cereale și leguminoase ca alimente suplimentare în dieta umană. Conform unor ipoteze, această schimbare bruscă în dietă a suprasolicitat capacitatea organismului de a se adapta. Această discrepanţă este considerată a fi un factor care contribuie la răspândirea obezităţii, diabetului şi bolilor de inimă în zilele noastre.
Este recomandată dieta Paleo atunci când:
• Se doreşte slăbirea sau menţinerea unei siluete armonioase;
• Se doreşte stabilirea unor mese sănătoase.

Lista alimentelor permise în dieta Paleo:
• Fructe;
• Legume;
• Alune şi seminţe;
• Carne slabă (în special de la animale hrănite cu iarbă) sau vânat;
• Peşte, în special cel bogat în acizi graşi Omega-3, cum ar fi somon, macrou şi ton alb;
• Uleiuri provenite din fructe sau alune, cum ar fi uleiul de măsline sau uleiul de nuci.

Ce trebuie evitat în dieta Paleo:
• Cereale, cum ar fi grâu, ovăz și orz;
• Leguminoase (legume boabe), cum ar fi fasole, linte, arahide și mazăre;
• Produse lactate;
• Zahăr rafinat;
• Sare;
• Cartofi;
• Alimente procesate în general.

Iată un exemplu de meniu dintr-o zi obişnuită a unei diete Paleo:
Mic-dejun. Somon fript şi pepene galben.
Prânz. Cotlet de porc slab la grătar cu salată (salată Romană, morcov, castravete, roșii, nuci și suc de lămâie).
Cină. Friptură de muşchi de vită slabă, broccoli fiert, salată (verdeţuri, roșii, avocado, ceapă, migdale și suc de lămâie) și căpșuni pentru desert.
Gustări. O portocală, felii de morcov sau de ţelină.
De asemenea, dieta Paleo menţionează consumul frecvent de apă şi recomandă mişcarea fizică zilnică.

Rezultate. Există puține cercetări clinice cu privire la beneficiile dietelor Paleo. Câteva studii clinice cu durata de 12 săptămâni sau mai puțin au fost efectuate pe grupuri mici de participanți. Aceste studii sugerează că o dietă Paleo poate oferi unele beneficii suplimentare în comparaţie cu dietele de fructe, legume, carne slabă, cereale integrale, leguminoase (legume boabe) şi produse lactate slabe în grăsimi. Aceste beneficii suplimentare pot fi:
• Pierdere semnificativă în greutate;
• Îmbunătăţirea toleranţei la glucoză;
• Control mai bun a tensiunii arteriale;
• Diminuarea poftei de mâncare.
Cu toate acestea, sunt necesare studii complexe de durată mai lungă şi cu grupuri mari de oameni repartizaţi pe diverse tipuri de diete Paleo, pentru a înțelege beneficiile generale pe termen lung și posibilele riscuri ale unei diete Paleo.

O dietă paleo este bogată în legume, fructe și alune – toate elementele unei diete sănătoase. Diferența principală dintre dieta paleo şi alte diete sănătoase este lipsa de cereale integrale și leguminoase (legume boabe), care sunt considerate surse bune de fibre, vitamine şi alte elemente nutritive. Totuși în această dietă sunt absente produsele lactate, care sunt surse bune de proteine şi calciu.

Cercetătorii au susținut că ipoteza de bază a dietei paleo simplifică prea mult evoluţia dietei alimentare umane şi modul cum oamenii s-au adaptat acestor modificări. Argumentele pentru o înțelegere mai exactă a evoluției nevoilor nutriționale ale omului ar fi următoarele:
• Variațiile dietei în funcţie de locaţia geografică, climă și disponibilitatea alimentelor au adus atingere evoluţiei nevoilor nutriţionale ale omului şi nu doar trecerea la agricultură, aşa cum se precizează în ipoteză.
• Cercetările arheologice au demonstrat că dietele umane timpurii ar fi conţinut cereale sălbatice încă de acum 30.000 de ani, deci înaintea apariţiei agriculturii.
• Cercetarea genetică a arătat că schimbările evolutive notabile au continuat să existe şi după Epoca Paleoliticului, inclusiv modificări legate de dietă, cum ar fi creșterea numărului de diferite gene în acelaşi timp cu scăderea alimentaţiei ce conţine amidon.
Concluzii: O dietă Paleo poate ajuta la slăbire sau menținerea greutăţii. De asemenea, aceasta poate avea şi alte efecte benefice sănătăţii precum detoxifierea organismului sau reglarea tensiunii arteriale. Cu toate acestea, nu există studii clinice pe termen lung cu privire la beneficiile și riscurile posibile ale dietei Paleo.
Este posibilă obţinerea de beneficii sănătoase asemănătoare prin exerciţii fizice regulate şi o alimentaţie echilibrată, sănătoasă şi bogată în fructe şi legume.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

Un comentariu la discutia despre “Dieta Paleo”

  1. 1
    Dieta Paleo pentru slabit. Vezi ce alimente sunt permise - Diete de slabit spune:

    […] Sursa: aici si aici […]

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.