Dieta cu iaurt

Dieta cu iaurt de calitate consumat zilnic este o dieta sanatoasa datorita aportului de probiotice! Dieta cu iaurt este parte din dieta mediteraneana (cea mai sanatoasa dieta din lume inclusa in Patrimoniului Cultural al Umanitatii stabilit de UNESCO, dieta care promoveaza consumul de fructe, legume, peste, ulei de masline si iaurt).

Dieta cu iaurt (neindulcit) ajuta la slabire iar acest fapt este demonstrat de cercetari recente. IaurtUn studiu publicat in International Journal of Obesity desfasurat timp de trei luni pe 16 femei si barbati obezi arata ca dieta restrictiva caloric asociata cu trei portii de iaurt pe zi a condus la pierderea a cu 61% mai multa grasime corporala si cu 81% mai multa grasime abdominala decat dieta restrictiva caloric dar fara iaurt si alimente bogate in calciu. Mai mult decat atat, dieta cu iaurt BIO sau chiar preparat in casa ajuta la pierderea din grasime pastrand insa masa musculara. Articole recente publicate in American Journal of Clinical Nutrition confirma studiile anterioare ce arata ca dieta cu iaurt si dieta bogata in calciu ne ajuta sa slabim.

Iaurtul este un produs lactat fermentat produs prin adaugarea in lapte de culturi bacteriene care provoacă transformarea lactozei (zaharul din lapte) in acid lactic. Acest proces dă iaurtului gustul acrisor şi textura unica ce se reflectă si in numele turcesc original, Yoghurmak, care înseamnă “a îngroşa”. Iaurtul se gaseste in comert intr-o varietate de forme dar cel mai sanatos este cel mai simplu si mai proaspat. Cel mai bun iaurt este totusi cel obtinut in casa iar mai jos veti putea citi despre cum sa preparam iaurtul acasa. Iaurtul contine nutrienti foarte importanti pentru sanatatea organismului. Printre acesti nutrienti continuti de iaurt enumeram vitamina B12, acidul pantotenic, vitamina B5, zinc, potasiu, calciu, fosfor, proteine si molibden.

Dar poate cel mai important aport adus de iaurt pentru dieta si sanatatea noastra este de fapt acela dat de potentialul sau de bacterii vii benefice. Iaurtul aduce numai beneficii sanatatii, de la faptul ca previne cancerul si hipertensiunea arteriala pana la videcarea infectiile vaginale. Iaurtul care contine culturi de bacterii vii fortifica sistemul imunitar prin cresterea productiei de interferoni gamma care joaca un rol esential in lupta impotriva unor anumite alergii si a infectiilor virale. Culturile de bacterii de iaurt, care se multiplica la temperarura corpului, produc vitaminele B in intestine si ataca bacteriile daunatoare din colon. Iaurtul alina afectiunile stomacale, iar culturile sale active contribuie la digerarea caseinei, o proteina din lapte.

Iaurt facut in casa

Mancand iaurt puteti preveni si vindeca infectiile vaginale. Un studiu efectuat pe femei care au mancat iaurt zilnic timp de 6 luni a raportat o reducere majora a infectiilor vaginale. Daca aveti probleme cu infectiile fungice vaginale, incercati sa manacti zilnic o cana de iaurt cu Lactobacillus acidophilus, timp de cateva luni. Este foarte posibil sa scapati de necazuri.

Lactobacillus casei, o tulpină de bacterii prietenoase găsite în produsele alimentare de cultură precum iaurtul si chefirul îmbunătăţeste în mod semnificativ sistemul imunitar şi capacitatea organismului de a lupta cu pneumonia, dupa cum se arata într-un studiu publicat în Journal of Nutrition. Astfel, daca raciti sau aveti pneumonie se recomanda o dieta fara proteine dar cu mult iaurt. Probioticele precum iaurtul ajuta organismul sa se apere de infectii. Dieta cu iaurt trebuie sa fie tinuta circa macar 3 saptamani, organismul avand apoi capacitatea de a isi pastra imunitatea crecuta in continuare. Mancati 2-3 portii de iaurt pe zi.

Iaurtul recomandat este cel facut in casa cu ajutorul unei iaurtiere sau tinand vasul intr-un loc cu caldura constanta.

Cum facem iaurt in casa?

Este foarte simplu daca avem o iaurtiera. Nu este scumpa si se amortizeaza repede daca sunteti mari consumatori de iaurt. Iaurtul de la magazin este de aproximativ trei ori mai scump decat iaurtul preparat in casa! iaurtieraAmestecam spre exemplu 1 litru de lapte cu 150 de grame de iaurt. Punem amestecul in borcanase in iaurtiera si il lasam 12 ore. Puteti porni iaurtiera la 9 seara pentru ca la 9 dimineata sa aveti iaurtul gata! Dupa ce scoateti borcanasele din iaurtiera trebuie sa le mai puneti la frigider iar dupa o ora puteti sa incepeti sa mancati un iaurt sanatos cu bacterii benefice active! Iaurtul preparat in casa poate fi tinut la frigider timp de 10 zile. Gustul si consistenta iaurtului preparat in casa depind de mai multi factori: laptele pe care l-ati folosit, metoda de incalzire, ingredientul de inceput, temperatura din timpul incubarii, stabilitatea temperaturii in timpul incubarii, durata de incubare. Nu va descurajati daca primul dvs iaurt nu a iesit asa cum ati dorit. Schimbati laptele sau iaurtul de inceput! Probabil ati folosit un iaurt fara culturi vii active. Nu uitati ca iaurtul se va mai ingrosa odata bagat la frigider. Indepartati zerul, lichidul de nuanta galbena care se formeaza la suprafata iaurtului.

Iaurtul este un aliment ideal pentru bebelusi!

Cittiti despre beneficiile aduse de iaurt pentru bebelusi in articolul dedicat »

Calciul din iaurt nu este singurul nutrient care ajuta sistemul osos. Iaurtul si kefirul contin lactoferina, o proteina de fier care stimuleaza creşterea şi activitatea osteoblastelor (celule care construiesc osoase). Lactoferina creste proliferarea condocitelor, celule care construiesc cartilagiile.

Iaurtul ajuta in probleme de ulcer

Bacteria Heliobacter Pylori responsabila pentru cele mai multe ulcere poate fi oprita de iaurt, sugereaza un studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition. În acest studiu, 48 de voluntari adulţi infectaţi cu H. pylori au avut timp de 6 saptamani o dieta axata pe iaurt. Acestia au mancat iaurt ce continea bacteria Lactobaciullus acidophilus si Bifidobacterium lactis de doua ori pe zi dupa masa. 11 persoane au primit placebo. Dupa 8 saptamani subiectilor li s-a facut testul respiratoriu cu uree-C care masoara cantitatea de ureazei, o enzimă folosită de H.pylori pentru a pătrunde şi infecta mucoasa stomacului. Testul a aratat ca la cei care au primit iaurt cu probiotice, activitatea H.pylori a fost suprimată în mod eficient.

Un studiu desfasurat pe 60.000 de femei cu varste cuprinse intre 40 si 70 de ani timp de aproape 15 ani si publicat în American Journal of Clinical Nutrition indică faptul că lactatele integrale precum iaurtul, kefirul, branza, smantana sau untul reduc semnificativ riscul de cancer colorectal. Desi bogate in grasimi saturate, lactatele contin o serie de factori cu potential de prevenire a cancerului, inclusiv o grasime de protecţie numita acid linoleic conjugat (CLA), care a fost de asemenea dovedita a fi cardioprotectoare.

Mancati iaurt pentru o gura si o respiratie sanatoasa

Daca alegeti sa mancati 90 de grame de iaurt de doua ori pe zi veti reduce nivelurile de hidrogen sulfurat si alti compusi volatili sulfurati responsabili pentru respiratia urat mirositoare. Iaurtul va va ajuta in plus sa eliminati bacteriile ce acopera limba. Iaurtul reduce formarea placii dentare sau riscul de gingivita.

Ce iaurt sa cumparam din comert?

  • Unii producători de iaurt pasteurizeaza produsele lor, în timp ce altii nu. Scopul pasteurizarii este de a ucide orice bacterie daunatoare, dar sunt anulate si bacteriile benefice sau acidul lactic din iaurt, reducând substanţial beneficiile sale pentru sănătate. Prin urmare, pentru a ne bucura pe deplin de beneficiile iaurtului, analizati pe etichete sa apara caracteristica de “culturi vii active”. Daca pe eticheta cititi cuvinte precum “pasteurizat”, “stabilizat”sau “tratat la temperatura inalta dupa cultura” feriti-va sa cumparati iaurtul respectiv pentru ca acesti termeni nu inseamna decat “toate bacteriile benefice au murit”. Cel mai bun iaurt este cel facut in casa.
  • Verificaţi data de expirare pe partea laterală a recipientului de iaurt pentru a vă asigura că acesta este încă proaspăt. Odata cu trecerea timpului, bacteriile benefice se inactiveaza. Daca urmeaza sa cumparati iaurt comercial pentru a prepara iaurt in casa incercati sa il luati pe cel mai proaspat posibil.
  • Evitati iaurturile care au coloranţi artificiali, arome sau îndulcitori. Intr-adevar, iaurtul de fructe poate fi delicios, dar trebuie sa fim conştienţi de faptul că de cele mai multe ori aceste produse pe baza de iaurt contin zahar in exces. In plus, aditivii intra in conflict cu activitatea bacteriana.
  • Incercati sa consumati iaurt produs din lapte ecologic. Il gasiti la raionul “bio”din supermarketuri sau in magazinele naturiste.
245 de grame de iaurt inseamna 155 de calorii. In acest tabel regasim nutrientii din iaurtul natural.
Nutrienţi Cantitate Densitatea nutrientului
iod 87.22 mcg 6.8
calciu 447.37 mg 5.2
fosfor 351.58 mg 4.1
vitamina B2 0.52 mg 3.6
proteine 12.86 g 3.0
vitamina B12 1.38 mcg 2.7
triptofan 0.06 g 2.2
potasiu 572.81 mg 1.9
molibden 11.27 mcg 1.7
zinc 2.18 mg 1.7
vitamina B5 (acid pantotenic) 1.45 mg 1.7

 

Iaurtul si produsele fermentate din lapte sunt folosite de oameni din cele mai vechi timpuri dar recunoaşterea acestuia pe scara larga s-a produs în secolul 20, ca urmare a cercetărilor efectuate de către Dr. Elie Metchnikoff. Dr. Metchnikoff a efectuat cercetări cu privire la beneficiile aduse pentru sănătate de bacteriile lactice şi a postulat că longevitatea anumitor popoare, cum ar fi bulgarii, a fost legata de consumul ridicat de produse lactate fermentate si iaurt.

Puteti posta comentarii mai jos .


Mancare fara calorii

Facebook prodieta.ro

Extracte lichide de patrunjel si plante medicinale

Ceaiuri Yogi Tea Germania prodietanaturala.ro Romania

Alimente pentru slabire, paste si orez fara calorii

10 Raspunsuri la discutia despre “Dieta cu iaurt”

  1. 10
    maria spune:

    este adevarat consum iaurt 1kg pe zi de 28 ani numai iaurt si fructe si legume normal ca uneori si alceva.coincidenta o fi dar sanatate e perfecta

  2. 9
    Gabriela spune:

    Multumesc pentru articol, este foarte util! 🙂

  3. 8
    jokCscs cs spune:

    Radu e adv Ce spui ….e mai usor sa alergati sa slabiti decat sa muriti de foame si sa mancati sanatos:))

  4. 7
    mari spune:

    iaurtul se poate face si fara iaurtiera.eu nu cumpar niciodata iaurt ,nu se compara cu cel facut in casa. il acoper cu ceva(orice si o paturica merge),sa fie cald,si in 10 -12 ore e gata.si da Radu are mare dreptate,numai ca de la a sti pana la a face e cale lunga!totul depinde de noi!

  5. 6
    constantin spune:

    Cu iaurtiera pot sa fac si Kefir?

  6. 5
    ana spune:

    Am incercat si eu cura cu iaurt,mi-a dat arsuri ingrozitoare la stomac si din pacate am renuntat…

  7. 4
    Nicu spune:

    scuze am dat jos—era o greseala de taste

  8. 3
    Nicu spune:

    dar are si dreptate radu cand spune ca totul se castiga prin munca si efort. An dat jos 40 de kg si nu prin diete magice ci prin miscare—sport —-miscare–mancare sanatoasa—dulciurile si fast foodurile–sucurile si toate celelalte ce fac rau organismului si uite ca acum ma simt foarte bine. dar nu m-am lasat nici acum de sport. si asta conteaza. ambitie. fa-ti un program pe care sa-l respecti. bafta tuturor. Dj Nick

  9. 2
    lucia spune:

    nu vreau sa fiu rea dar Radu habar nu are despre ce vorbeste decat cel mult la nivelul teoretic, daca era asa de simplu, nu mai existau nutritionisti, chirurgi, internisti si chiar psihologi care sa conlucreze in salvarea unui pacient de obezitate si complicatiile ei.

  10. 1
    Radu spune:

    Dieta este cel mai mare rau posibil pe care il puteti face incercand sa slabiti.Cel mai usor slabiti daca faceti miscare si beti apa.Regimul alimentar este si el important.Terminati cu toate tampeniile,dieta cu iaurt,dieta cu banane.Lasat deoparte mancarurile fast-food,carnea de porc,inghetata etc.Mancati pui,peste legume,fructe.Fulgii de ovaz contin o cantitate insemnata de carbohidrati care va vor sustine efortul fizic zilnic.Lasati “dietele” magice.Totul se castiga prin munca si efort

Opinia / Comentariul dvs

Completati calculul matematic (anti-spam). Multumim :) *

Powered by WordPress | Designed by: Themes Gallery | Thanks to wordpress 4 themes, Download Premium WordPress Themes and

Folosim cookie-uri pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Va cerem acordul conform EU Cookie LAW. info

Utilizam cookie-uri pentru a face site-ul prodieta.ro mai usor de folosit. Continuand navigarea in site si dand click pe "ACCEPT" inseamna ca va dati acordul.

INCHIDE

Toate informațiile din acest site sunt sub licența Revistei Online ProDieta.ro. Articolele Prodieta.ro NU pot fi preluate decât dacă se respectă condiția de a preciza sursa, cu link, conform Legii Drepturilor de Autor! ©2017. Toate articolele din site-ul pro dieta.ro sunt cu titlu informativ și nu trebuie tratate precum substitut al sfaturilor medicului de specialitate sau al oricărei alte forme de intervenție medicală profesională.
Informațiile au scop pur informativ. NU INTENȚIONEAZĂ SĂ OFERE SFATURI MEDICALE. Nici editorii prodieta.ro, autorii sau redactorii nu-și asumă responsabilitatea pentru niciuna dintre posibilele consecințe ale vreunui tratament, procedură, exercițiu, modificare în dietă, acțiune sau administrare a medicației ce rezultă din lectura sau aplicarea informației conținute în această informare. Publicarea acesteia nu echivalează cu practicarea medicinei, iar această informație nu înlocuiește recomandarea dată de medicul dumneavoastră sau de altă autoritate medicală. Înainte de urmarea oricărui tratament, cititorul trebuie să ceară sfatul unui medic sau al unui reprezentant medical.