DIETA KETO, atestată de studii

Dieta ketogenică este o cură de slăbire cu un consum minim de carbohidrați, dar bogată în grăsimi. Unii dintre noi nu suntem hotărâți ce fel de cură de slăbire să alegem: low-fat (puține grăsimi) sau low-carb (puțini carbohidrați)? Studiile arată că dieta ketogenică ne ajută să slăbim de 3 ori mai mult decât dieta fără carbohidrați!

Ce este dieta ketogenică și cât slăbim dacă urmăm dieta keto? Studii care atestă beneficiile pentru sănătate.
Ce este dieta ketogenică și cât slăbim dacă urmăm dieta keto? Studii care atestă beneficiile pentru sănătate.

Puține lucruri au fost dezbătute la fel de mult ca bătălia “carbohidrații și grăsimile”. Dar studiile sunt cele care ne ajută cel mai mult să luăm decizia corectă referitor la întrebarea: ce dietă eficientă să urmăm?
Studiile au analizat comparativ grupuri mari de persoane care au ținut dietă cu carbohidrați, dar săracă în grăsimi (low-fat) și alții care au ținut dietă cu puțini carbohidrați dar fără restricție la grăsimi, precum dieta ketogenică (low-carbs). S-a constatat că cei ce nu mănâncă aproape deloc carbohidrați slăbesc de 3 ori mai mult decât cei ce nu mănâncă grăsimi. Și de aici a pornit avântul dietei keto!

Ce spun studiile? Rezultate concrete!

Sunt deja peste 20 de studii arată că acest tip de dietă ne poate ajuta să slăbim și să ne îmbunătățim sănătatea.
Majoritatea studiilor se desfășoară asupra persoanelor cu probleme de sănătate, printre care supraponderabilitatea / obezitatea, diabetul de tip II și sindromul metabolic. Trebuie să știm că acestea sunt cele mai mari probleme de sănătate din lume.
Rezultatele principale măsurate sunt, de obicei, slăbirea, dar și factorii de risc standard pentru sănătate cum ar fi colesterolul total, colesterolul LDL, colesterolul HDL, trigliceridele și nivelul glicemiei.
Samaha FF, et al. A low-carbohydrate as compared with a low-fat diet in severe obesity. New England Journal of Medicine, 2003. https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa022637
132 de indivizi cu obezitate severă (IMC medie de 43) au fost împărțiți aleatoriu fie la o dietă cu conținut scăzut de grăsimi, fie la un regim alimentar cu conținut scăzut de carbohidrați. Mulți dintre subiecți sufereau de sindrom metabolic sau diabet de tip II. Dietele cu conținut scăzut de grăsimi au fost restricționate caloric. Durata studiului a fost de 6 luni.
Pierdere în greutate: Grupul cu conținut scăzut de carbohidrați a pierdut o medie de 5,8 kg, în timp ce grupul cu conținut scăzut de grăsimi a pierdut doar 1,9 kg. Diferența a fost statistic semnificativă.
Subiecții cu obezitate severă, cu o prevalență ridicată a diabetului zaharat sau sindrom metabolic, au pierdut mai multă greutate pe parcursul a șase luni cu o dietă limitată în carbohidrați decât cu o dietă cu conținut scăzut de calorii și grăsimi, cu o îmbunătățire relativă a sensibilității la insulină și a nivelului trigliceridelor, pentru cantitatea de greutate pierdută.

Combinatie de chlorella, spirulină, fructe și proteine de cânepă care ajută la slăbirea sănătoasă.
Combinație de chlorella, spirulină, fructe și proteine de cânepă care ajută la slăbirea sănătoasă. Vezi ce contine Super Slim Mix, ce beneficii aduce, pret si mod de livrare în site proDietaMagazin.ro


Concluzie: Grupul cu consum de alimente cu conținut scăzut de carbohidrați a pierdut în mod semnificativ mai multă greutate (de aproximativ 3 ori mai mult). Dieta ketogenică are, așadar, justificare prin sudii privind eficiența pentru slăbire. De asemenea, în acest studiu, a existat o diferență statistic semnificativă în mai multe biomarkeri:

  • Trigliceridele au scăzut cu 38 mg / dl în grupul LC (puțini carbohidrați), comparativ cu 7 mg / dl în grupul LF(puține grăsimi).
  • Sensibilitatea la insulină s-a îmbunătățit la grupul LC(puțini carbohidrați) și a fost ușor mai gravă la grupul LF (puține grăsimi).
  • Nivelurile de glucoză din sânge au scăzut cu 26 mg / dl în grupul LC (puțini carbohidrați) și doar cu 5 mg / dl în grupul LF(puține grăsimi).
  • Nivelul insulinei a scăzut cu 27% în grupul LC (puțini carbohidrați), dar a crescut ușor în grupul LF (puține grăsimi).

În general, dieta cu conținut scăzut de carbohidrați de tip ketogenică a avut efecte mult mai benefice asupra greutății și a biomarkerilor cheie în acest grup de indivizi grav obezi.

Scăderea trigliceridelor cu dieta ketogenică. Sănătate pentru ficat de la o dietă cu grăsimi?!

Trigliceridele sunt un factor important de risc cardiovascular și un alt simptom-cheie al sindromului metabolic. Cel mai bun mod de a reduce trigliceridele este să mănânci mai puțin carbohidrați, în special zahăr.
19 din 23 de studii citate de healthline.com au raportat modificări ale nivelului trigliceridelor din sânge. Este clar că atât dietele cu conținut scăzut de carbohidrați, cât și cele cu conținut scăzut de grăsimi duc la scăderea trigliceridelor, dar efectul este mult mai puternic în grupurile cu conținut scăzut de carbohidrați. Dieta ketogenică este o dietă cu conținut minim de carbohidrați.

Paste fără carbohidrați. Alimente fără calorii. paste dietetice bogate în fibre, fără grăsimi.
Paste fără carbohidrați = SECRETUL TUTUROR DIETELOR. Alimente fără calorii. Paste dietetice bogate în fibre, fără grăsimi. Disponibile în România pe site www.proDietaBio.ro

Studiile înclină balanța în favoarea dietei ketogenice

Majoritatea studiilor au obținut diferențe semnificative statistic în ceea ce privește pierderea în greutate (întotdeauna în favoarea carbohidraților cu conținut scăzut de carbohidrați). Iată câteva idei principale:

  • Grupurile cu conținut scăzut de carbohidrați (care au ținut diete precum cea ketogenică) au pierdut de 2-3 ori mai multă greutate decât grupurile cu conținut scăzut de grăsimi (cu carbohidrați).
  • Când cercetătorii au analizat în mod direct grăsimea abdominală (grăsimea viscerală nesănătoasă), dieta cu conținut scăzut de carbohidrați a avut un avantaj clar. Iată de ce persoanele care doresc să slăbească în special în zona burții pot alege dieta ketogenică, cu conținut minim de carbohidrați.
  • Două dintre principalele motive pentru care dietele cu conținut scăzut de carbohidrați sunt atât de eficiente pentru scăderea în greutate sunt conținutul ridicat de proteine, precum și efectele suprimării apetitului alimentar. Această combinație duce la o reducere automată a consumului de calorii.
Pudre proteice ideale pentru shake-uri, smoothie-uri: din semințe de in, nuci, floarea soarelui, cânepă, cocos, semințe de dovleac, migdale, alune de pădure, germeni de grâu, etc.
Pudre proteice ideale pentru shake-uri, smoothie-uri: din semințe de in, nuci, floarea soarelui, cânepă, cocos, semințe de dovleac, migdale, alune de pădure, germeni de grâu, etc. Mai multe informații, beneficii și detalii putem afla în site proDietaBio.ro

INTERESANT!

O problemă comună în studiile privind scăderea în greutate constă în faptul că mulți oameni abandonează dieta înainte de a o termina. Deci este important de urmărit și ce dietă este mai ușor de ținut.
healthline.com a realizat o analiză a procentului de persoane care au ajuns la sfârșitul studiului din fiecare grup. Procentul mediu de persoane care au ajuns la sfârșitul studiilor au fost:
Media pentru grupurile cu conținut scăzut de carbohidrați, precum dieta ketogenică: 79,51%
Media pentru grupurile cu conținut scăzut de grăsimi: 77,72%
Nu este o diferență majoră, dar apare clar din aceste studii că dietele cu conținut scăzut de carbohidrați NU sunt mai greu de respectat decât alte diete.
Motivul poate fi că dieta ketogenică poate să reducă foamea, pentru că grăsimile țin de foame timp mai îndelungat decât carbohidrații.
Acesta este un aspect important, deoarece dietele cu conținut scăzut de grăsimi sunt, de obicei, limitate caloric și necesită preocuparea de a cântări alimentele și de a calcula calorii.

Gustări ketogenice, special concepute pentru a ține mai ușor dieta ketogenică, regăsim la DIET FOOD în România prin www.proDietaMagazin.ro
Gustări ketogenice, special concepute pentru a ține mai ușor dieta ketogenică, regăsim la DIET FOOD în România prin www.proDietaMagazin.ro Plus mai multe produse fără carbohidrați, paste cu numai 9 calorii și fibre dietetice.

Scrie un raspuns:

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *