Dieta fara paine

PaineDieta fara paine presupune eliminarea completa a alimentului numit paine din alimentatia zilnica. Sunt persoane care tin dieta fara paine fara a urma si alte reguli de alimentatie stricta sau care elimina toti carbohidratii din alimentatie. Energia sau caloriile din mancare provin din 3 mari substante organice: carbohidrati, lipide si proteine (cititi si articolul Ce sunt carbohidratii, proteinele, lipidele). In momentul in care eliminam carbohidratii si excludem grasimile (lipidele) mai raman doar proteinele. Dar este oare bine sa ne hranim preponderal cu proteine?

<< O felie de paine alba are acelasi efect asupra flucului sanguin ca o lingura plina de zahar!



In schimb, painea “adevarata”, traditionala – aceea aspra si greu de mestecat, cu coaja groasa si bucatele de graunte prin ea – va pune stomacul la treaba. Este facuta tot din grau dar din boabe care nu au fost prelucrate pana la distrugere. Poate contine chiar si tarate. E adevarat, are amidon, care nu este altceva decat un lant de zaharuri, insa sunt combinate cu fibre, ceea ce incetineste digestia. Ca urmare, zaharurile sunt eliberate treptat in fluxul sanguin. Daca zaharul din sange nu creste brusc, pancreasul nu produce o cantitate atat de mare de insulina si nu apare pofta exagerata de alti carbohidrati.

Acest lucru este esential pentru a intelege cum functioneaza organismul dvs.: cu cat mancarea este mai prelucrata, cu atat ingrasa mai tare.>> scrie dr. Arthur Agatston in cartea sa “Slabeste sanatos cu dieta South Beach”, , Editura Curtea Veche, 2007.

Cea mai mare parte dintre curele de slabire si dietele celebre se axeaza pe consumul majoritar de proteine. Multe persoane slabesc atunci cand tin diete axate pe proteine pentru ca, in esenta, carbohidratii se transforma in grasime daca nu sunt arsi caloric prin activitate fizica si consum intelectual sau daca sunt prea multi, prea rafinati. Si in loc sa facem sport si sa fim activi preferam sa excludem cu totul o categorie de alimente… Intrebarea daca dieta fara paine si, in general dieta fara carbohidrati este sanatoasa sau nu este inca dezbatuta de nutritionisti, unii fin pro, multi fiind contra. America este celebra pentru rata obezitatii si in general cand spunem Statele Unite spunem o tara de supraponderali aflati mereu in cautarea unei solutii de a scapa de aceasta problema. Mare parte dintre posturile de televiziune din SUA difuzeaza show-uri despre cum sa slabim repede si eficient. Si in Romania se redifuzeaza doua show-uri de televiziune celebre de peste ocean – Oprah si Dr Oz – unde remarcam interesul major pentru dieta sanatoasa si slabire.

“Marele secret” pentru a trai sanatos si la o greutate normala promovat si prin politica editoriala ProDieta.ro consta in gasirea si adoptarea unui stil de viata echilibrat! O dieta echilibrata trebuie urmata toata viata. Nu este usor sa slabim si nu exista solutii magice si remedieri rapide pentru a găsi un stil de viaţă sănătos. Nu inseamna ca daca alegem sa mancam fara paine am gasit solutia perfecta pentru slabire si stil de viata sanatos.



Prin echilibru intelegem sa nu eliminam nici o categorie de alimente in mod radical. Eliminarea completa din alimentatie a carbohidratilor si a grasimilor nu reprezinta o solutie optima pe termen lung! Vom elimina grasimile trans si carbohidratii rafinati, dar nu si grasimile sanatoase ori carbohidratii complecsi. Intr-adevar, painea are un indice glicemic mare dar isi are sensul ei in alimentatie. Nu adoptati o dieta fara paine ci o dieta cu putina paine, iar aceea sa fie paine sanatoasa din cereale integrale. Raspunem asadar si la intrebarea daca painea ingrasa sau nu ingrasa. Painea ingrasa daca este consumata in cantitate mare si intr-o forma rafinata. Daca ne limitam la numai una, doua felii de paine integrala pe zi asociata cu alimente sanatoase vom remarca ca greutatea noastra va fi una ideala. Prodieta.ro va recomanda achizitionarea unei masini de facut paine. Va puteti cumpara faina integrala si seminte, tarate, fulgi de ovaz de la magazinele naturiste precum Plafar si astfel veti avea garantia ca dvs si intreaga familie mancati paine sanatoasa, integrala, fara afanatori, emulgatori, coloranti, E-uri si altele asemenea…

Paine Indice Glicemic*
Paine cu tarate de ovaz 68
Paine multicereale 69
Paine neagra 71
Lipie alba 82
Pizza cu branza 86
Chifla de hamburger 87
Paine de secara 92
Paine din ovaz integral 93
Paine din grau integral 99
Pine alba 101
Chifle 103
Pesmet 106
Paine alba fara gluten 129
Bagheta farntuzeasca 136

*Tabel preluat din cartea “Slabeste sanatos cu dieta South Beach” de dr. Arthur Agatston, Bucuresti, Editura Curtea Veche, 2007. Indicii sunt diferiti de cei din cartea nutritionistului Michel Montignac www.montignac.com dar marjele nu sunt radical diferite ci mici.

Societatea moderna incurajeaza din pacate consumul de paine alba si in general consumul de prea multi carbohidrati: sandwichul de la serviciu sau de la scoala este 70% paine, produsele de patiserie sunt axate pe faina alba rafinata si golita de proprietatile nutritive ale graului integral, covrigeii si multele produse frumos ambalate de la supermarket au la baza faina si grasimi care induc un gust delicios. Este bine sa limitam consumul de carbohidrati rafinati si sa-i incocuim cu carbohidrati nerafinati, cu eliberare prelungita! Acest lucru inseamna echilibru alimentar si se aplica si pentru grasimi. Carbohidrati sanatosi gasim in fructe si cereale integrale pe care va recomandam sa le consumati in prima parte a zilei. La pranz puteti manca legume cu carne si lipide provenind din ulei de masline sau lactate iar seara carne cu legume cu indice glicemic mic si in cantitati mai mici decat la pranz (cititi despre Indice Glicemic).



Citam din Gandul, nov 2009 “Persoanele care vor să slăbească şi renunţă definitiv la pâine sau la alte tipuri de carbohidraţi în favoarea proteinelor (carne, lactate) riscă să sufere de depresie, arată un studiu al cercetătorilor australieni, publicat în ediţia on-line a cotidianului The Telegraph. Pentru realizarea cercetării, medicii au întreprins teste pe două grupuri de voluntari, respectiv persoane supraponderale şi obeze, care au fost monitorizate atent pe parcursul a 12 luni. Aceştia au reuşit să slăbească aproximativ 13 kilograme, pe parcursul unui an întreg, cu ajutorul dietei Atkins (care încurajează renunţarea la carbohidraţi), dar au devenit mai deprimaţi decât erau la începutul cercetării. Autorii studiului atrag atenţia că moda care impune lipsa carbohidraţilor în alimentaţie în favoarea proteinelor este extrem de periculoasă, având urmări pe termen lung în ceea ce priveşte starea de spirit şi funcţia cognitivă a individului respectiv. “În timp ce studii clinice recente au arătat că dietele sărace în carbohidraţi pot reprezenta o soluţie eficientă pentru pierderea în greutate, ele pot avea efecte pe termen lung asupra funcţiei psihologice, inclusiv în ceea ce priveşte starea de spirit”, menţionează autorii studiului, în ultimul număr al publicaţiei Archives of Internal Medicine.

În plus, sunt de părere medicii, explicaţia este una de natură hormonală – lipsa carbohidraţilor, “combustibilul” cu care se hrăneşte creierul în mod normal, generează o scădere a serotoninei, cunoscută drept hormonul fericirii.

Exista si paine sanatoasa si in acest sens va recomandam painea de casa din ingrediente precum faina de secara si faina integrala de grau spelta.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Smoothie slabire si detox

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

2 Raspunsuri la discutia despre “Dieta fara paine”

  1. 2
    Maria spune:

    Super dieta am slabit 9 kg. Ma ajutat foarte mult. Am folosito chiar si dupa Paste.

  2. 1
    ana spune:

    Eu am incercat dieta fara paine.In primul an am slabit10kg.iar in al doilea le-am pus la loc.

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.